نظر منتشر شده
۱۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 262391
انتصاب رهبری نباید مانع پاسخگویی صداوسیما باشد
رسانه ای که اهل تعامل رسانه ای نیست!
کبری آسوپار، 14 اسفند 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
صدر تا ذیل صدا و سیما دارد تغییر می‌کند. نه؛ اشتباه نکنید؛ برنامه‌ها چندان منظور ما نیستند؛ از وقتی رئیس جدید آمده، هر روز خبر تغییر چند مدیر صداوسیما یا جابجایی سمت‌ها روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد. این روزها حتی خود صداوسیما نیز صاحب خبرگزاری شده و اعلام شد که «واحد مرکزی خبر» با توجه به تغییرات ساختاری و مأموریت‌های جدید، به عنوان «خبرگزاری صداوسیما» فعالیت خواهد کرد. با این همه یک اصل لایتغیری وجود دارد که گویا به مذاق هیچ رییسی در سازمان صداوسیما خوش نمی‌آید که این سنت نانوشته و نادرست را تغییر دهد؛ رسم پاسخگو نبودن رییس سازمان به هیچکس و هیچ جا!

موضوع نظارت بر صداوسیما دغدغه ای کهنه و قدیمی است؛ حالا که چند ماهی از ورود رئیس جدید به ساختمان شیشه ای سازمان می‌گذرد و تغییرات وسیع نیروی انسانی در این سازمان را شاهد هستیم، زمان خوبی ست که این مطالبه‌ی جدی باری دیگر مطرح شود؛ شاید رئیس جدید تصمیم بگیرد در این زمینه هم متفاوت از اسلاف خویش باشد.

اگر از بعد نهادهای نظارتی نگاه کنیم، نظارت درون سازمانی صدا و سیما که توسط مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما، ادارات کل طرح برنامه و نظارت معاونت برنامه ساز و مدیریت طرح و برنامه و نظارت شبکه انجام می‌شود؛ وجود دارد، اما موضوع صحبت ما نیست. هر سازمانی در هر جامعه و حکومتی برای کنترل زیرمجموعه‌ها و خروجی خود، ابزارهایی را به خدمت می‌گیرد؛ اما پاسخگویی به نهادهای حکومتی و مافوق، با در نظر گرفتن ضمانت‌های اجرایی تذکرات و نیز راهکارهای تنبیهی مناسب، امری ست که نبود آن در مورد سازمان عریض و طویل رسانه‌ی ملی به چشم می‌خورد.

در حالی که صدا و سیما بزرگ‌ترین و فراگیرترین رسانه‌ی کشور است، اما به هیچ نهادی پاسخگو نیست؛ امکان طرح سؤال از ریاست سازمان یا استیضاح او وجود ندارد. همه‌ی نظارت برون سازمانی بر صدا و سیما شامل شورای نظارت بر صدا و سیما هست که تنها نظارت پس از پخش را شامل می‌شود و بر قراردادها هم نظارتی ندارد و مهم تر از همه اینکه اعضای آن (۶ نفر، شامل از هر قوه ۲ نماینده) آنقدر امور مهم و مشغله‌های دیگر دارند که جایی برای نظارت دقیق و موثرشان بر صدا و سیما باقی نمی‌ماند. کافی ست اسامی اعضای کنونی شورای نظارت بر صدا و سیما را همراه با سمت‌های دیگرشان مرور کنیم تا دریابیم چرا انقدر اخباری که نام آن‌ها و صدا و سیما و نظارت را مشترکاً داشته باشد، کم تعداد است؛ رئیسی دادستان کل کشور و عضو خبرگان رهبری به همراه جواد لاریجانی معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نمایندگان قوه قضائیه؛ رحمانی فضلی وزیر کشور، جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی، رئیس شورای امنیت کشور، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همراه حسام الدین آشنا، استاد دانشگاه و مشاور فرهنگی حسن روحانی، نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت؛ و شجاعی کیاسری، نماینده رییس مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، نائب رییس کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم و سخنگو و عضو هیئت مؤسس سه نفره فراکسیون رهروان ولایت و نوباوه دو نماینده‌ی مجلس، نمایندگان قوه مقننه در این شورا هستند. آیا فرصتی برای آنان می‌ماند که عملکرد این سازمان عریض و طویل و فراگیر را آنچنان که شاید و باید بررسی کنند؟ و بر فرض که چنین کردند، آیا ابزاری برای تضمین اجرای تذکرات آنان پیش بینی شده است؟ بگذریم که بسیاری اوقات دیده شده که اعضای شورا به مسائل جناحی و موارد مرتبط با قوه‌ی متبوع خود پرداخته‌اند و از اصل ماجرا فارغ شده‌اند!

در میان همه‌ی نهادهای حکومتی، از قوای سه گانه تا نیروهای نظامی و ... این فقط سازمان صدا و سیما است که سخنگو ندارد و هیچ گاه رئیس سازمان نشست خبری و گفت و گو با خبرنگاران برگزار نمی‌کند. بزرگ‌ترین و فراگیرترین رسانه‌ی کشور هم که هیچگاه در صدد نقد خویش برنمی آید؛ نهایت همه‌ی نقدهای صدا و سیما در مورد خودش، تعریف و تمجید از سریال‌های الف و پخش گزارش‌های یک سویه از زبان مردم در مورد خوب و عالی بودن سریال‌های دست چندم است. اگر کسی هم جایی حرفی به اعتراضی یا نقدی گفته، بعدتر از گوشه و کنار خبر رسیده که ممنوع التصویر شده است! به صدا و سیما وجه ای امنیتی داده شده و توهم «عدم نقد و نظارت بر سازمانی که رئیس آن منصوب رهبری است» آنچنان بر فضای نظارت بر سازمان سایه افکنده که شاید اگر خود مقام رهبری ریاست سازمان را بر عهده داشت، این همه برای نظارت و نقد، خط قرمزهای خیالی کشیده نمی‌شد!

عدم نظارت دقیق بر صدا و سیما به دلیل انتصاب ریاست سازمان توسط رهبری، بهانه ای واهی ست که بیشتر از بستن دست منتقدین، باز بودن دست مدیران سازمان را موجب می‌شود و هیچ مدیری هم لابد به مذاقش بد نمی‌آید که پشت عنوان بزرگ «رهبری» پناه بگیرد و از نظارت و ارزیابی دقیق و احتمالاً تنبیه و عزل برکنار بماند! حتی به نظر می‌رسد این انتصاب از سوی رهبری، بهانه‌ی خوبی دست ناظران احتمالی داده که از مسئولیتی که بر عهده‌ی آنان هست، شانه خالی کنند. گویا که ریز و درشت اقدامات رسانه‌ی ملی به امضای رهبری می‌رسد و بعد انجام می‌گیرد! خود حضرت ایشان در آبان ماه ۸۸ و دیدار با نخبگان می‌فرمایند که: «این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب می‌کنم، همه‌ی برنامه‌های صدا و سیما را می‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلی از برنامه‌های صدا و سیما بنده راضی هم نیستم...»

در سایت خامنه ای دات آی آر در مقابل این پرسش دانشجویی از رهبری که «بعضی میگویند اگر چنانچه صدا و سیما را نقد کنیم، بر خلاف رهبری مطلبی گفته‌ایم چون رهبری رئیس صدا و سیما را معین می‌کند! نظر شما چیست؟» از قول آقا آمده است: «اگر واقعاً ملاک این باشد که آدم باید به هیچ‌کس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوه‌ی قضائیه را هم رهبری انتخاب می‌کند، رئیس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبری دارد؛ می‌گوید نصب کردم. پس باید به هیچ‌کس اعتراض نکرد. نه آقا، اولاً صدا و سیما را رهبری اداره نمی‌کند؛ این معلوم باشد. صدا و سیما را رئیس صدا و سیما اداره می‌کند؛ و رهبری هم در موارد زیادی اعتراضهائی دارد. همین اعتراضهائی که شما دارید، بعضی‌هایش یا خیلی‌هایش، اعتراض‌های ما هم هست. احتمالاً اعتراض‌های دیگری هم هست که چون برای من از جوانب مختلف گزارش می‌آورند - با اینکه خود من ممکن است به قدر شما تماشاچی تلویزیون یا گوش‌کننده‌ی رادیو نباشم - اطلاعاتم زیاد است. از وضع صدا و سیما اعتراضهائی هم می‌کنیم، اشکالاتی هم می‌کنیم، گاهی با آن‌ها دعوا هم می‌کنیم. بالاخره آن‌ها هم یک ضرورتهائی دارند و جواب می‌دهند؛ گاهی جوابشان درست است، گاهی هم نادرست است. به هر حال اعتراض هست و انتقاد شما از صدا و سیما مطلقاً به رهبری منتقل نمی‌شود. شما حق دارید انتقاد کنید؛ هیچ اشکالی ندارد.» (دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب ۷ مهر ۸۷)

نقل قول سال گذشته‌ی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از حضرت آیت الله خامنه ای (دامة برکاته) در این زمینه راهگشاست. مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره جزئیات حسابرسی از سازمان صداوسیما می‌گوید: «حسابرسی از سازمان صداوسیما باید انجام شود، نظر مقام معظم رهبری هم همین است؛ ایشان در دیدار کمیسیون اصل ۹۰ فرمودند، همه ارگان‌هایی که زیر نظر ایشان هستند باید نظارت شده و عملکردشان رصد شود. ایشان در بخش دیگری از بیانات خود گفتند اگر شما به تخلفات مسئولان برخورد کرده و متوقف شدید، بسیار نامطلوب است اما اگر تا ته قضیه رفتید، من هم پشتیبان شما هستم. یکی از موارد هم این است که ارگان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری به بهانه اینکه زیر نظر رهبر معظم انقلاب هستند، نمی‌توانند خودشان را از رصد نهادهای نظارتی مصون ببینند.»

رهبری در دیدار دانشجویی مرداد ۹۱ از تعدادی مقامات از جمله رئیس سازمان صدا و سیما خواستند به دانشگاه‌ها بروند و حرف دانشجویان و جوانان را بشنوند. آیا این امر، عملی شد؟


مجلس می‌تواند با گرفتن نظر رهبری و نهادهای ذیربط، قانونی مدون برای نظارت و ارزیابی رسانه‌ی ملی تصویب کند؛ اما تا پیش از طی این پروسه‌ی طولانی مدت، آیا وقت آن نیست که ریاست جدید سازمان به این پاسخگو نبودن رسانه ای و در واقع به این رسانه ای نبودن رییس رسانه‌ی ملی پایان دهد؟
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۴۲:۲۱
تا وقتی که رسانه آزاد نباشد به هیچ عنوان رنگ پیشرفت را نخواهیم دید (2723275) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۵۰:۱۲
تا زمانيكه رقيبي براي صدا سيما در تصوير نباشه هيچ تعغييري رخ نميده (2723424) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۴:۴۸
اگر رسانه ها، بخصوص رادیو تلویزیون، بخشی از برنامه های خود را به تریبون جامعه اختصاص دهند (تحت عنوان گزارشگری مردم) ، خواهید دید که کمکاری و یا سوء مدیریت مدیران، فساد فراگیر، رشوه گیری ها، و تخلفات سیستم های اداری مالی، از این تریبون بصورت مستند مطرح خواهد شد.
این موضوع باعث خواهد شد تا مانع جدی از رشد فساد در مراکز اقتصادی و بانکی و بورسی و غیره باشیم. (2723467) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۵:۳۶
مثلا الان روزنامه ها که رقیب هم هستند، خیلی حرفه ای شدن؟!
ما چون دوست داریم صداوسیما حرف ما رو بزنه، و دلمون از جای دیگه پره، گیر میدین به اینا (2723469) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۰۸:۳۳
چقدر نظرتون عجیبه!
اولا همین رقابت اندکی که هست باعث شده خیلی ها صدشون خفه نشه و از حقیقت دور نشن. دوما کی گفته همون ازادی که کیهان داره بقیه دارن؟ (2723611) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۵:۳۴
چرا مثبتامونو نمیزاری الف (2723895) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۴۴:۴۱
خوب اره . ما دوست داريم صدا و سيماي ملي حرف ما را هم مثل حرف خودشان بزنند. (2724827) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۳:۱۸:۳۵
آرزوی دور و دراز داشتن شرط عقل نیست! (2725112) (alef-3)
 
هموطن
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۲۷:۰۸
رقیب برای صدا و سیما وجود دارد. سایت ها جایگزین برنامه های خبری و ماهواره برای سرگرمی . دیگر جایی برای رسانه گروهی در خانه ها و دل مردم نیست.
مسولین چشم باز کنند. (2723665) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۱:۱۶
حرف شما کاملا اشتباه است. تا دلت بخواد رقیب وجود داره برای صداسیما.. بی بی سی, من و تو, فیلم و سریالهای اینترنتی و ... خلاصه بگم حرف شما اشتباهه (2723766) (alef-17)
 
داریوش
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۴۲:۵۰
عمو جان رسانه های خارجی و ماهواره فراگیر نیستند شما چطور نفوذ انها را با داخل یکی می کنی ؟در صورتیکه تلوزیون خصوصی در داخل باشد خواهید دید چه میزان در مردم نفوذ خواهد کرد (2724656) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۲۳:۵۷:۴۲
کاملا در اشتباه هستی در شهر یک چرخی بزن. (2730521) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۰۳:۵۵
جوابگو نبودن صدا و سیما از زمان محمد هاشمی نهادینه شد (2724066) (alef-3)
 
احد
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۶:۲۳:۲۳
یه روز یکی از مسئولین می گفت اگه آمریکا نبود مااشتباهاتمونو به گردن کی میخواستیم بندازیم . الان بیست سال از اون حرف گذشته تازه میفهمم یعنی چی . واقعا اگه اسم هاشمی الان نبود بعضی ها میخواستن چیکار کنن . (2724359) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۳۸:۴۴
رادیو و تلویزیون خاموش دشمن درجه یک حکومت در عصر تکنولوژی است. انسان تشنه دانستن است و وقتی دیر و دروغ اخبار را می گویند، لذا بیننده جای دیگر میرود.وقتی فیلم ها عهد بوقی سراسر سانسور است، وقتی همه کانالها بمباران سخنرانی و مصاحبه های خسته کننده جناجی و محکوم کننده دیدگاه های اکثریت مردم باشد اونوقت ماهواره کمبودها را جبران می کند، و در نتیجه انان هستند که روی بیننده اثر میگذارند .رسانه ملی باید از جناح بازی دوری وگروهکی برخورد نکرده و به جای اینکه نیشخوار کننده عقاید گروهک ها باشد باید فرا جناحی و ابراز کننده همه ایده ها در راستای قانون اساسی ج.ا. ایران و واقعا رسانه ملی و مردمی و بیان کننده دیدگاه ها و نظرات اقلیت ها ی ملی و مذهبی و اکثریت ملت ایران باشد. (2724143) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۶:۴۵:۲۸
اگه آزادی شرط پیشرفت است پس چرا وقتی صحبت از دیکتاتوری و دست نشاندگی رضاخان میرپنج میشه امثال شماها از پیشرفت ایران تو اون دوره و خدمات فراوان او دم می زنین. نکنه دیکتاتوری برای شما خوب و بد داره؟!! (2724418) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۰:۵۸:۰۷
ازادی شرط پیشرفت هست واز طرفی یک حق گرفتنی است نه دادنی وبیشتر به ملت برمی گرده تا حکومت (فرقی هم نداره که دیکتاتور باشه یا نباشه) بعبارت دیگر ظرفیت استفاده از آزادی رو میطلبه که اکثر ماها نداریم . (2729051) (alef-11)
 
صادقی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۵۷:۳۵
متاسفانه آزادی عمل صدا و سیما فقط در پخش سریال های بدآموز و آبکی و همچنین پخش موسیقی های مبتذل خودش رو نشون داده.
هر وقت پای یک موضوع سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جدی به میان باشد بطور بارزی از انتخاب مجری تا دکور، میتوان جهت گیری های این رسانه میلی را به نفع برخی گروههای خاص را مشاهده کرد. خدا وکیلی اینطور نیست؟

از رسانه الف هم تشکر میکنم (2724674) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۳:۱۷:۴۰
جمله قشنگ :
"صدا داریم ولی سیما نداریم"
را باید بر سر در این نهاد بیاویزند! (2725110) (alef-13)
 
کیا
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۳:۴۱:۵۹
امان از دردهایی که درمان ندارد (2725165) (alef-3)
 
مسعود
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۵:۱۵:۲۷
در هر جا انحصار باشد پیشرفت و بهره وری یا وجود ندارد یا لاک پشتی است. انحصار در رسانه. انحصار در تولید خودرو. انحصار در واردات کالاهای مختلف. انحصار در مخابرات. انحصار در اینترنت. انحصار در موبایل... اقتصاد ما اقتصادی انحصاری است . (2725377) (alef-17)
 
شادی
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۳:۱۰
به دور از کلی گویی می خواهم موردی را که برای خودم پیش آمده بنویسم که حاکی از آزادی بی قید و شرط صدا و سیماست که قطعا نظر نویسنده محترم این نبوده است. چند وقت پیش شاید حدود سه ماه پیش از شبکه یک سیما برنامه ای برای حمایت از مخترعین و مبتکرین پخش می شد که در آن با دعوت از جوانان مبتکر به معرفی ابتکار یا نوآوری آنان پرداخته و با معرفی نحوه خرید محصول به شکلی برای آنان بازاریابی هم می شد. در یکی از این برنامه ها جوانی به معرفی تولید شرکتشان پرداخت که یک نوع اسپری تمیز کننده صفحات شفاف خصوصا ال ای دی و ال سی دی بود و عنوان می کرد که محصول آنان با استفاده از تکنولوژی نانو بوده و در دنیا برای اولین بار چنین محصول گیاهی تولید شده است و تلفن سفارش و ارسال رایگان را اعلام نمود. من برای حمایت از تولید داخلی و جوانان خلاق به شماره تماس گرفته و سفارش دادم. روز بعد محصول به قیمت 39/9 هزار تومان خریدم و با دریافت آن که در بسته بندی مخصوص بود به دیگران نیز استفاده و خرید آن را توصیه کردم. چند روز بعد که به طور اتفاقی در فروشگاه شهر (در شهر جدید پردیس بومهن) مشغول خرید بودم ناگهان همان محصول با همان بسته بندی و مشخصات به قیمت 10 هزارتومان مشاهده کردم. از مدیر فروشگاه پیگیری کردم ایشان گفت ما این محصول را خیلی وقت است می آوریم و مواد خارجی است که در ایران پر می شود.
سؤال من این است : چه کسی باید به این کلاهبرداری آشکار رسیدگی کند؟
مسئولیت پذیری در صدا و سیما چه مفهومی دارد؟
و سُؤالات و چرا های دیگر. . . (2725734) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۴۳:۰۱
آره شما راست میگین خانم بررگوار....ما چون کره ماه هستیم و نمیفهمیم و خبری از این سازمان نداریم حرفتون رو قبول کردیم!!! (2723278) (alef-17)
 
محمود پسر خوب
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۵۰:۲۸
خوب گفتی داداش دمت گرم (2723296) (alef-17)
 
محمود
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۵۳:۴۱
صدا و سیما با وضعیت فعلی من رو به یاد بیت زیر میندازه:
تربیت نااهلان را چون گردکان بر گنبد است. (2723306) (alef-17)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۴۳:۴۲
اولا
چه کسی گفته است که پاسخگویی صرفا از نوع پاسخگویی به نمایندگان مجلس باید باشد؟!
دوما
شما فکر میکنید رهبری صرفا یک رئیس انتخاب میکنند والسلام! و هیچ گزارش و نظراتی ندارند؟ برعکس! ایشان یقینا بیشتر از کل نمایندگانی که به خیلی از دستگاه ها نظارت میکنند به مجموعه های تحت امر خودشان نظارت دارند. تعداد گزارشهای نظارتی که ایشان در مجموعه شان تهیه میکنند و رصد و مطالعه میکنند یقینا بیشتر از آن چیزی است که نمایندگان نظارت دارند.
سوما
طبق گفته های خود رهبری که در متن بالا هم اشاره شده است، انتصاب از طرف رهبری به هیچ عنوان دلیل عدم مطالبه گری و نظارت مردمی نیست... (2723547) (alef-17)
 
مسعود
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۵:۱۸:۳۵
هر نهادی یا جایی که موظف به پاسخگویی نباشد در آن نهاد اگر فساد رخ ندهد قطعا بهره وری نخواهد داشت و باری اضافه است بر سیستم. (2725379) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۵۴:۱۸
سلام.
طبق قانون نظارت بر نهادهای زیر نظر ولایت فقیه باید با اجازه ایشان باشد. تاکنون ندیده ام که رهبری با نظارت بر نهادهای زیر نظر خودشان مخافت کرده باشند. وقتی خود رهبر توسط نمایندگان مردم قابل نظارت و در موارد لزوم پاسخگو است چرا صدا و سیما نباید پاسخگو باشد. (2723309) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۵۲:۰۳
اصلا در قانون چنین چیزی نداریم که با اجازه ی ایشون باشه
اطلاع ندارید، نگید خب (2723431) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۳:۰۳
چیزی مانع نظارت بر صدا و سیما نیست؛ به قول نویسنده ی متن، مسئولین میخوان شونه خالی کنن از کارشون، رهبری رو بهونه کردن... (2723461) (alef-17)
 
بهزاد
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۰۷:۱۹
عجب! بهصورت تیوری این حرف شما درست ولی در عمل ؟ ولی خوب اومدی الف هم چاپش کرد. (2723606) (alef-17)
 
مسعود
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۵:۲۰:۱۰
چه خوب است مجلس قانونی مصوب کند کمیته ای تشکیل شود که افرادش از دولت. نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه و ... باشند برای نظارت بر صدا و سیما و صدا و سیما را موظف کند هر ساله بیلان کاری دهد و حسابهای مالی اش را ارائه دهد به این کمیته یا مجلس. (2725380) (alef-17)
 
ع.م
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۵۸:۱۳
سلاماقای سرافراز بسیار متشکریم.
از طرف کرمانیها (2723315) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۰۶:۰۹
شما با این مقاله اب در هاون کوفته اید. کدام چاقو دسته خودش را می برد؟ (2723327) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۵:۰۷
احسنت
تازه خود خانوم آسوپار در کوبیدن و حذف نظر و نگرش مخالفین ید طولانی دارند!!!
کافیست مقالات دیگر ایشان را در همین سایت مطالعه کنید تا با خط فکری ایشان بیشتر آشنا شوید (2723468) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۳:۱۶
سیاست زده!
برای امثال شما حرف درست حرفیه که حزبشان بگوید. عقلتون رو ملاک قرار بدید نه حزبتون رو. (2723771) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۲:۰۴:۰۲
چرا حرف بی ربط میزنی میزنی برادر من
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
ایشون اول خودشون و اصلاح کنن بعد بقیه رو
وگرنه صلاحیت انجام اینگونه نصایح و ندارن والسلام65 (2725319) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۵:۰۹:۱۱
والا ما هم از خوندن این مقاله تعجب کردیم فک نمی کردم ایشون نوشته باشه بعد که اومدیم نظرات را دیدیم متوجه شدیم یه خانم نوشته بر گشتیم دیدیم جل الخالق!! اسم ایشون اونجا است و تعجب وجود ما را گرفت رفتیم یه استکان چایی خوردیم اومدیم بهتر نگاه کریم دیدیم نه اسم خودشونه!!! حالا چه نقشه ای دارند خدا میدونه! ایا هدف این است که خود را فردی ی طرف نشان دهند؟ الله اعلم
از خانم محسنی هم یه هفته است خبری نیست خدا میدونه الان مشغول نوشتن چه مقاله تعجب زایی است! (2724201) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۵۹:۰۰
عالی نوشتید! (2735012) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۹:۵۱:۱۲
حزبی! جناحی! روشنفکرنمای رادیکال! متشخص!!! گفتمان میدونی یعنی چه؟ (2724754) (alef-17)
 
صلبی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۱۲:۴۰
متاسفانه مسولان نمیخواهند قبول کنند که اقبال عمومی و اعتماد به رسانها بخصوص صدا و سیما بشدت افت کرده و طبق اطلاعات موثق حدود 82 در صد مردم از ماهواره استفاده میکنند زیرا اینها سخنگو یک طیف اقلیت خاص است که هرچه بخواهند به راحتی اتهام میزنند بدون اینکه نظر طرف مقابل را بخواهند ... واقعا چه ارگانی به عملکرد صدا وسیما نطارت دارد؟ (2723337) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۱۸:۰۶
بسیار متین. سپاس الف. (2723352) (alef-17)
 
سعید ایرانی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۳۱:۳۱
در حالی که صدا و سیما بزرگ‌ترین و فراگیرترین رسانه‌ی کشور است، اما به هیچ نهادی پاسخگو نیست؛ امکان طرح سؤال از ریاست سازمان یا استیضاح او وجود
این نکته حرف دل خیلی هاست (2724131) (alef-11)
 
شهاب
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۴:۱۶
مجلس باید قوانین جدید برای صدا و سیما وضع کند، نظر رهبری را هم بپرسد
طوری باشد که مثل وزرا و رئیس جمهور پاسخگو باشد. حتی استیضاح شود (2723360) (alef-17)
 
بی نام
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۰۹:۴۸:۵۱
این یعنی تغییر قانون اساسی. لطفا قانون اساسی را مطالعه فرمایید. (2726781) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۴:۵۶
عرصه و اعیان صدا وسیما باید از طریق بخش خصوصی واگذار شود . (2723362) (alef-17)
 
فضول
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۰۶:۱۸
نه ترو خدا همچین حرفی رو نزن! در کشور ما بخش خصوصی فقط ... است که دست روی همه سازمانهایی که به بخش خصوصی ؟! واگذار شده اند ، گذاشته. (2723605) (alef-17)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۵۶:۱۷
فضول هم راست میگه، این طور که اینا خصوصی میکنن. اگه تلویزیون رو هم خصوصی سازی کنن میبینی 20 تا شبکه جدید درست کردن به نامهای: (یه چیزی تو مایه های سپانیر و سپاسد و ...)

سپ... (2724175) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۵:۲۸
هرجا که انحصار باشد، کیفیت پایین خواهد آمد و فساد افزایش خواهد یافت. اگر شبکه های خصوصی می داشتیم که می توانستند با آزادی کامل عملکرد یکدیگر و دستگاه ها را نقد کنند مطمئن باشید وضعیت اینگونه نبود. (2723365) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۶:۳۸
آنوقت باید نظام به کل عوض میشد
چون آزادی مطلق بیان با سیاست های نظام همخوانی ندارد (2723474) (alef-17)
 
نصاب ماهواره
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۶:۱۷
علت هجوم و یورش مردم به سمت ماهواره ؛ تک صدایی بودن رسانه ملی !!!! است . (2723366) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۴:۱۶
علتش انحصار طلبی اصولگرایی است که تا همین امروز هم ضربات سختی به خاطر همین انحصار طلبی به خود وارد کرده ولخوشبختانه اصولگرایان متوجه این مشکلات نیستند و بیشتر به خود ضربه می زنند (2723867) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۶:۵۰
غیر از مسئولین، خیلی از مردمی هم که سیاست زده هستند، عملکرد صداوسیما رو جناحی تفسیر می کنند. چون جهت گیری سیاسی رئیس سازمان با اونها نیست و شبکه ها رو در اختیار جناح اونها قرار نداده، میگن سریال هاش هم به درد نمی خوره (2723369) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۰۰:۵۶
خداوکیلی غیر از برنامه 90 و سریال پایتخت , فقط یه برنامه بگو که خوب بوده باشه و مردم نگا کنن؟ (2723930) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۱:۵۰:۳۹
کلاه قرمزی (2725311) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۴:۵۱:۵۸
برنامه های شبکه ی چهار سیما معمولا پربار و کاملا مفید هستند...اتفاقا این دو برنامه ای که شما معرفی فرمودید جزو بی مفهوم ترین برنامه های تلویزیون بودند و هستند! (2725371) (alef-17)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۲۸:۳۵
وقتی بر کار صدا و سیما نظارت نشود ، همین میشود که نباید بشود . (2723374) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۲۱:۱۸
لطفا" نمایندگان سختکوش مجلس ، یه ذره هم از صدا و سیما تحقیق و تفحص کنند .
البته ببخشدا . معذرت مخوام !!! (2723502) (alef-17)
 
معلم ریاضی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۳۰:۰۷
بنده به عملکرد عزت الله ، نمره 7 از 100 نمره میدهم .
البته با ارفاق (2723379) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۰۱:۴۵
بنده ورقه شو تصحیح نمیکنم و یه صفر گنده میدم (2723934) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۳۳:۵۵
صدا و سیمای ما 50 تا کانال داره ؛ یک ایش هم به درد مردم نمیخوره .
به نظر من چهل و پنج ، شیش تاش باید تعطیل شود (2723384) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۴۲:۳۶
اگر به درد مردم نمی خورد، نمی دیدند
این همه که بعضیا بال بال می زنن که چرا تلویزیون ما رو نشون نمیده یا همفکرای ما نیستن تو صدا و سیما برای رسانه ای هست که هیشکی نمی بینه؟!!! (2723404) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۸:۰۶
اینکه دلیل نمیشه !
بنده از پرنده موجود در قفس متنفرم ولی هر روز دارم توی مغازه جلوی منزلمان میبینم . (2723476) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۴:۳۲
تلویزیون رو میتونی خاموش نابغه. (2723774) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۳۵:۰۳
یعنی تلویزیون و رادیو با پول تو جیبی جنابعالی داره می چرخه؟ بودجه عمومی کشور برای همه مردم ایرانه و ارث بابای بعضی ها نیست که بگن اگه دوست ندارین نبینین!!!!!!!!!!!!!! (2724628) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۰۵:۲۸
اینکه پول بیت المال فدای یه جناح میشه باعث شده نگاه نکننن و نگاه نکردن دلیل بر این نیست که متعلق به اون یکی هاست!!! (2723948) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۰۳:۰۹
اگه همفكراي ما هم بودند ، اونوقت تلويزيون ديدني تر ميشد (2724061) (alef-3)
 
هاج و واج
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۳۷:۴۱
آنهئی که قانونا باید پاسخگو باشند پاسخ های مناسب به مطالبات مردم بدهند این یکی را پیشکش! (2723391) (alef-17)
 
مخبر
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۳۷:۴۵
اعتماد بنده به اخبار رسانه ملی در حد صفر است . (2723392) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۵۱:۰۴
صفر را خراب کردی . (2723427) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۶:۲۶
الان این یعنی چی؟
خب اعتماد ندارید نگاه نمیکنید. دیگه پایین تر از صفر یعنی چی؟
خوبه نگاه نمیکنید این همه جلز و ولز میکنید (2723778) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۵:۳۴
يعني چي اگر دوست نداريد نگاه نكنيد
ما هم در اين كشور ماليات مي دهيم و سهم داريم
مثل اينكه شما باورتون شده مملكت شش دانگ مال شما و همفكراتون هست وبقيه هم طفيلي وجود مبارك شما ! (2723870) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۹:۵۲
چون از مالیات من و شما داره میچرخه عزیز (2723881) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۱:۲۶
جلز و ولز به این خاطر هست که با پول مالیات و نفتی‌ که مال ما و فرزندان ماست داره اینجوری ادارهٔ میشه . ما که مثه شما از ما بهتران نیستیم که ، ما شهروند درجه ۴ هستیم . (2723885) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۵۸:۵۴
جلز و ولز مال زمان سال 78 تا 88 بود الان دیگه همه ماهواره دارن. من تو هر روستایی که میرم پر از دیش هست، کلا قبح ماهواره برای مردم ایران 5 سالی میشه که شکسته شده (2724180) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۰۳:۳۱
یه عده هنوزم همچین با افتخار میگن «ماهواره داریم» که انگار دیگه چی شده!
برو عمو جون! اخبار بدون جهت رو فقط باید از تو اینترنت پیدا کنی! باید بری دنبالش! نه اینکه بشینی بی‌بی‌سی ببینی و بعد خیال کنی که «آره! الان بنده به اندازه یک تحلیلگر سیاسی، و چه بسا بیشتر (!)، از اوضاع جهان خبر دارم!»

این بخش حرف برای اونایی بود که «ادعا»ی استفاده خبری (!) از ماهواره دارن. برای مابقی که دنبال سریال‌های چیزدار می‌گردن کامنتی ندارم! (2724766) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۲۰:۱۰:۲۱
شما از کجا فهمیدی بیشتر اونایی که ماهواره دارن دنبال سریال های چیزدار میگردن؟؟؟

منظور از چیزدار چی هست؟؟؟ (2728123) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۵۸:۲۳
پس پول مالياتي كه براي ان مي دهيم جلز و ولز ندارد؟ (2724836) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۹:۲۲:۴۲
داداش ماهواره از اولش هم قبحی نداشت !! (2725491) (alef-17)
 
علی علی
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۲۰:۰۷:۴۱
مجید جان همه این جلز و ولز ها برای این هست که نگاه نمی کنن.

چرا باید رسانه ملی طوری باشد که حرف بک عده خاص توش زده بشه؟؟؟؟

رسانه ملی که از پول بیت المال مردم هزینه میشه چرا باید حرف مردم بیچاره که مالیات میدن زده نشه حرف اون فلانی که شاید مالیات هم نمیده حرف اون آقا و به نفع یک عده حرف زده بشه؟؟؟؟؟؟ (2728113) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۰۹:۴۲:۳۴
امثال شماها مردم و دیگران را وقتی وارد گود می دانید که در تایید حرکت های شما باشد سایر مواقع آنها را نامحرم و عامی و .. می دانید ،فرمایش شما در این جمله که اگر دوست ندارید نگاه نکنید مانند این است که یک روزه خواره برمی گردد و به شما می گوید اگر نمی توانی به خوردن من نگاه نکن (2728941) (alef-6)
 
ب
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۱:۲۴:۴۱
اقای جلز ولز معلومه خودت یا ...صدا وسیما دارید واز...بی حساب وکتاب برنامه سازی وتبلیغات این دستگاه عریض وطویل ولی توخالی وبی محتوا بهره مندید ....وگرنه فهم وجود تک صدایی وخود برتر بینی در تلویزیون محتاج پیگیری مداوم نیست وبا یکبار دیدن وشنیدن گزارشات مبسوط خبر نگاران خارج نشین وداخل نشین این فقره بر خرد وکلان هویدا می گردد ...ضمنا این شمایید که با چشم بستن بر واقعیات وندیدن نقصانها وضعفها با وجدانتان کنار امده وشب را اسوده می خوابید ایرانی وطن پرست چشمانش را بر واقعیات نمی بندد و وجدانش را به خواب نمی برد حتی اگر کاری از پیش نبرد حداقل خودش را به گولی وگیجی نمی زند واگر شده حداقل با زدن لایک مثبت به نقدهای منصفانه ویا یک لحظه خاموش کردن تلویزیون دینش را ادا میکند. (2729118) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۵۱:۵۰
البته صفر کلوین که برابر است با 275- درجه سانتی گراد . (2723429) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۴۴:۰۰
موضوع بحث خانم آسوپار یک بحث کارشناسی در مورد نظارت بر رسانه ی ملی کشور هست، الان همه ی کامنت ها می روند سمت بد و بیراه و اینکه اصلا صدا و سیما به درد نمی خورد و کلاً بحث به فنا می رود. (2723409) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۳۱:۲۳
حرف شما درسته ولی وقتی تریبونی برای بیان نظرات مخالف مردم برعلیه نهادهای پاسخ نگو نباشه ، از این موقعیت های نادر استفاده میکنن تا حرفاشونو بزنن ،مردم حرفای نگفته زیاد دارن ولی مثلاً همین صدا وسیما صد در صد مصاحبه های خیابانی وغیر خیابانی اش موافق است همچه چیزی میشه که یکی مخالف صحبت نکنه... (2723524) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۰۷:۵۵
موافقم! جدا بحث به فنا رفت! تا جایی که یادمه همیشه همینطور بوده!
علتش اینه که اکثر مخاطبان بدون اینکه ببینن هدف نوشته چیه همینطوری میان وسط و از روی کلمه اول تیتر محتوا رو حدس زده و در موردش اظهار فضل می‌نمایند! (2724769) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۱:۱۱:۰۷
حرف صدا و سیما : همه چیز خوبه هر چی بده کار دشمنه . دشمن هم داره نفسای آخرشو میزنه . (2724857) (alef-3)
 
کیان
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۴۴:۴۳
با نگاه به کشورهای پیشرفته می بینیم که نقد کردن و پاسخگو بودن مسئولین باعث پیشرفت و رفع اشکالات و نقاط ضعف خواهد شد (2723411) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۰۸:۴۵
آزادی بیان ، آنچه برایش انقلاب کردیم. (2723478) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۶:۴۷
تو انقلابیون بودی؟! (2723781) (alef-17)
 
امير
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۳:۰۳:۰۴
بله و همچنين پدر و مادرم، تمام جوونيم هم تو جنگ گذشت، شما چند سالته برادر؟
متاسفانه انقلاب ما هنوز به همه اهداف خود نائل نشده، درسته كه به استقلال رسيديم ولي آزادي، و مردمسالاري كه از پيشنياز هاي آن شفافيت و پاسخگو بودن مسوولين است، هنوز اهدافي دور از دسترس است. انشالله كه در اين زمينه ها پيشرفت كنيم (2725353) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۱۲:۲۱
الف خود بزرگترین سانسورچی هستش
شما و صدا و سیما خواهر خوانده همید! (2723484) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۶:۴۹:۳۸
قربون سایتهای اصلاح طلب برم که اصلا سانسور نمی کنند!!!! (2724433) (alef-17)
 
changiz
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۰۲:۳۱:۱۲
شاید سایت های اصلاح طلب همه اش دروغ باشد ولی دلیل نمی شود شما دروغ بگویید یا سانسور کنید. خیلیا میگویند آمریکا هم سانسور دارد . پس سانسور و دروغ در خبر ایرادی ندارد (با فرض صحت، مگر آمریکا شیطان نیست ! توی بچه مسلمون که قرار نیست مث شیطان باشی) (2728694) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۰۹:۰۲
درامدهای هزاران میلیاردی صداوسیماازاگهی های بازرگانی سالهاست که حسابرسی نشده وحتی اجازه حسابرسی داخلی هم نمی دهندازنظرفسادمالی وبریز وبپاشهای مدیربتی این سازمان درراس اموراست (2723614) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۱۵:۲۳
بودجه اش را کمتر کنید تا ببینید این رسانه برای کسب درآمد کارهایی خواهد کرد که هیچ تلوزیون خارجی نمی کند. همین امروز صدا و سیما جزو معدود شبکه هایی است که برای کودکان تبلیغ پخش می کند. اینجاست که می شود فهمید پشت این ظاهر اسلامی چه چیزی نهفته است. (2723634) (alef-17)
 
میثم
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۲۲:۰۷
من به عنوان یک مهندس عمران نمره صفر هم به صدا و سیما نمیدم. ترجیح میدم نمره ۰.۰۰۰۱ - بدم تا به صفر هم توهین نشه. (2723649) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۰:۱۴
بابا مهندس دیگه یه چیز عادیه تو هر خونه ای 2-3 تاش هست. (2723956) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۲۸:۱۵
باورم نمیشه چنین مطلب "درستی" ازخانم آسوپار باشه. به هرحال بااین نوشته موافقم. (2723670) (alef-17)
 
لرستانی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۴۷:۵۵
آقایان مدیران صداوسیما به حال لرستان هم فکری بکنید. افلاک تازه برگشته به 25 سال قبل و داره به شعور ما لرستانیها توهین می کنه. اینجا دارند ایالت لرستان راه می اندازند با ساختن یه لهجه و زبان دروغین در رادیوشان. (2723727) (alef-17)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۶:۵۴
تلویزیون ایران نگاه نمیکنم
در جریان برنامه هاش نیستم (2723783) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۰:۱۹
الان میکروفن جلوت گرفته بودن و نظرت رو پرسیده بودن و مجبور بودی چیزی بگی بلاخره؟؟؟ خب حرف نزن وقتی اطلاعات نداری
انگار اینجا همه معلق مونده بودن منتظر نظر آقا محسن (2723854) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۵:۰۷:۱۰
جلوی شما هم میکروفن گرفتن؟ شما هم سکوت کنی سنگینتری،این آقا به عنوان یه شهروند ایرانی که داره مالیات می ده و سهمی در این سازمان عمومی داره، داره به اعتراض می گه بهره ای از چیزی که به خاطرش پرداخت و هزینه می کنه نداره، روشن شد آقای طلبکار؟ (2727498) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۶:۱۱
اگر نگاه کنی بیشتر مخالف خواهی شد توصیه می کنم نگاه نکنی ، چون صدا و سیما..است ، جمعیت 70 میلیونی و ...تفکر !!!!!!!!
ای کاش حداقل تفکر دیگران را تحقیر نمی کرد شاید عصبانیت مردمی که مثل صدا و سیما فکر نمی کنند کمتر بود (2723897) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۰۷:۱۹
آقا خدا پدرتونو بیامورزه حرف حق میزنید هیچ نظارتی بر عملکرد این سازمان رویت نمی شود (2723785) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۱۵:۱۴
دوران ریاست ضرغامی واقعا دوران تاریکی برای صدا و سیما بود....خدایی هم هست اقای مهندس! (2723802) (alef-17)
 
رحمان
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۲:۰۲
این بخاطر ضعف بسیاری مسئولین ونمایندگان مجلس است تازمانیکه به نفع شان باشد تعریف تمجید درکار است ویا حداقل سکوت ولی همین که ورق برگشت چشم دیدن هیچ کس را ندارن د خوب اگر راست می گوئید ازطریق مجلس وباوضع قوانین بیائید هر سازمانی ازجمله صدا سیماراپاسخگو کنید (2723822) (alef-17)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۵:۱۰
مطلب بسیار مهمی است . اگر نظار باشد مردم اعتماد بیشتری به صداو سیما خواهند داشت و اقدامات آنان به حساب رهبری گذاشته نخواهند شد . برخی از مسئولین فکر میکنند نهادهای منصوب رهبری خط قرمز است وورود به خلاف شرع و قوانین و این تفکر علاوه بربی ااعتمادی به این نهادها موجب خدشه به رهبری معظم انقلاب خواد بود (2723835) (alef-17)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۶:۴۴
صداوسبمای ملی یعنی پاسخگوی تمام ملت ایران نه درصدی ازمردم (2723841) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۲:۵۱
ملی کردن صدا و سیما یه چیزی تو مایه های ملی کردن صنعت نفته (2723961) (alef-11)
 
مدینه
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۶:۵۹
صدا و سیما که حقوق نمی ده ، ما که هفت ساله تو باشگاه خبرنگارانیم و تو واحد پژوهش سیمای .......کار کردیم هفت ساله از باشگاه خبرنگاران و یک ساله از پژوهش سیما حقوق نگرفتیم خودشون که می گن همه کارمندان از سازمان طلب دارند!سازمان هم از نظر مالی وضع بدی داره و حالا حالاها توان پرداخت بدهی رو نداره! پس تکلیف ما ها با این شکم گرسنه و این همه خرج چیه! باید رئیس جدید صدا و سیما و دست اندرکاران مربوطه فکری برای ما پرسشگرا و ما خبرنگارای باشگاه بکنند تا دستمان به نوائی برسه! (2723843) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۴:۳۷
آدم عاقل مگه جایی میمونه که 7 سال حقوق ندن...خدا وکیلی یه چیزی بگو بشه قبول کرد...7 سال؟!!! یاد خواب یوسف پیامبر افتادم!!!! (2723963) (alef-11)
 
م.م
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۲۹:۰۵
ای کاش فقط رسانه ملی بود که نظارتی بهش نمیشد.اصلا نظارت تو کشورمون وجود داره جز رو ما آدمای عادی؟؟///؟؟؟؟؟؟؟؟ (2723846) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۴:۰۹
بخواهیم قبول کنیم یا نه صدا و سیما رسانه ای است که انگ خورده. انگ و برچسب عدم صداقت. رسانه ای هم که برچسب عدم صداقت بخورد دیگر مورد توجه مردم قرار نمی گیرد. (2723866) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۳۵:۱۶
لام کاملا نظر شما درست است (2723869) (alef-11)
 
س.م.م
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۳:۳۵
بحث انتخاب رییس ا....خوبی برای دوستان شده تا هر جور دوست دارن عمل کنن و هیچ پاسخگویی هم نداشته باشن!!

من بعنوان مهندس فنی این مجموعه واقعا متأثر میشم که در جایی کار میکنم که اینقدر از مردم و خواسته هاشون دوره- درواقع هیچ کجا روم نمیشه بگم کارمند کجا هستم!!
البته از آقای سرافراز و تیم جدیددشون (باید بدونین که ایشون تقریبا ...زدن کل سازمان رو و اکثر مدیرانشون هم از معاونت برون مرزی که خودشون 22 سال!!! در اون بودن انتخاب شدن-ی عنی هیچ فرد لایق دیگه ای در سایر معاونت ها در این سازمان نبوده!!) انتظار بیشتر ازین نمیرفت!!
در یکی از ادارات کل فنی که بسیار هم مهم هست مدیر لایق و تحصیلکرده ای که در حوزه مدیا در دنیا شناخته شده بودن صرفا بعلت اختلاف نظر برکنار شدن و بالغ بر 2 ماه هست که این اداره کل بی مدیر کل روزگار میگذرونه!! یعنی حتی حاضر نشدن ایشون رو تحمل کنن تا فرد جدیدی برای این پست پیدا کنن!!!

از چنین مدیریتی انتظار برنامه های پرمخاطب، آموزنده، سرگرم کننده، صداقت در انتقال و تفسیر خبر و .... انتظار گزافی هست.
اینطور برخورد میشه که یک شبکه ماهواره ای با 50 نفر پرسنل و 2 استودیو میتونه در برابر رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران قد علم کنه!!!
امیدوارم پیامم چون گزنده و تلخ هست سانسور نشه!!!
من به نوبه خودم از مخاطبین رسانه ملی و مردم بزرگوار عذرخواهی میکنم (2723890) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۴۷:۳۶
مملکت هرکی هرکی (2723902) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۲:۵۸:۰۸
از هر ده تا خبرش 9 تاش دروغ و تحريف و وارونه گوييه.
سريالها و فيلمهاش هيچ جذابيت و هيجاني نداره.
برنامه هاي سياسيش هم همش به نفعه اصولگراهاس و الكي از اونا تعريف و تمجيد ميكنه.
البته مردم سالهاست كه ديگه گول... تلويزيون رو نميخورن. (2723922) (alef-11)
 
قرتاسي
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۱۷:۵۳
رسانه ي ما مانند تمام رسانه هاي خبري دنيا اخبار فقط اون طوري كه دوست داره بهمون اطلاع مي ده. (2723968) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۳:۳۹:۵۵
الان ده ساله صدا سیما نگاه نمیکنم و دنیا را به صورت واقعی میبینم گاهی که تصادفی بیست و سی را میبینم واثعا فکر می کنم سال 2200 یا اخر الزمانه و تروپا و امریکا در حال فروپاشیه یا با قحطی مواجه شدن یا کلا خودمان پیشرفته ترین کشور جهانیم
به نظر من نگاه نکنی به نفعتونه همین وبسایتها را بخوانید یا اخبار را از طرق دیگه ببینید (2724015) (alef-11)
 
نويد
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۴:۱۰:۳۲
نوشته ي شما از اساس غلط است، سازمان رسانه اي به خودي خود و به ذات خود تحت شديد ترين نظارت كه نظارت انبوه مخاطبان و نخبگان جامعه است قرار دارد، محصول و يا خدمت توليد شده توسط كدام نهاد و سازمان در اين كشور به اندازه صدا و سيما زير ذره بين است و نقد مي شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظرم صدا و سيما تحت نظارت شديدي قرار دارد ولي اين كه انتظار داشته باشيد به خاطر خوشايند فلان گروه و يا نقد فلان استاد به كلي تغيير مسير بدهد انتظار بيهوده اي است چون كه فشارهاي گوناگوني بر صدا و سيما وجود دارد. رييس صدا و سيما هم اگر بخواهد باب پاسخگويي دايمي را در مورد عملكرد و برنامه هاي صدا و سيما بگشايد بايد همه ي كارهاي خود را به زمين بگذارد و فقط پاسخ بگويد چون كه حجم پيام توليد شده توسط اين سازمان واقعا سرسام آور است.

به نظر من بهبود عملكرد صدا و سيما مشكل اصلي است نه بحث نظارت، اين كه بگوييم مدير رسانه اي اگر ترس از استيضاح يا بركناري بالاي سرش باشد عملكردش بهتر مي شود يك نسخه ي خطرناك است چون كه محصول و عملكرد رسانه تابع عوامل پيچيده و برآمده از ذهن هزاران انسان و هزاران رويداد غير قابل پيش بيني است در آن صورت هر گروه و يا دسته اي كه با صدا و سيما مشكل داشته باشد و يا توسط صدا و سيما نقد شود در صدد استيضاح و تغيير رييس آن برخواهد آمد و در اين صورت جايگاه رسانه آسيب مي بيند و بي ثباتي در رسانه باعث كاهش بيشتر در كيفيت برنامه ها خواهد شد.

اما بهبود عملكرد صدا و سيما چند راه دارد:
1- راه اندازي شبكه هاي خصوصي داخلي تحت نظارت در كنار شبكه هاي سيما
2- چابك سازي ساختار صدا و سيما و برون سپاري توليدات
3- افزايش منابع مالي صدا و سيما براي توليد آثار كيفي
4- پخش شبكه هاي ماهواره اي مجاز در داخل كشور (2724080) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۱۰:۲۵
چابك سازی ساختار صدا و سيما دقیقا یعنی چه؟ (2724773) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۳۴:۵۲
آقا نوید یا شما توی این کشور زندگی نمیکنید و با مردم در ارتباط نیستید یا فقط برنامه های صدا و سیما رو نگاه میکنید و از دنیا بیخبرید . کدوم کشور در حال حاضر فقط یک رسانه آن هم دولتی داره داداش . انبوه مخاطبان کجا هستند . کی آمار گرفنه . خود صدا و سیما برنامه میسازه خودش پخش میکنه خودش تشکر میکنه و جایزه میده .بعد خودش هم آمار اعلام میکنه خیلی خنده داره ... اونوقت نظارت کجا بود خدا میدونه . تازه اگه حرف شما درست باشه نظارت مخاطبان با ارایه آمار که قدرت اجرایی نداره .الان ما به عنوان یک مخاطب از کیفیت یک برنامه ناراضی هستیم چه اتفاقی در سازمان میفته ؟؟؟ البته مورد 3 شما هم واقعا جالبه - افزایش منابع مالی - ای کاش میدونستیم که بودجه صدا و سیما چقدره ؟ چقدر درامد داره ؟ چه برنامه هایی با چه کیفیتی ساخته ؟ و الان در دنیا متوسط ساخت همان برنامه ها با آن کیفیت چقدر است و در صدا و سیما چقدر؟ نظارت یعنی این .اگه نمیدونستی بدون. (2724814) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۵:۱۷:۰۳
اگرکوچکترین اعتباری دربین اکثریت امت داشت بیش ازهشتاددرصدمردم به ماهواره ورسانه های جهانی رونمی آوردند (2724217) (alef-11)
 
م سوقندی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۷:۱۳:۲۵
من بیش از 20 سال در صدا و سیما کار کردم این اقای سرافراز صد برابر از عزت خان بهتره بعنوان نمونه اخباری را که مربوط به تجمع معلمان دهم اسفند بود برای اولین بار نصفه نیمه نشان داد ولی مدیریت قبلی وقبل تر چنین خبری را عمرا پخش نمیکردند. (2724478) (alef-17)
 
یزدی
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۰۱:۰۳
تا وقتی که فکر نظامی گری در رسانه ملی باشد هیچ موقع این نهاد رشد نخواهد کرد. افکار نظامی گری در رسانه ملی دیکتاتوری به بار می اورد (2724557) (alef-17)
 
میلاد
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۰۴:۵۳
سلام.
بسیار با نظر نویسنده موافقم. چون نیروهای شرکتی و حق الزحمه ای صدا وسیما هم حق اعتراض ندارند.
به کجااعتراض کنند.
نیروهایی بدبختبا بیش از 8 یا 9 سال سابقه حضور که تنها راه درامد ناچیزشان از همین رسانه ملی است. (2724562) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۸:۱۰:۰۸
کاری به صدا و سیما نداشته باشید، آزدای برای رسانه های مستقل ایجاد کنید خودش حل میشه؟ مشکل شما این که با اون آزادی مطبوعات مشکل دارید و در نتیجه مقالات شما آب در هاون کوبیدن است؟ (2724573) (alef-17)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۹:۰۴:۴۲
سلام،بنظرم آقا نوید تاحدود زیادی درست گفته،ضمن اینکه معلومم نیست منظور شما از نظارت چیست؟والا مگه نمایندگان مجلس و رءیس جمهور آنجا حضور ندارند؟گذشته ازآن همین نظارتهایی که مثلا مجلس از سایر نهادها ارگانها وووو انجام میده،اصولا به نظر شما نتیجه داره؟ خروجیش چی بوده؟ بنظرم چون صدا سیما ملک شخصی کسی نیست و بیننده های فراوانی در داخل و خارج داره ازین حرف و حدیثا زیاده،اگه نظارت کارشناسی باشه بهتره تا سیاسی (2724686) (alef-17)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۹:۱۵:۲۳
برنامه های صدا و سیما در مقایسه با برنامه های تلویزیون های ماهواره ای که ناسالم وبسیار مخرب بوده وباعث متلاشی شدن کانون خانواده ایرانی و افزایش تعداد طلاق در جامعه ایرانی شده اند بسیارسالم ومفید و اموزتده بوده ولذا بایستی ازمدیران این سازمان بخاطر تلاشهای مستمرشان تشکر وفدردانی یعمل اورد وبه این جماعت همیشه غرغرو مرفه بی درد خاطرنشان کردکه این سازمان بلندگوی انحصاری چنین جماعتی هیچوقت نخواهد شد. (2724706) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۰:۲۲:۱۴
بیش از 71 درصد از مردم ( رقم بیش از این حرفهاست) ماهواره دارند و بسیاری از اخبارشون رو از شبکه های دیگه میگیرن .مابقی هم از سایتهای خبری میگیرن . یعنی اگه صدا و سیما تعطیل بشه و بودجه نجومی اون که مقدار زیادیش هم از بیت المال تامین بشه صرف تولید بشه نه تنها هیچ اتفاقی نمیفته بلکه یک گرهی از مشکلات مردم باز میشه . آقای رییس صدا و سیما آیا غیر از اینه ؟ واقعا چقدر طرفدار واقعی دارین ؟ (2724791) (alef-17)
 
manblog
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۰۰:۳۲:۵۱
آخه این 80 درصد و عجیب تر از اون 71 درصد را کدام مرکز رسمی آمار گرفته است که شما اون را ابراز می کنید،ملتی که بدون هیچ اطلاع از خودشون آمار می دهند و اساس حرفشان را شنیده ها می گذارند چه به آزادی مطبوعات.می دانید چرا چون با کمال احترام"خودم هم ایرانی هستم و همین گونه"ما ملتی احساسی هستیم و کلا وقت مطالعه و تحقیق نداریم و اگر چیزی بشنویم می گوییم حتما راست است.حالا فکر کن 20 رسانه مختلف هر روز چیزی بگویند ببین چه می شود؟
حالا فهمیدید چرا من رسانه ملی داریم (2728630) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۱:۱۲:۴۹
خدا رو شکر
ادم نظرات رو که می خونه " امید" وار میشه


01001110100101
از شما متشکریم (2724860) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۱:۱۳:۴۵
هر وقت چشمم خواسته و ناخواسته به برنامه صدا و سیما میافتد فورا احساس میکنم به شعورم توهین میشه. (2724865) (alef-3)
 
سعيدروشن
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۲۳:۴۹:۴۴
فقط از صدا وسيما ميشه تشكر كرد اين يعني ازادي نقد ...نگاه كنيد هر از چند گاهي نمايندگان مجلس و حتي دولت از صدا و سيما تشكر ميكنه ...پس لابد مشكلي نيست ... (2725184) (alef-13)
 
معتدل
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۰:۰۲:۱۰
این صداوسیا ی مثلا ملی که تریبون بعضیهاشده.فقط سرمایه ملی راهدر میدهد و هیچ خاصیتی نداردفقط اعصاب ملت را خرابتر میکند با این برنامه های صد من یه غازش (2725202) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۶:۵۱:۵۲
چرا صدا وسیما زیر مجموعه یکی از وزارت خانه ها قرار نمی گیرد مثل وزارت کشور ویا فرهنگ وارشاد اسلامی ویا یک وزارت خانه جدید این رسانه از وزارت اطلاعات که مهم تر نیست که به مجلس پاسخ گو می باشد (2725397) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۷:۱۷:۴۶
اگر صدا و سیما طوری برنامه ارائه داد که در سال 94 نیمی از مخاطبین جویای واقعیت را از bbc و voa به سمت اخبار صدا و سیما شیفت داد میتوان تغیر را احساس کرد (2725413) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۷:۵۵:۵۷
همه این دوستانی که کامنت گذاشتند که صدا و سیما بدرد نمیخوره و رقابت نداره و شبکه خوب نداره نگفتند که صدا و سیمای خوب و رقابت پذیر چیه و کانال خوب و سریال خوب چطوره
حتما منظورشون از آزادی و رقابت و سریال خوب بی بی سی و من و تو و فارسی1 هست دیگه (2725435) (alef-17)
 
حسين
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۸:۱۷:۳۴
نيازي به نظارت به صدا و سيما نيست خود اين صدا و سيما يك نظر سنجي بذاره ببينه چند درصد مردم از صدا و سيما راضي هستند بعد خودش كاسه و كوسه اش رو جمع ميكنه درش رو مي بند . (2725452) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۰۹:۴۳:۱۱
صدا و سیمای ایران فقط یک سفره عریض و طویل رنگینه جهت استفاده افرادی خاص و محدود. (2725510) (alef-17)
 
فربد
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۱۵:۱۴:۳۶
صرفا جهت اطلاع دوستان
براساس يكي از اصول قانون اساسي، راديو و تلويزيون ايران دولتي است و دولت حق واگذاري به بخش خصوصي را ندارد..
پس حرف و پيشنهادي نديد كه غير منطقي و غيرقانوني باشه!!
راست مي گيد ي پيشنهاد سازنده شدني بدهيد!!!!!! (2725929) (alef-17)
 
اعتدال
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۱۷:۴۹:۴۷
دولت راستگویان قصد چنین برنامه ای را ندارد
زیرا که با این کار ها کم کم باید از رییس دولت هم سوال شود! (2726073) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۱۸:۲۸:۱۹
الف جان چرا فقط نظرات مخالفین صدا وسیما را که همسو با نظرات نویسنده متن هستند منتشر کرده ونظرات موافقین صدا وسیما را سانسور و منتشر نمی کنی . برنامه های صدا وسیما حداقل دربرابرصدها شبکه مبتذل ماهواره ای و برون مرزی که مروج فساد وفحشا بوده ومصداق شبیخون وتهاجم فرهنگی میباشند پاک وسالم بوده و بایستی با این تعداد کم شبکه با تهاجم همه جانبه انها مقابله نماید. لذا از مردم فرهیخته انتظار می رود باحمایت از شبکه های ملی واستانی به وظیفه خود به عنوان یک هموطن ایرانی عمل نموده وبا نقد سازنده مدیران این سازمان را در انجام وظایفشان یاری رسانند. (2726121) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۱۹:۱۷:۲۶
خوب است از ایشان برادر سرافراز دعوت شود ببینید ایشان برای صدا و سیما چه فکر و راهبردی دارد (2726175) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۱۹:۳۱:۴۲
صد رحمت به ضرغامی
سرفراز تمام اونایی که با خودش یکسو هستند رو کرده مدیر و معاونت
شما کافی یه گزارش از کارمندان صدا و سیما تهیه کنید اون وقت نارضایتی و ظلم .بیداد رو خواهید دید (2726190) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۲۲:۱۳:۰۵
شما که خود سانسورچی قهاری هستید دیگه چرا؟؟؟؟ (2726370) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۲۲:۱۳:۴۲
ظاهرا صدا و سیما بخشی از اصولگرایان را بازی نمی ده که داد شما در اومده؟؟ (2726373) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۵ ۲۲:۱۴:۱۲
ظاهرا طیف شماها رو بازی نمی دن ؟ مگه نه (2726374) (alef-3)
 
بشیر
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۰۱:۳۵:۴۰
درکشورما هفتادوپنج میلیون زندگی می کنندورسانه ملی وظیفه دارد مطابق بانظرکل جامعه برنامه تهیه کندولی متاسفانه برای طیف خاصی ازجامعه برنامه ساخته می شودوهمین نقص بزرگ سبب شده ماهواره به طور وسیع واردخانه های ایرانی شود.غرب هم ازاین نقص به نحواحسن استفاده می کند وبنیان خانواده های ایرانی راهدف گرفته واین مسولین هم به اندازه غرب مقصرهستندشاید اگرکمی فضای صداوسیما ازحالت یک طرفه شدن خارج شود مردم دوباره اعتمادکنند و ماهواره هاجمع شود (2726568) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۰۸:۲۹:۱۲
صدا سیما حتی تشییع پیکر شهدای تیپ فاطمیون را پوشش نمیده....دیگه چه انتظاری دارید (2726641) (alef-17)
 
استاد
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۰۸:۳۵:۱۴
اینجانب طرفدار هیچ جناحی نبوده و سیاسی هم نیستم. اما صداو سیما مردم را ساده لوح فرض می کند 1- اخبار حوادث دنیا را بیطرفانه به بینندگان خود منتقل نمی کند. برای مثال پیرزنی در اروپا یا آمریکا به قتل می رسد و یا برف سنگین باعث قطع برق در فلان کشور غربی شده است، این رسانه به اصطلاح ملی با آب و تاب به عنوان اینکه کشور مزبور در حال اضمحلال است مطرح می نماید. 2- تبلیغات غذاها و یا خوراکی های اشرافی رانشان می دهد که و بعد بچه ها هوس می کنند و تعداد بسیار زیادی خانواده ها شرمنده بچه هایشان می شوند و غلیهذا ... (2726647) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۶ ۱۸:۳۳:۱۰
بر خلاف ادعای واهی بعضی از افراد وابسته به جریانات سیاسی و شبکه های فارسی زبان ماهواره ای ضدانقلاب بیش از ۹۰ درصد ایرانیان در داخل وخارج از کشور از برنامه های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده مینمایند و اگر از شبکه ماهواره ای برون مرزی نیز بهره ببرنند فقط برای افزایش اطلاعات خود میباشد چرا که بعضی از شبکه های ماهواره ای برنامه های مستند علمی و اموزشی نیز دارد . کینه وبغض این جماعت بیشتر به خاطر عمق محتوای برنامه های صدا وسیما میباشد چرا که اگر بیننده وشنونده اش برخلاف ادعای این توهم زدگان کم بود چنین حساسیت بالایی نسبت به برنامه های صدا وسیما وجود نمی داشت . (2727979) (alef-11)
 
فارض
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۰۴:۱۷:۲۵
الف عزيز
من عليرغم اعتقاد به عدم صداقت خانوم نويسنده و همچنين علاقه عجيب وى به روشنفكر نمائى اين مقاله و نظرات ذيل آن را مطالعه نمودم نويسنده متاسفانه از بضاعت علمى كمى برخوردار است و حاضر نيست محققانه عمل كند بهر حال آنچه كه در نوشته وى و كامنت هاى خوانندگان غايب بود نقش مجلس خبرگان و وظائف اين نهاد نظارتيست اگر نويسنده محترم قانون اساسى را مطالعه ميكرد درمى يافت كه نظارت بر نهادهاى زير مجموعه رهبرى و از جمله صدا و سيما از وظائف مجلس مذكور است كه آنگونه كه آيه الله هاشمى در بيانات- يا خاطراتش، ترديد از بنده است - اعلام كرده نهادها و اشخاص زير مجموعه رهبرى تا كنون حاضر به حضور در مجلس خبرگان و پاسخ به سؤالات اعضاء آن نشده اند ! و مهمتر از آن اينكه نمايندگان اصولگراى مجلس نيز كه در دهه اخير از اكثريت برخوردار بوده اند هيچگاه به اينموضوع ورود نكرده و ضرورت نظارت بر چنين نهادهائى را احساس نكرده اند (2730658) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.