سوال 3 -
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۱۹:۴۷
همانطور كه اصلاع داريد يكي از مشكلات عظيم جامعه بيكاري نسل جوان و تحصيلكرده است كه مسئولان تا بحال جز وعدهاي بزرگ و شعار و صحبت براي حل آن كاري نكرده اند و البته با توجه به شرايط پيچيده كشور بنظر هم نمي رسد كارزيادي هم بتوانند براي حل اين مشكل بكنند . بنظر جنابعالي طرح تقسيم بازار كارموجود بين متقاضيان از طريق بازنشستگي زوتر ازموعد اعم از كارمند دولت و يا بيمه شدگان تامين اجتماعي (با 25سال سابقه كار)و تامين منابع لازم براي آن توسط دولت (بعنوان يارانه اشتغال )چيست ؟ (86388)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۰۷:۴۵
نده هم قبول دارم یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما در حال حاضر مسئله اشتغال است. نباید از حق گذشت که کارهای زیادی هم در دورههای مختلف برای مهار رشد بیکاری انجام شده، گرچه پاسخگو نبوده است. فراموش نکنیم با توجه به رشد جمعیت در کشور که نسبت به قبل از انقلاب تقریبا سهبرابر شده و در سالهای اخیر، هرسال حدود یک میلیون نفر وارد بازار کار میشوندع حل این مشکل آسان به نظر نمیرسد. روشن است که طرح تقسیم بازار کار با بازنشستگی زودرس چندان نمیتواند کارساز باشد، زیرا کسانیکه بازنشسته میشوند هم صاحب تجربه هستند و هم توانایی انجام کار دارند و این افراد راحتتر از جوانان به بازار کار جذب میشوند. مهمتر اینکه بیکاری را با سمتهای اداری نمیتوان حل کرد.راهبرد اصلی برای ایجاد اشتغال، توسعه سرمایهگذاری و رشد تولید است، آنهم نه با سرمایهگزاری دولتی که طبعابسیار محدود است و. ناکارآمدیهای خاص خود را هم دارد.
بنده معتقدم برای توسعه سرمایهگزاری و تولید باید راه را برای بخش خصوصی و تعاونی باز کرد و کلید آن هم اجرای سیاستهاس اصل 44 و پیادهسازی لایحه اصل 44 است که دولت برای اجرای آن برنامه مشخصی ندارد. باید توجه داشت سیاستهای اصل 44 در سهام عدالت خلاصه نمیشود و دولت باید خود را به لوازم اصل 44 ملتزم بداند و موانع متعدد فرهنگی، قانونی، اداری و اجرایی را از سر راه بردارد.
یکی از لوازم اصل 44 کوچک شدن دولت و تغییر جایگاه آن از بنگاه داری به سیاستگزاری و هدایت و نظارت است. متاسفانه بعد از انقلاب حجم و دخالت دولتها به طور مستمر افزایش یافته است و این با روح اصل 44 مغایر است.
یکی دیگر از قوانین راهگشا در این زمینه «قانون مدیریت خدمات کشوری» است که در آن واگذاری مدیریتهای فرهنگی و اجتماعی دولتی به بخش غیر دولتی پیشبینی شده است و از این قانون هم که نیاز به تهیه آئیننامههای متعدد داردع فقط قسمت آخر آن که افزایش حقوق بازنشستگان است میخواهد اجرا شود.
اگر اصل 44 و قانون مدیریت خدمات کشوری به طور همهجانبه و صحیح اجرا شود، تردید نکنیم که تحولی در ایجاد اشتغال پدید میآید. (86747)
سوال 4 - شهريار
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۰:۵۴
به نظر ي رسد ،اين طرح جامعتر و عظيمتر از آن باشد كه دولت با يك سري اطلاعات خام وارد شود. هزينه هاي اجتماعي اين طرح بسيار بالاست. مگر سران استخوان خرد كرده كشور از هر طيف و گروهي ،به اين هزينه ها پرداخته اند وآثار آن را بررسي كردند؟ گروهي كه قصد اجراي آنرا دارد در تامين گاز و برق مردم مانده است. يك سال است ريالي به صنايع تزريق نشده آنوقت همچين طرح بزرگي به دست آنها انجام شود ؟! به هر دلیلی 11 نفرشان تغيير كردند ،حالا وارد طرحي بزرگ شوند ؟! يك پيشنهاد: چرا اول در يك شهر يا استان به شكل پايلوت اجرا نمي شود؟ براي يكسال؟ (86400)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۱۲:۲۶
در حقیقت همانطور که در عنوان آن ذکر شده، یک پیشنهاد است. اما به طور کلی باید عرض کنم بنده هم معتقدم هر طرح تحولی باید در چهارچوب سند چشمانداز بیستساله و در قالب برنامههای 5ساله و پس از جلب نظر مجلس شورای اسلامی به اجرا درآید. اجرای لایحه سیاستهای اصل 44 که اصلاح ساختار اقتصادی است، مقدم بر ساماندهی یارانههاست. دولت حجیم و با کسر بودجههای ساختاری و بدهکار به بانکها و پیمانکاران نمیتواند این طرح را به طور موفق به اجرا گذارد و آثار تورمی آن را مهار کند. (86748)
سوال 5 - زينال عبدي
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۲:۵۲
با سلام
لطفابا عنايت به اعلام چندين موضوع مورد پيگيري در طرح تحول اقتصادي دولت بفرمائيد آيا در اجراي اين طرح ها تقدم و تاخر رعايت خواهد شد و نظر شما در اين زمينه چيست؟ (86437)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۱۴:۴۲
آنطور که از اظهارات مسئولان بر میآید، ظاهراً تقدم و تأخر آن رعایت نشده است. دولت وعده پرداخت نقدی به مردم میدهد، درحالی که مجوز قانونی برای این کار ندارد. برای مردم و نمایندگان روشن نیست که وقتی قیمت بنزین، گازوئیل، نفت،گاز و برق آزاد میشود، چه اندازه گرانی بر آنها تحمیل ممیشود و چقدر گیر آنها میآید.
وقتی دولت قیمتها را آزاد کند، خود که مصرف کننده بزرگ است، هزینههایش به طور سرسامآور افزایش مییابد. یعنی کسر بودجه ساختاری آن افزایش مییابد، آن وقت ممکن است سراغ همین پولهایی برود که از مردم میگیرد و چیز قابل توجهی هم به دست مردم نرسد. مقدم بر اجرای طرح تحول اقتصادی که در حقیقت آزادکردن قیمت حاملهای سوخت و انرژی است، اجرای لایحه اصل 44 و قانون مدیریت خدمات کشوری است. تا بار دولت سبک نشود نمیتواند این بار را به منزل برساند. (86749)
سوال 6 - سعید
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۳:۰۴
با توجه به اینکه سیاستهای اقتصادی و اجتماعی سند چشم انداز خیلی کلی است آیا سند چشم انداز به اجزاء کوچک تقسیم شده و برای هر یک از آنها برنامه ریزی شده است و اگر شده آیا ضمانت اجرایی دارد ؟ (86438)
سوال 7 - منتظر
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۷:۲۹
1- نظرتان دربازه برنامه اقتصادي دولت احمدي نژاد چيست ؟
2- علت گراني هاي دوره اخير كه درمقايسه با ديگر دوره ها از درصد بالايي برخوردار بوده ودرمواردي برخي اجناس دوبرابر شده اند درجه مي بينيد ؟
3- علت تغيير مديريتي درحوزه اقتصاد درسه ساله اخير را منطقي مي بيتيد ؟
4- ايا دولت احمدي نژاد از يك مجموعه مديرتي كارآمد در حوزه اقتصاد برخوردار بوده است ؟
5- باتغيير مديريت هاي انجام شده در سه ساله اخير موافق هستيد ؟ (86444)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۲۳:۲۷:۰۴
1- نسبت به برنامه اقتصادی دولت آقای احمدینژاد انتقاد دارم. تلاش اقتصادی ایشان بسیار زیاد است، بعضی پروژهها هم در استانها به نتیجه رسیده، اما در مجموع به اندازهای كه خرج شده، نتیجه گرفته نشده است. وزارت نیرو چند هزار میلیارد تومان به پیمانكاران بدهكار است و این یعنی پیش خوركردن اعتبارات، اما تولید برق از مصرف آن عقب افتاده است. شاخصهای كلان اقتصادی، رشد واردات، نظام بانكی، رشد بدهیهای دولت و شركتهای دولتی به بانكها، سرمایهگذاری و تولید در طرحهای كلان وضعیت مناسبی ندارد. در مورد طرح تحول اقتصادی، لایحه اصل 44 و قانون مدیریت خدمات كشوری بیشتر روی پرداختهای آن كه محل تأمین اعتبار برخی از آنها روشن نیست، تأكید میشود و با سرعت به وابستگی بودجه كشور به درآمدهای نفتی افزوده میشود در حالی كه این قوانین مادر قرار است اقتصادی نفتی، دولتی و رانتی ما را متحول كند و نجات دهد. خلاصه عزم جزم و برنامه روشنی برای انجام تحولات ساختاری اقتصاد، مشاهده نمیشود.
2- گرانیهای دوره اخیر بیسابقه نیست، در دورههای گذشته تورم تا پنجاه درصد (50%) هم داشتهایم، شاید فراموش شده باشد.
3- تغییر مدیریتی شاید منطقی داشته باشد ولی برای من روشن نیست، به نظر میرسد، رئیس جمهور محترم از مدیران اقتصادی خود، انتظاراتی داشته كه منطق اقتصادی نداشته و برآورده نشده و منجر به تغییر آنهاد شده است.
4- برخی مدیران اقتصادی كارآمد و قوی بودهاند، منتها چون از استقلال لازم برخوردار نبودهاند، لذا در مجموع عملكرد اقتصادی كارآمد ارزیابی نمیشود.
5- در مجموع نمیتوان نظر مثبتی داد، زیرا برخی مدیران جدید، ضعیفتر از گذشته بوده، بعلاوه بیثباتی در مدیریت را به دنبال داشته است. وزیر قابل مقایسه با یك بازیكن فوتبال نیست كه چند دقیقه در زمین باشد و بعد هم تعویض شود. (86742)
سوال 8
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۷:۴۷
جناب آقاي نبوي
ضرورت تحول اقتصادي وحذف يارانه با توجه به نظرات كارشناسان و شرايط اقتصادي حال حاضرلازم به نظر مي رسد.
اماروش وزمان آن باتوجه به تجربه اي كه ازدولت حال حاضر در گرفتن تصميمات ناگهاني. بدون كار كارشناسي مناسب.وانتقادناپذيري دولت است فكر مي كنم عمده نگراني مردم مي باشد. چون شايد در جايي مجبور به تغيير در برنامه اي باشد كه عطف به سوابق گذشته دولت مقاومت وسرباز مي زند وشايد اوضاع بدليل لجاجتهاي احتمالي از اين هم بدتر شود. لطفا\" نظرات وراهكارهاي شما چه مي باشد؟(من با نقدي كردن مستقيم كاملا\" مخالف هستم). با تشكر پيشاپيش (86446)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۱ ۲۳:۳۲:۱۴
بنده هم معتقدم، اقدام شتابزده در مورد آزاد كردن قیمت سوخت و حاملهای انرژی میتواند زیانبار باشد و به جای ایجاد تحول مثبت اقتصادی، شوك بزرگی به جامعه وارد كند كه آثار منفی آن را نتوان مهار كرد. آزاد كردن قیمتها وقتی مؤثر است كه اولاً در مورد همه قیمتها از جمله حقوق و دستمزدها اتفاق بیفتد و نرخ بهره بانكی هم در بازار تعیین شود نه دستوری باشد، ثانیاً رقابت واقعی در اقتصاد برقرار شود، ثالثاً دولت خود مصرف كنندهی بزرگ و تولید كنندهی انحصاری نباشد.
مقدمهی واجب برای سامان دادن به یارانهی حاملهای انرژی، اصلاح ساختاری یعنی اجرای لایحه اصل 44 و قانون مدیریت خدمات كشوری است، تا دولت از جایگاه بنگاه داری در امور اقتصادی و تصدیگری در امور فرهنگی و اجتماعی به جایگاه سیاستگزاری، هدایت و نظارت ارتقاء یابد. در آن صورت دولت با آزاد كردن قیمت انرژی به فكر پركردن چالههای خود یعنی ترمیم كسربودجه نخواهد بود، بلكه به رونق رقابت، سرمایهگذاری و تولید خواهد اندیشید. (86743)
سوال 9 - مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۸:۰۰
با سلام
آیا فکر میکنید که با انحرافات آشکاری که دولت در خصوص اجرای برنامه چهارم دارد ، باز امکان دارد که کشور ما به کشور اول منطقه در افق بیست ساله تبدیل شود؟ به عنوان مثال با توجه به نرخ تورم فزاینده ای که الان هست ، باز هم امکان تبدیل شدن نرخ تورم به کمتربن نرخ تورم در جامعه هست؟یا پایین ترین نرخ بیکاری؟
با این تفاسر آیا باز هم تشکل سیاسی مطبوع شما از احمدی نژاد برای دور بعدی ریاست جمهوری دفاع خواهد نمود؟ (86448)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۱۷:۲۴
اهداف پيشبيني شده در سند چشمانداز 20 ساله دور از دسترس نيست. دولت و مجلس بايد به الزامات آن پايبند باشند. از جمله الزامات تحقق اهداف سند، اجراي صحيح و جامع لايحه اصل 44 و قانون مديريت خدمات كشوري است، همچنين اجراي برنامههاي پنجساله و بودجههاي ساليانه و نظارت بر اجراي آنها كه در الزامات پيشبيني شده است.
جامعه اسلامي مهندسين پيرامون كانديداي رياست جمهوري آينده به جمعبندي نرسيده است. اين كار مشتركاً با ساير اصولگرايان انجام خواهد شد. (86811)
سوال 10 - امیر میمری
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۸:۱۹
با سلام و احترام. با توجه به اینکه یکی از اساسی ترین مشخصه های دیدگاه اقتصادی دولت نهم افزایش بودجه ی عمرانی بوده است به نظر شما اولا آیا زیرساخت های کشور طرفیت این حجم سنگین کار عمرانی را داشت؟ و ثانیا این امر چه قدر در تورم کنونی موثر بوده است؟ (86466)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۱۸:۰۶
افزايش بودجههاي عمراني بيش از ظرفيت كشور و قبل از ظرفيتسازي جديد، (اعم از پيمانكاران، مصالح ساختماني، تجهيزات و ...) باعث گراني خواهد شد. مجلس هفتم هم هنگام تصويب بودجه اين تذكر را به دولت داد. بنده سهم اين امر را در تورم نميدانم. (86812)
سوال 1 - سعید
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۷:۰۷:۱۹
چرا خیلی از مسئولین کشور در قبل در رشته تحصیلی خود کار میکردید ولی بعد از انقلاب مسئولیتهای مدیران ارشد کشور بطور متوسط به رشته و تخصص تحصیلی آنها زیاد مربوط نیست
آنها این علوم را ساده نگاه میکنند یا این علوم خیلی ساده است و یا اینکه همه دوست دارند جای دیگری بنشینند
فکر نمیکنید در جای خود قرار نگرفتن مدیران باعث میشود کارهایی که نباید تجربه شود دوباره کاری شود و نوعی هرج و مرج ایجاد گردد و در این بی تجربگی ها بعضی سوءاستفاده ها ایجاد شود و ...
پدران ما میگویند در قبل از انقلاب غیر از تخصص باید افراد برای نشان دادن لیاقت برای دستیابی به هر سمت در ادارات ،چند سال در سمتهای پایینتر می بودند تا بین آنها بهترین فرد شناخته شود ولی بعد از انقلاب این رویه تا حدودی برداشته شد
بزرگترین ضربه به یک کشور میتواند این باشد که کسی در جایگاه خودش نباشد و بجای دیگری تصمیم بگیرد (86382)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۶:۳۷
جایگاه مدیران ارشد در حد وزیر، جایگاه سیاسی است و در حقیقت هیئت دولت بخشی از نخبگان سیاسی کشور به حساب میآیند. البته این مسئله به این معنا نیست که وزیر میتواند یک آدم صفر کیلومتر و بیتجربه باشد، بلکه وزیر باید تجربه مدیریتهای کلان را در سابقه کاری خود داشته باشد.
از اوایل انقلاب که بگذریم که نمیشد از مدیران طاغوتی باتجربه استفاده کرد، در حال حاضر با گذشت سه دههاز انقلاب به اندازه کافی مدیر باتجربه در رشتههای مختلف داریم که ب عنوان وزیر انتخاب شوند و نباید امروز از کسانی که هیچ سابقه و تجربهای در رشته مورد نظر ندارند استفاده کرد. یک وزیر حداقل باید با فنون مدیریت آشنا باشد و تجربه موفقیت در سابقه کاری خود داشته باشد.
یک مدیر موفق و آگاه بهخوبی میتواند از تخصصهای لازم بهرهجوید و اینجاست که نقش برجسته علوم ظاهر میشود. به ایت اصل توجه کنید که متخصصان باید تصمیمسازی کنند و سناریوهای مختلف را به وزراء و تصمیمگیران پیشنهاد دهند و وزیر و مدیر باید تصمیمگیری کنند، نه تصمیمسازی.
در هر وزارتخانه هم سمتهای محدودی مثل چند معاونت و یا چند اداره کل سیاسی هستند و بقیه سمتها بر اساس تجربه و تخصص باید اختصاص یابد. وقتی صحبت از بروکراسی میشود، یعنی شایستهسالاری و ترجیح تخصص، تجربه و ضابطه بر رابطه و تقسیم کار بر اساس شایستگیهای تخصصی، تجربی و مدیریتی و تعهد انجام گیرد.
به این ترتیب با تغییر یک وزیر ساختار یک وزارتخانه نباید به هم بریزد و از صدر تا ذیل، همه عوض شوند، این نقض غرض در بروکراسی است و تجربیات انباشته نمیشود. در سیاستهای کلی مربوط به مدیریت کلان کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین سیاستی زا به تصویب رسانده است.
این سخن البته به این معنی هم نیست که عدهای خاص همیشه باید وزیر باشند، بلکه تغییر و تحول در مدیران با رعایت ضوابط میتواند به افزایش کارآیی کمک کند. چرخه مدیریت کلان کشور نباید یک چرخه بسته باشد.
اما در مورد بعد از انقلاب، باید عرض کنم، اکثر وزرا افراد متخصص بودهاند.
به نظر بنده چالش امروز ما چالش مدیریتی و ضعف در مدیریت کلان و جامعنگر است. یک مدیر کلان به اشتباه خود را در جا متخصص میگذارد و به جای مدیریت و تصمیمگیریۀ کار کارشناسی و تخصصی انجام میدهد. در عین حال وضعیت بعد از انقلاب قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست که کشور در دست طبقه بسته مدیریت وابسته به دربار بود. (86633)
سوال 2- حسین
۱۳۸۷-۰۷-۲۹ ۱۷:۱۴:۱۲
لطفا نظرتان را درموارد زیر اعلام فرمایید .
1) نحوه ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ؟
2) نظر شما درمورد قضیه آقای کردان ؟ (86384)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۷:۳۰
1- مواضع سیاستخارجی جناب آقای احمدینژاد در جهت احیای ارزشهای انقلاب اسلامی است. و باعث ارتقای اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان در نزد ملتها بویژه مسلمانان شده است. اما در مسایل اقتصادی و امور توسعه نگاه ایشان همچون یک مهندس و نه مدیر کلان نگاه پروژهای به مسایل است.
بنده به نگاه مدیریتی ایشان انتقاد دارم و معتقدم با نگاه پروژهای به مسائل، شاخصهای کلان مثل رشد نقدینگی و تورم از دست در میرود و مشکلاتی برای مردم پدید میآورد و مثلا ناگهان در برههای از زمان شاهد رشد غیرمنطقی مسکن میشویم.
2- به نظر بنده مصلحت آقای کردان، آقای احمدینژاد و کشور این است که ایشان با سرعت استعفا دهد و براین استعفا هم پافشاری کند. (86634)
حسن محمدي
۱۳۸۷-۰۹-۱۸ ۱۰:۳۸:۰۱
[چرا هيج كس به فكر قراردادي شركتها نيستند بخدا همه كاركنان شركت پتروشيمي بيشتر انها قراردادي هستند با حقوق 270هزارتومان ولي بعضي با حقوق 12000000يك ميليون ودويست هزارتومان چرا پيگيري نمي شود درشركت ديوان محاسبات برسي مكنند و بازرسي كل كشور و سازمان حسابرسي ولي هيج تاثيري نداشت شايد بد تر شده خواهش مكنيم پيگيري كنيد .ما به دكتر احمدي نژاد راي داديم به خاطر اينكه جلوي اين كارها گرفته شود ولي قدرت ايشان به بعضي ها نمي چربه اين عدالتي نيست كه مد نظر ايشان بود ..يا علي مدد (95169)
سارا ياوري
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۸:۴۲:۲۹
نظرتان را درباره اين نامها بيان كنيد؟
1- سيد حسن خميني
2- ميرحسين موسوي
3- محمدرضا باهنر
4- عبدالله شهبازي (86475)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۱۹:۲۱
1- خلف صالح
2- روشنفكر ديني ضد آمريكايي
3- از نخبگان سياسي متعهد
4- تحليلگر تاريخي (86813)
آقای نبوی با سلام
من چند سوال دارم :
1 - می گویند شما بسار تاثیرگذار بر آقای باهنر و او رییس مجمع کردان ،رحیمی و جهرمی و... است ،آیا مسائل صحت دارد و شما اقدامات ایشان را تایید می کنید؟
2 - می گویند روزنامه و چاپخانه رسالت که بیش از 200میلیارد تومان می ارزد (86483)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۲۰:۰۱
1- بيش از دو دهه است كه با آقاي مهندس باهنر دوست و همكار هستيم و تا حدودي بر يكديگر تأثيرگذاريم و اين يك امر طبيعي است. بنده از مجمعي كه نام برديد اطلاعي ندارم و لذا به نظر بنده رياست آقاي باهنر بر چنين مجمعي منتفي است. آقاي مهندس باهنر در جامعه اسلامي مهندسين رئيس (دبيركل) ما هستند و افرادي كه نام برديد عضو جامعه نميباشند.
2- روزنامه رسالت چاپخانه ندارد، به خاطر بدهيهايي كه بانك داشت چاپخانهي خود را فروخت. دارايي روزنامه ساختماني است كه در حال حاضر در آن مستقر ميباشد و قيمت آن كمتر از چهار ميليارد تومان است. (86814)
با سلام نطر شما در مورد كفن پوشاني كه در زمان دولت آقاي خاتمي هر از گاهي به خيابانها ميريختند و فرياد وا اسلاما سر ميدادند و اكنون خبري از آنها نيست چيست؟آيا هم اكنون احكام اسلام مو به مو اجرا ميشود و يا مسئله چيز ديگري است؟ (86486)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۲۰:۴۲
اكنون خبري از غائلههاي آنروزها، از جمله حوادث تيرماه 1378 نيست. (86815)
شیرازی
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۸:۴۴:۳۳
با توجه به اینکه شما در زمان نمایندگی مجلس از نمایندگان موثر و کارآمد بودید چرا دیگر برای نمایندگی کاندیدا نشدید ؟ (86515)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۲۱:۴۰
هر كسي چند روزه نوبت اوست. (86816)
باسلام اقای نبوی ایا شما طرح تحول اقتصادی را با با بی خبر گذاشتن نمایندگان مردم از جزییات طرح موفق می دانید (86523)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۲۲:۱۱
نمايندگان مجلس بايد در جريان باشند و آن را تصويب كنند و اين يكي از شرطهاي موفقيت طرح است. (86817)
ع.ع.ص
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۸:۴۵:۱۱
آيا ظرفيت هاي متنوع ومختلف كشور درايجاد و بروزفرصت هاي اقتصادي فرهنگي اجتماعي سياسي و... در نظر گرفته ميشود؟ بنظر ميرسد با در نظر گرفتن اين مو ضوع الآن هم ايران كشور اول منطقه ميباشد و ما بايد با توجه به رسالت انقلابي بايد افقهاي دورتري را در نظر بگيريم. (86533)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۲۲:۴۸
اولاً بايد بسترهاي استفاده از ظرفيتهاي متنوع كشور فراهم شود و اين مسئله از مأموريتهاي نظام سياسي است، ثانياً ما در بعضي شاخصها رتبهي اول هستيم ولي در بسياري هم، نيستيم و بايد با برنامهريزي و تلاش مجدانه به آن دست يابيم. (86818)
ایوب ترکیان
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۸:۵۱:۰۷
1- در ایران کی برای کشور فکر میکند و نمود آنرا در کجا باید مشاهده کرد؟
2- با توجه به واقعیات فعلی و روند مشهود، آیا فکر میکنید داریم به سمت جامعه ای میرویم که عالمها ملجم و جاهلها مکرم؟
3- دانشگاهها به عنوان مراکز فکری کشور چه جایگاه و نقشی در امور اجرایی کشور ایفا میکنند؟
5- چرا ارتباط حوزه و دانشگاه در نطفه عقیم شده است؟ (86536)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۲۳:۳۲:۴۷
1- چه كسي در ايران فكر نميكند، مثلاً خود شما؟!
2- بحول و قوهي الهي به سمت جامعهاي ميرويم كه عالمها مكرم و جاهلها مُعلَم باشند.
3- بد خرج كردن پول نفت باعث شده تا حدودي دانشگاهها و مسئولين اجرايي از يكديگر احساس بينيازي كنند، اما اين مسير در حال تصحيح است (انشاءالله)
4- راه آنهايي از هم جدا بوده است، تدابيري لازم است تا راه يكي شود، كار آسان نيست. (86819)
محمد رييسي
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۸:۵۱:۲۹
با سلام و وقت به خير. گرايشات شما به سمت جناح راست تمايل دارد و آقاي رييس جمهور هم از همين طيف مي باشد سوال اينجاست كه با توجه به نفوذي كه در اين طيف داريد چرا هيچ وقت عدم هماهنگي هاي برنامه هاي اقتصادي دولت اعم از طرح تحول و خروج از سند چشم انداز را به طور جدي پيگيري نكرديد؟ فكر نمي كنيد آقاي رييس جمهور نياز به اين داشت كه افراد با نفوذي مانند شما بر فعاليت هايشان نظارت كنند؟ (86543)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۳:۲۰
بنده خير خواهيها و نظرات خود را منعكس كردهام، منتهي صلاح و مصلحت خويش خسروان دانند. فكر ميكنم همهي ما بويژه رئيس جمهور محترم نياز به نظارت دارند! اما، تا از جانب مسئولين محترم كششي نباشد، كوشش ناصحان به جايي نميرسد. (87318)
سوال 19 - آرمان
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۰۱:۱۶
آیا پرداخت نقدی یارانه ها دلیل بر اعتراف دولت به عدم توانایی هدایت سرمایه های ملی نیست و به معنی این نیست که دولت برنامه ای برای پولهای حاصل از فروش سرمایه این ملت ندارد و انرا به مردم (بصورت نابرابر در صورتیکه سرمایه ملی یعنی نفت بصورت برابر به همه تعلق دارد) میدهد تا خود هر چه خواستند بکنند و از آنجا که مردم اقتصاددان نیستند فکر میکنم این هدر دادن سرمایه است. چرا دولت این پول را صرف رفاه اجتماعی، کارآفرینی، بیمه همگانی، بالابردن سرانه بهداشت و درمان، تامین امنیت شغلی و اجتماعی ، تاسیسات زیربنائی و ... نمیکند تا همه مردم از مزایای آن بصورت مدیریت شده استفاده کنند؟ (86546)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۳:۵۸
پرداخت نقدي يارانهها ميتواند هدايت صحيح سرمايههاي ملي باشد، در صورتيكه مقدمات اجراي صحيح طرح فراهم شده باشد و هدف دولت كسب درآمد از اين طريق نباشد. اگر قيمتها اصلاح شود و واقعي گردد، مردم به مصرف صحيح سوق داده ميشوند و سرمايهگزاري و توليد هم به مسير درست هدايت ميشود. بنده هم مثل شما معتقدم اگر قرار باشد قيمت آزاد و يارانه پرداخت شود، بايد به صورت برابر باشد، (اين كار هم به صواب نزديكتر و هم از فساد دورتر است.) اصلاح قيمتها و سامان دادن به يارانهها مانع سرمايهگزاريهاي مفيد و تأمين اجتماعي نيست. (87319)
سوال 20 - رضا
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۰:۳۲
سلام علیکم،
یکی از اساسی ترین مبانی جامعه ی سالم بعد از امنیت \"امید به آینده و اطمینان به آینده\" است. سیاسیون رده بالای ما چگونه مصلحت اندیشی می کنند که حتی ریاست جمهور نمی تواند تصمیم بگیرد که آیا قانونی را اول مهر، دو ماه بعد و یا یک سال بعد انجام دهد؟ حال از جوان چه انتظار دارید بجای دور اندیشی به مواد رو نیاورد؟ و یا سرمایه دار در مواردی سرمایه وارد کند که مطمئن باشد در همان ابتدای کار از تسهیلات دریافتی همه یا عمده سرمایه اش را می تواند باز گرداند؟ بنده که از مجلس امیدم بر گشته چرا که طرح سئوال و استیضاح فوری مفقود می شود، بدون در نظر گرفتن اینکه آن طرح ها درد وکلا و موکین است و این رفتار نا امیدی را در جامعه می پراکند، چرا در مجمع تشخیص \"مصلحت\" با اقتدار و اهرم هائی که در دست دارند ایفای نقش نمی کنند و انقلاب و رهبریت را از کم رنگ شدن نجات نمی دهند؟ لا اقل با نظارت حتی \"حد اقلی\" در سند چشم انداز خیلی از بحران ها را می توانید الآن مانع گردید که فردا دیر است. ...... با تشکر (86547)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۴۲:۲۷
ديكته نوشتن در مقام رياست جمهوري كار سختي است، بويژه زماني كه دولت پشتوانهي حزبي و كارشناسي قوي نداشته باشد يا نخواهد از آن استفادهي مؤثر بكند. لكن چالشهاي مديريتي نميتواند و نبايد منشأ نا اميدي و عدم اطمينان به آينده باشد. ما بحرانها و چالشهاي زيادي را پشت سرگذاشته و با تدبير رهبري و همت مردم و مسئولين مديريت و حلّ كردهايم.
بر چالشهاي مديريت اجرايي، تقنيني و قضايي نيز بحول و قوهي الهي فائق خواهيم آمد. اميد است مديران عالي اجرايي با پرهيز از شتابزدگي، قبل از عمل تدبير و دورانديشي كنند تا زود پشيمان نشوند. در مورد استيضاح بايد گفت، اين كار آخرين چاره است، در مورد اخير (وزارت كشور) دوستان مجلس به دنبال راه حل كم هزينهتر بودند، لكن به نتيجه نرسيدند و استيضاح اعلام وصول شد.
حيطهي نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام محدود به مقررات نظارت است و شامل بسياري از امور نميشود. در مورد تحقق سند چشمانداز، مجمع تشخيص مصلحت نظام، الزامات آن را تدوين كرده، اميد است بعد از ابلاغ رهبر معظم انقلاب اسلامي، راهگشا باشد و نظارت نهادينه شود. (87320)
سوال 21
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۰:۴۲
آيا تصور ميفرمائيد بدون يك نگاه جامع اقتصادي دولت موفق به حل مشلات اقتصادي خواهد شد و بنظر شما دولت داراي اين نگاه جامع ميباشد؟ نقش مجمع تشخيص مجمع نظام در استقرار چنين نگاه جامعي چيست؟ (86553)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۵:۰۵
پاسخ منفي است، بدون داشتن نگاه جامع اقتصادي، دولت موفق به حل مشكل اقتصادي نميشود. خوشبختانه چنين نگاه جامعي در كشور پديد آمده است. ما امروز صاحب سند چشمانداز 20 ساله، سياستهاي كلي براي بخشهاي مختلف، سياستها، راهبردها و شاخصهاي كلان براي برنامهي پنجساله، لايحهي اصل 44، قانون مديريت خدمات كشوري و نگاه جامع اقتصادي هستيم، تنها كافي است مجريان و قانونگذاران به آن اعتقاد و التزام پيدا كنند. انشاءالله زمينهي اين التزام فراهم خواهد شد. مطالبات و خواست عمومي مردم و رسانهها ميتواند مسئولان را بيش از پيش ملزم به قانون و نگاه جامع اقتصادي كند. (87321)
سوال 22 - سجاد
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۰:۵۹
شما با بهزاد نبوي هم نسبتي داريد؟ (86554)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۵:۵۵
با آقاي بهزاد نبوي نسبت فاميلي نداريم. (87322)
سوال 23 - شاکرمي
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۱:۲۳
جناب نبوي حضرتعالي تا کجا تعبيت و حمايت از گروه - دولت يا فردسياسي هم فکر تان براي شما ارزش دارد و به ان ادامه ميدهيد ايا منافع ملي - حقوق و حرمت انسانها-شعار واهداف انقلاب مندرج در قانون اساسي -صداقت در گفتار و عمل به وعد مي تواند مقدم بر فعا ليت و وابستگي حزبيتان باشد . ايا در فعاليت سياسي جوانمردي هست البته تا کنون فقط اي ويژگي را در ناطق نوري و سيد محمد خاتمي ديدم (86555)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۶:۵۲
اعتقاد ما بر اين است كه اصل خدشهناپذير، اصولگرايي و پايبندي به اصولي است كه شما در سئوال ذكر كرديد. كار گروهي و تشكيلاتي اگر در خدمت اصول باشد ارزشمند است وگرنه بايد به دور انداخت. اگر سياست عين ديانت باشد حتماً همراه با جوانمردي و مروت هم هست. اين اعتقاد ما است، اما چقدر به آن عامل باشيم، بايد خدا كمك كند و شما هم دعا نماييد و هشدار دهيد. (87323)
سوال 24 - سعيد
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۲:۰۵
با سلام
همانطور كه ميدانيد يكي از اولين جراحي هاي اقتصادي آقاي احمدي نژاد، انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي به عنوان متولي امور برنامه و بودجه كشور بود. استدلال ايشان اين بود كه بايد مديريت بودجه در اختيار وزرا و استانداران قرار گيرد.
آيا اين تصميم با توجه به تغييرات پي در پي وزرا و استانداران و تفاوت نگرش افراد (كه در آينده نيز كم يا زياد باز هم صورت خواهد گرفت) باعث هرج و مرج در اقتصاد كشور نشده ويا نخواهد شد؟ (86556)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۳۷:۳۳
به نظر بنده ايجاد تحول در ساختار سازمان مديريت و برنامهريزي به سمت كارآيي بيشتر لازم بود. ساختار بودجههاي ما معيوب و ارتباط منطقي بين بودجهها، برنامهها و سند چشمانداز برقرار نبود. اما اصل مهم در تحول، شناختن ضعفها و اشكالات وضع موجود و داشتن برنامه و قانون براي وضع مطلوب است. تغييرات شتابزده و بدون برنامه و تدبير كافي و غير قانونمند منجر به هرج و مرج و از دست در رفتن سر نخ امور ميشود. (87324)
سوال 26 - داود
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۲:۲۸
جناب آقای مهندس نبوی، با سلام
نظر شما در مورد آمار و ارقام وصحبت های متناقضی که در زمینه های مختلف، از مدیران کشور و بالاخص رئیس جمهور شنیده می شود، چیست ؟ آیا فکر نمی کنید که باعث عدم اعتماد مردم به نظام می شود؟ مثلا صحبت های متناقض سر موضوع کردان، یا آمار صادرات غیر نفتی و یا قیمت کالاها و یا کاهش قیمت مسکن و ده ها مورد مشابه.
با تشکر (86557)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۴۷:۱۵
بايد اذعان كرد كه نظام آماري كشور نياز به اصلاح و توسعه دارد. در مورد يك موضوع، بعضاً آمارهاي متفاوت توليد و ارائه ميشود. داشتن نظام آماري دقيق و جامع كه مصون از سليقه و تمايل مسئولان باشد، نياز توسعه و پيشرفت كشور و پژوهشگران، سرمايهگزاران، كارآفرينان و عموم مردم است. اميد است با همت مسئولان اجرايي و تقنيني اين خلاء پرشود. (87326)
سوال 27 - حسین
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۲:۴۶
سئوال بزرگ من این است که قیمت واقعی یعنی چه؟ مگر نمی دانیم که هزینه تمام شده کالا و خدمات در نظام عریض و طویل و ناکارآمد دولتی بسیار گزاف و غیر واقعی است؟ گیرم گه با قیمتهای جهانی مقایسه کردیم و قیمت برق شد فلان قدر. آیا قیمت تمام شده برق در کشور ما همان است؟ یا باید دولت هزینه ناکارآمدی و بهره وری پایین کارکنان و سیستم خود را مجددا در قالب یارانه بپردازد که در این صورت هم دولت ضرر می بیند و هم مردم و یا باید بدانیم که قیمت واقعی در گرو مدیریت درست است که احتمالا از عهده بخش خصوصی برمی آید. چرا صنعت برق را خصوصی نمی کنید؟ نباید هزینه روشهای غلط و پر هزینه دولت را مردم بپردازند. (86562)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۴۷:۵۳
قيمت يك امر نسبي است و در بازار عرضه و تقاضا معين ميشود. اگر رقابت سالم وجود داشته باشد و انحصار و احتكار نباشد، قيمت واقعي در بازار معين ميشود. دولت اگر خود بنگاهدار اقتصادي نباشد، ميتواند شرايط مناسب رقابت را ايجاد كند و با سامان دادن به توزيع جلوي احجاف به توليد كننده و مصرف كننده را بگيرد و بر اين امر نظارت مؤثر داشته باشد (قانون ماليات بر ارزش افزوده، زمينه ي اين امر را فراهم ميكند و عمليات اقتصادي را شفاف ميسازد و بساط بازار زيرزميني را جمع ميكند.) قيمتگزاري در موارد انحصارات دولتي مثل آب، برق، گاز و ... قاعدهي خود را دارد و نبايد ناكارآمدي مديريت با ابزار قيمت تمام شده بر مردم تحميل شود و اين امر با محاسبه بهرهوري دستگاه قابل كشف است.
اميد است با اجراي صحيح و همه جانبه لايحه اصل 44 و قانون مديريت خدمات كشوري مردم و بخش خصوصي و تعاوني در بسياري از خدمات و صنايع وارد شوند و از انحصار دولتي خلاص شويم و گرفتار انحصار خصوصي هم نشويم. (87328)
سوال 28 - احمد
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۲۸:۵۴
اگر رفراندوم 12/1/58 امروز و عینا تکرار شودو پیش بینی شما از نتیجه چیست؟ (86586)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۴۸:۴۳
در هيچ جاي دنيا براي نظام مستقر، رفراندوم برپا نميكنند. در دوران دوم خرداد، يك عده افراطي اين مسئله را مطرح ميكردند، پاسخ مردم به تغيير نظام منفي بود. ميتوانيد به دو پيمايش ملي كه در سالهاي 1380 و 1382 يعني در زمان صدارت آقاي خاتمي و وزارت ارشاد آقاي مسجد جامعي انجام شد، مراجعه نماييد. در آن شرايط بيش از 70 درصد كساني كه مورد نظر خواهي قرار گرفته بودند، طرفدار اصلاح وضع فعلي و يا دفاع از آن بودند و كمتر از 30 درصد خواهان تغيير اساس وضع فعلي بودند. (87329)
سوال 29 - سام
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۲۹:۰۳
1- با توجه به به ريشه بحران هاي اخير غرب و علت آن که لجام گسيخگي و عدم نظارت بوده جنابعالي چه اندازه به تصدي گري دولت اعتقاد داريد؟
2- با نحوه طرح موضوعات آرماني مان نظير هولاکاست و يا رفتار بي پيرايه رئيس جمهور و شرکت در سخنراني دانشگاه کولومبيا موافق هستيد؟ يا بي پروايي را نمي پسنديد و براي برخي امور چارچوب هاي محرمانه قائل هستيد؟ (86619)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۴۹:۴۲
1-وظيفهي اصلي دولت به عهده گرفتن و اجراي صحيح امور حاكميتي است. طبق لايحه اصل 44 و قانون مديريت خدمات كشوري دولت بايد امور تصديگري را به مردم واگذار كند (غير از مواردي كه مردم نميتوانند و يا انگيزه ندارند كه در اين موارد هم بايد مردم را توانمند و در آنها ايجاد انگيزه كند.) البته هميشه استثنائاتي هم وجود دارد. اقتدار واقعي دولتها نه در تصديگري، بلكه در سياستگزاري، هدايت و نظارت كارآمد ميباشد. برخي ريشهي بحران اقتصادي امريكا را به سياستهاي غلط دولت بوش بر ميگردانند (مثل رئيس بانك مركزي اين كشور)
2-با طرح موضوعات آرماني و رفتار بيپيرايه رئيس جمهور و شركت در دانشگاه كلمبيا موافقم. نحوه طرح موضوعات ميتواند حساب شدهتر باشد و كمتر بهانه به دست مخالفان اسلام و ايران بدهد. (پروا مكن، هوشيار باش، همت چاره ساز است). (87330)
سوال 30
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۳۰:۵۲
به نظر شما مردم برای ایجاد چنین جامعهای انقلاب کردید؟
پاسخ شما به نسل امروز و فردا چیست؟ در مقابل خداوند چه پاسخی دارید؟ (86622)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۵۰:۱۲
شكر نعمت، نعمتت افزون كند. براي جامعهي فعلي كه داريم در مقايسه با قبل از انقلاب و در مقايسه با كشورهاي ديگر مثل عراق كه قبل از انقلاب از ما آبادتر بودند و با توجه به موقعيت فعلي ايران و استقلال و آزادي و پيشرفتهاي علمي، صنعتي و تواناييهاي فني آن بايد خدا را شكر كرد و براي پاسخگويي به خون شهدا بايد من و شما شبانهروز بيشتر تلاش كنيم. نسل امروز و فردا هم مسئولند. (87331)
سوال 31 - سام
۱۳۸۷-۰۷-۳۰ ۱۹:۳۱:۰۴
با سلام
با روش افشاگري هاي جناب آقاي رئيس جمهور درمورد رانت هاي اقتصادي مقامات کشور موافق هستيد. (86625)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۵:۵۴:۲۷
بنده شعار برخورد شجاعانه با فساد اداري و اقتصادي در هر سطح را كه باشد قبول دارم، اما با روش افشاگري جناب آقاي رئيس جمهور در عمدة موارد به دلايل زير موافق نيستم و تأمل دارم؛
-در بعضي موارد خلاف ادعا روشن ميشود و آبروي شخصيت حقيقي يا حقوقي از بين ميرود و جبرانپذير نيست.
-افشاگريهاي بدون پشتوانهي حقوقي و قضايي نا امني و هرج و مرج و بياعتمادي بوجود ميآورد.
-در بعضي موارد احساس ميشود جاي افشا كننده و پاسخگو عوض شده است (فشار به بانكها و بعضي مسئولين و بعد زير سئوال بردن عملكرد آنها)
-نپذيرفتن نقش و مسئوليت خود در بعضي نارساييها
-حرف زدن به جاي اقدام صحيح و اصلاح ريشهاي عليرغم داشتن اختيارات قانوني
اگر رئيس جمهور بخواهد به طور منطقي و اساسي با فساد مبارزه كند، بايد از سرازير شدن رانت نفتي به دستگاهها كه همه جا را به فساد ميكشاند، جلوگيري كند و بدين منظور دولت بايد از خود شروع كند و وابستگي بودجههاي دولت بويژه بودجههاي جاري را به نفت قطع نمايد، نه اينكه وابستگي بودجه به نفت بيشتر و بيشتر شود. (87333)
سوال 32 - افشین
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۳۰:۳۸
جناب آقای نبوی
با سلام
نظر شما در مورد عملکرد دولت نهم در موارد زیر چیست؟
1-عدم ارایه گزارش عملکرد بودجه سالهای 85 و 86 به مجلس.
2-اضافه برداشتهای پی در پی از صندوق ذخیره ارزی
3-مازاد ارزی در سال اول فعالیت دولت نهم و اکنون کسری بودجه قابل توجه.
4-اختصاص ارز برای واردات سوخت بدون مجوز مجلس.
5-ابلاغ بودجه به تنها 39 دستگاه بر خلاف مصوبه مجلس(269 دستگاه)
6-عدم اجرای مصوبه مجلس به طور کامل در مورد سهمیه بندی بنزین(بنزین آزاد) (86655)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۴۱:۴۸
1-عملكرد بودجه به مجلس گزارش شده است، بعلاوه تفريغ بودجه دارد بروز ميشود (توسط ديوان محاسبات)
2-بنده با برداشت پي در پي از صندوق ذخيره ارزي آن هم براي مصارف جاري مخالفم، صندوق ذخيره براي روز مبادا بود كه اگر قيمت نفت كاهش پيدا كرد به روند توسعه و پيشرفت ضربه وارد نشود. اما اضافه برداشت قاعدتاً با تصويب مجلس و در موارد معدود كه به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شده، با تأييد مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شده است.
3-استفاده ي شتاب آلود از درآمد نفت (وقتي قيمت نفت افزايش مييابد) مخصوص اين دولت نيست، در دولت گذشته هم اين كار انجام شد و واردات به طور سرسام آور افزايش يافت و از صندوق ذخيره هم اضافه بر برنامه (با مجوز مجلس) برداشت شد. كسري بودجه هم در كشور ما ساختاري است و در دولتهاي مختلف با آن مواجه بودهايم. اميد است با اجراي اصل 44 اصلاح ساختاري صورت گيرد.
4-دولت مدعي است از منابع در اختيار وزارت نفت اينكار انجام شده است، مجلس ميتواند مجوز اضافه برداشت ندهد (منتهي بايد در مصرف بنزين يا قيمت آن تجديد نظر كرد.)
5-اين كار قابل توجيه نيست، مهمترين اصل اصولگرايي پاپيبندي به ضوابط و قانون است، رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در اين موارد تذكر دادهاند.
6-اجراي اصل مصوبه، پروژة عظيمي بود كه دولت انجام داد، در مورد ايراد شما مجلس به دولت تكليف كرده حداكثر از ابتداي سال 1391 بنزين و گازوئيل را از سبد حمايتي خارج كند. (87588)
سوال 33 - حسین
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۳۰:۵۷
دربین روسای جمهور بعد از جنگ
آقای هاشمی با شعار سازنده گی
آقای خاتمی با شعار توسعه سیاسی
آقای احمدی نزاد با شعار عدالت و مهرورزی
کدامشان در شعارهایی که داده اند موفق تر بوده اند
اصولگرایان درزمان آقای خاتمی میگفتند که دولت به جای تمرکز
توسعه سیاسی به معیشت مردم بپردازد آیا اصولگرایان در این
مدت در دولت و مجلس به معیشت مردم پرداختند و آیا موفق بودند ؟ (86685)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۷:۴۲:۳۱
آقاي هاشمي رفسنجاني در بازسازي و توسعه زيرساختها قدمهاي بلندي برداشتند و جايگزيني حدود 10 ميليارد دلار واردات با توليد داخلي انجام شد.
در زمان آقاي خاتمي فضاي سياسي بازتر شد، اما افراطيون ميخواستند شعار توسعه سياسي را به سوي اصلاحات از نوع امريكايي يا به تعبير واضحتر «براندازي» سوق دهند كه باعث بروز ناامنيهايي بويژه در تيرماه 78 شد.
آقاي احمدينژاد به جدّ طالب عدالت است، منتها برنامهي دقيقي براي اينكار ندارد. واگذاري سهام شركتهاي دولتي در قالب سهام عدالت در زمان ايشان چندين برابر كل واگذاريها، در دولتهاي گذشته است.
يكي از ايرادهايي كه به عملكرد آقاي احمدينژاد ميگيرند و من هم با آن موافقم اين است كه از درآمد زياد استفاده كرده است. ايشان اين درآمدهاي زياد نفتي را صرف معيشت مردم كرده است. واردات زيادي كه انجام شده، پرداخت حقوق و مطالبات كارمندان و بيمهها، افزايش بودجه دستگاههاي حمايتي مثل امداد و بهزيستي، افزايش حقوق بازنشستگان، واردات بنزين با قيمت بيش از 400 تومان و فروش آن به قيمت 100 تومان، عدم افزايش بهاي گاز، آب، برق و ... در دولت ايشان. پس اين همه بودجه صرف معيشت مردم شده است. اخيراً هم وعده پرداخت يارانهي سوخت!
اشكال كار دولت، مجلس، جريانهاي سياسي و رسانهها اينست كه متكي به درآمد نفت متزلزل! دائماً انتظارات مردم را بالا ميبرند. در حالي كه نفت سرمايه ملي متعلق به همهي نسلها است و بايد به سرمايههاي مولّد و ماندگار تبديل شود. (87589)
سوال 34 - ر.ط.آ
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۳۱:۱۱
آقا سید،
لطفا\" فکر کنید در صحنه کنکور نشسته اید و این سوال جلوی چشمتان ظاهر میشود:
-نظرتان را در خصوص کارنامه اقتصادی دولت نهم (در مجموع) با گزینه های زیر بیان کنید: 1-خیلی خوب 2-خوب 3- بد 4- خیلی بد
حتما\" مطلع هستید که در کنکور فقط شماره گزینه انتخاب میشود چون کامپیوتر قادر به قرائت توضیحات نیست. متشکرم (86686)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۷:۴۳:۰۵
گزينه 2 و 3 را باهم انتخاب ميكنم.
در كارنامه اقتصادي ايشان خوب و بد در هم وجود دارد، دولتهاي قبلي هم همينطور بودند. (87591)
سوال 36 - شهریار
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۳۳:۵۹
جناب آقای نبوی. به نظر می رسد مواضع و دیدگاههای شما در سالهای اخیر تفاوتهایی با گذشته پیدا کرده است به گونه ای که حتی چندی قبل از ضرورت اصلاح قانون اساسی سخن گفتید در حالی که در گذشته جناح شما چنین درخواستهایی را به عنوان ساختار شکنی و عبور از خط قرمزها تلقی می کردند. آیا تغییر و تحول مواضع و منش سیاسی خود را تایید می کنید و اگر پاسخ مثبت است ریشه ها و دلایل این تحول در چه بوده است؟ (86707)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۷:۴۳:۵۳
موضع بنده تغيير نكرده، طبق قانون اساسي اصولي كه افراطيون دوم خردادي دنبال تغيير آن بودند، در انتهاي اصل 177 (آخرين اصل) قانون اساسي «تغيير ناپذير» اعلام شده است.
توجه كنيد: « محتواي اصول مربوط به اسلامي بودن نظام و ابتناي كليه قوانين و مقررات براساس موازين اسلامي و پايههاي ايماني و اهداف جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بودن حكومت و ولايت امر و امامت امت و نيز اداره امور كشور با اتكاء به آراء عمومي و دين و مذهب رسمي ايران تغيير ناپذير است».
اما بقية اصول طبق قانون اساسي و از مسير قانوني آن قابل اصلاح است و به نظر ميرسد بعد از تجربهي 20 ساله، زمان آن رسيده است. (87592)
سوال 37 - حميد
۱۳۸۷-۰۸-۰۲ ۰۰:۳۴:۲۴
همه كساني كه شما را ميشناسند به صداقت وپاكي وسادهزيستي شما ايمان دارند. آقاي پرورش هم كه سالها وزير بودند وبا شما رفاقت دارند هم چنين هستند. چه شده كه افرادي مانند شما واستاد پرورش كنار هستند وكساني كه شاگرد شماها هم محسوب نميشوند جولان ميدهند. (86708)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۱:۵۳
موضع بنده تغيير نكرده، طبق قانون اساسي اصولي كه افراطيون دوم خردادي دنبال تغيير آن بودند، در انتهاي اصل 177 (آخرين اصل) قانون اساسي «تغيير ناپذير» اعلام شده است.
توجه كنيد: « محتواي اصول مربوط به اسلامي بودن نظام و ابتناي كليه قوانين و مقررات براساس موازين اسلامي و پايههاي ايماني و اهداف جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بودن حكومت و ولايت امر و امامت امت و نيز اداره امور كشور با اتكاء به آراء عمومي و دين و مذهب رسمي ايران تغيير ناپذير است».
اما بقية اصول طبق قانون اساسي و از مسير قانوني آن قابل اصلاح است و به نظر ميرسد بعد از تجربهي 20 ساله، زمان آن رسيده است. (88169)
با تشکر از دوستان عزیز و گرامی؛ مهلت دریافت سوال برای مهمان الف به پایان رسیده است.
ان شالله تا اواسط هفته به تمام سوالات رسیده از طرف آقای مهندس نبوی پاسخ داده خواهد شد. (87058)
سوال 39 - علی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۶:۴۲:۱۷
به نظر شما چرا رئیس جمهور در مصاحبه ی اخیر خود در تلویزیون گفت منحنی تورم سرازیری است؟ (با توجه به این که آمار ها این را نمیگویند) آیا این گونه صحبت کردن این تفکر را که ایشان به کار کارشناسان امر معتقد نیستند تقویت نمیکند؟ (86862)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۶:۰۳
رئيس جمهور محترم، خود پاسخگوي اظهاراتشان هستند. (88171)
سوال 40 - محمد
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۵:۳۲
سلام
جناب آقای نبوی نگرانیهای طیف شما از ادامه وضعیت دوران آقای خاتمی در حوزه های فرهنگی و سیاسی شما را وا داشت به حمایت از جریانی بپردازید که نه تئوری لازم برای حل مشکلات را تبیین نموده بود و نه عملا تضمینی برای موفقیت نشان می داد.آنچه امروز در صحنه اقتصاد رخ می دهد کاملا قابل پیش بینی بود و جریان فکری راست باید در مقابل حمایت بی چون و چرای خود از آقای احمدی نژاد در مقابل مردم و تاریخ پاسخگو باشد.مردم ایران نشانداده اند قبول مردانه و صریح اشتباهات را به توجیهات سیاستمدارانه ترجیح می دهند.بنده شخصا به جنابعالی و متفکران اصولگرا علاقه و ارادت دارم و از این حراج اعتبار و آبروی اصولگرایان به ثمن بخص بسیار نگران هستم.آیا بر نامه ای برای برون رفت از این وضعیت دارید.ممنون (86879)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۶:۴۲
جناب آقاي احمدينژاد بارها اعلام كردهاند كه وامدار هيچ حزب و گروهي نيستند (منظور ايشان تشكلهاي اصولگرا است.) در مرحلهي نخست انتخابات هم هيچ تشكلي و حزبي از ايشان حمايت نكرد. در مرحله دوم برخي تشكلهاي اصولگرا در مقابل آقاي هاشمي از ايشان حمايت كردند و برخي هم طرفداران خود را آزاد گذاشتند. البته جامعه اسلامي مهندسين در مرحلهي دوم از ايشان حمايت كرد. اما جريان اصولگرا به دليل دفاع صريح ايشان از اصول انقلاب از وي حمايت ميكنند و مواضع ارزشي و بيپردة وي در صحنههاي بينالمللي مورد تأييد آنها است. همچنين تلاش بيشائبه و شبانهروزي آقاي احمدينژاد و توجه به آباداني اعماق كشور قابل انكار نيست. ايشان دستاوردهاي عمراني و خدماتي قابل دفاع هم دارند. البته به عملكرد اقتصادي آقاي احمدينژاد نقدهاي جدي نيز وارد است كه آن هم انجام ميگيرد. فكر ميكنم به اين ترتيب ميتوانيم پاسخگوي مواضع خود باشيم. (88172)
سوال 41 - کورش- جاوید
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۵:۵۵
جناب اقای نبوی.باسلام
به نظر شما دراین سی سال مبارزه باامریکا وشعار مرگ برامریکا برای ایران چه دستاورد هایی داشت.
ایاروسیه ازاین جریان سوءاتفاده نموده یا نه.
ایا روسیه ازایران باج خواهی میکند. اکر نه پس چرا اینقدر امیدمان به روسیه است.(درشورای امنیت)
ایا می توان به کشوری همانند روسیه که خود زیرچترامریکاست اعتماد کرد.
جریان ضدامریکایی ایران باتوجه به هزینه هنگفت آن تا کی بایدادامه داشته باشد.
وضعت اقتصادی اینده مردم رادراینده چگونه می بینید. باتشکر ازجنابعالی و دست اندرکاران سایت الف (86890)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۷:۱۵
بزرگترين دستاورد ملت ما اينست كه با مقاومت خود در مقابل روحيه تجاوزطلبي امريكا، استقلال، آزادي، امنيت و تماميت ارضي و عزت خود را حفظ كرده است، ويرانيهاي جنگ تحميلي را آباد كرده است، كشور را در مسير پيشرفت علمي، فني، صنعتي و كشاورزي قرار داده است. شاخصهاي توسعه انساني (سواد، بهداشت و درآمد) را رشد داده است و ايران را به يك كشور تأثيرگذار تبديل كرده است.
از آن طرف كشوري مثل عراق كه رهبر آن، روزي به اشاره امريكا به ايران تجاوز كرد، و در مقابل تهاجم امريكا به عراق مقاومت نكرد، به ويرانه تبديل شده است. مهمتر آنكه چهرهي واقعي امريكا امروز بر اثر مقاومت جوانمردانه ملت ايران براي جهانيان آشكار شده و او كه ميكوشيد با محاصره اقتصادي ما را از پاي درآورد، خود گرفتار بحران وسيع اقتصادي شده است.
در مورد ساير كشورها مثل روسيه، ايران سياست خارجي مستقل خود را دارد و ماهيت دولتهاي مختلف را به خوبي ميشناسد و با آنها تعامل ميكند ما بايد بدانيم و تاريخ ما اين را ثابت كرده است كه امريكا و غرب و بعضي قدرتهاي ديگر نميخواهند، ايران پيشرفت كند، روي پاي خود بايستند و بتواند از خود در مقابل تهديدات دفاع كند و ما خوشبختانه عليرغم خواست آمريكا در مسير پيشرفت قرار داريم و من اميدوارم با اجراي صحيح اصل 44، مشكلات اقتصادي نيز حل شود و شايد شكوفايي اقتصادي باشيم. (88173)
سوال 42 - ع.
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۶:۱۳
سلام
آیا اینکه دولت بیش ازنیاز کارمند استخدام کند وهرروز به افزایش هزینه های خود اضافه کند وخود بر سر منابع ملت مثل نفت گاز شیلات طلا جنگل تجارت خارجی دخانیات و...بنشیند وبا شاهد مثال ازاروپاوکشورهای دیگر که هیچ سنخیتی باماندارند دم از تامین هزینه ها ازمحل مالیاتها بزند آیا درست است (البته بحث این دولت نیست ) (86909)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۷:۴۱
منابع ملت مثل نفت، گاز، جنگل و ساير انفال، سرمايه ملي هستند و بايد صرف سرمايهگزاري و پيشرفت كشور شود و اين منابع به سرمايههاي مولد تبديل شوند. هيچ ملتي از سرمايه نميخورد تا وقتي تمام شد به عزا بنشيند. براي تأمين هزينههاي جاري و مستمر، سالمترين منبع، ماليات است كه متأسفانه به خاطر نگاه غلط به نفت، مغفول مانده و تبديل به فرهنگ عمومي نشده است.
اين نكته اساسي را هم بايد توجه كرد كه اگر پول نفت حساب و كتاب پيدا كند، هرگز دولت به خود اجازه نميدهد كارمند بيش از نياز استخدام كند. (88174)
سوال 43
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۶:۳۷
اقاي نبوي سلام ايا كفن پوشان در زماني كه به خانواده امام توهين ميشد از اين بحث حمايت ميكردنند اگر نه پس چرا كفن نپوشاندند در باره كردان چي در باره مشايي چي در باره هاله هاي نور چي در باره گراني چي در باره راي شوراي امنيت در هفته گذشته چي در باره درست كردن اقتصاد دنيا چي در باره گفتگوي ايران و امريكا چي كه از همه مهمتره اگه واقعا شما راست ميگيد كه حامي اين هستيد كه اسلام از خطر دور باشه به اينها بدون سانسور جواب بده ممنون ببخشيد اگه كمي تند و بي پروا اينا را گفتم (87010)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۸:۱۹
بنده يك بار به اين سئوال پاسخ دادم، اگر روزي امنيت، آزادي و استقلال جمهوري اسلامي ايران به خطر بيفتد، همه كفن ميپوشند و به خيابان ميآيند. مردم انقلابي و متعهد ايران به نظام جمهوري اسلامي پايبندند و اجازه نميدهند يك عده به اصطلاح اصلاحات چي از نوع آمريكايي در ايران انقلاب رنگي كنند و نظام را سرنگون كنند. اينجا گرجستان نيست.
به مسايلي هم كه اشاره كرديد در حد خود پاسخ داده شده و برخورد گرديده است. (88175)
سوال 44 - مرتضی رضایی
۱۳۸۷-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۶:۴۸
به نظر این جانب اقتصاد ایران با ارزان شدن قیمت نفت به سراشیبی سقوط افتاده و اگر تحلیل کارشناسانی که تا اخر سال میلادی قیمت نفت به زیر 35 دلار خواهد رسید ان وقت شاهد فاجعه ای ملی خواهیم بود که منی که کارشناس ارشد علوم سیاسی هستم وضعیت جامعه را حتی از شش ماه اولیه سال 60 خطر ناک تر میدانم ازیک سو دیکر ان حمایتی که مردم در سال 60 ازنظام کردند به ان صورت دیگر نیست نظر شما چیست (87028)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۸:۵۱
اكثر كشورها با اقتصاد رانتي (مثلاً وابسته به درآمد فروش نفت يا مس) وضع مشابه ما دارند. وضعيت اقتصادي آنها با نوسان قيمت نفت به نوسان در ميآيد. به همين دليل است كه سالهاست رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد ميكنند: «قطع وابستگي اقتصادي بويژه بودجههاي دولت به نفت» اما كشور ما بعد از انقلاب چندبار دچار اين بحران شده است. يكبار اواخر سالهاي جنگ، يكبار در دور دوم رياست جمهوري آقاي هاشمي رفسنجاني و يكسال اول دوره آقاي خاتمي و اينك نيز با اين پديده روبرو هستيم. بيشترين مشكل براي بودجههاي دولتي پديد ميآيد كه به نفت وصل شدهاند. امروز ظرفيت اقتصادي كشور بسيار افزايش پيدا كرده و اصلاً قابل قياس با قبل از انقلاب يا نسلهاي دههي 60 نيست و كاهش قيمت نفت باعث نگاه دقيقتر و عميقتر به ظرفيتهاي زياد داخلي خواهد شد. البته اگر دولتهاي گذشته و حال صندوق ذخيره ارزي را جدي گرفته بودند، امروز نبايد نگراني ميداشتيم. (88176)
سوال 38 - محمد نصرتي
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۴:۲۴:۵۷
نمي دانم در جريان استخدام ده هزار نيرو در آموزش و پرورش هستيد يا نه؟
آزموني با شركت 400 هزار نفر در 27 مهر ماه سال 86 توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شد كه از اين تعداد 10 هزار نفر در آزمون قبول شدند و بعد از طي مراحل گزينش و با گذشت يكسال هنوز بلاتكليف ماندند آقاي علي احمدي جزو كابينه دولت نهم هستند ايشان با سرنوشت 10 هزار نفر كه بعبارتي 10 هزار خانواده ايراني بازي مي كنند و دائم دم از عدالت محوري مي زنند زماني كه قضيه استيضاح داغ بود اعلام كردند از اول مهر ماه امسال نيرو ها جذب خواهند شد ولي بعد از منتفي شدن قضيه استيضاح آقاي وزير مثل سابق زدند زير حرفشان!
بنظر شما سكوت آقاي احمدي نژاد در تاييد كارهاي آقاي احمدي دور از شعار عدالت محوري ايشان نيست؟ (86758)
مرتضی نبوی
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۱۸:۳۳:۰۱
بنده آماري را شنيدم كه شاخ درآوردم. در سالهاي اخير آمار دانشآموزان به ميزان چند ميليون نفر كاهش پيدا كرده است ولي آمار كاركنان آموزش و پرورش افزايش يافته است. (88170)
1- آيا به نظر شما فساد باز توليد نشده است؟آيا آنهايي كه پارتي ندارند.!پول ندارند! بدهندتا كارشان راه بيافتد!دوست وآشنايي ندارند! با كساني كه همه اينها دارند در مراجعه به ادارات ،سازمانها ، بانكها تفاوت ندارد؟آيا وامهاي كلان بدرستي وطبق مقررات داده مي شود؟آيابا كسي كه مدرك جعلي دارد وزارت ، معاونت وزير ،معونت ريس جمهوري ميدهند.ولي آنهائيكه كسي پولي وپارتي ندارند همسان برخورد ميشود؟.
آيا اين رفتارها عدالت است ؟آيا با شعار عدالت اجرا مي شود. (87650)
سعیدی
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۱۳:۱۴:۰۱
پاسخ شما به کفن پوشان برای من که شما را به اصولگرایی و نه عضو چشم و گوش بسته باندهای سیاسی، می شناسم کمی غیر مترقبه است.باید بپذیرید که بنا به مصالح باندی و حب و بغض های سیاسی ، همفکران شما نسبت به خیلی مسائل کم اهمیت تر از آنچه امروزه رخ داده و می دهد ، کفن پوشان را به خیابانها گسیل می کردند. بی انصافی را به آنجا رساندید که وقتی علیه مراجع با شیطنت ،خطی تبلیغی سیاسی درست شد و حتی رییس جمهور در پاسخ به خبرنگاران ، تلویحا اما روشن اعلام کرد که نظر مراجع برای خودشان محترم است و ساز وکار ما در دولت چیز دیگری است و یا وقتی دیدید که به فاصله کمتر از دو روز رهبر یک موضع کاملا متفاوت و ضد رییس جمهور در خصوص مشایی گرفت ، نه تنها حربه کفن پوشان را فعال نکردید بلکه حتی از یک موضع گیری خشک وخالی هم خودداری کردید. این مواضع و دگماتیسم سیاسی که برای زمین زدن رقیب سیاسی یعنی اصلاح طلبان، می توان گاه گاهی تمارض کرد، ویا اغماض کرد و یا لاپوشانی نمود، برای امثال شما که توشه آخرت را تقوا وپرهیزکاری می دانید و در زندگی ساده زیست هستید بسان یک سم مهلک است و من این را صرفا بخاطر آخرت شما بیان می کنم . خداوند نمونه بارزی از یک آدم سیاسی و فعال و در عین حال که دارای خط و ربط سیاسی است اما از اصول الهی و تقوای سیاسی تبعیت می کند هرچند که به ضرر منافع و مصالح گروههای همفکر سیاسی اش است ، یعنی پسر شهید مطهری ، را به شما نشان داد که فردای قیامت حجت بر شما تمام شده باشد. موفق باشید و من می دانم که هنوز رگه هایی از خدا ترسی و عاقبت جویی آخرتی در شما وجو د دارد پس خیلی خودتان را درگیر مسائل سیاسی نکنید که برخی مواقع برای باطل سنگ به سینه بزنید و یا سکوت را به مصلحت خود شیطانی ، نه خود رحمانی پیشه کنید. موفق باشید . عاقبت بخیری شما آرزو و خواست من از خداست . ارزش گوهری خود را ارزان نفروشید که شما متاع گران یهایی دارید و برای آن خیلی مرارت کشیده اید. (87840)
به نظر شما چرا مسولین بلند بایه نظام در برابر مسائل بزرگی که موجب بی اعتمادی مردم به نظام میشود مثل قضیه کردان
رسما وارد گود نشده و واکنشی نشان نمیدهند؟ (88237)
سلام
آیا به نظر شما مردم ما نباید زندگی آرامی همچون مردمان امارات و عربستان و کویت و چندین کشور اسلامی داشته باشد؟
لطفا اگر امکان دارد بفرمایید مقایسه کنید وضعیت اقتصادی ۳۰ سال پیش ایران با ترکیه -امارات و کویت که کجا بودند و الان کجا هستند ۰ چرا عراق جنگ زده را مثال برای ما میآورید؟ به نظر شما این مردم لیاقت مقایسه با عراق را دارند؟
با تشکر (88348)
خداوندوضع اجتماعي شما راتغييرخواهدداد.[...
استادحكيم مرتضي مطهري،پيرامون جمهوري اسلامي ،بخش اول، مصاحبه ها (88726)
بنده به آقاي احمدي نژاد راي دادهام ولي الان انتقادات جدي برخي اقدامات ايشان به ويژه در مسايل داخلي واقتصادي ايشان دارم. به جنابعالي هم به عنوان يك اصولگرا ارادت دارم .سوالم اين است چرا در باره اقدامات غير قانوني وفرد محوري دولت كه مشكلات بسياري براي كشور ايجاد كرده و بدعت هاي خطرناكي را بنا ميگذارد هيچ انتقادي از شما شنيده نميشود (105979)
رضا دالوند
۱۳۸۷-۱۲-۱۳ ۱۵:۴۷:۳۶
آقای مهندس نبوی سلام.
در جایی گفته اید رسالت چاپخانه اش را به علت بدهی فروخت اما نگفته اید که این بدهی توسط چه کسی حاصل شد و چاپخانه را که خرید؟ براساس شنیده ها برادرتان سید مجتبی نبوی مدیر چاپخانه رسالت بود و او خود نیز مرتکب بدهی های چاپخانه شده بود و شما نیز چاپخانه را به برادرتان واگذار کردید!
شما بعنوان مدیر مسئول رسالت اولا چه مقدار در کنار کارکنان خود بسر میبرید و ثانیا به چه میزان از ارقام هزینه ها و نیز درآمدها آگاهی دارید؟
آمار و ارقام حاکی از آن است که رسالت هر سال یک میلیارد هزینه و سر جمع دو میلیارد درآمد دارد. با حداقل حقوقی که در تمام سالها به پرسنل خود پرداخته اید بفرمایید سود حاصله چند صد میلیون تومانی که از تلاش این افراد بدست می آید در کجا و توسط چه کسانی هزینه می شود؟ آیا صحت دارد که شما طی نامه ای از وزیر کار خواسته اید که طرح طبقه بندی مشاغل را در روزنامه اجرا نکند؟ گرچه در حال حاضر بعلت اخراج های فله ای مشمول طرح نمی شوید اما میدانید که طرح عطف بما سبق می شود چرا به عنوان یک انسان زاهد و متقی از اجرای طرح مذکور علیرغم نامه های متعدد وزارت کار ممانعت بعمل می آورید؟
سوالاتی از این دست زیاد است اگر صادقانه و شفاف به این چند سوال پاسخ دهید بقیه را نیز جهت تنویر افکار عمومی و البته برای ثبت در تاریخ طرح خواهم نمود.شنیده ها حاکی از آن است که یادداشت را به مسئول حراست روزنامه میدهید و زیر آن دستور خواهید داد:
آقای مقدم پیگیری کنید تا نویسنده نامه مشخص شود! (107285)