کد مطلب: 267693
خطر از سر پرواز فرانکفورت – تهران گذشت
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۲
پس از حادثه سقوط هواپیمای ایرلاین جرمن وینگز در روزهای نخست سال جدید، بزرگترین ایرلاین اروپا یکبار دیگر تا آستانه ثبت حادثهای بزرگ پیش رفت.
به گزارش ایسنا، حضور دو خبرنگار ایرانی در پرواز لوفتهانزا باعث شد اقدامی که کمک خلبان مجنون آلمانی برای جاودانه کردن خود انجام داد ایرانیها را نیز با خود درگیر کند. حالا با گذشت نزدیک به یک ماه از این حادثه بزرگترین ایرلاین اروپایی در عمل به وظیفه خود خانواده دومین قربانی حادثه پنجم فروردینماه ۱۳۹۴ را نیز برای وداع با فرزندشان به محل حادثه برد ولی در مسیر بازگشت به تهران بار دیگر از خود عملکردی نشان داده که وضعیت اعتباری این ایرلاین را بار دیگر با تردیدهای جدی مواجه میکند.
طبق اعلام برادر حسین جوادی - خبرنگار ایرانی کشته شده در حادثه ابتدای فروردینماه - در شرایطی که پرواز فرانکفورت به تهران عصر روز گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، پس از گذشت نزدیک به نیم ساعت از زمان پرواز ناگهان با تکانهای شدید روبهرو شده و به وضعیت غیرمعمول رسید.
وی که به همراه خانوادهاش در این پرواز حضور داشته و پس از وداع با محل سقوط هواپیمای عضو خانوادهشان به مقصد تهران حرکت میکردند، ادامه داد: پس از رسیدن به این شرایط هواپیما مجبور شد ارتفاع خود را به شدت کاهش داده و بار دیگر به سمت فرودگاه فرانکفورت حرکت کند تا با فراهمشدن مقدمات دوباره به شکل اضطراری در باند فرودگاه مبدا به زمین بنشیند.
علت اصلی این حادثه از سوی مقامات شرکت لوفتهانزا بازشدن ناگهانی چرخهای ایرباس این شرکت در آسمان بوده است که به دلیل نتیجهبخش نشدن اقدامات کادر پروازی برای بستن مجدد محفظه چرخها خلبان مجبور شده به سمت فرانکفورت باز گردد.
به گفته وی مسوولان پروازی لوفتهانزا مجبور شدند به دلیل برطرف نشدن نقص فنی هواپیما پس از حدود سه ساعت هواپیمای دیگر را جایگزین کنند تا پرواز با چند ساعت تاخیر حوالی ساعت ۶ صبح به تهران برسد.
هرچند مسوولان شرکت لوفتهانزا که خود را به عنوان بزرگترین ایرلاین اروپا معرفی میکنند تلاش کردند دیوانگی کمک خلبان خود را به عنوان دلیل این حادثه در نظر گرفته و مسائل فنی و مشکلاتی از این دست را از دید رسانهها دور کنند، اما حادثه شب گذشته نشان میدهد وضعیت این شرکت هواپیمایی بزرگ با شرایط عادی فاصله داشته و حداقل دو تجربه مسافرتی ایرانیها در طول یکماه گذشته با حوادثی خاص همراه بوده است.
حمدالله
۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۲۲:۳۷:۱۱
من و شما که نمیتونیم با چند خط , اعتبار لوفت هانزا را ببریم زیر سوال!!
این شرکت کمترین میزان ریسک را طی چند دهه گذشته بنام خودش ثبت کرده و با تعداد پروازهایِ بیشمارش این اعتبار الکی و شانسی بدست نیامده همانطور که پروازهایِ ایران ایر هم الکی و شانسی بدون نقص نیست بلکه با همتِ مضاعف مهندسینِ مربوطه است که این هواپیماهایِ از رده خارج سالم بلند شده و مینشینند. (2834242) (alef-10)
خود کم بینی خوب نیست. بر اساس شواهد می توانیم. (2834612) (alef-13)
عزيز من همچين اتفاقاني براي ايرلايني كه به قول شما(كه درست هم فرموديد)چند دهس پروازهاي بدون نقص داشته مسلما نشانه خوبي نيست (2834647) (alef-13)
لوفت هانزا توپولوف نداره ؟؟؟؟؟؟؟ (2834389) (alef-10)
خانواده های خبرنگار احتمالا در ایران سوار هواپیما نشده اند که اینچنین شرایط را غیر عادی تصویر میکنند . انصاف خوب است (2834912) (alef-10)
هیج مشکلی نداره اتفاقا سقوط هواپیمای بعدی دیگه باز نوبته خودمونه حالا باید دید قرعه به نام چه کسانی میفته (2835272) (alef-13)
چرا همیشه فقط به دنبال نقاط منفی هستید آن هم دو بار در این کارنامه خوب این شرکت هواپیمایی ؟!
به جای این ایرادها خط هوایی خودمان را تفسیر کنید. (2835535) (alef-13)