نظر منتشر شده
۶۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 239856
کلاف کی‌روش سردرگم‌تر از قبل؛
چرا حقیقت را به مردم نمی‌گویند؟
بخش داخلی الف، 10 شهریور 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
مردم خسته شده‌اند از این همه دو رنگی و حرف‌های ضد و نقیض. از این همه حرف نادرست زدن و تقصیر را گردن دیگران انداختن. چه وزارت ورزش باشد و چه فدراسیون فوتبال. بالاخره تکلیف مردم با این فوتبال چیست؟ چرا باید به خاطر تمدید کردن یا جدا شدن یک سرمربی این همه حرف ضد و نقیض و غیر واقعی بشنوند و بازهم دلخوش باشند به این فوتبال سیاسی!

آنطور که مهر نوشته،تیم ملی ایران نزدیک به ۴۰ سال است که قهرمان آسیا نشده، سالهاست تا نیمه نهایی جام‌ ملت‌های آسیا هم نرفته. نه تیم ملی، که تیم‌های باشگاهی ما هم سالهاست رنگ قهرمانی در آسیا را ندیده‌اند. تیم امید هم همین تعداد سال است که نتوانسته به المپیک برود. جوانان و نوجوانان هم وضعیتی بهتر از اینها ندارند. اوضاع باشگاه‌ها هم که دیگر تعریف کردنی نیست. همه تا خرخره زیر بار قرض و بدهی هستند. چه باشگاه‌های به اصطلاح دولتی و چه باشگاه‌های نیمه خصوصی‌اش!

با این وضعیت فوتبال آشفته حالا سالهاست که سایه سیاسیون هم بر سر این رشته پرطرفدار گسترده شده و هر روز هم دارد پررنگ تر می‌شود. یکی که می‌رود و دیگری می‌آید فریاد می‌زند که ما دخالتی در امور فوتبال و فدراسیون‌ها نخواهیم داشت. اما این تنها صدای فریاد آنهاست، آنچه پشت پرده اتفاق می‌افتد دخالت مستقیم آنها در همه امور فدراسیون‌ها از صفر تا صد است. دلیل‌شان هم کاملا مشخص و شاید هم به حق باشد؛ ما پول ورزش را می‌دهیم بنابراین باید دخالت کنیم!

حالا سوژه جدید کارلوس کی‌روش است. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که البته سرنوشتش مثل همه سرمربیان قبلی تیم ملی است. یعنی نه با اجازه فدراسیون فوتبال آمده و نه با نظر فدراسیون فوتبال می‌رود. آنهایی که برای سرمربی تیم ملی تصمیم می‌گیرند افراد دیگری هستند. این را بارها از زبان خود سرمربیان انتخاب شده شنیده‌ایم. هنوز دعواهای انتخاب افشین قطبی و علی دایی و محمد مایلی‌کهن و ... را فراموش نکرده‌ایم که چه جنجالی بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ایجاد شد.

حالا نوبت به کی‌روش است. مردی که با هزینه بسیار به فوتبال ایران آمد و هم خوبی‌هایی برای این فوتبال داشت و هم بدی‌هایی. اما پررنگ‌ترین اثرش در جام‌جهانی بود. جایی که اجازه نداد آبروی فوتبال و کشور ایران مقابل آرژانتین خدشه‌دار شود و با یک نتیجه آبرومند این دیدار را به پایان برد. غیر از این، صعود مستقیم به جام‌جهانی را هم می‌شود مثال زد اما نمونه پررنگ دیگری سراغ نداریم.

اما در مورد این مرد پرتغالی باید به خوبی‌های دیگری هم اشاره کرد. اینکه او توانست به جایگاه سرمربی تیم ملی شخصیت بدهد و روی تصمیماتش بایستد و ناز بازیکنانی که برای تیم ملی ناز کرده بودند را نکشید و مقابل فشارها سرتعظیم فرود نیاورد. او این را به مربیان ایرانی یاد داد که جایگاه تیم ملی بالاتر از همه افراد است. او یاد داد که بازیکنان باید همیشه برای حضور در تیم ملی حتی التماس هم بکنند نه اینکه هر وقت خواستند بیایند و هر وقت نخواستند کلاس بگذارند!

بدی‌هایش را هم می‌شود شمرد. اول اینکه هزینه‌اش خیلی زیاد است و برای فوتبال سر تا پا مقروض ما یک چاه پرنشدنی بود. دوم اینکه نوع برخوردش در برخی موارد بالا به پایین بود. تیمش فوتبال زیبایی را بازی نمی کرد و شاید تماشاگران هیچگاه از دیدن یک فوتبال زیبا و جذاب سیراب نشدند. تکیه‌اش به برخی بازیکنان بیش از حد بود و اجازه حضور برخی چهره‌های شایسته را نداد. به مربیان ایرانی اجازه نداد کنارش باشند و چیزهای جدید یاد بگیرند و ...

اما حالا کی‌روش می‌خواست با فدراسیون فوتبال تمدید کند و ایران را به جام ملت‌های آسیا ببرد و احتمالا نتیجه بگیرد و شاید طلسم ۴۰ ساله را بشکند. اما دوباره دست‌های پشت پرده و دستورات از بالا رسید و حاشیه‌ها آغاز شد. وزارت ورزش با دست پس زد و با پا پیش کشید. تناقض در حرف‌های مسئولان وزارت ورزش کاملا نمایان است. وزیر می‌گوید اگر فدراسیون تصمیم اشتباه بگیرد ما ورود می‌کنیم و رئیس را از طریق مجمع برکنار می‌کنیم، معاونانش می‌گویند ما هیچ دخالتی در امور فدراسیون فوتبال نداریم و آنها می‌توانند کی‌روش را بیاورند و قراردادش را تمدید کنند.

این اظهارات متناقض چند هفته‌ایست روح مردم را آزار می‌دهد. آنها در میان این همه مشکلات اقتصادی و سختی‌های زندگی، وقتی می‌خواهند کمی به فوتبال نگاه کنند تا لذت ببرند، وقتی این حرف‌ها را می شوند سیر می‌شوند و می‌روند. حالا همه می‌پرسند چرا ورزشگاه‌ها خالی هستند؟ چرا هیچکس علاقه‌ای برای دیدن لیگ داخلی ایران ندارد و بازی‌های تیم ملی هم تماشاگر ندارد؟ پاسخش را در همین رفتارها باید جستجو کرد. باید دید با مردم چه کرده‌اند که انتظار دارند آنها کنارشان باشند.

چرا یکی پیدا نمی‌شود مرد و مردانه واقعیت را به مردم بگوید و دلیل این همه سرگیجه و تناقض‌ها را واضح و مشخص اعلام کند؟ چرا به مردم دروغ می‌گویند و آنها را دلسردتر از قبل می‌کنند؟ مگر این فوتبال برای مردم نیست؟ پس چرا همه باید در آن سرک بکشند و نظر بدهند اما حق واقعی مردم را ندهند؟ چرا یکی به مردم اصل ماجرای کی‌روش را نمی‌گوید؟ چرا دست آنهایی که دخالت می‌کنند و خودشان را پشت مصاحبه‌هایشان پنهان می‌کنند را رو نمی‌کنند؟

چه فدراسیون فوتبال و چه وزارت ورزش؛ هر دو در ایجاد این سرگیجه برای مردم مقصرند. حتما بعد از پایان این ماجرا بازهم رسانه‌ها مقصر معرفی خواهند شد. می‌گویند تقصیر رسانه‌ها بوده که این جو ایجاد شده است. ما از اول هم دوست و برادر بوده‌ایم اما رسانه‌های ورزشی برای خودشان بریدند و دوختند!
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۱۱:۴۵
کی روش هیچ کاری برای فوتبال ایران نکرده. همین بهتر که رفت . می خواهند 64 میلیارد تومان برای 4 سال به او بدهند. این پول را بهتر است صرف ساخت استادیوم بکنند. (2352789) (alef-1)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۱:۰۷
انوقت کی در این استادیوم بازی کنه کدام مربی میتونه دراین استادیوم تیم ملی را به جام جهانی ببره فکر کردین داشتن استادیوم تیم را به جام جهانی مبره خیلی از کشورها هستن بهترین استادیومهارا دارند مانند کشورهای عربی ولی بعلت نداشتن سرمربی کار بلد نتوانستن به جام جهانی بروند مشکل ما نه پولی است که به سرمربی داده ایم نه استایوم مشکل ما فقط رییس فدراسویون هستش که با زد وبند شد رییس وداره سالها بدونه برنامه ریزی خودش وخانوادهاش در فوتبال ایران اقایی میکنه وکیفشو میبره کسی هم نیست که جلو ایشان رابگیره (2353081) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۳۹:۵۴
مشکل رفتن به جام جهانی نیست. مشکل بد خرج کردن منابع مالی است. (2353462) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۵۸:۲۵
کارلوس کروش در قرارداد پیشنهادی خود به فدراسیون فوتبال روی چند بند ویژه تاکید داشته است. برخی از امتیازاتی که کروش درخواست آنها را داشته عبارتند از: 10 درصد از پاداش صعود تیم ملی علاوه بر مبلغ قرارداد، پاداش برد در هر بازی اعم از رسمی و تدارکاتی به اندازه دو برابر بازیکنان، تمام خدمات بیمه‌ای این قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران باشد، منزل مسکونی باید در بهترین نقطه تهران باشد، خودروی سرمربی تیم ملی نیز با نظر خودش انتخاب خواهد شد، غذای روزانه او نیز باید از بهترین رستوران باشد، درصورت فسخ قرارداد توسط فدراسیون، پول یک سال از قرارداد باید به حساب کروش واریز شود، موضوع مالیات این قرارداد هم مشخص نیست که چه کسی پرداخت می‌کند. با این تفاسیر جمع قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با توجه به کلیه بندها، پاداش‌ها و موارد مختلف بین 45 تا 50 میلیارد تومان خواهد شد. (2353483) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۲:۴۲:۲۰
اتفاقا تیمهای عربی بهترین مربان دنیا را هم آوردند و نتیجه نگرفتند . فوتبال یعنی بازیکن , بازیکن هم یعنی تیم پایه , تیم پایه هم یعنی امکانات برای همه (2354750) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۶:۵۶:۱۸
دوست عزیز تو واقعا فکر می کنی کیروش ایران را به جام جهانی برد.
باون بازی افتضاح روبروی کره فکر میکنی اگر بازیکن کره اون اشتباه عجیبو نکرده بود.ایران می تونست گل بزنه. در طول بازی تیم ایران به 18 قدم دروازه کره هم نزدیک نشد.من هر چی فکر می کنم هنرب در کیروش نمی بینم.غیر از اینکه جوان اولهای فوتبال این مملکت رو مثل شریفی.آزمون.صادقی و ... رو با نبردن به جام جهانی سوزوند. (2355373) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۰۹:۵۷:۴۷
کاملا با شما موافقم (2356371) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۵:۱۶
البته مبلغ بالاست و می شه کمترش کرد. اما ما ایرانیها عادت کردیم بگیم که چند ملیارد اینجا یا اونجا خرج شده که .....

هر چیزی اگر خرج و دخلش به هم بخوره باید خرج کرد. مثلا کشورهای عربی چندین ملیارد باشگاهی رو می خرند که به نظر ما زیاده اما در قبالش ملیاردها سود هم بدست می آورند. و سود فقط هم مستقیم و مادی نیست. (2353201) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۸:۳۶:۰۶
64 میلیارد شما تو خوابتم ندیدی یک میلیاردش بدین به من برم خانه بخرم بالا شهر 40 متر (2353656) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۶:۰۷
کاش اینچنین مقالاتی که از حق مردم دم می زنه در مورد مسائل دیگر هم نوشته می شد!!! (2353202) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۰:۲۸
حکایت آقای روحانی و ملت ما مثل حکایت آقای کیروش است که از چهار تیم‌ چهارم شدیم، بد‌ترین آمار فنی‌ فوتبالی را بین تیمها داشتیم ولی‌ از عملکرد تیم‌ فوتبال به عنوان حماسه یاد کردیم و بابت شکست به خیابان ریختیم!!!... حالا هم عملکرد آقای احمدی‌ نژاد آنقدر بد بود که اصلا اگر دولتی نبود ولی‌ با تنفسی که ۵+۱ داد باز هم نتایج از این بهتر اتفاق می‌‌افتاد... دو سال رشد اقتصادی منفی‌ حدود ۱۵ درصد را تبدیل به رشد مثب یک درصد حتما هم با این منطق حماسه و اسطوره است!!!!! (2353212) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۰:۵۹
64ميليارد تومان صرف ساخت استاديوم زياد است ١٠ ميليون تومان كافي است (2353213) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۰۴:۴۶
نه تنها کی روش بلکه کی روشهای دیگر نیز نمی توانند کاری برای فوتبال ما بکنند و همه اینها اتلاف هزینه است .

یک کلام فوتبال تو ذات ما ایرانیها نیست فقط یه عده آدم از این راه ارتزاق می کنند اونم ارتزاقهای میلیاردی و چه بهانه ای بهتر از یک توپ گرد پلاستیکی . (2353305) (alef-13)
 
naji
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۱۲:۵۷:۳۴
کاملا با این نظر موافقم .این همه هزینه را درهر جای دیگری میگردند ، مثل والیبال ، بسکتبال و....
تا بحال نتیجه آن قهرمانی جهان بود و لا غیر
5 یا 10 سال در فدراسیون را ببندید و پایه ای موضوع را درست کنید .
انگل ها وانت خوارهاروبریزید بیرون .از بازیکن ها گرفته تا دلالها و فدراسیون نشین ها (2356725) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۰۹:۳۲
بی زحمت یه سری به ارقام مربیان و بازیکنان داخلی بزنید میبینید خیلی هم زیاد نگرفته
کی روش یک مربی سطح اول دنیاست اگر می بینید که بازی زیبایی را رائه نمیده
به خاطر اینه که ابزارش رو نداره و چون به چنین چیزی اگاهی کامل داره بردن را با بازی
زیبا عوض نمی کنه
شما تصور کن اگر هر مربی داخلی بود بازیکنانی که ناز میکردن رو بر میگردوند کی روش اون همه فشار رسانه فدارسیون و برخی افراد رو تحمل کرد اما از قانون خودش و اعتقاد خودش نگذشت ........
شاید با یک مربی داخلی بتونید نتیجه مثل کی روش بگیریم و هزینه کمتری بدیم اما این فرهنگ فوتبال اصولی رو نمیتونیم وارد فوتبال مریضمون بکنیم
یک سر مربی زمانی میتونه تصمیم قاطعی بگیره که رئیس فدارسیون یک تصمیم
گیرنده قاطعی باشه
باید برای کفاشیان تاسف خورد حرف گوش کن بالا دست خودشه که مبادا اخراج نشه (2353505) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۸:۰۱:۱۸
حداقل میدونی این 64 میلیون میرسه دست مربی و مدیر برنامه هاش نه اینکه این هزینه تصویب بشه برای ساخت 4 استادیوم ولی آخرش یک استادیوم هم بعد ده سال به ملت داده نشه
اینه فرقش !! بله !! (2353606) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۸:۳۴:۴۹
دقیقا موافقم چی کار کرد ما الکی از یک باخت چندان موفق الکی خوشحالیم که گل زیادی از ارژانتین نخردیم ولی 3 تا گل از بوسنی خوردیم (2353653) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۰۵:۰۳
چرا ما ايرانيها همه چي رو زود فراموش مي كنيم چرا يادمون رفت تيم ما با آرژانين چطور بازي كرد چرا يادمون رفت سرعت بازيكنانمون چطور بود ما فقط يه ايراد بزرگديگه داريم كه وقتي حريف رو دست كم ميگيريم ضربه بزرگ ميخوريم لطفا" تجديد نظر كنيد ما به كي روش احتياج داريم هرچقدر هم گرون باشه لطفا" برخورد سليقه اي رو كنار بگذاريم ومنطقي فكر كنيم ايشاا... (2354428) (alef-3)
 
سیس
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۱۶:۴۸
شما واقعا فک میکنین این پول خرج زیر ساخت میشود ؟
کی روش کاری نکرد ؟ شما به کی روش چی دادید که انتظار معجزه دارید ازش ؟ (2354444) (alef-3)
 
امیر حامد
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۱۲:۵۰
راستگویی و حقیقت گفتن شجاعت میخواهد. در جاییکه اغلب ساکنین آن چیزی برای پنهان کردن دارند، این توقع نادرستی است ! (2352791) (alef-1)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۱۴:۳۶
متأسفانه برخلاف شعار های ورد زبونشون ، گفته هاشون با عمل ها ، بسیار متفاوت و حتی متضاد !!!! است ؛
فضا را ناشفاف و آب را گل آلود می کنند تا به صید "شاه-ماهی" !!!! بپردازند. اگه یادتون باشه موقع ورود خاویر کلمنته به ایران ، مدیران فدراسیون سرود پیروزی برای شکستن شاخ غول !!!! سر داده و روی پله‌های فرودگاه همدیگر را هل می دادند تا تنها کسی باشند که کنار کلمنته عکس میگیرند و بعدا بتونن پزش رو بدن !!!!.؛
دلالی ها ، رشوه برای عضویت در فلان تیم ، باخت های خودخواستۀ درآمد زا !!!! ، قرارداد های چند نسخه ای !!! ، شیرینکاری های کارت پایان خدمت و.... به بار نشینی محصول چنان کشاورزانیست ؛
"پهلوانی" که هــــــــــــــچ ، "قهرمانی" کیلوئی چند ؟!؟!؟!؟!؟ (2353333) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۱۵:۳۸
کی روش فقط برای ایران شانس آورد. گل های شانسی ایران در بازی های یک طرفه در کره جنوبی و ازبکستان ما را به جام جهانی برد. در جام جهانی هم با ضد فوتبال بازی کردن کمتر گل خوردیم. باید از مربی ارزان ایرانی بهره جست. (2352799) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۸:۵۲:۱۵
اگر شانس حقیقت داشته باشد، یک ریال هم پول خرج کردن اشتباه است. (2353681) (alef-3)
 
sadra
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۱۶:۰۰
به خیال خودشون فکر میکنند مردم نمیدونن!
مردم خیلی با هوش تر از اون چیزی هستند که فکر میکنید (2352803) (alef-1)
 
ول کن بابا
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۴۱:۲۷
واقعاً توهم محضه که فکر کنیم حتی یک نفر از مردم عادی نگران تمدید یا عدم تمدید قراداد باشه!!!
این حرفا کدومه بابا!!! الان دیگه دوره زمونه ای نیست که مردم نگران این چیزا باشن. (2352831) (alef-1)
 
علی فر
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۴۴:۵۷
نه آقا ما این فوتبال را نمی خوایم.پول بی خود بیت المال هم هدر می ره.کجان جواد زرینچه ها و عباس کارگر و محرمی و پیوس ها که از صبح تا عصر جایی کار می کردند و عصر با اتوبوس میومدن تمرین می کردند و با جون دل بازی می کردند و مردم لذت می بردند. (2352838) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۰۲:۴۸:۲۵
الان خود جنابعالی حاضری روزی سه ساعت پیاده روی کنی تا به محل کارت برسی چرا ما مغزمون منجمد شده دوران عوض شده دوره تلویزیون سیاه و سفید و پیکان گوجه ای گذشته (2356116) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۰:۵۷
مردم بايد اجناس ايراني مصرف كنند، خودروي ملي سوار شوند، در دانشگاه‌هاي داخلي تحصيل كنند و خيلي چيزهاي ديگر ... ولي در عمل خودتان نگاهتان به آن جنس خارجي است... چرا اينقدر مربيان داخلي را تحقير مي كنيد؟ اگر اختياراتي كه به كي روش داديد به مربيان داخلي بدهيد مطمئن باشيد موفق خواهيم شد و حداقل فوتبال‌هاي زيبايي خواهيم ديد. كي روش فقط ضدفوتبال است. (2352957) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۱:۲۸
بحث ایرانی و خارجی نیست، بحث کارنامه هست. خوب مربیان داخلی کارنامه درخشانی نداشتند.

به حرف که نیست. من نمی تونم بگم از مثلا فرگوسن بهتر می فهمم چون اون در عمل یک تیم را چندین بار قهرمان معتبرترین لیگ دنیا کرد. و کیفیت بهتر هم مبلغ بالاتری میطلبد. (2353194) (alef-14)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۲:۵۵:۲۷
دوره این حرفها گذشته آقا. فرق بین فوتبال حرفه ای و سنتی هم همینه که فکر میکنی مربی خوب اونه که با اتوبوس بیاد بره. بحث سر اختیاراته. نه پول. اینها میخوان تا فیها خالدون همه چیز دستشون باشه . چیزی که هیچ مربی ای دوست نداره. حال باید هی شعار بدیم آقایون سیاست از ورزش جداست (2353013) (alef-13)
 
حرف حق
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۰۷:۴۴:۰۶
بابا اگه ما فوتبال نخواهیم باید چه کسی را باید ببینیم. یک عده میلیاردر بی خبر از زندگی 70درصد اقشار کم درآمد جامعه میخواهند برای مردم تصمیم بگیرند. اصلا 70 درصد مردم نمی دانند 64 میلیار تومان چند تا صفر دارد.
اینهمه مشکلات اقتصادی ،‌ ازدواج جوانان ،‌اشتغال جوانان ،‌اعتیاد و ... در جامعه هست که پول بیت المال را صرف آن کنند. حتی استادیوم هم نمیخواهیم.
به نظر خانواده ما دست از سر فوتبال بردارند . یک مشت جاه طلب و حق مردم خور .
آخرش که چی ؟ همچین میگویند نتیجه خوبی از جام جهانی گرفتند که انگار چند تا برد داشتند. مردم را احمق فرض کرده اند؟ یا خودشان را به آن راه می زنند؟
من یکی که راضی نیستم حق و حقوقم را صرف فوتبال کنند.
اگر یک دهم این بودجه را در سال صرف سایر ورزش ها بکنند ، چقدر به نفع جامعه و جوانان است. هم فساد کمتر میشود و هم امید بالاتر میرود بسیار زودتر از 40 سال هم نتیجه میگیریم. (2354281) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۸:۴۸
تا بخواهد فوتبال ما فقط کمی به سطح فوتبال اروپا برسد ، سالها و میلیونها دلار خرج روی دست ملت میگذارد . این پولها را خرج سایر ورزش ها مثل دو میدانی و کشتی کنید تا لاقل در بازی های المپیک چند مدال بگیریم . والسلام . (2353123) (alef-14)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۱۷:۲۴
کی روش تنها گزینه ای است که می تواند فوتبال دوره قاجار ما را توسعه بدهد واقعیت این است فوتبال ما حداقل 100 سال از اروپا، 50 سال از آمریکای جنوبی، 30 سال از فوتبال آمریکای شمالی، 20 سال از افریقا و 10 سال از کره و ژاپن عقب هستیم؛ و تنها راهش حفظ کی روش است. (2353188) (alef-14)
 
حسين رضائي
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۰۵:۵۴
سلام ترا بخدا اجازه ندهيد پول بيت المال بدين صورت هدر برود مگر بدتر از اين هم ميشد تو جام جهاني نتيجه گرفت . بابا بنده خدا طالبي كه يك برد داشت باهاش انقدر مهربانانه برخورد نشد . فوتبال ما مشگلش زير ساخت است نه كيروش و امثال ايشان . بابا ترا بخدا كم با اعصاب مردم بازي كنيد اين فوتبال انقدر مشگلات دارد كه شما گير داديد به ماندن يا نه ماندنه كيروش بنده خدا را رد كنيد برود با يك مربي داخلي امثال فركي و..... كار را ادامه دهيد. (2353309) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۹:۳۶:۱۵
غرور ملی ما زمانی شکست که بحرین با نتیجه ای که مقابل ما گرفت موجب سعود عربستان شد و بازیکنانش با پرچم کشور عربستان توی ورزشگاه آزادی دور افتخار
زدند
دردناک تر از این چه چیزی میتونست باشه!!!
اون لحظه مردم کشورت چی فکر میکردند چقدر از نظر روحی و روانی تخریب شدن
هزینه اون شوک بیشتر از دستمزد کی روش و یک مربی تراز اوله
کی روش اعتبار فوتبال ایران و نه در جهان توی اسیا میتونه به ما برگردونه (2353767) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۱۴:۵۳
به جای فوتبال که بااینهمه هزینه هیچ نفعی برای مملکت نداشته برید والیبال وبسکتبال را تقویت کنید (2353335) (alef-13)
 
خلیل مهاجر
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۲۵:۱۳
ورود وزارت ورزش بر انتخابسر مربی تیم ملی فوتبال ایران و در نتیجه خروج کی روش از ایران و رویارویی این وزارتخانه با اعضای تیم ملی ایران و همچنین اکثریت قاطع فوتبالدوستان و کارشناسان تبعات بسیار سنگینی برای پایگاه مردمی آقای دکتر روحانی رئیس جمهور ایران خواهد داشت که یکی از وزرای ایشان برای اثبات قدرت خویش در ورزش اینچنین سد محکم و سنگ اندازی را علیه فوتبال ایران به راه انداخته است. من شخصا به رئیس جمهور نامه خواهم نوشت و از رفتار مستکبرانه و ضد فوتبالی این وزیر قدر نشناس شکایت خواهم کرد و کلیه هواداران تیم ملی و کارشناسان و اصحاب رسانه را دعوت میکنم که با توجه به شرایط اضطراری فوتبال ملی کشور مراتب نارضایتی و ناخشنودی خود را از رفتار نسنچیده و خود محورانه این وزیر ورزش را به اطلاع ریاست جمهوری محترم برسانند. (2353432) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۸:۲۳:۴۲
من از رفتارهای کلی وزارت ورزش در قبال فوتبال که بر اساس قانون گرایی و توجه به اهداف کوتاه مدت و دراز مدت و حل مسایل اساسی است کاملا حمایت میکنم واقعا بستن چنین قراردادی با استاد استاد کروش هم درست نیست ایشان مربی کاربلدی است ولی اولا شرایط مالی کشور مناسب نیست ثانیا ما نمیتوانیم به اندازه ای که به ایشان پول میدهیم از علم واعتبار او استفاده کنیم ثالثا قراردادهای ما با او ضعیف بوده و او نسبت به سایر رده های تیم های ملی و مربیانی که میخواهند چیزی یاد بگیرند هیچ تعهدی ندارد (2353641) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۱۶:۵۸
یکجای میخوندم 40-50 میلیارد تومان خرج کیروش و دستیارانش هست مبلغ زیادی نیست؟ (2353515) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۱۷:۵۹
این همه سرمربی خوب
همچین میگن کارلوس انگار از گروهمون رفتیم بالا
آقا چهارم شدیم چهارم.تو گروه خودمون شدیم چهارم
چرا افراد رو بی خودی بزرگ می کنیم (2353516) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۱۸:۵۵
به خدا برید مایلی کهن بیارید
هم استعداد یابی میکنه . هم پولکی نیست. (2353517) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۹:۲۷:۱۴
یادم میاد نماینده های مجلس در مورد قرارداد بلاسکو مربی والیبال چقدر اعتراض کردن
وقتی والیبال ایران رو به سطح اول دنیا رسوند.....................
این سیاسته که گریبانگیر ورزش ماست چون پول سرمایه و تصمیمات دست سیاسیونه و هیچ وقت ورزشی عمل نمیکنن
کدوم یک از مربیان ما به علم روز فوتبال آشنا هستن؟؟؟؟ مطمعنا هیچ کدومشون
کدومشون چند سال کنار یک مربی تراز اول کمک مربی گری کردن و شدن مربی؟؟

زیدان چند سال کمک مربی مورینیو و آنجلوتی توی رئاله بعد کسب تجربه میاد مربی
میشه نه اب دو خیاری
اگر ما بخوایم به شکل سنتی تیم داری کنیم و نتیجه بگیریم مربی ایرانی بهتره (2353756) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۰:۲۸:۱۳
مایلی کهن از کجا استعداد می اره ؟ (2353824) (alef-3)
 
بثب
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۲۲:۵۱
آزموده را آرمودن خطاست ، خود کفاشیان واسه مربی گری کنه از مایلی بهتره والا بخدا

مایلیم شد مربی آخه (2354453) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۲۳:۰۹
من بعنوان یک ایرانی وزیر محترم ورزش در فدراسیون فوتبال را ببندید زیرا علاوه بر رانت با ان همه پول چند بیمارستان و مدرسه میتوان ساخت حال زمان با سواد نمودن مردم است نه دنبال دویدن پشت توپ. (2353526) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۰:۳۶:۰۰
واقعا حمايت بيدريغ از كي روش بسيار عجيب بود. حتي اقاي فردوسي پور هم مي گفت كه ديگه بازيكناني مثل دژاگه ديگه بازيكنا از مربي داخلي حساب نميبرن. بر فرض كه اين حرف نيز درست باشه راه حلش حمايت بيدريغ از كي روش نيست كه بنظر بنده بغير از باخت آبرومندانه در جام جهاني ارمغان خاصي برايمان نداشته است. نمي گويم مربي داخلي بهتر از مربيان بنام خارجي هستند اما متاسفنه رفتاري هم نشود كه مربيان خوشنام داخلي بي اعتبار شوند.
امروزه والبال ايران در حال تبديل شدن به يك برند جهانيه و چ نيكو ميتونيم از اين موقعيت استفاده كنيم اگه مسيولان بهوش باشند. اميدوارم براي فوتبال در درجه اول در فكر زدودن فضاي سمي از فوتبال كوتاه كردن دست دلال ها و دلال بازيها باشيم و بتبع اون پايه هاي فوتبال كشور رو تقويت كنيم (2353831) (alef-3)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۰:۵۵:۵۰
بی خحیال فوتبال باشید این فدراسیون و وزارت ورزش بدرد بخور نیست جمعشون کنید (2353852) (alef-3)
 
بهرام شجاعیان
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۰:۵۷:۱۶
باور خیلی از مردم بر این است که یک سر مربی و یا یک بازیکن و یا یک مربی و هر کس دیگری که در فوتبال سرزمین ما قراردادی دارد بی تردید واسطه ای هم دارد . یعنی که مجبورند تا پولی را در سطح بالا و گاهی خیلی بالا به دست کسانی که ظاهری مظلوم دارند برسانند چون این افراد که حرفه ای هستند خوب یاد گرفته اند که بدون تائید آنهائی که این طرف و آن طرف پرده را دارند نمی شود و هرگز نیز نخواهد شد آنچه که باید بشود . اگر یک مربی پیدا شد و یا بازیکنی پیدا شد که نخواست آن پول را که لازمه برای عقد قرارداد است به آن آدمها ی خوب و قوی بدهد پس قراردادی هم در کار نخواهد بود و البته بد نامی هم خواهد بود و باز هم تبلیغات منفی بر علیه آنکه نخواسته است بپردازد در بین خواهد بود . بعضی ها می گویند شاید آن موضوع مربوط به یک قرارداد گران بود و بعضی ها می گویند همه چیز مناسب و خوب بود اما کسی نمی گوید قدرت این دستهای پشت پرده از کجا آمده است که می توانند هر کاری را و با هر شکلی که بخواهند راست و درست کنند . در کشور خوب ما اگر هم کسی بپرسد خواهند کفت : الف . ز و یا م . ق . و مانند اینها که تازه همان ها هم هزاران نفر و یا صد ها هزار نفر را در بر می گیرند و بعضی ها به میدان آمده و خواهند گفت : من نبودم . جای تعجب است که در کشور ما یک دست فروش را که با یک سرمایه ای کوچک سعی می کند هزینه های زندگی فقیرانه ای را تامین کند کتک می زنند و یا کاری می کنند که خودش را جلوی مترو بیندازد یا در مقابل دیده های فرزندش روانه جهان دیگر می کنند اما میلیارد ها تومان یا دلار و یا پوند و مانند اینها نیز در این کشور عده ای را سیر نمی کند و خیلی ها از آن مردمان بهتر از ما سر ما مردم را با این قصه و آن قصه گرم می کنند تا خوشجال باشیم که صاحب نظریم و می توانیم در الف بنویسیم . هر چند که این هم شانس است و اگر نبود هم فرقی به حال آن بالا دستی ها نمی کرد . خوشبختانه در اینگونه موارد هم قوه محترم قضائیه دست از دخالت همیشگی خود در امور جاری زندگی مردم بر می دارد و چشم می بندد به آنچه که باید دیده شود خیلی وقتها هم چشم باز می کنیم به تمام چیز هائی که باید فراموشمان شود . خدا خودش بداد ما برسد چرا که ظاهرا پناهی جز او باقی نمانده است . بهرام شجاعیان (2353855) (alef-3)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۲:۳۳:۵۱
مسئله کی روش نیست مسئله این است که ما باید هر چقدر لازم است در مقایسه با سایر کشورهائی که توانستند جزء یکی از 32 تیم باشند هزینه معقول کنیم تا نام و پرچم کشورمان در میادین بین المللی بر افراشته شود و نام ایران بدرخشد .
در این دوره برخلاف سالهای 1998 و 2006 میلادی هیچ حاشیه ای در اطراف تیم ملی نبود و نظم و انظباط حاکم بود و رفیق بازی و باند بازی حاکم نبود . مخالفین آقای کی روش دنبال باند و دار و دسته خود هستند و منافع ملی و نام جمهوری اسلامی برای آنها بهانه است (2353993) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۲:۳۴:۰۰
این فوتبال ما فقط بدرد عده کمی از مربیان و فوتبالسیتها و دلالها میخوره انصافا اگه فقط 5سال فوتبال تعطیل بشه میشه با پولش همه بی خونه ها رو خونه دارکردیا میشه باهاش وام ازدواج داد و کلی گره از مشکلات مردم رو وا کرد . (2353995) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۳:۴۱
با نظرت کاملا موافقم
فوتبال اگه فوتباله باید خودش رو اداره کنه والا باید درشو تخته کرد یک بنگاه اگه نتونه هزینه هاشو تامین کنه باید بسته بشه . من بعنوان یکی از این مردم موافق خرج از بیت المال برای این فوتبال و مربی خارجی نیستم (2354515) (alef-14)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۰۱:۴۳:۵۱
ما خیلی فراموشکاریم.تا همین یکسال پیش از جمع قدرتهای اسیا بیرون بودیم حتی شاید در جمع 5 تیم هم نبودیم.اونوقت انتظار داشتیم کیروش بتواند تیم را در جام جهانی تا کجا بالا ببرد اونوقت؟؟؟؟؟؟؟ فقط یک تیم در جمع شانزده تیم برتر اسیا داشتیم.و هیچ تیممان به جمع هشت تیم نرفت.وضعیت تیمهای پایه ما هم اسف ناک هست.40 سال است المپیک نرفتیم.اگر والیبال نتیجه گرفت چون از نوجوانان شروع کردیم به قهرمانی.کیروش نمی تواند معجزه کند اما در این فوتبال ما که توسط دلالها و سیاسیون و ..... می چرخد همینکه ابرومندانه باختیم شاهکار است. (2354205) (alef-10)
 
قلی
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۰۸:۲۶:۲۶
با سلام فوتبال و ورزش تا زمانی خوب هستند که فقط سرگرم کننده باشند اما زمانی که کانون تجمع افکار و قدرت اجتماعی و سیاسی و غرور ملی می شوند از نظر مسوولین دیگر قابل تحمل نیستند. نگاهی به گذشته کنید هر زمان که تیم های ورزشی موفق شدند بلافاصله زیر پای مربیان و بازیکنان تاثیر گذار خالی شد. پول اصلا مطرح نیست هزاران میلیارد رفت اختلاس گران هم مشخصند فقط و فقط برای آنها حکمی بیان می کنند برای خالی نبودن عریضه و جوابی به افکار عمومی دادن وگرنه خود پول ها اصلا مطرح نیستند چون هر روز در کشور از این درامدها داریم و تمام نمی شود. (2354310) (alef-14)
 
صمصام
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۰۸:۵۱:۱۴
البته پر واضح بود ....از همان زماني كه تيم ملي داشت بند و بساطش رو از برزيل جمع ميكرد تا برگرده ايران ...بله از همان زمان مشخص بود كه در انتخاب تيم ملي فوتبال فدراسيون فوتبال هيچ كاره است ....بله تا زماني كه در كشور ما پاي سياست و نظاميگري به هر نقطه و مكاني بازه هر نتيجه اي به جز موفقيت طبيعي است ... ورزش ما ...نه نه كلا كشور ما دردش اينه كه هر كس به خودش اجازه ميده در هر چيزي و در هر حوزه اي چه ورزش چه اقتصاد چه فرهنگ و چه دين دخالت كنه و نظر بده ... من هنوز نفهميدم اظهار نظر جناب رسايي و پور مختار كه اصولا هيچ ربطي به ورزش و فوتبال ندارند در اين وضعيت چه معني داره ؟؟؟؟؟ تو رو قران تو رو به مقدسات بگذاريد ورزش خصوصا فوتبال به دست اهلش اداره بشه ....يعني چي كه هر ادم سياسي و درجه دار نظامي به خودش اجازه ميده در جاهايي كه به انها مربوط نيست وارد ميشن .... به خدا در كشور آلمان نه رييس فدراسيون سياسيه و نه وزير ورزش ...البته اين اخري اصلا حق دخالت در فوتبال نداره !!!!!! اما راستي دو ماه از جام جهاني گذشته و ما هنوز داريم مربي انتخاب ميكنيم و كفاشيان هم اينجا دمبك پاي ناقاره !!!!!! (2354329) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۸:۱۶
با پیشنهاد 5 سال تعطیلی فوتبال موافقم (2354523) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۳:۵۶
اما پررنگ‌ترین اثرش در جام‌جهانی بود. جایی که اجازه نداد آبروی فوتبال و کشور ایران مقابل آرژانتین خدشه‌دار شود اینها را شما نوشته اید ما چه حضور پررنگی در جام جهانی داشتیم سال 98 که ما امریکا را بردیم و با یوگوسلاوی شکست ابرومندانه ای داشتیم تا جایی که بلآژویچ حرف از خوردن توپ زده بود سرمربی یوگوسلاو و سرمربی بعدی تیم ملی ایران و یه شکست دیگر از المان که ان هم ایران جانانه بازی کرد در این جام جهانی دوتا تکل زدن زیر توپ زدن که دیگه افاده نداره که همین کارها را کیروش کرده که بازیکن ناز می کنه و هوا برش داشته بره خارج از کشور تو اروپا بازیکنه اما داره التماس عربها می کنه واسه بازی کردن در تیم شیحانیه اسمش را تا حالا شنیده اید ان هم از لژیونرها که همه برگشتن اما ان سال 98 بازیکنهای زیادی رفتن اروپا ما رکورد زدیم بله رکورد زدیم از بالا به پایین اومدیم (2354626) (alef-14)
 
ذکایی
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۲:۰۳:۵۷
این دولت تدبیر و امید!!!با آن شاه کلید گنده قفل قجرش که من را بیاد خونه مرحوم پدر بزرگ میاندازد فراموش نکند که کمتر از 5 ماه دیگر جام ملتهای آسیاست و مافیای عربهای تدارک دیده و غرور ملی و شیعه مردمی که نمیخواهند در این عرصه ببازند (2354643) (alef-14)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۳:۲۹:۳۱
کی روش چکار کرد که مربیان ایرانی نمی توانند؟...........
هنر کی روش بستن راه اشنا بازی و پارتی بازی و جلوگیری از دخالتهای بازیکنان در امور مربی بود. تجربه این همه سال نشان داده مربی ایرانی توانایی اداره بازیکنان را از طریقی غیر از امتیاز دادن ندارد. (2354875) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۵:۲۸:۲۰
انشاءالله روحانی این تیتر خبری را دیده باشد (2355184) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۲۰:۲۸:۰۰
مربی های ایرانی چه کار کرده اند تا جالا؟
وقتی یه کشوری فوتبالش درجه پایینی داره نباید از مربی داخلی استفاده کنه؟

والیبال ما چهارم شده هنوز جرات نکردیم مربی ایرانی بذاریم که نباید هم بذاریم
حالا شما انتظار دارید واسه فوتبال این کار رو بکنیم (2355715) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۲۰:۲۹:۳۵
اگه پنالتی ما رو در بازی با آرژانیتین میگرفتن بازی رو می بردیم اونوقت ...
اونایی که مثل وزیر ورزش محترم از فوتبال چیزی سر در نمی آورند خواهشا اظهار نظر نکنند (2355717) (alef-3)
 
مطلع
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۰۰:۴۳:۱۷
دوستان داستان اینهایی که میگید نیست ده سال دیگه معلوم میشه چه رودستی از عربها خوردیم و عربستان میلیونها دلار رشوه داه بوده که این مربی توانمند از ایران بره و کمر فوتبال ایران شکسته بشه حالا به کیها این پاداشها میرسه بماند (2356034) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۲۳:۳۳:۲۱
امیدوارم تیم ایران در آسیا توسط تیمهای عربی با کیروش یا بی کیروش، سوراخ سوراخ شود تا بساط این ورزش فاسد و عوامل فاسد آن از کشور بزرگ ایران برچیده بشه و کمی بخود بیاییم. (2357721) (alef-10)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۶-۱۳ ۰۸:۲۴:۰۲
64 ميليار چقدره ؟
64 ميليارد تغريبا ميشه 64 ماشين پورشه بنز و ب ام و ميشه تغريبا سرمايه چهار پنج تا بنگاه ماشين تو عباس آباد تهران .

64 ميليارد ميشه تغريبا 2000 متر آپارتمان تازه با توجه به ركود بازار مسكن در حال حاضر سمت خيابان نياوران و عسلك تو لواسون و......

64 ميليارد ميشه درآمد تغريبا حداقل در آمد 2 سال بيمارستانهايي كه اصاصا" براي از ما بهترون ساخته شدن

64 ميليارد چند دصد از3000 ميليارد ميشه !!!؟

64 ميليارد اصاصا تو ايران پولي نيست , جنگ جنگ مافياست وگرنه 64 ميليارد اونم برا چهار سال برار ما كه خيلي پوله برا خيلييا پول خودشونم نيست. (2357904) (alef-14)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۱۴ ۰۰:۲۴:۳۳
اقا مشکل که کی روش یا امثال کی روش نیستن. مشکل اینه که چرا به مردم راستشو نمیگن. چرا آخر سر همه مقصر می شن غیر از اونی که واقعا مقصره.مگه علی دایی نبود که تو مقدماتی جام جهانی با اون وضع برکنارش کردن. قبل اون مگه قلعه نوعی نبود و امثال این آقایون.مگه شما فکر میکنین الان این پول صرف ساخت و ساز میشه؟ نه بابا، چند ماه دیگه که آبا از آسیاب افتاد پولای فدراسیونم او وسطا گم میشه.ما که کاری نمیتونیم بکنیم ایشالا خدا به دادمون برسه (2359215) (alef-13)
 
محمد رحیمی
۱۳۹۳-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۱:۵۰
نمیشه کلا بی خیال فوتبال شین؟ نمیشه اصلا تیم فوتبالی نداشته باشیم؟ نمیشه ما ایرانی ها فقط تماشاگر فوتبال کشورهای دیگه شیم؟
یه حساب و کتاب کوچیک کنید اگه نصف پولی که هر سال به این عزیزان مثلا فوتبالیست میدین رو صرف بقیه ورزش ها کنید چه نتیجه بهتری خواهیم گرفت.
فکر کنید رو حرفام. (2360078) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.