نظر منتشر شده
۱۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 238857
سفر اردبیل و سه نکته
ناصرایمانی، 1 شهریور 93
تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
درباره اظهارات آقای رئیس جمهور در سفرچند روز پیش به استان اردبیل، سه نکته قابل واکاوی و دقت وجود دارد که بدان می پردازیم.

نکته اول: تاکید رئیس جمهور بر احترام به رای نمایندگان مجلس برای بر کناری وزیر علوم، در ایجاد فضای همدلی میان قوا و آرامش در جامعه بسیار موثر و مهم بود. علاوه بر آن، روحیه قانونگرائی – حتی اگر مطابق رای و سلیقه ما نباشد – را افزایش می دهد. در این مورد باید از مواضع رئیس جمهوری قدردانی شود.

نکته دوم: موضوع قدیمی و تکراری "مجری بودن قانون اساسی" مجدداً در این دولت هم کلید خورد. در دولت های آقایان خاتمی و احمدی نژاد هم، این اصل قانون اساسی که رئیس جمهور مجری قانون اساسی است، بسیار پیگیری شد و حتی گروهی برای این موضوع نیز توسط روسای جمهور تشکیل شد. کار به جایی رسید که روسای جمهوری قبل به قوه قضائیه و شورای نگهبان نیز تذکر قانون اساسی دادند! فقط مقام رهبری از تذکر قانون اساسی مصون ماند!

علیرغم اینکه نظر تفسیری شورای نگهبان قانون اساسی نیز استعلام شد و آن شورا تفسیر این اصل را منحصر به رعایت اصول قانون اساسی در قوه مجریه توسط رئیس جمهور دانستند، اما این قائله ختم نشد. گویا روسای جمهور برای نمایش نوعی " بسته بودن دستهایشان " و " مظلومیت دولت " ، نیاز به تمسک به این اصل قانون اساسی و تکرار تفسیر به رای آن دارند .به هر حال این دولت نیز به اسلاف خود پیوست و باردیگر شاهد تکرار نمایش های شانزده سال گذشته خواهیم بود.

نکته سوم: بدون شک، حجم انتقادات روسای جمهور قبل در یکسال اول مسئولیتشان از صدا و سیما، به اندازه این یک سال مسئولیت آقای دکتر روحانی نبوده است. آنها هم مستمراً از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دلیل عدم پوشش فعالیت های دولت انتقاد می کردند. اما حداقل در یکسال اول خویشتن داری بیشتری نشان می دادند. آقای دکتر روحانی از همان روز اول، لبه تبغ انتقادات خود در جلسات خصوصی و عمومی را متوجه صدا و سیما و شخص رئیس آن نمودند که اوج آن در اظهارات سفر به اردبیل بود و صریحاً صدا و سیما را به نقض قانون اساسی هم متهم نمودند. البته بدلیل اینکه یک سال اول دولت جدید مقارن بااتمام ده ساله رئیس فعلی صدا و سیماست، شاید شائبه تاثیر گذاری دولت برای انتخاب رئیس بعدی سازمان به اذهان خطور کند اما روی سخن این مقاله، پرداختن به صحت و سقم نظر رئیس جمهور در انتقاد از صدا و سیما نیست. حتی نمی خواهیم ضعف تیم رسانه ای دولت در این رابطه را مورد ارزیابی قرار دهیم.

فرض می گیریم که تمام یا بخشی از انتقادات آقای دکتر روحانی صحیح باشد اما و اما در خصوص فراز دیگر فرمایشان ایشان در اردبیل، سخن بسیار است. ایشان فرمودند " چرا سازمان های بین المللی پول و بانک جهانی و رسانه های خارجی اعلام می کنند که چنین کاری (اقدامات دولت) در طول تاریخ ملت ها بی سابقه بوده ولی صدا و سیمای کشورمان همچنین کاری انجام نمی دهد "

آقای دکتر روحانی بسیار با تجربه تر از این هستند که بخواهیم دلیل تعاریف "رسانه های خارجی" از دولت جمهوری اسلامی را از ایشان سوال کنیم. آیا رسانه های خارجی وصندوق بین المللی پول از پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی خشنود می شوند و آنرا تبلیغ می نمایند؟ و آیا بعکس از پس رفت های آن غمگین و نگران می شوند؟ اهداف آنها از تعریف و تمجیدها از این دولت بدلیل اقدامات مثبت دولت است و یا اهداف دیگری دارند. ایشان فرمودند صدا و سیما در عدم معرفی اقدامات دولت اهدافی دارد که به موقع برای مردم تبیین می کنند، خوب است اهداف رسانه های خارجی که برسر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی کوبیده می شود هم توضیحاتی را بفرمایند. نمی خواهم به جمله معروف امام راحل اشاره کنم که هر گاه غربی ها از ما تعریف کردند باید به خودمان شک کنیم اما بدون تردید تعریف و انتقادات رسانه های غربی از پیشرفت های نظام با اهداف خاص سیاسی از قبیل ایجاد حاکمیت دو گانه در کشور صورت می گیرد که ذکاوت و تجربه دکتر روحانی بخوبی آنرا درک میکند.

منتقدین دولت حجت الاسلام روحانی طی یکسال گذشته، از حجم تبلیغات رسانه های غربی بنفع دولت ایشان اظهار تعجب نکردند و آنرا تفسیر به امر خاصی نکردند اما روا نیست که رئیس جمهور انقلابی ما هم برای اثبات فعالیت های مثبت دولتش به تعاریف آنها استناد نماید.
 
کاربر
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۳۴:۳۹
متأسفانه سایت الف تخریب دولت را شروع کرده.
ما از طرفداران سایت الف و آقای توکلی هستیم و انتظارمان از این سایت این است که وارد فاز تخریب و تضعیف دولت نگردد، زیرا آقای روحانی به اندازه کافی توسط افراطیون مورد حمله قرار می‏گیرد (2333825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۸:۳۰
ٔبر سر آقای روحانی و دولت آن همان رفت که ٔبر سر آقای خاتمی رفت، با این تفاوت که به آقای خاتمی این فرصت داده شد که نظام و کشور را از یک فاجعه اقتصادی و سیاسی نجات دهد، ولی‌ به نظر می‌رسد همین توافق ژنو برای آقایان کافی‌ است و نیازی به فرصت بیشتر به آقای روحانی احساس نمیکنند! (2334266) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۲:۵۳
تحریک دولت به تقابل با مجلس و عدم تمکین از خواست نمایندگان برای اصلاح وزارت علوم، در دستور کار طیف‌های افراطی یا حامیان فتنه قرار گرفته است. این طیف‌ها که خود را بازنده اصلی برکناری فرجی دانا از وزارت علوم می‌دانند، فاز دوم را با استتار خیانت‌های فتنه‌گران در وزارت علوم و تبدیل ماجرا به تقابل دولت و مجلس کلید زده‌اند. (2334564) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۲۷:۲۲
به آقایان اعتدال و تدبیر عرض می‌کنم ملت شهید پرور ایران به شما اختیار می‌دهد که در چارچوب منویات رهبری و آرمانهای شهدا گام بردارید نه اینکه کشور را جولانگاه افراد غرب‌زده کنید که کار ترویج فرهنگ منحط غربی را در قالب نمایش و تک‌خوانی زنان و... انجام می‌دهند. چرا مجلس از وزیر ارشاد در این موارد توضیح نمی‌خواهد؟ (2335498) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۵:۴۶:۴۵
این ملت ناپیدا چه از جون ملت پیدا میخواد؟ (2335776) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۸:۴۸:۳۲
طرفدار شما تا الان 5 نفر بودن در مقابل 600 نفر؟؟؟
پس نگو ملت ! (2335948) (alef-3)
 
سروش
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۸:۰۲
تو اصلا فرجی دانا رو میشناسی !!!
می دونی کیه !!!
مدارکش رو دیدی!!!
چندسال در جبهه بوده !!!!
چجوری با حقوق دانشجویی زمانی که که کانادا درس می خوند به سیل زدگان کمک میکرد رو می دونی !!!
فقط و فقط افرادی مثل تو هستند که باید نگرانشون بود ! چراکه
یا واقعا از همه جا بیخبرند و دیگران دارند مغزشون رو می شورند یا عامدانه چنین حرفهایی میزنند !!!
فتنه یعنی کی !! چی !! می دونی این تعریف امثال شما یعنی الان 60 درصد مردم ایران در فتنه سهیمند !!!!
یه کم مطالعه خداوکیلی به جاییت بر نمی خوره !!!
الف من از طرفدارهای همیشگیتم ، ولی خداوکیلی از جاده انصاف خارج نشو ، چون سهل ترین کار ، همراه شدن با اواج باد هستش.!!! (2336343) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۵۴:۲۳
بخاطر همین موفقیت های بسیار زیاد آقای خاتمی بود که ملت به یک کسی مثل احمدی نژاد رای دادند که به هیچ یک از دو دولت قبل وابسته و شبیه نباشد ؟؟؟؟؟؟ (2334790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۲:۵۵:۱۲
جالب است «رئیس جمهور مجری قانون اساسی است» متن صریح قانون اساسی است.بعد بعضیا میگن در محدوده قوه مجریه؟؟؟اگر چنین است دیگر چه نیازی به تصریح داشت چون رئیس جمهور رئیس قوه مجریه است.چرا می خواهید مقام ریاست جمهوری را تنزیل دهید؟این چه اصراری است که دارید؟
سوال بعدی این است: آیا سیاست صدا و سیما در قبال دولت ها یکسان است؟شما چشم تان را بر روی چه چیزی می بندید گمان می کنید مردم نادان هستند ما که به چشم می بینیم. صدا و سیمایی که برای دولت قبلی چه ها که نکرد.ما بیداریم شما می خواهید ما را در خواب نگه دارید.نهادی که از بودجه عمومی ارتزاق می کند می تواند اپوزوسیون دولت باشد؟ما می بینیم آقای ایمانی می بینیم. ما دیدیم که همین سازمان تصاویر استقبال از سعید جلیلی و روحانی را در شهرهای مختلف چگونه نشان می داد آقای ایمانی ما را .... حساب نکنید.
آقای ایمانی تاکید رئیس جمهور بر اینکه مجری قانون اساسی است خواست عمومی است. این موضوع در زمان آقای احمدی نژاد هم مصداق داشت که می خواست از اوین بازدید داشته باشد فقط شکل و زمان آن را ما نمی پسندیدیم برای دیدار با آقای جوانفکر؟؟؟؟!!!
درود بر کسانی که برای حق مردم زحمت می کشند (2335449) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۲۷:۴۲
در حکومت اسلامی باید مُرّ قوانین اسلام پیاده شود والا اگر برای خوشایند کشورهای استعمارگر و فاسد هرچند مدتی، یکی بیاید و با دادن وعده‌های مادی رای مردم را به سمت خود بکشد نتیجه‌اش این می‌شود که می‌بینیم افراد سکولار و رفاه‌طلب مادی‌گرا در مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند،لاابالی‌ها عزیز می‌شوند و متدینین در حاشیه به زور به جهنم حواله داده می‌شوند. آقا امام زمان عج از این اعمال ما ناراضی است. (2335501) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۵۸:۰۵
البته اگر برای بار سوم می شد به خاتمی رای داد قطعا به احمدی نژاد رای نمی دادند ! (2335553) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۶:۰۲:۴۹
پس چرا یه معین رای ندادند ؟ اشکال بعضی ها این است که همیشه خودشان را برنده انتخابات میدانند البته اگر به نفع شان باشد و گرنه میزنند زیر میز و میگن حالا که ما پیروز نشدیم پس تقلب شده !!! البته خواب قبل از انتخابات و عروس و داماد این استان و ان استان هم بی تاثیر نیست. (2337198) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۰۰:۰۳
سفر اردبیل و 3 نکته:

نحوه استقبال و نامه دادن مردم به روحانی دقیقا" به همان صورت سفرهای احمدی نژاد بود.به عکسهای منتشر شده در همین سایت رجوع کنید.

بر طبق عکسهای منتشر شده، تعداد افرادی که در زمین چمن پای سخنرانی روحانی نشسته بودند همانند سفرهای احمدی نژاد، اندک بود. به عکسهای منتشر شده در همین سایت رجوع کنید.

روحانی همچون احمدی نژاد در سخنانش ضمن دادن وعده و وعید به عده ای حمله کرد. (2334796) (alef-13)
 
یکنفر از مردم
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۱:۵۵:۱۸
نحوه نامه دادن مثلاً چگونه باید باشد؟ نحوه غذا خورده آقای روحانی هم مانند آقای احمدی نژاده در این مورد نظری نداری؟!
عکسهای همین سایتو دیدم ولی روحانی در حال سخنرانی را ندیدم! شما بهتره به سایتهای دیگه هم سر بزنی و تعداد افراد موجود در زمین چمن را هنگام سخنرانی آقای روحانی ببینی.
در مورد نکته سومت دوستان، زیاد پاسخ داده اند. (2335716) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۲۱:۱۴
کسی که می‌گوید مقام معظم رهبری، در عمل باید پایبند حرفش باشد،نه فقط شعار دهد،بلکه باید مطیع و تحت امر ولایت باشد. باید ولایت‌مدار باشیم نه ولایت شعار. (2334995) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۷:۲۴:۴۷
اتفاقا مقاله آقای ایمانی منصفانه و دقیق بود. (2335799) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۵۶:۱۱
نکته چهارم: کسانی که سفر استانی و نمایش خیابانی را یک شوی پوپولیستی می دانستند خودشان آن را تکرار می کنند !!!!!!! (2334792) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۱:۴۰:۲۶
از طرفداران احمدی نژاد هستم موضع وانتقادات سایت الف در رابطه با دولت قبلی وفعلی به حق ومنصفانه بوده و می باشد (2335288) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۲۷:۲۸
مدت هاست سایت الف رو به افول گذاشته (2335500) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۰:۰۶
انگار آقای روحانی وطرفداران ایشان تحمل هیچ نقدی را ندارند ونقد را در صورتی میپدیرند که تعریف باشد (2335554) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۹:۱۵:۴۷
پیشنهاد میکنم تمام رئیس جمهور ها در انتهای کارشان یک سفر نامه هم بنویسند (2336031) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۳۹:۱۱
اینکه شما صندوق بین المللی پول و بانک جهانی رو با چنین نگاهی می بینید عجیب نیست دلیلش هم میزان حجم سرمایه گذاری خارجی در این کشور در مقایسه با کشوری مثل ترکیه است(که اتفاقا اسلامگرایان نیز در آن راس قدرت هستند).
سرمایه گذاران بزرگ جهانی و کمپانیهای فراملیتی که توان سرمایه گذاری در بخشهای کلان و زیرساختی رو دارند همواره برای انتخاب مکانهای سرمایه گذاری به آمار بانک جهانی و صندوق نگاه می کنند؛ اینکه تمام کارهای کارشناسی این موسسات و افراد دانشمند همکار اونها رو استکباری بدونیم در واقع نوعی آستیگماتیسم سیاسی است...ما فکر میکنیم که تمام دنیا دست بکار شده که ما پیشرفت نکنیم؛ اما دقیقا بر عکس اینه ؛ یک ایران پیشرفته و امن و همسو با اقتصاد جهانی که بشه در اون سرمایه گذاری کرد و اون هم بتونه قمستی از اقتصاد دنیا رو به عهده بگیره به مراتب برای غربیها بهتره.
ببینید کشورهای مالزی ؛ کره جنوبی ؛ ترکیه ؛ تایوان و... در زمان انقلاب اسلامی(57) در چه مرتبتی بودند و ما در کجا بودیم ؛ و امروز اونها کجا هستند و ما کجا....البته شما طبق معمول خواهید گفت که اونها خیلی بدبخت هستند و خودشون خبر ندارند (2333834) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۱:۱۰
ٔبر سر آقای روحانی و دولت آن همان رفت که ٔبر سر آقای خاتمی رفت، با این تفاوت که به آقای خاتمی این فرصت داده شد که نظام و کشور را از یک فاجعه اقتصادی و سیاسی نجات دهد، ولی‌ به نظر می‌رسد همین توافق ژنو برای آقایان کافی‌ است و نیازی به فرصت بیشتر به آقای روحانی احساس نمیکنند! (2334184) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۲:۲۹
جوری حرف میزنی که انگار ابرقدرت جهان هستیم و همه دنیا محتاج ما! از جیب و شکم ملت اصلا خبر نداری اصلا مرفه بی دردی (2334497) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۷:۱۰
چند بار کامنت میذاری آخه؟!! فهمیدیم آدم روشنفکری هستی. (2334582) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۱:۵۴
تا زمانیکه روسیه و آمریکا در حال یک رقابت جنگ سردی با هم هستند، محال است که در مورد تحریمها در مورد ایران به توافق برسند، افزایش خط قرمز‌های مذاکرات هسته‌ای در ماه‌های اخیر به خوبی‌ نشان میدهد که ایران خواسته و یا ناا خسته مجبور است که در زمین روسیه و پوتین بازی کند و عملا با تعیین این خطوط قرمز جدید از سوی تندروها ، مذاکرات به سوی آبن بست و به نفع روسیه کشیده شده است که احتمالا به افزایش تحریمها ختم خواهد شد به امید اینکه آمریکا و غرب در برابر روسیه و چین کم بیاورند!... ولی‌ اگر نشد چه؟!!!... خوب مانند ۸ سال گذشته کسی‌ مسئولیت قبول نخواهد کرد!...اینوریها مانند آگا‌ی ظریف و روحانی خواهند گفت ما تلاش خود را کردیم، آنوریها هم مانند تندروها اصولا هرگز در طول انقلاب و در مواضع خود اشتباه نکرده‌اند، چه زمانیکه کاندید آنها مانند احمدی‌ نژاد رای آورده چه زمنکه مانند آقای جلیلی رای نیاورده به هر صورت آنها همیشه درست گفته و درست گفته بودند و مو لای درز تحلیلها و سیاستهای آنها نمی‌رود!!! (2334186) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۰۰:۰۱
این که منتظر باشیم نتیجه بده یا نده کجاش خوبه... باید از این بازی بین روسیه و آمریکا استفاده کرد. آمریکا در عراق و افغانستان نیاز به ایران داره چون کشور مطمن تریه... روسیه در این دوتا پایگاهی نداره. (2334661) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۲:۲۷
" یک ایران پیشرفته و امن و همسو با اقتصاد جهانی مراتب برای غربیها بهتره."

اما به مراتب برای رقبای منطقهای ایران مانند روسیه و قطر که به ترتیب اولین و سومین ذخائر گاز و صادرات گاز و نفت در دنیا را دارند بد تر است و با ابزار پیدا و پنهان خود در داخل سیاست ایران هرگز اجازه نخواهند داد که رابطه ایران و غرب بهتر شود! (2334250) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۰۸:۴۵
سپاسگذارم كه نظر من را نوشتي. (2334490) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۴۸:۱۰
دوست عزیز، به خودت زحمت نده. مشخصه که نویسنده مطلب، جایگاه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی رو نمی دونه. ایشون فکر کرده اینها مثل سازمان آمار خودمونن که هر چی دولت نهم و دهم خواست، همون آمار رو براش ساخت!! (2334617) (alef-13)
 
دانیال
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۰۳:۲۷
با این تفسیر شورای نگهبان یعنی قوای دیگه غیر از دولت در زیر دستشان میتونند قانون رو اجرا نکنند چون اونها مسئول اجرای قانون نیستند؟؟؟؟ (2335466) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۱:۱۰:۳۸
یه طوری گفتی ماکاجا بودیم که به قول معروف : ...خنده امد خلق را گیرم که اون موقع اقتصاد ما به قول شما خیلی عالی بود ولی ایا غیر از اینست که سال 57 استقلال سیاسی نداشتیم ایا رضا شاه وپدر بی سوادش توسط امریکا وانگلیس بر اریکه قدرت تکیه نزدند... ماجرای کودتای 28 مرداد که پر واضحه . امام حسین : « ألا تَرَونَ أنَّ الحَقَّ لا یُعمَلُ بِهِ ، وأنَّ الباطِلَ لا یُتَناهى عَنهُ ! لِیَرغَبِ المُؤمِنُ فی لِقاءِ اللّه ِ مُحِقّا ؛ فَإِنّی لا أرى المَوتَ إلّا شَهادَةً ، ولا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرَما » ...حقّا كه مؤمن باید [در این شرایط] به دیدار خداوند راغب باشد همانا من [در این شرایط] مرگ را جز شهادت وزندگی با ظالمین راجز رنج وخواری نمیبینم .» در ضمن انقلاب اسلامی نباید الگوی اقتصادیش نظام سرمایه داری غرب یاهمان اقتصاد جهانی باشد چراکه امتحان خود راپس داده ودر حال فروپاشی است نمونش صنعتی ترین شهر امریکا {دیتروید} که سال گذشته اعلام ورشکستی نمود. (2335668) (alef-3)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۲:۵۲
باز تو دولت قبل خنده بازار بود که دائما دولت رو مسخره می کرد الان دیگه جرات ندارند پخشش کنند
صرفا جهت اطلاع و حساس نشو هم بود
حالا اینکه میگند صدا وسیما با دولت همراه نیست کاملا مسخره ست
توبحث انصراف ازیارانه ها چه قدر با دولت همراهی کرد؟
به منتقدین مذاکرات که اصلا اجازه نفس کشیدن نمیده
شما یک برنامه انتقادی برای ما رو نشان دهید (2333848) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۵:۰۹
شما داري در حالت طبيعي نظر مي دي ديگه!!
در دولت قبل حساس نشو بود!!
خنده بازار دولت رو مسخره مي كرد!!!
صرفا هم بجز سال آخر... (2334341) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۲:۴۲:۳۹
ما احمدی نژادیها حالمون طبیعی هست این شما روحانی چی ها هستید که حال طبیعیتونو از دست دادید نمونه اش کامنت لیلی هست که نوشته ما وضع جیبمون بهتر شده (2335418) (alef-3)
 
بازنشسته فرهنگی
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۱:۵۹:۰۹
به هر حال مسخره کردن کار زشتیه. (2335723) (alef-3)
 
سيد ميثم
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۲:۵۹
يه نظر سنجي بگذاريد ببينيد چند درصد مردم از رسانه به اصطلاح ملي راضي هستند؟
من به شخصه كسي رو در اطرافيانم سراغ ندارم كه رضايتي هرچند نسبي از صدا و سيما داشته باشند.
صدا و سيما دربست در اختيار جريان خاص و معلوم الحالي است كه فقط و فقط مقاصد باندي و جناحي خود رو دنبال مي كنه.
حتي در مقايسه رسانه سابقا ملي با ساير رسانه ها بايد گفت صد رحمت به BBC و VOA و...
در خصوص سرگرمي سازي هم شبكه هاي فارسي زبان اونطرف آبي با بودجه هاي بسيار كمتر از صدا و سيما شرف دارند به صدا و سيماي فعلي كه عرضه ساختن يه برنامه عامه پسند رو نداره. (2333849) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۰:۱۸
فقط با نظر سنجی موافقم. صدا و سیما عملکردش خیلی ضعیفه. در همه چیز (2334553) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۹:۲۲
یه برنامه رو بگو که توش انتقاد به دولت وجود داره توی صدا و سیما. آخه توقع دارید صدا سیما واسه این دولت بی عرضه دستاورد سازی کنه؟ (2334588) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۵۷:۱۳
من سعی میکنم هر شب 20:30 رو ببینم. اولا زیاد حرص میخوردم و لی حالا دیگه خیلی باحال شده. هر خبری که بگه، میرم تو اینترنت و تمام خبر رو از خبرگزاریهای مختلف جستجو میکنم تا بدونم اصل ماجرا چی بوده. با تماشای 20:30 راحت میشه نقطه های مورد توجه تمامیت خواهها رو شناخت. (2334652) (alef-13)
 
اریابان
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۳۴:۲۵
هر زمانی که شرایط ارتباط گیری "رسانۀ ملی" ما به جایگاهی رسید که صدای "مخاطب " را بطورمستقیم و بدون هرگونه پیش-ارزیابی و پیش-عیارسنجی ، به روی آنتن برد، میشود چنین اندیشید که اطمینان " مخاطب " به رسانۀ ملی ، در حال شکل گیریست ؛
در حال حاضر تنها برنامه ای که صدای " مخاطب " را به طور مستقیم روی آنتن می برد ، برنامۀ 90 است که البته حتی در این برنامه هم ، همگی مخاطبین دارای اسم و رسم اند و با هویتی کاملا شناخته شده و.......همگی دست اندر کار، نه ناشناس!!!! ؛ (2334740) (alef-13)
 
لیلی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۴۰:۰۳
یه برنامه ساخت که سه قسمت اولش واقعن قشنگ بود بنام : هفت سنگ که اونم کپی برداری از سریالهای غربی بود (2334917) (alef-13)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۳:۳۲
مشکل شما محافظه کاران این است که تمامیت خواه هستید و فراموش می کنید مردم چه می خواهند.آقای روحانی سهم کوچکی از دولتش را به اصلاح طلبان داد علیرغم سهم بزرگی که تفکر اصلاح طلبی در انتخاب او داشت.حال شما به این حداقل سهم هم راضی نیستید!
مایه ناامیدی است اگر آقای روحانی نخواهد روی "حداقل ها" هم پافشاری نکند! (2333852) (alef-13)
 
شهروند.....
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۴۴:۰۴
با سلام بالاخره يك مقاله خوب و فراجناحي كه نقد كارشناس و پند آموز داشت در الف ديدم نويسنده محترم با شهامت زاويا پنهان يك انتقاد به سيما را ذكر كرد درواقعه ايشان گفته اند همانطور كه منتقدان از تعريف رسانه سلطه به دولت ناراحت و مچ گيري نميكنند چه خوب است از رسانه هاي سلطه كه از دولت محترم تعريف ميكنند جهت كوبيدن منتقدان استفاده نشود يعني مناظري عادلانه و صادقانه باشد اين مطلب را روزنامه هاي اصلاح طلب در دفتر خود نصب كنند افراطيون كه قانون گريزي هستند و به رايي مجلس احترام نميگذارند روزي جند بار بنويسند تا معني اعتدال را بفهمند اعتدال يعني راه مستقيم نه افراط و نه تفريط ايا منتقدان به هر دليلي كه در كاراز رسانه اي مطلبي گفتند (چه درست و يا غلط)اعتدال را رعايت كرديم ؟اعتدال منتقدين آن است كه از كاستي ها ميگويند از نقاط قوت دولت هم بگويند انها هم بايد اعتدال را رعايت كنند كه اين اعتدال دوسويه موجب رشد و نمو و تعالي جامعه و خير و صلاح كشور ميگردد نمونه بارز اين اعتدال در روزنامه وزين و انقلابي كيهان است كه هم انتقاد ميكنند دلسوزانه و هم تعريف ميكنند دمت گرم حاج شريتمداري و كاركنان روزنامه كيهان خسته نباشيد ولي دولت ورود اين روزنامه مردمي را به ادارات ممنوع كرده است كه خلاف اعتدال و سعه صدر است (2333854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۰۸:۴۳
نوشتی فراجناحی بعدش نوشتی روزنامه های اصلاح طلب ها بعد هم نوشتی کیهان. یعنی سوال من اینه که شما مفهوم فراجناحی رو دقیقا کی کشف کردی؟ و برداشت دقیق شما از فراجناحی چیه؟ و اون اعتدالی که میگی رو با همین برداشتت از فراجناحی کشف کردی؟ (2334679) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۱۰:۳۷
الف خواهشا یک رای گیری بگذارید که مردم چند در صد از صداوسیما راضی هستند. کلا... و کلا الف چقدر واقعیت رو بیان می کنه. (2334683) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۰۴:۳۳
بهتر است شما در اظهار نظر، قوانین پاراگراف بندی و علامت گذاری و همینطور دستور زبان را بدانید و رعایت کنید. (2334805) (alef-13)
 
اشكان
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۹:۰۶:۳۸
شما همون شهروند انقلابي نيستي ؟ (2335089) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۵۰:۰۴
دولت باید به فکر ایجاد شبکه مخصوص دولت باشد (2333877) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۰:۱۲
اونوقت بازم میگه صدا و سیما شبکه هاش زیاده نمیزاره ما کار کنیم!
این دولت عملا تیم رسانه ای داره که حالا به صدا و سیما نقد میکنه؟
سایت های همسوی دولتم نمیدونن دقیقا چیو نشر بدن صدا و سیما که جای خود داره! (2334752) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۱:۴۲:۴۳
ودولت باید به فکر یک کشور وقلمرو مخصوص باشد (2335297) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۵۱:۰۸
صریح تر از این اصل قانون اساسی وجو د ندارد که رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است. چرا تفسیر؟؟؟؟؟؟؟؟ (2333881) (alef-13)
 
شهروند درجه ي 2
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۱:۱۹
بسيار بجا گفتيد ،اينكه تفسير نميخواد. نميدونم چرا هرچي اصل قانون اساسي كه به نفع حاكميت هست خوبه و بايد اجرا بشه و تفسير هم لازم نداره چه اگر تفسير هم بشود به نفع حاكميت تفسير ميشه ولي هرچي حق ملت توي قانون اساسي وجود داره بايد معطل بمونه و يا توسط شوراي محترم نگهبان به نفع حاكميت تفسير بشه (2334495) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۱۰:۰۷
طنز اینجاست که اصل 41 قانون اساسی که هدفش دولتی کردن است را برای خصوصی سازی تفسیر می‌کنند و بعد جمله صریح مسئول اجرای قانون اساسی را تنازل می‌دهند به مسئول اجرای قانون اساسی در قوه مجریه! (2334821) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۵۷:۵۸
صدا وسیما در شش سال اول خودش رو برای احمدی نژاد فدا کرد. انصافا رسانه ملی از روحانی حمایت نمی کنه (2333901) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۰:۱۳
شما اصلا انصاف میدونی چیه؟ (2334322) (alef-13)
 
سيد علي حسني
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۵۷:۵۹
با سلام
رئيس جمهور معتدل ما از منتقدان خود جهت انتقاد دولت دعوت مي كند و اعتدال در انتقاد را خواستار است ولي در مورد انتقادهاي خودشان از مخالفانشان يا همين مجموعه صدا و سيما اعتدال ندارند كه هيچ افراط هم مي كنند .
احتمالاه منظور دولت تدبير و اميد اعتدال مخالفانشان است نه خودشان . (2333902) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۱:۵۸:۳۲
انتقاد روحانی کاملا بجاست....حرف دل ملت زده (2333906) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۴۳:۴۴
دچار توهم خود ملت پنداری شدید. کمی به عکس های استقبال از آقای دکتر روحانی دقت کنی متوجه میشی. (2334601) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۲:۰۳:۵۴
توهم لایکهای 152 به 1 فعلاً (2335724) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۱:۴۴:۱۲
به عنوان فردی از ملت میگویم که حرفهای روحانی نابجاست (2335302) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۰۰:۱۶
از نظر اين جنابان باسواد و باتدبير و باسواد و جهانديده و اعتداليه . دشمن خارجي بهتر از مردم و مخالفين داخلي اند

ههههههههههههههههه (2333914) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۹:۳۶
دشمن خارجي بهتره چون تكليف ما را مشخص كرده و دم از دوستي نمي زنه. اما واي بر كسي كه ادعاي دوستي ملت را مي كنه و صرفا براي منافع خودش حركت مي كنه. حالا وجدانا كدام بهتره؟؟؟؟؟؟ (2334516) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۹:۳۴
بر چه اساسی مردم را با مخالفین داخلی جمع می بندید؟ (2334551) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۵۰:۴۵
صددرصد این ایده درست است زیرا منابع مهم خارجی مثل صندوق بین المللی پول روی حساب و منطق حرف میزنند اما دلواپسان لرزان داخلی از عمق حسادتشان حرف میزنند (2335059) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۰۲:۱۸
شما اقلیت تند رو کمترین مقبولیت دارین.چرا فکر میکنین صلاح همه چیو شما میدونین ....صبر این ملتم اندازه ایی داره.دیگه خسته کننده شدین (2333927) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۰۳:۳۴
حالا فرض کنیم صدا وسیما 24 ساعته با تمام شبکه هاش از دولت فقط وفقط تعریف کنه و صرفا جهت اطلاع و حساس نشو هم تعطیل بشه وصدا وسیما بشه سخنگوی دولت
آیا در این صورت اوضاع کشور درست و مشکلات حل میشه؟
آیا د این صورت به جای 50.5 اون 49.5 درصدی که به روحانی رای ندادند میشند حامی دولت؟
صدا وسیما در جریان انصراف از یارانه ها باتمامی شبکه هاش وحتی تو تبلیغات و فیلمهاش واسه دولت سنگ تمام گذاشت وچنان تبلیغاتی برای دولت کرد که کاملا بی نظیر بود خوب نتیجه چه شد؟ درمقابل آنهمه تبلیغات وسیع چند درصد انصراف دادند؟ فقط 5 درصد انصراف دادند
پس اینطوری نیست که مردم با حمایت صدا وسیما از دولت بشند شیفته دولت مردم به جیبشون نگاه می کنند میرند بازارمیبینند قیمتها زیاد شده میبینندکارنیست
کارمند میبنه حقوقش زیادنشده اینارو لمس میکنه بعد تلویزیون رو باز میکنه میبینه توتلوزیون روحانی میگه تورم کم شده بیکاری نیست صدا وسیما هم داره با اون مجریهاش تشکر میکنه و میگه همه در رفاهند
چی میگه از حرصش تلویزیون رومیبنده ومیره ماهواره نگاه میکنه

اتفاقا نقد موجب پیشرفت کشور میشه خیلی از فسادها روهمین خبرنگاران کشف کردند
حالا صندوق پول بگه تورم کم شده مردم به جیبشون نگاه می کنندنه صندوق پول وهرکوفت دیگه (2333932) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۷:۴۵
بدانید که هرچه صدا و سیما بگوید مردم عکس آن را باور میکنند نمونه ‌اش هم ثبت نام برای یارانه.

من اگر جای آقای روحانی بودم از خدا میخواستم که صدا و سیما دولت را تخریب کند چون همین باعث محبوبیت دولت میشود (2334769) (alef-13)
 
لیلی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۴۲:۳۰
جیب ما که نشون میده اوضاع بهتر شده ، اگه جیب شما غیر ازین میگه حتمن یجای کار شما می لنگه (2334923) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۲:۳۷:۰۰
مطمئنی شماایران تشریف داری ؟ احتمال داره شما ازخود دولت هستی در اینصورت بله بایدم جیبت بهتره شده (2335404) (alef-3)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۲:۰۶:۵۴
عصبانی نشو. هرکوفت دیگه چیه؟! (2335727) (alef-3)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۰۳:۵۸
صدا و سیما که دربست در اختیار آقایون دولتی برای توضیح یکطرفه مطالبشون است. فکر کنم رئیس جمهور با برنامه مناظره، ثریا و جهت اطلاع بیست و سی مشکل داره. خوبه که این برنامه ها را تعطیل کنند تا نظر رئیس انتقادپذیر تامین بشه. (2333935) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۰:۳۳
جناب این صدا وسبما خود مردم را در سطح وسیعی سانسور میکنه خیلی چیزهارو بزرگ یا خیلی کوچیکتر از آنچه که هست نشون میده دولت 8 ساله احمدی نژاد که نهایت استفادرو از صداسیما برای تبلیغ دولتش کرد و درنهایت دیدیم که مردم از صداسیما زده شدند و اعتمادشان ازبین رفت شما داری به شعور مردم توهین میکنی واقعیت ها چیز دیگریست (2333960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۲:۲۹
منفي (2333967) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۳:۰۵
ضمن تشکر از زحمات خبرگزاری الف این تحلیل به نظر مغلطه میاد. شما میزان حمایت صدا و سیما از دولت احمدی نژاد و روحانی رو مقایسه کنید. واقعا دولت کنونی در این زمینه مظلوم واقع شده. (2333971) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۴:۰۴
نویسنده محترم فکر می کنند هر سازمان و ارگان که ایرانی نباشد مخالف ایران و اسلام است. مثلا صندوق بین الممللی پول الان دشمن ماست؟ این حرف ها تکراری است.و عموم مردم میدانند که در صدا و سیما چه می گذرد. می توانید نظر سنجی کنید. رسانه میلی ما دیگر مخاطب قابل توجهی تدارد (2333976) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۷:۴۰
الان منظور شما از این مقاله دقیقاً چیه؟ و شما کی واقعاً میخواهید دست از این فضاسازیاتون بردارید و واقعیتهای نظام رو درک کنید؟ یعنی خیلی سنگینه براتون؟ صندوق بین المللی پول یعنی میاد آمار الکی بده چون امریکا با ایران مشکل داره؟ مگه آمار ما رو فقط میده؟ حالا هر آماری بر اساس منطق خودشون. ولی شما دیگه دست بردارید از این رفتار وقیحانتون. (2333987) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۱۹:۳۸
درود بر اعتدال
درود بر روحانی
رسانه میلی در زمان آقای احمدی نژاد شده بود خانه دوم دولت و دولتمردان (2333991) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۳:۰۷
اما یک سوال از آقای نگارنده؟
به نظر شما آیا یک در صد هم امکان ندارد رسانه های بیگانه از این سخن امام برای ضربه زدن به ما استفاده کنند و از چیزی یا کسی که به نفع این جامهع تلاش می کند تمجید کنند تا با توجه به این سخن امام این فرد یا عمل از جامعه (بهتر است بگویم نمایندهگان مجلس) ترد شود و در تلاش و کار او خلل وارد شود؟
به نظر من تعاریف همه جانبه و ناگهانی رسانه ها و مقامات غربی از یک عنصر انقلابی می تواند برای هدف حذف این عنصر باشد (با توجه به سخنی که در بالا ذکر شد). بهتر این این قانون سی ساله را با تفکر و بازنگری در عملکرد کسی که قرار است مورد اعمال آن واقع شود همراه کنیم تا در تله دشمن گرفتار نشویم ؟ اتکای بدون تفکر به این سخن موجب حذف نیروهای دلسوز از بدنه خدمت در کشور شده است ! (2334002) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۵:۲۰
1- تعامل قوا با یکدیگر یک ضرورت انکار ناپذیر است اما این تعامل نباید به ساخت و پاخت با یکدیگر تبدیل شود و حقوق و انتظارات مردم نادیده گرفته شود.
2- به نظر من تفسیر شورای نگهبان از اصل 113 قانون اساسی با عمومیت این اصل ناسازگار است اینکه بگوییم رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی در قوه مجریه است قابل قبول نیست در این حد که همه قوا و حتی همه مردم وظیفه دارند نیازی به تصریح در قانون اساسی نبود در ضمن در اصل 113 قیدی نیامده.
3- در اینکه صدا و سیما به یک رسانه حزبی و باندی تبدیل شده تردیدی وجود ندارد صدا و سیما اخبار مربوط به دولت را خیلی اندک پوشش می دهد آن اندک نیز با رویکرد تخریبی است. (2334010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۵:۳۹
با این حساب آمار رشد علمی کشور (نظام اسلامی) مستند به مراکز علمی غربی زیر سوال است!!! آیا غربی ها:

از پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی خشنود می شوند و آنرا تبلیغ می نمایند؟ و آیا بعکس از پس رفت های آن غمگین و نگران می شوند؟ اهداف آنها از تعریف و تمجیدها از این دولت بدلیل اقدامات مثبت دولت است و یا اهداف دیگری دارند؟!! (2334012) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۶:۵۰
استاد! اعتبار رسانه‌های اقتصادی دنیا به واقع گویی آنهاست. شما فرض می‌کنید آنها هم مثل صداوسیمای ما فقط از هر چه خوششان بیاید تعریف می‌کنند؟ (2334018) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۴۵:۴۷
بلی! نمونه اش عملکرد بی بی سی در حوادث غزه! (2334609) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۲۹:۱۳
من فقط در مورد سوم نظر میدم :
نه دولت، بلکه مردم هم از صدا و سیما ناراضی اند. صدا و سیمای کاملا سیاسی.
من به نظرم نه تنها باید دولت انتقاد کنه. بلکه باید اقدام جدی هم در این زمینه انجام بده.
با سرمایه های مملکت و با مالیاتی که مردم میدن اداره میشه اما کاملا جهت داره. این که نشد. شورش را در آورده. بعد مجلس چی کار می کنه؟ هیچی.

کفر ادم در میاد. (2334028) (alef-13)
 
بيژن خاوري
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۳۰:۵۵
با با , دست برداريد از اين پاچ گيريها !!
خسته شديم از اينكه همه مترصد فرصتند تا زير پاي رقيب و يا غير خودي خالي كرده و صابوني زيرپايشان گذاشته تا انچنان سري بخورند كه با كله برن توي ديوار و ديگه نتونن توي دوران اتي قد علم كنند .
چرا نميخواين بفهمين مه همه شما از يك غماشيد و همه را شماها تاييد ميكنيد و ما راي ميدهيم
والله ملت ديگه به هيچكدامتان اعتماد نميكنندو باورتان نخواهند كرد چون تمام اقداماتتان (پيشنهادي و يا انتقادي) عوام فريبيست و اصلا و ابا بفكر رفاه و اسايش و امنيت ملت نيستيد .
ادامكه دارد (2334031) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۳۸:۳۰
"منحصر به رعایت اصول قانون اساسی در قوه مجریه توسط رئیس جمهور دانستن"
قانون اساسی محدودیتی برای رئیس جمهور قائل نشده است
ضمنا حداقل خاتمی چندتا روزنامه داشت آقای روحانی هیچ رسانه ای ندارد. (2334053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۴:۰۸
از نظر شما همه چیز و همه سخنان دکتر روحانی منفی است و شما و تفکر شما درست می‌گوید! (2334068) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۵:۳۹
دولت تنها نگران پایگاه رای متزلزلشه و برای حفظ ان به جنجال و تقابل روی اورده!!!1 (2334074) (alef-13)
 
ناقدبیطرف
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۴۸:۱۵
صداوسیمابه باوراکثرمردم جناحی حرکت میکند ویکی ازعوامل هجوم مردم به سوی ماهواره عدم صداقت صداوسیماست کافی است صرفاجهت اطلاع پنج شنبه رانگاه کرده بود ی..درسایت خبرانلاین نقدصرفااطلاع منصفانه نوشته است .قفل عشاق درفرانسه به دروغ قفل مشکلات بیان شد..کاش ازحضرت علی می اموختیم قل الحق ولوکان مرا..حق رابگوهرچندتلخ باشد. (2334084) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۰:۰۵
خداخیرتون بده این همه صداوسیماازشماتعریف وتمجیدمیکنه.این همه روزنامه وهفته نامه خبرگزاری دارید.99درصدازشبکه های ماهواره داره ازشما حمایت میکنه .هنوزدست تنهاهستید؟تازه پروژه هایی روهم که داریدافتتاح میکنیدبرای دولت قبله خوبه تاحالاکاری نکردیدوالا................ (2334092) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۳:۵۰
اصلاً شما بپرسید کدام پیشرفت در این یکسال اتفاق افتاده و اینقدر شگرف بوده است که دنیا آن را ب آب و تاب انعکاس داده ولی ملت ایران از آن بی خبرند؟ این دولت یک سبد کالا با آن وضعیت فضاحت بار داد و یک رفراندوم برای انصراف از یارانه ترتیب داد و ده بیست هزار هم توهین به دولت قبل . حتی کاهش تورم هم از عملکرد دوبت نیست چرا که اولا از نظر مردم کاهشی در کار نیست و اگر هم باشد نتیجه آرامشی است که دوستان همینها عامل بهم زدنش در دولت قبل بودند و گرنه کدام برنامه اقتصادی را طراحی و اجرا کرده اند؟ (2334108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۵:۰۸
چرت و پرت ننوشتی خوش باشید! (2334113) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۵:۴۸
یک طیف درمملکت ما فقط چشمشان به تعاریف بیگانگان از ماست که کی ازماخشنودشوند به تعریف مابپردازند!!! (2334118) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۲:۵۶:۲۰
شما انگار تو این مملکت زندگی نمی کنی؟ احمدی نژاد اگه از صداوسیما شکایت می کرد، اونم تو دوره ی اولش، از زیاده خواهیش بود وگرنه ضرغامی دیگه باید واسه احمدی چیکار می کرد که نکرد؟ چقدر سانسور مشکلات مردم؟ چقدر بزرگنمایی اقدامات کاملا معمولی و بعضا کاملا غلط؟ یادتون نیست که شب چله ای خبرنگار صداوسیما گزارشش این بود که احمدی نژاد شب چله شو چه طوری می گذرونه و بعد رفتن باهاش صحبت کردن و نتیجه گرفتن ایشون در شب یلدا هم تا پاسی از شب دنبال کار و فعالیت و خدمت به مردمه؟
حالا شرایط روحانی رو با احمدی نژاد مقایسه کنید. صداوسیما به ویژه معاونت سیاسی اش دست یک عده آدم تندرو هست که حتی خیلی از اصولگراها رو هم قبول ندارن. مگه یادتون نیست که صداوسیما یکسال مونده به انتخابات 88، قالیباف رو منوع التصوسیر کرده بود و اخبار پروژه های بزرگ و در حد ملی تهران رو پوشش نمی داد چون فکر می کرد قراره کاندیدا بشه و با احمدی رقابت کنه؟ (2334119) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۲:۱۶
با گذشت بیش از سی سال از انقلاب و روی کار امدن چندین دولت و یکنواخت بودن انتقادها از دولتهای روی کار آمده ، چه باید کرد ؟ مثلا یک رئیس جمهور وارداتی از چین یا جای دیگر داشته باشیم؟ یا اینکه آنهایی که هی انتقاد می کنند برایشان فرقی نمی کند چه کسی رئیس جمهور باشد آنها وظیفه شان آنست کارها و سخنان آنها را زیر ذره بین بگذارند و هی مقاله های انتقادی بدهند بطوریکه فکر می کنی اگر خود منتقد رئیس جمهور می شد مملکت چه گل وبلبلی می شد ! ! ! (2334133) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۵:۱۷
یادتان باشد ما به ریس جمهور رای دادیم نه ریس قوه مجریه
حالا چه ایرادی دارد به قوه قضاییه و شورای نگهبان تدکر داده شود؟؟ (2334143) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۱:۰۸
باید مشخص بشه نقد فقط مخصوص دولت یا شامل قوه قضاییه و شورای نگهبان هم میشه ! (2334243) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۰:۲۶:۰۰
نقد قوه قضائیه که اعلام جرم به دنبال داره. (2335182) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۰۹:۵۳
انصافا کدوم ریس جمهور در دنیا این همه کم اختیار هست
البته صدا و سیمای زمان اقای احمدی نژاد خاص بود و مسولان صدا وسیما از رای اوردن هم حزبی شان به وجد شدید امده بودند
و اقای احمدی نزاد حمایت های گستردع ای از مراجع خاص داشت دقیقا عکس اقای خاتمی هرچی باشه اقای احمدی نامزد نهادهای خاص بود
الف ممنون میشم تایید کنی (2334158) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۷:۳۹
الف که دربست در اختیار شما روحانی چی هاست من وقتی میبینم که کامنتهای روحانی چی ها رای بیشتر میاره احساسم میگه مرفه ها و پولدارها و عوامل خود این دولت میاند این سایت وتماما کامنتهای تکراری وبی محتوا میذارندهیچی هم ندارند بگند فقط بلد ند بگند دولت قبل بد بود این دولت خوبه
ولی واقعیت این سایت نیست واقعیت جامعه هست
واقعیت کاهش استقبال مردمی از روحانی هست (2334350) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۲:۱۱:۴۳
تو دیگه چرا؟! تو که الفو قرق کردی. تو هم فقط بلدی بگی دولت روحانی بده و دولت احمدی نژاد خوب! (2335729) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۹:۵۹
اين "جامعه" كه شما ميگين كجاست ؟ من هيچ كجاي خيابانها و مكانهاي عمومي تهران اين "جامعه" مورد نظر شما رو پيدا نكردم. لطفا آدرس دقيق اين "جامعه" رو زير همين كامنت بنويس. خدا پدرت رو بيامرزه (2336451) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۲:۱۲
والا صدا سیما بزای اقای احمدی سنگ تموم گداشت خصوصا ۸۸
چی با چی مقایسه میکنید
البته روحانی خاتمی نیست که نجابت به خرج بده
نکته مهم سبد اصلی رای اقای روحانی با احمدی نزاد متفاوت هست و این تفاوت باعت تفاوت در انتظارات میشه (2334162) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۷:۵۷
چی؟
من نمی خوام از صداوسیما دفاع کنم اما نکته ای وجود داره

نکنه انتظار داشتید سال 88 صدا و سیما پشت فتنه گرا رو بگیره و رئیس جمهور قانونی رو فدای اونا کنه.
صدا وسیما در خدمت نظامه نه احمدی نژاد و روحانی
هنوز شما اینو متوجه نشدید؟
براش چه فرقی می کنه احمدی نژاد باشه یا روحانی؟ نگاه می کنه که کدوم یکی بیشتر مواضع جمهوری اسلامی رو تبیین می کنه.

اما صدا و سیما برای روحانی هم کم نذاشته. نمونه اش تو تبلیغات برای انصراف از یارانه ها بود که چقدر بابت همین هم مورد تمسخر مردم سوژه ی جک سازیهای مردم قرار گرفت.
و اینطوری هم نبوده که بخواد دربست درخدمت دولت قبل باشه و هرجا که به نظرش رسیده فلان اقدام احمدی نژاد با فلان مواضع نظام در تضاده اونو هم نواخته. (2334353) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۱۸:۳۸
منظور آقای رئیس جمهور اینه که وقتی دشمن داره به حجم کارهای خوب ما اعتراف میکنه خودمون چرا اون را بیان نکنیم
از الف که همیشه منصفانه و بدون جهت تحلیل میکنه این تفسیر خیلی بعیده
تازه صدا و سیما هم خیلی تابلو داره نشون میده که با این دولت نیست
حمایتهایی که صدا و سیما از کارهای نسنجیده و غیر کارشناسی آقای احمدی نژاد میکرد رو یک دهمش رو هم از کارهای سنجیده و کارشناسی این دولت نمیبینیم
واقعا آدم دلش میسوزه (2334182) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۴۸:۴۵
والا حمایتی که صدا سیما از دولت در خصوص یارانه ها انجام داد در تاریخ بشر بی مانند است! (2334622) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۳:۳۰
جناب ایمانی !! سازمانهای جهانی پول وبانک جهانی سازمانهای بی اعتباری نیستند که به دلایل سیاسی خود را زیر سوال ببرند ومثلا برای دلخوشی روحانی یا ناراحت کردن احمدی نژاد به اظهار نظر بپردازند !! شاید در مورد رسانه ها بتوان بی طرفیشان را زیر سوال برد هرچند آنها هم در چنین اظهار نظراتی آنرا می گویند که این سازمانهای معتبر بیان می کنند !!! و اشاره روحانی به رسانه های غربی تنها به دلیل اعلام این خبر توسط آنهاست . کاری که صدا سیمای خودمان آن را انجام نداده حالا چرا خدا داند !!!! (2334188) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۴:۱۰
صدا و سیما اگر بخواهد واقعیات سفر استانی روحانی را به تصویر بکشد آنوقت دولت خیلی برایش سنگین تمام میشود !!! در هیچ یک از سفرهای استانی روحانی تصویر هوایی در دسترس صدا و سیما قرار داده نمیشود واقعاً استقبال از ایشان کم است .... (2334191) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۸:۴۰
بله چون ایشان مردم را با اتوبوس از اطراف شهر جمع نکردند ! (2335569) (alef-3)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۲۸:۲۸
عدم پوشش یا پوشش ناقص اخبار پیشرفت عملکرد دولت توسط رسانه ملی نیز با اهداف خاصی است! (2334204) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۰:۰۹
نویسنده مرقوم داشته اند:
آقای دکتر روحانی بسیار با تجربه تر از این هستند که بخواهیم دلیل تعاریف "رسانه های خارجی" از دولت جمهوری اسلامی را از ایشان سوال کنیم. آیا رسانه های خارجی وصندوق بین المللی پول از پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی خشنود می شوند و آنرا تبلیغ می نمایند؟ و آیا بعکس از پس رفت های آن غمگین و نگران می شوند؟ اهداف آنها از تعریف و تمجیدها از این دولت بدلیل اقدامات مثبت دولت است و یا اهداف دیگری دارند....
سطح واقع گرایی و رئال بودن نویسنده و یا درگیری ایشان یا افکار دایی جان ناپلئونی و و متوهمانه را گفته های بالا مشخص میکند
متاسفانه این تصور باطل که تمام جهان علیه ما هستند به شدت در عمق ذهن و فکر گروهی رسوخ کرده که هر حرفی را با این عینک میبینند
نبیاد عینک بیخیالی بر دیده گذاشت و تصور کرد هرچه آن خارجی و فرنگی میگوید درست است، صحیح؛ اما این چنین متوهمانه کج فهمانه هم نباید به گفته ها و اقدامات فرنگیان نگریست
با عینک واقع نگری و تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج به مسایل نگاه کنیم
به فرمایش حضرت امیر خیر الامور اوسطها
نه به آنها غش کنیم
نه دشمنی صرف داریم (2334210) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۱:۴۹
نکته چهارم این سفر تخریب دولت توسط الف با انتشار تصاویر این سفر و نمایش "کچلی" محل سخنرانی آقای روحانی قبل از حضور ایشون در محل سخنرانی. ولی در تصاویر انتشار یافته هنگام سخنرانی ایشون توسط خبرگزاری های دیگر، نشانی از این کجلی ها موجود نیست! (2334213) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۳:۱۵
جناب آقاي ناصر ايماني عزيز كه مقالات شما هميشه روزنامه كيهان را منور ميكند لازم دانستم كه نكته اي را خدمت شما عرض كنم كه البته مطمئن هستم كه شما خودتان حتما ميدانيد و بنا به مصالحي كتمان ميكنيد و آن اين است كه اجراي قانون اساسي و اصول آن كه مثل ميوه جدا كردني نيست . شما فرموده ايد كه منظور از اجراي قانون اساسي توسط رئيس جمهور مصرح در قانون اساسي طبق نظر شوراي نگهبان در حيطه قوه مجريه است .ولي به روشني براي من كه حقوق دان نيستم و خيلي از افراد ديگر مشخص است كه اگر منظور قانون گزار اين بود ديگر لزومي نبود كه به عنوان يك اصل در قانون اساسي ذكر شود چون دليلي ندارد بديهيات را به عنوان اصل قانون اساسي تبيين كرد . شما اگر آدم با انصافي هستيد رئيس جمهور را ياري كنيد كه اين اصل مهم قانون اساسي و اصل هاي ديگري كه مربوط به حقوق ملت است و به زمين مانده اجرايي شود.
در ضمن در مورد صدا و سيما همين بس كه عملكرد بد آن سازمان باعث شده كه عملا بازار ماهواره در ايران سكه شود كه مطمئننا كسي نمي تواند منكر اين قضيه شود لذا بهتر است شما نيز جانب عدالت و انصاف را نگه داريد . (2334217) (alef-13)
 
حسنی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۵:۳۱
مقاله نویس کیهان محمد ایمانی است نه ناصر ایمانی (2334506) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۲:۳۹:۰۱
اینا همونان که می گن کیهان خواننده نداره. می خوننش کلی هم حرص می خورن بعد میگن کسی نمیخونه که! خخخ (2335411) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۴:۰۲
وقتي سه رئيس جمهور با سلايق مختلف يك حرف را تكرار مي كنند نبايد به اين موضوع هم فكر كرد كه شايد واقعا"‌حرفشان درست است ؟

وقتي مردم در انتخابات شركت مي كنند ، قرار است رئيس جمهوري اسلامي ايران را انتخاب كنند و نه رئيس قوه مجريه .
در واقع بعد از اصلاج قانون اساسي و حذف عنوان نحست وزيري ، رئيس جمهوري اسلامي ايران با حفذ سمت رئيس كابينه هم هست و در چارت سازماني بسياري از امور اداري را به معاون اول خود واگذار مي كند.

بنا به نظر صريح قانون و تاكيدي كه در سوگند رياست جمهوري وجود دارد ، فرد منتخب ملت بايد پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی‏ کشور باشد.

اينكه به يك دستگاه تذكر قانون اساسي داده شود به معني دخالت نيست ، زيرا آن دستگاه حق ندارد خارج از قانون عمل كند و به ديگران بگويد مستقل هستم . (2334219) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۳۵:۵۶
حضرت اما توصیه های زیادی کردند آیا حاکمان به آن عمل میکنند چرا فقط این جمله که اگر دشمن از شنا تعریف کرد به خود شک کنید گرفتید وول نمیکنید خوب اونهم برای رسیدن به مقاصد شومتان است (2334226) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۴۱:۳۳
صدا و سیما امروز هم بدنبال بازگرداندن احمدی نژاد به قدرت است. (2334246) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۳۵:۵۹
نه تنها صدا و سیما بلکه خیلی از مردم (2335611) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۰:۳۹
نهادهای بین المللی از کسی تعریف نمی کنند بلکه راجع به تمام کشورها گزارش می دهند و این گزارش ها در بازه های زمانی مختلف قابل بررسی و مقایسه است! (2334272) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۳:۵۵:۳۴
خواستم چیزی بنویسم دیدم یکی از دوستان نوشته.
دست بردارید از این نگاه مالیخولیایی.
گزارش صندوق بین‌المللی پول چه ربطی به شرق و غرب داره؟ اگر اطلاع ندارید مگر مجبورید بنویسید؟
گزارش سالانه و ادواری در مورد کشورها دارند بر مبنای داده‌هایی که عمده آنها از داخل کشور تولید شده و با متدهای علمی شناخته شده وضعیت اقتصاد کشور، میزان رشد محقق شده و پیش بینی آینده را ارائه میدن. (2334283) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۰۱:۱۵
حاشیه سازی جدید دولت برای فرار از سوئ تدبیر و مدیریت (2334294) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۰۴:۵۶
احمدي نژاد باهمه پررويي، روش ميشد از صداوسيما ناراضي باشه؟! مثلا الان پايداري از نشريه نه دي ناراضي باشه؟!
نويسنده تامل نميكنه موقع نوشتن، شما به عنوان صاحبان و كسئولان الف كه مجبور نيستيد چاپ كنيد و خودتان را مضحكه. (2334302) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۱:۰۹
اگر استناد به رسانه های غربی صحیح نیست، پس چرا در جلسه استیضاح نمایندگان اصولگرا به کرات به صحبتهای رسانه های غربی استناد کردند؟ (2334328) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۱۳:۲۷
لج بازی کودکانه دولت در مقابل مجلس اشتباه است (2334333) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۲۴:۲۶
الف داره دولت را صريحا تضعيف مي كند روحاني واقعا تنها است امام جمعه ي تهران مي گه اقا راضي به تضعيف دولت نيست اما خودشون در همان خطبه دولت رو تضعيف مي كنن بابا اگه كشور رو دوست داريد بگذاريد دولت كار كنه وخرابكاري ها ومفاسد گذشته رو اصلاح كنه زمان داره به سرعت مي گذره وما داريم از دنيا عقب مي افتيم ودر مشكلات واختلافات دست وپا مي زنيم (2334366) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۳۷:۴۱
باعث تاسفه برای نویسنده محترم و سایت الف که چنین پشتوانه فکری دارد! درحالی که شما محافظه کارها بخوبی نبض جامعه را احساس میکنید و میدانید گرایش اکثریت مردم به چه تفکر و جریانی است باز هم اعتقادی به رجوع به رای اکثریت مردم ندارید و خود را بالادست جامعه میدانید (برخلاف شعارهای اوایل انقلاب من جمله طرفداری از مستضعفین و درمیان مردم زیستن و غیره) یکبار برای همیشه تکلیف خودتون و با مردم و جمهوریت مشخص کنید تا مردم هم تکلیف خودشون رو بدونند! (2334403) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۴۰:۱۴
خیلی مقاله خوبی بود (2334410) (alef-3)
 
آرش
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۴:۵۳:۱۲
مردم باید در انتخابات مجلس دقت کنند که به اقتدار گراها رای ندهند (2334453) (alef-3)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۱۸:۰۷
هركس در حوزه كاري ومسووليت خودش مسوول اجراي قانون است اين يك امر بديهي است كه درج آن نه تنها در قانون اساسي كه حتي در قوانين عادي هم لازم نيست.آيا مسوولي هست كه نداند بايد قانون را رعايت كند؟ نه نيست بنابراين لازم نيست اين مخوضوع در قانون اساسي نوشته شود .بنابراين منظور قانون اساسي مسووليت اجراي قانون اساسي در كل حاكميت بوده نه در حوزه قوه مجريه جالب اينجاست كه قانون اساسي ميگويد رييس جمهور علاوه بر رياست قوه مجريه مسوول اجراي قانون اساسي است.بنابراين اعضاي محترم شوراي نگهبان لابد در آن دنيا توان پسخگويي دارند كه اينچنين جمله واضحي را آنگونه تفسير ميكنند. (2334511) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۷:۰۷
این سفرها به چه درد میخوره وقتی یک ریال بیشتر از اعتبارات قانون بودجه که قبلا تصویب شده به اعتبارات استان اضافه نمی شه اصلا فلسفه سفر وخدا تومن هزینه های جنبی چیه ؟ (2334537) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۷:۴۳
علیرغم اینکه نظر تفسیری شورای نگهبان قانون اساسی نیز استعلام شد و آن شورا تفسیر این اصل را منحصر به رعایت اصول قانون اساسی در قوه مجریه توسط رئیس جمهور دانستند،
مگر ساير قوا ملزم به رعايت قاون اساسي نيستند؟!
اين اظهار نظرها فقط براي اين ملت قابل قبول است! (2334541) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۲:۱۵
آقا وقتی نوباوه در مجلس فیلم می گذاره و میگه چون رسانه های خارجی از فرجی دانا دفاع کردند پس بهش رای ندهیم چرا آقای روحانی نباید پای خارجی ها را وسط بکشد؟ (2334562) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۵:۳۳:۰۵
الف همه چي به هم ربط داره؟؟؟؟؟
آخه صندوق بين المللي ميشه دشمن!!!! معتبر ترين مركز آمار دنيا شد دشمن؟؟؟؟؟؟؟ (2334566) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۳۴:۳۴
سال قبل که امار به نفع دولت احمدی نژاد میداد همین شماها میگفتین دشمنه
حالا چی شده؟
البته الف موضعش همیشه همین بوده که الان هست (2335609) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۰۰:۲۳
متاسفم برای سایت الف ای کاش با شجاعت و از روی علم قلم بزنید. واقعا متاسفم (2334664) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۱۴:۲۱
دكتر روحاني بايد رئيس جمهور مادام العمر شوند (2334693) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۲۱:۵۷
اقای روحانی شما باشعار اعتدال امدید درسخنانتان چیزی نگویید که بی بی سی میگوید . (2334707) (alef-13)
 
لابی
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۴:۰۱
الف شروع کرد باز هم یادمان نمی رود اول دولت احمدی نزاد تذکربه این صورت داد شما نمی دانید شما به فکر سیاست هستید ما نان شب را نداریم پیش بچه ها شرمنده ایم بازی سیاسی و مغلطه کاری مجلس ما را به این روز انداخته اگه راست میگید چرا در زمینه اقتصاد هیچ کاری نمی کنید نفس شما از جای گرم می آید کاش کاش کاش وضع مردم را درک می کردید کسانی که با اقتصاد مردم این کار را میکنند در روز قیامت شرمنده فقرا باشند امین (2334760) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۷:۵۴
جناب نويسنده مردم ديگه اينقدر مي فهمن كه صدا و سيما حامي كي بوده و كي هست؟؟؟؟؟؟؟؟ (2334770) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۰۱:۴۶
نباید قانون اساسی را بر خلاف نص صریح آن تفسیر کرد. طبق قانون اساسی نمایندگانی از قوه مقننه بر صدا و سیما نظارت می کنند. کلمه نظارت هم صریحا آمده است. اما این نمایندگان ناظر بر صدا و سیما در حال حاضر عملا هیچ کاره اند. همین کلمه نظارت وقتی در مورد نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مطرح می شود طور دیگری تفسیر می شود. یعنی می گویند مگر نظارت بدون عمل میسر است. (2334800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۷:۴۹:۱۶
و باز هم تئوری توطئه
امریکا یک کشور بحران زده عراق را که 10 برابر ما نفت دارد به حال خود رها کرده و در همین گزارشهای خودتان میگویید کردستان عراق نفتش را به فلان جا و فلان جا فروخت (یعنی امریکا نفت را نبرده)
حال اینکه امریکا به خاطر این یک دهم نفت عراق میخواهد کشور ما را به هم بریزد
دست بردارید از این همه تئوری پردازی
سفارت انگلیس را پس از سی سال یک شبه تسخیر کردید خوب اگر این کشورهای غربی هر کدام بد بودند باز همین بلا را سرشان بیاورید شما که از این کارها خوب بلدید
به قول اقای روحانی یک مشت ترسو هستند عده ای نه سیاست مدار
ترس درحدی که اگر بانک جهانی از ایران تعریف کند شما نگران میشوید که بدبخت شدیم ما میلرزیم ما دلواپسیم ما نگرانیم و هزار اصطلاح عهد دقیانوس دیگر
قدری به خود بیایید اخرتی هم وجود دارد با افکاز قزون وسطایی مدیون مردم خواهید شد (2334936) (alef-13)
 
ابوذر
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۱۱:۴۷
خیلی جالبه! اگه تو دولت نهم یا دهم بود و یه شبکه خارجی یا موسسه خارجی از ما تعریف میکرد، میگفتین انقد ما خوبیم که دشمنان مون هم نتونستن کتمان کنن. حالا که ازین دولت تعریف میکنن، لابد میخوان خرمون کنن و همه ش الکیه... (2334975) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۱۲:۱۹
اگر حرف سازمانهای بین المللی حجت نیست پس چرا در اجلسه استیضاح فرجی دانا حرفهای bbc و VOA و شبکه من و تو برای آقایان دلواپس حجت بود؟ این یک بام و دوهوا تا کی؟؟؟؟ (2334978) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۲۷:۳۶
دولت هزار بار گفته مذاکرات نتیجه برد-برد داره، اما شما متاسفانه هنوز این موضوع رو متوجه نشدی. (2335004) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۵۸:۰۹
آقایان خوش خیال و ساده بدانند چند بار در دولت های گذشته از این بانک جهانی در خواست وام برای پروژه های صرفا عمرانی و ملی شده بود و با اینکه از نظر فنی و اجرایی مورد تایید بخش های فنی واقتصادی آن بانک قرار گرفته بود ولی پرداخت نکردند، اگراین بانک که میفرمایید جهانی است و وابسته نیست چرابه جمهوری اسلامی ایران وام نداد ولی دهها وام به کشورهای دیگر داده است؟ (2335071) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۸:۵۸:۵۸
اون دوستی که نوشته خیلی از فسادها را خبرنگارها کشف کردند .باید اضافه کنم این توی ایران خیلی درست نیست . چون روزنامه نگارها خیلی تحت فشارند چه رسمی و چه غیر رسمی , دوستان هزینه ها رو خیلی بالا بردند . در عوض خاطیان دستشون خیلی بازتره و البنه به همین دلیل روشون هم خیلی زیادتره !! (2335073) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۱۹:۳۱:۴۶
الف جان ، صدا و سیما تبدیل شده است به توپخانه ی جبهه پایداری برای کوبیدن دولت ، از سایت وزین شما بعید است این طور استدلال کنید ، الف جان ، ملاک درستی و نادرستی اقدامات دولت تعریف و تمجید و یا انتفاد شبکه های خارجی از دولت نیست بلکه ملاک سنجش اقدامات دولت شاخص های علمی و تخصصی است ،از شما بعید است به خواهید تئوری توطئه را در مورد تمجید بانک جهانی از اقدامات دولت مطرح کنید، الف جان ،تئوری توطئه دور باطلی است که نه می شود آن را رد کرد و نه تائید ، از تئوری توطئه که راست کار آقای شریعتمداری برای کوبیدن این و آن است جدا پرهیز کنید چون نتیجه ی آن فقط ایجاد عداوت و دشمنی و چرخیدن در یک دور باطل است . (2335123) (alef-13)
 
محمودی اهواز
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۰:۳۱:۱۲
ای انتقاد کنندگان محترم اگر انصاف ندارید لااقل آراد مرد باشید.کجا صدا وسیما از دولت معجزه هزاره سوم انتقاد می کرد؟؟! حداقل دوره اول ریاستش!! (2335190) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۱:۱۵:۰۹
الف هم داره می ره سمت افراط گرایان البته هنوز راه زیادی در پیش داره. اخه الف جان انصافتو شکر صدا و سیما که کلا معلوم هست از همون اول شمشیر رو از رو بست البته بهتر واقعیت اینه که اگر امروز صدا و سیما بیاد بگه اسمون ابی هست مردم در مورد ابی بودن اسمون هم شک می کنند. وقتی سفارشی بخواهی تحلیل کنی و نقد کنی معلوم هست که تحلیل هات سست و بی محتوا خواهد بود (2335245) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۱:۵۵:۵۶
چرا در 8 سال گذشته موضوع کرسنت پیگیری نشد ؟ فکر میکنید علت چیست ؟ (2335319) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۱ ۲۳:۴۵:۳۸
نویسنده مقاله خیلی ماهرانه این سه ریس جمهور را با هم جمع بسته !!!!
ابر و باد و مه و خورشید و صدا و سیما و مجلس و ..... یک صدا از احمدی نژاد حمایت میکردند و همان ها با خاتمی چه جفا ها که نکردند و امروز نیز نوبت به روحانی رسیده !!! بس کنید تو رو خدا و اینقدر با شعور مردم بازی نکنید (2335528) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۳:۵۰
نکته دوم: موضوع قدیمی و تکراری "مجری بودن قانون اساسی" مجدداً در این دولت هم کلید خورد!
اقای نویسنده.اگر رعایت نکردن یک اصل مسلم قانون اساسی توسط سه رییس چمهور که ملیون ها رای مردم را نمایندگی میکنند مورد اعتراض است ایا یک لحظه فکر کردی که حق با انهاست؟-مگر روسای سایر قوا نباید قانون اساسی را رعایت کنند که تفسیر شورای نگهبان را مطرح میکنید- طزح نظارت بر اجرای قانون اساسی توسط دو مین شخص مملکت که در قانون اساسی به ان اشاره شده تفسیر بردار نیست چه تو باشی چه شورای نگهبان (2335558) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۰:۰۶:۴۰
متاسفانه صدا و سیما هنوز متوجه نشده بجای احمدینژاد اقای روحانی انتخاب شده
و دارد بطور اگاهانه به سانسور بعضی از اعضا و دیدگاه های دولت که دیدگاه های مردمی است که به ایشان رای داده اند می پردازد
مثلا چنان به سانسور اقای فرجی دانا در دوره وزارتش پرداخته بود که ما حتی چهره ایشان را فراموش کرده بودیم. (2335563) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۳:۳۴:۰۵
غائله عزیزم نه قائله (2335759) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۸:۰۰:۰۳
نکته سوم شما کلید این نوشتار بود، خسته نباشید ما هم فهمیدیم که این دولت خوب نیست،انشااله دور بعد به اونی که شما بفرمائید رای می دهیم!؟! (2335857) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۰:۰۳:۵۲
اقای ایمانی وسایت الف
عزیزان شما مگر دراین مملکت زندگی نمی کنید مگر صدا وسیما را نمی بینید که خودش را بخواب زده.
وجدانا سخنان رییس جمهور خلاف واقع است؟
بخدا بنده به دکتر روحانی هم رای نداده ام که تعصب داشته باشم.
ولی انصافا جامعه آرامی داریم وبازار تعادل نسبی دارد. (2336129) (alef-3)
 
قائمی
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۷:۲۷
من یک پیام برای رئیس جمهور دارم
آقای رئیس جمهور این درسته که شما هر جا که تشریف ببرید، یه عده از قبل جمع شند و برای شما هورا بکشند و از سرو کول ماشین بالا بپرند. شما مرد دنیا دیده ای هستید و می دانید این گونه رفتارها و اعمال در نزد مردم خردمند جائی ندارد و وقتی که عکس و یا فیلم آن منتشر می شود همه را به خنده و استهزا وا می دارد. این گونه بازدیدها از یک شهر و یا یک استان در هیچ نقطه کره زمین سابقه ندارد و حتی در کشورهای آفریقائی هم که قبیله ای زندگی می کنند از یک مقام به این صورت استقبال نمی کنند. شما بجای این که مردم را وادار کنید که به خیابانها بیایند و با این وضعیت حنده دار از شما استقبال کنند، می توانید به استاندار و یا مسئول شهر دستور بدهید که هیچ شخصی به استقبال شما نیاید و شما هم به کار خودتان در آن استان برسید و بعد هم به تهران تشریف بیاورید. باور کنید این گونه استقبال های مبتذل و منزجر کننده و غیر خردمندانه ذره ای بر محبوبیت شما که نمی افزاید، هیچ. بلکه شما را نزد چشم مردم شخصی معرفی می کند که هنوز به شیوه های سلطنتی و پادشاهی گذشته فکر می کند. (2336444) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۴:۲۹:۲۰
آقا یا خانم قائمی محترم
این فرمایش شما اصلا با عقل جور درنمیاد.اصلا امکان نداره اونی که شما می فرمایید.مگر فیلم بازی می کنن.تازه این صدا وسیما وسایت های مجازی مگه اونجا حضور ندارن. (2336938) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۲:۱۱:۰۵
نگاه نویسنده به مقوله گزارش های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نگاهی برگرفته از تئوری توطئه است که هرگونه نگاه مثبت به یک کشوررا از منظر حب و بغض
و روابط پشت پرده ارزیابی می نماید که غلط است.به عنوان نمونه شک نیست که چین و ایالات متحده دو کشوری هستند که برخلاف ظاهر قضیه که ارتباطات تنگاتنگ اقتصادی با هم دارند در نهان رو ابط مطلوبی با یکدیگر ندارند و به اصطلاج عامه ازهم خوششان نمی آید ولی گزارش های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی درباره چین بیانگرواقعیت و دربرخی موارد دربردارنده ستایش از پیشرفت اقتصادی چین بوده است چرا؟چون چنین نهادهایی با واقعیات اقتصادی جهان خودرا منطبق می کنند نه نگاه بسته و دگم ایدئولوژیک که اگرغیرازاین باشد و نتوانند ارزیابی های درستی داشته باشند محکوم به فنا هستند برای من جالب است که بدون درنظر گرفتن واقعیات عینی و براساس پیش فرض ها و براساس دیدگاه های دایی جان ناپلئونی جهان را نگریستن که لزوما دربرخورد با واقعیات شخص را به وادی دروغ و انکار حقیقت عینی می کشاند.جضرت امیرالمومنین(ع) می فرمایند:العاقل یعتمد علی عمله.الجاهل یعتمد علی امله (2336555) (alef-3)
 
هرمزگانی
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۷:۱۷:۵۶
سلام این آقایی که از استقبال گرم مردم از رئیس جمهور محبوبشان که بعد از گذشت هشت سال با میل ورغبت به خیابانها آمدند نگران است آیا در خصوص بریز وبپاش های احمدی نژاد هم چیزی یادش است که گونی های نامه های مردم رادوباره به مسئولین همان شهر رجوع میدادند . زنده باد روحانی زنده باد امید زنده باد تدبیر وعقلانیت (2337342) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.