نظر منتشر شده
۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 257856
سیم‌کارت چه‌کسانی قطع خواهد شد؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خاطرنشان کرده که سیم‌کارت‌های جعلی و احراز هویت نشده تا پایان بهمن‌ماه قطع خواهند شد اما جای این سوال وجود دارد که سیم‌کارت چه کسانی قطع خواهد شد؟

به گزارش ایسنا، از حدود دو ماه پیش تاکنون اپراتورهای تلفن موظف به تکمیل اطلاعات مشترکان خود شده‌اند و بر همین اساس به شیوه‌های مختلف به مشترکان خود هشدار داده‌اند که لازم است اطلاعاتشان را از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.

اکنون معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه می گوید طی این مدت اپراتورها حداقل دو تا هشت بار به تمام مشترکانی که اطلاعات آنها ناقص بوده تذکر داده‌اند که باید اطلاعات خود را وارد شبکه کنند.

غلامرضا داداش‌زاده همچنین تاکید کرده که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مشترکان نیز این اطلاعات را وارد کرده‌اند اما افرادی که هنوز به این موضوع اقدام نکرده‌اند در صورتی که تا نیمه بهمن ماه اطلاعات خود را وارد نکنند، سیم‌کارت آنها قطع خواهد شد.

اما در این میان این سوال پیش می‌آید که چه کسانی و از چه طریق باید چه اطلاعاتی را منتقل کنند؟
بنا بر اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکانی که طی ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده که باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازند تا نیمه بهمن ماه فرصت دارند نسبت به ارسال کد ملی خود به اپراتور اقدام کنند چراکه در بازه‌ای از زمان در سالهای قبل، به هنگام خرید سیم‌کارت کد ملی افراد پرسیده نمی‌شده که حالا لازم است مشخصات سیم‌کارت براساس کد ملی مالک مشخص باشد به همین دلیل کاربرانی که اپراتور آن‌ها اعلام کرده اطلاعاتشان ناقص است، موظف هستند کد ملی خود را تا نیمه بهمن ماه از طریق شیوه‌های اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند.

در این میان مشترکان ایرانسل می‌توانند اطلاعات خود را از طریق پیامک به شماره ۲۷۲ ارسال کنند و مشترکان همراه اول نیز در صورت ناقص بودن اطلاعات می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۸۹۸۰ شماره کد ملی خود را به اپراتور اعلام کنند.

البته از طریق سایت اپراتورها نیز می‌توان این عملیات را انجام داد. درباره مشترکان رایتل نیز گویا با توجه به اینکه سیم‌کارتهای این اپراتور ظرف سالهای اخیر به فروش رسیده چنین مشکلی وجود ندارد و ارسال کد پستی مشترکان برای اپراتور ضرورتی ندارد.

در حال حاضر در فاز اول تکمیل اطلاعات مشترکان تنها شماره کد ملی صاحبان سیم‌کارتها مدنظر است. در حال حاضر در موارد متعدد با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌هایی که هویت جعلی دارند، کلاهبرداری‌های متعدد صورت گرفته و به واسطه آنها مشکلات مختلفی ایجاد شده است.

به عبارت دیگر، طی سال‌های گذشته به واسطه سیم‌کارتهای جعلی مشکلات متعددی ایجاد شده و اقدامات خلافکارانه و قاچاق ترافیک مکالمه از دیگر مشکلات این سیم‌کارتهاست که حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده و درنهایت لازم است جلوی این تخلفات گرفته شود؛ بر همین اساس مسوولان مربوطه تاکید دارند که تا اسفند ماه امسال تکلیف این موضوع روشن شود.
 
جوانمرد
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۱:۳۹
حتی به قیمت قطع خدمات، همکاری نمیکنم. اپراتورهای تلفن همراه امین اطلاعات خصوصی مردم نیستند و این اطلاعات را به بنگاه های تبلیغاتی می فروشند. (2635859) (alef-3)
 
ص
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۳:۵۲
سلام تعداد زياد سيم كارت همراه اول بنام اتباع خارجيه ايناهمه ميسوزه؟ (2635860) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۵:۰۹
موقع خرید سیم کارت کپی کارت ملی اخذ شده همینطور در فرمی که توسط خریدار تکمیل شده باید شماره ملی ذکر می شد حالا اگر اپراتور خودش سستی کرده باشد و اطلاعات در سیستمهایش ثبت نکرده باشد و سیم کارت خریدار قطع شود مقصر کیست و تکلیف وی چیست؟ (2635861) (alef-3)
 
سوال
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۲۳:۴۷
برای ما که خارج هستیم و سیم کارت مان خاموش است چکار باید انجام دهیم. من سالی دو سه بار به ایران سفر میکنم. سایتی برای اعلام مشخصات هست؟ (2635888) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۰۹:۳۳:۴۸
باتشكر ازهمراه اول (2635906) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۰:۴۷:۴۵
امثال مادر بزرگها و یا پدر مادر من که بلد نیستند با پیامک گوشی کار کنند و فقط برای ارتباط با فرزندان و نوه ها و ... گوشی دراختیارشان است چراباید ندانسته مجازات شوند...
کوتاهی از مخابرات بوده که اول واگذار کرده بدون گرفتن مشخصات....شاید هم مشخصات را دارد و بهانه برای باطل کردن سیم کارتها لازم دارد... (2636044) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۲:۰۸:۳۹
مشخصات را كه همان موقع خريد سيمكارت داديم، چرا دائما پيامك تهديد مياد؟ اگر قادر به حفظ اطلاعات بودند همانها را كه قبلا اعلام كرديد نگه مي داشتند! (2636227) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۲۵:۲۶
اگه یکی کد ملی یکی دیگه رو به جای کد خودش بفرسته چی؟؟؟!!! (2636378) (alef-3)
 
a
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۴۶:۲۰
من سه شماره ایرانسل خریداری کردم و هر سه هم با ارایه شناسنامه بوده اما حالا فقط برای یکی از شماره ها پیامک ارسال مشخصات امده .نکند شماره های دیگر باطل شود .در ضمن هر سه این شماره ها مورد استفاده است (2636424) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۳:۵۶:۰۴
من موقع ثبت نام اطلاعات کامل اعم از کد ملی و غیره داده. الان بعد از 5 سال پیامک اومده که کد ملی شما در سیستم نیست. به من چه که نیست، برو بگرد پیداش کن، گرفتاری شدیم از دست این اپراتورها (2636444) (alef-3)
 
فلاح
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۱۵:۲۴:۰۷
کوتاهی از اپراتور ها ست جور شونو مردم با ید بکشیم وقتی بی حساب و کتاب سیم کارت میدادن باید فکر این رو میکردند تاوان خطا و آزمون شرکت های خصوصی رو از مردم نگیرید شماره رند ایرانسل من و سوزانده و دوباره به یکی دیگه فروخته.. مگر زمانی که من خریدم با من شرط کرده بودند که اگر سه ماه کار نکنه میسوزه....حق و نا حق نیست شماره ای رو که پول شو گرفتند غصب میکنند.. از دفتر یکی از مراجع پرسیدم گفتند اشکال شرعی داره..کارشون (2636612) (alef-10)
 
شمسی
۱۳۹۳-۱۱-۰۷ ۲۲:۰۵:۵۱
ما وقتی اعلام کردند شماره ملی را بفرستیم میفرستیم میگویند اشتباه است ایا مگر شماره ملی ما را دارند که میگوید اشتباه است اینهم یک بازی جدید است (2637209) (alef-13)