توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221161
برنده اسکار سیاهپوستان را به سینما کشاند
تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۷
با انتخاب فیلم «۱۲ سال یک برده» به عنوان بهترین فیلم سال در مراسم اسکار، تعداد سینماروهای آفریقایی-آمریکایی برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ تا به حال افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تعداد افراد آفریقایی-آمریکایی که در سال ۲۰۱۳ به سینما رفتند برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ تا به حال با افزایش روبه رو شده است.

انجمن ملی صاحبان سینماها این افزایش را به گوناگونی فیلم های سال گذشته، و همچنین ازدیاد عناوینی که به موضوعات مربوط به شخصیت‌های آفریقایی-آمریکایی می‌شد، مرتبط دانسته‌اند. فیلم های «پیشخدمت»،‌ فیلم برنده اسکار «۱۲ سال بردگی» و کمدی های کوین هارت یعنی «تعطیلات ساقدوش» و «ولادت سیاه» از جمله این فیلم‌ها بوده‌اند.

آمار ارایه شده از سوی این انجمن نشان می دهد بیش از ۱۷۰ میلیون فرد آفریقایی-آمریکایی در سال ۲۰۱۳ به سینماها رفتند که نسبت به حدود ۱۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲، افزایشی ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به طور کلی اقلیت‌ها در آمریکا سال گذشته درصد بزرگتری از خریداران بلیت‌های سینما را تشکیل دادند. مهاجران آمریکای لاتین هنوز هم بیش از هر گروه نژادی دیگر به سینماها می‌روند و ۲۵ درصد از خریداران بلیت های سینما را تشکیل می دهند،‌ آن هم با وجود اینکه آن ها تنها ۱۷ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. آفریقایی-آمریکایی ها که ۱۲ درصد از کل جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند، ۱۳ درصد کل بلیت ها را خریداری کردند. آسیایی‌ها و اقلیت های نژادی دیگر که ۸ درصد جمعیت کل ایالات متحده را تشکیل می دهند، ۸ درصد کل بلیت ها را نیز خریداری کردند.

سفیدپوستان با وجود اینکه ۶۰ درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند تنها ۵۴ درصد کل بلیت ها را خریداری کردند و برای اولین بار میزان سینماروهای سفیدپوست به زیر ۵۰ درصد رسید.

این در حالی است که سال ۲۰۱۳ بالاترین رشد در نمایش فیلم‌های اسپانیایی زبان در سینماهای آمریکا مشاهده شد و در عین حال در بیشترین فیلم‌ها بازیگران سیاهپوست نقش‌های مهم را برعهده داشتند.

به گفته انجمن ملی صاحبان سینماهای آمریکا «۱۲ سال بردگی» مهمترین فیلم این نسل محسوب می‌شود و خیلی از سیاهپوستان منتظر رسیدن آن به سینماها نشدند و آن را در خانه تماشا کردند.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از این است که تنها ۵۰ درصد تماشاگران فیلم «مرد آهنی» سفیدپوست بودند و آسیایی‌ها ۱۸ درصد و اسپانیایی تبارها ۱۴ درصد تماشاگران این فیلم را تشکیل داده بودند و آفریقایی – آمریکایی‌هایی که به تماشای این فیلم نشستند، ۱۱ درصد بودند.

نکته قابل توجه این که ۳۲ درصد از جمعیت آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۳ هیچ فیلمی در سینما ندیدند.