از همه بدتر واردات و مونتاژ خودروهای چینی است. (2544854) (alef-13)
محمدشیر
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۹:۰۱:۱۱
عزیزم واردات خودروی چینی از تعهدات ماست به دو دلیل 1- ایجاد شغل برای جوانان چینی 2- اسپانسر 5+1 می باشد پس باید وارد کنیم و نق هم نزنیم (2545118) (alef-13)
saeed
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۹:۴۶:۰۲
احتمالا با برگزاری همایش های بیشترو پر هزینه تر با موضوع اقتصاد مقاومتی این مشکل هم حل میشه!!!
پرسیدن از مردم عامه هم توسط صدا سیما بسیار موثر بوده و خواهد بود!!!
ما دیگه از حرافی خسته شدیم! (2545188) (alef-13)
مونتاژ خودروی چینی بسیار بهتر از واردات قطعات چینی است
چون خودروی چینی چون با برند چین وارد می شود کیفیت قطعات نصب شده قابل قبول و از اجناس درجه یک چین هست
به طور مثال لیفان 620 که هم اکنون مونتاژ می شود دارای موتور طراحی انگلیس هست کیفیت ماشین به نسبت قیمت واقعا خوبه البته قطعات اصلی اون گران و در حد ال 90 هست ضمن این که قطعات حساس اروپایی است به طور مثال حتی روی لیفان 520 که خودم مشاهده کردم استپر ( سنسور کنترل دور آرام ) آمریکایی مونتاژ مکزیک نصب هست - همین ماشین بعد از 94000 کیلومتر کارکرد دارای کمکهای کاملا سالم و جلو بندی سالم هست در حالی که ال 90 در 80000 تا حتما باید جلوبندی تعمیر اساسی بشه (2545262) (alef-13)
تصویری از وضعیت فعلی ما:
1- واردات خودرو خارجی به اندازه 2 میلیارد دلار
2- چانی زنی در مذاکرات هسته ای برای دریافت پول نفت مان و شنیدن هزار فحش از افراد تندرو برای اینکار و تقدیم کردن این پول دو دستی به خود خارجی ها برای خرید ماشین (2546476) (alef-13)
واردات خودرو، بویژه اگر از Ford, Mitsubishi, Benz,... باشد بسیار ارزشمندتر از ارابههای مرگ ایرانی است. (2550060) (alef-13)
تا این وضع هست حتما صنعت داخل وضعش خوب میشه (2544863) (alef-13)
کم مونده قالی کرمان هم وارد کنند (2544866) (alef-13)
شک نکن این اتفاق می افتد (2545254) (alef-13)
این همان دولتی هست که به واردات سیر چینی اعتراض داشت؟؟؟ خدا بخیر کنه (2544867) (alef-13)
اقتصاد متکی بر استخراج و فروش نفت .باعث تنبلی اقتصاد و تولید . نشانه آن واردات کلان در همه زمینه ها. (2544900) (alef-13)
تنبلی تولید . رشد دلالی ! (2545440) (alef-13)
دنیا هم صادق نیست چطور اینجا ال سی باز میشود اما برای دارو و بقیه موارد نه لعنت بر جهان مبتنی بر سود که دارو را مشمول تحریم ال سی مسکند و ماشینها را نه (2544907) (alef-13)
پول اينا رو با ال سى نمى دن عزيز (2545661) (alef-13)
چه کاریه؟
30 40 میلیون بیان رو قیمت خودرو ها قطعات داخلیش رو تولید کنند
بجاش ما هم افتخار می کنیم تولید ملی داریم (2544908) (alef-13)
اون وقت صدا همه در مياد كه چرا خودرو بى كيفيت داخلى اينقدر گرونه (2545662) (alef-13)
آریابان
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۶:۰۸:۰۹
اونجا که سود هنگفت و کلان در واردات !!!! بود ، حتی به قیمت نابود شدن باغ ها ، برنجزار ها ، صنایع نساجی ، کفش و...... و به جیب زدن سود های کلان (پرداخت با ارز دولتی ، فروش بر مبنای ارز آزاد !!!!) برای واردات هر کالائی از جمله حتی دسته بیل ، چوب بستنی ، سنگ قبر !!!! و ...... ، باز هم اینکه حداقل نیاز های خودروئی را وارد کشور کرده اند ، جای شکرش باقیه !!!؛ (2544915) (alef-13)
وقتي قرار است كه شركنهاي توليد كننده جهت مواد اوليه ارز دريافت كنند و بعد كالاي نامرغوب
با قيمت بالاتر از مشابه چيني توليد كنند چرا لقمه را بنام توليد ملي دور سرمان بچرخانيم ؟ (2544933) (alef-13)
90 در صد قطعات از چین وارد می شود حتی آنها که ادعای تولید می کنند بعضا فقط بستع بندی کننده قطعات چینی هستند
چون توان رقابت با چین وجود ندارد و دولت از آنها حمایت منی کند
اصولا تولید داخلی خود رو یک جوک بیشتر نیست (2544954) (alef-13)
خوب پیشنهاد شما چیه؟اقتصاد قواعد خودش رو داره.با وضعیتی که برای پول ملی پیش اومده و ارزش ریال در برابر دلار به شدت کاهش یافت فقط اقلام چینی هستند که در بازار داخلی قابل فروش هستند و مردم تا حدودی توان خریدش رو دارن. (2545413) (alef-13)
متاسفانه کیفیت لوازم یدکی وارداتی بسیار پائین هست و بقول معروف باید چند بار هزینه کنیم .... استاندارد در این مملکت رعایت نمیشه و حق مصرف کننده رعایت نمیشه (2544957) (alef-13)
عبدالجلال
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۷:۳۳:۴۸
این ایراد به تاجر و واردکننده برمیگرده که برای سود بیشتر جنس تقلبی وارد میکنند و کسی هم کاری به کارش نداره چون کسی زورش بهش نمیرسه! (2545021) (alef-13)
جمله ی "باید چند بار هزینه کنیم" قول معروف نیست! (2545322) (alef-13)
بااينکه مقامدمعظم رهبري مرتبا دربياناتشان تأکيد بررعايت اصول اقتصاد مقاومتي دارند ولي مسئولين مربوطه روشهاي ديگري که مضر بحال اقتصاد و اشتغال است رادرپيش ميگيرند (2544989) (alef-13)
اگر شرکت بورس به وظیفه خود یعنی تامین مالی شرکتها بخوبی عمل میکرد خودروسازها امکان گسترش داشتند و نیاز به این ارقام بالای خروج ارز نبود. (2544993) (alef-13)
جالب اینه که دوستان خودرو ساز به اسم تولید ملی و اشتغال همیشه از این نوع تولید خودرو حمایت کرده اند و از ان دفاع می کنند
که البته فکر کنم منظور اصلی آنها حمایت از اشتغال در کشورهایی است که ما از آنها جنس وارد میکنیم ا.نم چه قطعاتی و با چه تکنولوژی
پیچ هرزگرد M۱۴ لوله ترمز فرمان پراید
سرشیلنگ کوتاه ترمز جلو پیکان
لنت عقب پراید نو، لنت جلو پیکان، لنت جلو پراید
واقعا جای تاسف داره (2545000) (alef-13)
شهرام
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۷:۲۶:۰۷
واردکنندگان خودروهای خارجی خط قرمز همه دولتها هستند لطفا ....... (2545008) (alef-13)
مردم جونشونو دوست دارن میخوان ماشین روز سوار بشن نه تشتکو لگن واقعا شما تعرفه رو بردار خود دنیای تجارت ازاد راهو نشون میده تا کی تعرفه واردات باید نزاره خودرو سازها پیشرفت کنن (2545022) (alef-13)
به محض اینکه فروش خودروهای وارداتی کم میشه خبرگزاریا میان دم از ممنوع شدن واردات میزن بلکه یکسری برن بخرن تا ممنوع نشده بابا تو رو خدا حرف نزنین تیتر نزنین فقط اجناس و واسه مردم گرون تر میکنین (2545046) (alef-13)
بهترین کار اینه که ماشینهای خارجی رو وارد کنیم خودرو بی کیفت داخلی رو میخوایم چکار مگه ما چی کمتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس داریم مگه تا حالا این خودرو سازهای داخلی واسه ما چه کار کردند بجز مرگ ومیر برای مردم امیدوارم که دولت هزینه واردات خودرو رو به کمترین حد برسانه یا شرکتهای خودرو سازی رو تعطیل کنه (2545085) (alef-13)
ما هرگز با ایران خودرو و سایپا خودروساز نخواهیم شد. (2545120) (alef-13)
هفته قبل چهارشنبه پرایدم از نمایندگی علی آّباد کتول تحویل گرفتم شرکت آنتن رادیو پراید حذف کرده واقعا باید فاتحه صنعت خودرویی که حتی ی آنتن رادیو از رو ماشین برداشته و جز آبشن هاش قرار داده خوند
ما ایرانی ها مظلوم ترین مردم دنیا هستیم اونوقت حرف از صادرات خودرو میزنیم واقعا که پررویی هم خیلی رو میخاد (2545129) (alef-13)
رادیو داشت؟ اون هم حذف شده و ... (2550071) (alef-13)
علی عسک
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۹:۱۴:۳۳
پسرم سمند سورن مدل 93 با قیمت 37/000/000تومان از ایرا ایران خودرو خریده هنوز 4200کیلومتر کار کرده معایب ان بشرح ذیل باطلاع عزیزان ایران خود رو میرسد
-لرزش شدید در گیربکس!!!!!!
-روغن ریریزی از گیربکس!!!!!
-باز نشدن دو درب عقب از داخل خودرو!!!!!
-خرابی قفل اتومات درب عقب با ریموت!!!
- (2545144) (alef-13)
با توجه به كاهش درامد نفتي دولت ،لازم است واردات خودرو ممنوع شود (2545167) (alef-13)
مرتضی
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۱۹:۴۰:۲۲
اقتصاد مقاومتی اینه؟ (2545178) (alef-13)
چين و كشورهاي ديگر ؟
كشورهاي ديگر كه ما را تحريم كرده اند .
چرا كسي به قرارداد خودرو سازي با چين و نيروگاه سازي با روسيه اعتراض نمي كند ؟ (2545199) (alef-13)
أين رؤيه دولت نشان از توجه به اقتصاد مقاومتي است!!!!!!!!! (2545282) (alef-13)
تا زمانيكه چيني ها پورسانت خوبي به طرف مقابل پرداخت ميكنند و متاسفانه اكثر مديران خودروسازي عرق ملي ندارند و وطن فروشي ميكنند ، عاقبتش هم همينه واردات واردات،واردات حتي در شركت پرايد سازي كوچكترين تجهيزات توليد پرايد از كره و چين وارد ميشه كه به عنوان پروژه محسوب ميشود (2545309) (alef-13)
با یکی از دوستانم که چینی هست صحبت می کردم. بهش گفتم در کشور ما ماشین های چینی زیاد هست و طرفدار داره، داشت از تعجب شاخ درمیاورد. می گفت فقط رئیس جمهورمان و ادارات دولتی مان این ماشین ها را دارند و ما خودمان هم این ماشین ها را سوار نمیشویم چطور شما ...! اصلا بعضی از برندهای موجود در ایران را که من نام بردم نمی شناخت! تنها برندی را که من گفتم و این بنده ی خدا شناخت، جیلی بود، که آن هم برند رده ی متوسط شان هست!!! و این در حالی هست که همین جیلی رده متوسط چینی از همه ی خودروهای تولید داخل با کیفیت تر هست!!!!
وقتی بهش گفتم جیلی خودروی با کیفیتی هست، شروع کرد به خندیدن!! دیگر خودتان حساب کار را بکنید! ببینید چه ظلمی به اسم اسلام و انقلاب به مردم روا می دارید.
تعرفه واردات خودرو رو کاهش دهید تا خودروهای با کیفیت وارد کشور شود. چقدر باید این خودروسازها کلاه سر ملت بگذارند؟ چقدر باید مردم را به کشتن بدهند؟ شما که می بینید همین هم که تحویل ملت می دهند حتی ساخته ی خودشان نیست و از چین می خرند، دیگر چرا ملت را به بهانه ی حمایت از تولید داخلی عذاب می دهید؟ کدام تولید داخل؟ چه کشکی چه دوغی؟ (2545319) (alef-13)
داستان بی مزه ای بود برو اینو واسه کسی تعریف کن که حرفاتو باور کنه (2545989) (alef-13)
حقوق کارگر چینی چیزی بین 35تا45 دلار درماهه درحالی که در ایران باحقوق ماهیانه حدود 250دلار وبازدهی کم کارگر ایرانی قطعا جنس ایرانی هم گرانتر وهم با کیفیت کمتری خواهیم داشت (2546005) (alef-13)
در ایران خودرو و سایپا رو باید بست! فقط قطعه چینی مونتاژ میکنن با کیفیت کم (2545385) (alef-13)
abbas
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۲۲:۰۵:۵۲
چیز عجیبی نیست شما قیمت کارگر را در ایران بالا برده اید ، 20 یا 25 ساله بازنشست میکنید، 9 ماه مرخصی زایمان میدهید، با 10 سال سابقه بیمه بازنشست میکنید، کسی حق اخراج کارگر بالای 5 سال را ندارد و ...
برید قانون کار آلمان یا فرانسه یا ژاپن را بیاورید و کامل آن را اجرا کنید (دست توش نیارید) اگر کشور توسعه نیافت هرچه که دلتان خواست بگویید (2545402) (alef-13)
احمد رضا
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۲۳:۰۸:۳۴
تازه با این تفاسیر، بزرگترین شرکت های خودروسازی ایران در کنترل دولت و وزارت صنعت میباشد و جای هیچ ابهامی ندارد که به هیچ عنوان بیرون دولت نباید دنبال مقصر گشت. (2545479) (alef-13)
سلام : شايد به اسم پرايد و پيكان آوردن ولى براى خودروهاى ديگر !!!!!؟؟؟ (2545487) (alef-13)
مشکلدار
۱۳۹۳-۰۹-۲۲ ۲۳:۳۱:۴۷
عجله نکنید اقای روحانی با تمام وجود دنبال حل مشکلات هستند (2545509) (alef-13)
حتما با شیب ملایم (2548557) (alef-13)
این موضوع نشان می دهد تا چه حد خودروسازی ما تولید داخل است که تا این حد به خارج وابسته مانده، آیا بهتر نیست به جای پز خودروسازی، راحت قطعات خودروی امن وارد و همینجا تولیدو از طرف شرکت های سازنده صادر هم کنیم کاری که ترکیه می کند؟ ارزانتر، کم مصرف تر و کم خطر تر (2545704) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۳-۰۹-۲۳ ۰۸:۲۵:۱۳
تازه این آمار رسمی است بیش از این رقم قطعات خودرو از طریق قاچاق وارد میشود که وترد کننده گان آنها هم تاجران سرشناسی هستند ولی از مبادی قانونی وارد نمیکنند از فیلتر بنزین پراید گرفته تا کمک فنر و.............. (2545774) (alef-13)
hassan
۱۳۹۳-۰۹-۲۳ ۰۹:۴۳:۲۷
وقتی سایت های داخلی به شدت به بهانه های مختلف بر تولید داخلی گیر می دهند و دوست دارند سرمایه ملی غارت شود و موجبات ضرر چندین ساله خودرو سازهای داخلی شوند چاره ای نیست که خودرو ساز خارجی بیشترین منفعت را ببرد و تولید ملی مظلوم واقع شود (2545889) (alef-3)
جالب است. بعضی ها می فرمایند که امکان ساخت داخل قطعات خودرو هست اما نمی گویند که آیا هر چیزی را که امکان ساخت داخلش وجود دارد را باید ساخت؟ اگر آن چیزی را که در داخل ساختیم، نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ اقتصادی با مشابه خارجی اش ( یا چینی اش) قابل رقابت نبود، چرا باید چنین کاری کرد؟ شرکت های سازنده ای که نتوانستند با چینی ها رقابت کنند، به جای رقابت، رفتند رفاقت کردند!!!! چند روز پیش برای خرید کفش به فروشگاه کفش ملی رفتم. دیدم همه کفش هایش چینی است. یعنی شرکت کفش ملی به جای تولید، دارد تجارت می کند!!! این اتفاق برای شرکت هایی که قطعات خودرو و یا حتی خود خودرو را می سازند هم اتفاق می افتد و یا اتفاق خواهد افتاد. نمیدانم چرا نوابع اقتصادی ما نمی توانند به جای اینکه کپی کاری کنند و یا اصلا اختراع کنند، تولید اقتصادی انجام دهند . فهمیدن این موضوع بسیار آسان است. برای تولید هر چیزی، عددی از تولید آن چیز وجود دارد که به آن نقطه سر به سر می گویند. تولید کمتر از این عدد توجیه اقتصادی ندارد و ضرر است اما تولید بیشتر از این عدد، تا یک عدد دیگری، توجیه دارد چرا که هزینه های ثابت تولید، روی تعداد زیادی سرشکن می شود.. عرضم این است که به جای دادن این آمار نگران کننده ، بهتر است دست اندر کاران اقتصاد مملکت بروند ببینند در تولید چه اقلامی رقابتی هستیم و مزیت داریم. این درست است که همه چیز چینی شده. حتی در آمریکا هم غیر از جنس چینی نمی بینی ( هر چند جنس چینی ای که به آمریکا میرود با جنس چینی بنجلی که بدون کنترل و نظارت وارد ایران می شود متفاوت است) اما در عوض، آمریکا هم توریسم و دانش فنی و ... به چین صادر می کند و یا در لاس وگاس ، پول همان چینی صاحب کارخانه را از جیبش در می آورد!!!!!!نهایتا تراز تجاری بین دو کشور، بالانس می شود. به هر صورت تولید خودرو در ایران نشان داده که به هیچ وجه تولید مناسبی نیست، نه کیفیت دارد ، نه قیمت درستی دارد، نه زیبایی دارد و نه هیچ چیز دیگری!!خودروی ایرانی آشغال است. همان دم درب کارخانه که تحویلش میگیری، گیربکسش می افتد زمین!! خئدا شاهد است یک دستگاه لوگان ال 90 در سال 90 خریدم. وقتی داشتند خودرو را به من تحویل می دادند، متوجه شدم که در داشبوردش از یک سمت سه سانت باز است. سر و صدا راه انداختم و گفتم که ماشین را تحویل نمی گبرم. یکی از مدیران آمد و کمی قصه حسین کرد شبستری در گوشم بافت و کفت که مشکلات دارند، بد بخت هستند، بیجاره هستند و ... و نهایتا گفت اگر همین خودرو را تحویل نگیرم، از دستم می رود و اصلا خیلی از خودروهای ساخت این شرکت بدون درب داشبورد تحویل می شوند!!!! در ایران همه هیچ واژه ای معنای خودش را نمی دهد و فقط یک تقلید کورکورانه از نسخه اصلش است. (2545893) (alef-13)
صرف اين همه هزينه ارزي نشان ميدهد مدافعان خودرو داخلي كه ادعاي افزايش اشتغال و رونق اقتصادي و صرفه ملي دارند چقدر در گفتارشان صادق هستند يا به فكر منافع گروه هاي سهامدار هستند. (2545902) (alef-3)
این دو راهی دولته دلار را 3500 تومن بفروشه یا اونرو 3500 تومن بفروشه باهاش کالا وارد بشه حالا هر مزخرفی بود بعد دو برابر عوارض بگیره یعنی هر دلار 7000 تومن تو جیب دولت بر میگردونه چرا فکر میکنید دولتیهای ما الکی مجوز واردات میدن دلار 7000 تومنی کجا 3500 تومنی کجا (2550602) (alef-13)
شيرازي
۱۳۹۳-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۵:۳۷
مردن سوار چارپا بشن راضي مي شيد همه دنيا سوار بهترين خودرو ها ميشن جرا ملت ما اينقدر بدبخته كه بايد سوار ماشين بنجول جهاني بشه؟ (2551569) (alef-13)