نظر منتشر شده
۳۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 187638
دردل بینندگان الف؛
مشتری ایرانی و گروگان گیری LG
بخش اقتصادی الف، 27 اردیبهشت 92
متنی که با هم خواهیم خواند، یکی از چندین نامه ای است که اخیراً با مضمون گلایه از خدمات بعد از فروش نام های تجاری خارجی است که متأسفانه در سایه حمایت بخش های دولتی، فضایی بی رقیب را برای خود در ایران تصور کرده اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
اصولاً از آن دسته آدم هایی هستم که برند ایرانی را بر برندهای خارجی ترجیح می دهم. کمتر هم از این ترجیحم پشیمان شده ام. اما چه می شود کرد، گاهی من هم در مواجهه با تمایل خانواده، راه تسلیم را کم هزینه تر می پندارم. گرچه تجربه سه هفته گذشته، این درس را برای من و خانواده ام داشت که هزینه های گروگان گرفته شدن توسط برندهای پرمدعای خارجی به مراتب می تواند بیشتر از مقاومت درباره این گونه تمایلات مدگرایانه خانواده باشد.

۳ هفته پیش وقتی پا به بازار لوازم خانگی گذاشتم، تصور این که برند پرآوازه ای به نام ال جی، تا این اندازه می تواند به اصول اولیه مشتری مداری و رعایت حقوق خریداران بی اعتنا باشد، برایم ممکن نبود. یکی از ماشین های ظرفشویی ال جی را خریدم و پس از تسویه حساب با فروشنده قرار شد فردا، دستگاه را در منزل دریافت کنم. فردایی که در حقیقت آغازی بود بر مشکلات من و خانواده ام، درحالی که چشم انداز پایان این مشکلات هم همچنان مبهم است.

روز بعد از خرید، در محل کارم بودم که کسی تماس گرفت و گفت که از ال جی آمده و خواست که بروم و پایین ساختمان دستگاه را تحویل بگیرم. برایش توضیح دادم که اولاً الآن من خانه نیستم و خانواده ام منزل هستند، ثانیاً قرار بوده دستگاه در منزل تحویل ما شود نه در خیابان! راضی کردن آن بنده خدا به این که دستگاه را به داخل خانه منتقل کند، گرچه زیاد طول کشید و به مدد چند اسکناس ۱۰ هزار تومانی که همسرم پرداخت کرد، ممکن شد، اما در مقابل ادامه ماجرا بسیار قابل تحمل تر بود.

همان روز با خدمات شرکت گلدیران، نماینده ال جی در ایران، برای نصب دستگاه تماس گرفتیم، گفتند خروجی آب و فاضلاب را در کنار دستگاه آماده کنید و بعد به ما اطلاع دهید، گفتیم آماده است، تشریف بیاورید. ۲روز طول کشید تا تکنیسین مربوطه مراجعه کرد. ظرف چند دقیقه شلنگ دستگاه را به شیر آب بست و دوشاخه آن را به پریز برق وصل کرد، چند کلید را روی دستگاه فشار داد و نهایتاً گفت: «مبارک است» و رفت.

خرید مواد شوینده مخصوص دستگاه تا فردای آن روز طول کشید، در نتیجه از دستگاه هم استفاده ای نشد. فردا شب وقتی با خرید مواد شوینده و رعایت موبه موی دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما، اقدام به شستن اولین سری از ظروف کردیم، با پیغام خطای دستگاه مواجه شدیم که حاضر نبود در کارِ خانه کمک کند.

فردای آن شب به خدمات گلدیران ماجرا را خبر دادیم، یک روز طول کشید تا تکنیسین بیاید. وقتی آمد، اول تمام تلاش خود را کرد که راهی بیابد تا تقصیر را گردن ما بیاندازد. وقتی تمام تیرهایش به سنگ خورد، گفت که از شرکت خواهد خواست که دستگاه را تعویض کنند.

۳ روز از آن ماجرا گذشت و خبری نشد. دوباره با خدمات گلدیران تماس گرفتم و شنیدیم که آن تکنیسین با انصاف چیزی از مشکل ما و دستگاه به شرکت گزارش نداده است. تازه بعد از شنیدن ماجرا از زبان من، وعده دادند که موضوع را بررسی می کنند. در همین روز بود که متوجه شدیم، نقص دستگاه باعث شده که آب زیادی در دستگاه جمع شود و سرریز آن به کف پوش آشپزخانه آسیب دیدن زده است. عصبانیت خانم باعث شد با زحمت فراوان شماره ای از دفتر مدیریت گلدیران پیدا کنم و مشکل را با آنها در میان بگذارم. چند دقیقه بعد از تماس با دفتر مدیریت، کارشناسی از گلدیران تماس گرفته و اعلام کرد، به علت مشکلات خاصی که برای شما پیش آمده، شرکت تصمیم گرفته دستگاه را عودت و دستگاه نویی را به شما تحویل نماید. (ولابد انتظار داشت بنده نیز با خضوع فراوان از این محبت ال جی سپاسگزاری کنم.)

یک هفته از این وعده گذشته بود که پنجشنبه گذشته، شخصی تماس گرفت و خواست به پایین ساختمان مراجعه کنم و هدیه ال جی را دریافت کنم. وقتی پایین رفتم، با موتور سواری مواجه شدم که یک بسته کوچک قرص شستشو به همراه فرم رسیدی به دستم داد که امضا کنم. بسته را به موتور سوار دادم و زیر فرم رسید نوشتم: «بنده نیازی به هدیه ال جی ندارم و به شدت هم از خرید ماشین ظرفشویی با برند ال جی پشیمانم. مرحمت فرموده ما را مس کنید.»

... و اینک در سومین هفته از خریدمان، چشم به راهیم تا ال جی کره ای مرحمت فرموده و بنده ی مشتری ایرانی را مس نماید. اگر در سایه حمایت های بی دریغ دولت مهرورزمان، فرصتی برای این کار برای یکه تازان بازار لوازم خانگی ایران باقی مانده باشد!
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۳:۵۸
گرچه بنده دل خوشی از برندهای ایرانی لوازم خانگی ندارم، ولی با این حرف که برندهای خارجی با رانت و حمایت های بی دریغ دولت در سال های اخیر در بازار ایران جولان می دهند، موافقم. همین ال جی به نظرم اگر بازار ایران را از دست بدهد، یک ساله ورشکست می شود، آن وقت برخوردش با مشتری ایرانی به گونه ای است که نمونه فوق یکی از بهترین هایش است. (1327113) (alef-2)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۰:۰۷
اتفاقا آقاي دكتر رحيمي هم گفته بود با اخم ما پژو ورشكست ميشود (1327154) (alef-2)
 
از خود راضی
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۴:۵۸
کل دنیا در این چند سال ورشکسته شد چون ایران را تحریم کرد (1327160) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۱:۰۶
دولت با وجود شعارهای فریبنده حمایت از کالاهای ایرانی، تمام هم خود را صرف سرپا نگداشتن برندهای خارجی در بازار ایران می کند و در این مسیر منافع برخی اشخاص دخیل است.
گرچه اما و اگرهای زیادی درباره کیفیت برندهای ایرانی هست، اما اگر حمایتی که از برندهای خارجی می شود از هر تولیدکننده ایرانی می شد، حتماً هم کیفیت قابل قبولی عرضه می کرد، هم در مواجهه با مشتری هم وطن خود، مودبانه تر و قدرشناس تر رفتار می کرد. (1327129) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۸:۲۵
اگه این کره یها را بشناسید، مانند من قید خرید محصولات آنها را می‌زنید...صد رحمت به چینی‌ها....فقط من موندم ژاپنیها هم آدم هستند اینها هم آدم ! یک تبلت کره‌ای از اینترنت خرید کردم ولی بعد که گرفتم متوجه شدم عکسی‌ که در سایتشون گذاشتند با آن متفاوته!!!...خیلی‌ مرد رندند... بیچاره ایرانیها که باید عصاره خاکشان را به اینها بدن و در برابر این خدمتشن را به اجبار بگیرند! (1327150) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۴۳:۴۹
آقا منم کاملا موافقم. سال 85 من که تازه فوقم رو گرفته بودم تو یکی از شرکتهای نفتی استخدام شدم که کار اصلیش پالایشگاه سازی بود تو عسلویه و خدارو شکر کارفرما هم بود. قسمتی از پالایشگاه رو به پیمانکارای ياپنی داده بودن، قسمتی رو هم به کره ای و ایرانی. واقعا کیفیت کاری که ژاپنی ها داشتن با کره ای ها قابل مقایسه نبود و حتی در مواقعی کره ای ها از شرکت ایرانی هم ضعیف تر بودن. بماند که شما از ژاپنی ها هرگز دروغ نمیشنیدین. ولی کره ای ها تو دروغگویی و شارلاتان بازی و پیچوندن کارا، واسه خودشون عجوبه هایی بودن!!!!! (1329488) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۵:۳۶
چه کنیم که برندهای کره از هر لحاظ ،چه لوازم خانگی و چه اتومبیل و .. بازار ما را پر کرده و برندهای دیگر حق ندارند وارد کشور بشن تا رقابت ایجاد شده و در نهایت همین رقابت منجر به خدمات خوب بعد از فروش بشود.
ما هستیم و کره جنوبی.یکه تاز بازار ایران (1327162) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۴:۲۲
در مورد سایر برندها وضعیت مشابه است،
در یک مورد بیش از دو ماه به بهانه‌ی تحریم و نبود قطعه از تعمیر و یا تعویض خبری نبود. و جالب این که تا جای ممکن سعی می‌کردند تقصیر را به گردن ما بیندازند، علیرغم تبلیغات فراوانی که در سطح شهر از خدمات پس از فروش دیده می‌شود، اما در عمل فایده‌ی چندانی نداشت
البته در یک مورد برخود خیلی خوبی شاهد بودم، بلافاصله سرویس‌کار آمد و ظرف مدت کوتاهی تعمیرات را انجام داد و رفت. (1327183) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۵:۵۹
با سلام
به نظرم چیزی که بیشتر سبب ایجاد این مشکل برای شما شده نه خود شرکت کره ای ال جی، بلکه نمایندگی غیر پاسخگوی آن می باشد که با همان رانتی که شما فرمودید بدون نگرانی می تواند حقوق هموطنان را ضایع نماید. (1327192) (alef-2)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۴:۲۰
با سلام خدمت دوست عزیز
بنده نماینده خدمات گلدیران در قائمشهر بودم
جالب است بدانید زمانیکه ما در شهر خودمون صادقانه و با اقل دستمزد مشغول به فعالیت بودیم فقط و تنها فقط بدلیل اینکه با بخش فروش شهرستان بابل به قول ایشان همکاری مجدانه نداشتیم ما رو بدون حتی یک تذکر شفاهی از لیست حذف و چیزی حدود 10 نفر رو به طور مستقیم از کار بیکار کردند.
خدمات گلدیران هم تا سال 88 دارای سازماندهی خوبی بوده اما اینک مافیایی درو اون بوجود آمده که هدف انحصاری کردن فروش و خدمات برای عده ای خاص است.
بطوریکه حاضرند افراد زیادی را به بهانه های واهی از نان خوردن بیندازند (1327241) (alef-2)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۰:۲۸
تمام ایراد همین جاست...در مملکت خودمان...
وقتی که شرکت خدمات انحصاری ال جی که حتماً توسط هموطنان خودمان اداره می شود مطمئن است هیچ یک از دسنگاه های نظارتی کاری به نحوه خدمات رسانی اش ندارند.
وقتی که من و تو مصرف کننده جایی برای شکایت نداریم.
وقتی که تماس ها و پی گیری هایمان در پیچ و خم کد های پی گیری و شماره تلفن های جدید گم میشود. (1327341) (alef-2)
 
ايراني
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۲:۵۹
دوستان پيشنهاد مي كنم كه خريد لوازم خانگي ال جي را تحريم كنيم كه حساب كار دستشون بياد و گرنه مشتري پول بده و سرشو پايين بندازه و جيكش در نياد طرف از اين بدتر هم باهاش برخورد مي كنه. البته اين بلايي كه سر هموطنان مياد از كارگزاران ايراني شركت است نه از كره ايها پس از ماست كه برماست (1327357) (alef-2)
 
Malaysia
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۷:۰۴
اشکال ازنمایندگی هااست وسازمانهایی که برکارانان نظارت دارند والا یقین داشته

باشید شرکتهای حارجی به مقررات گارانتی کاملا پایبندند. (1327419) (alef-7)
 
م
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۲:۲۶
من چیزی جز شیادی در بازار ال جی ندیدم

معلوم نیست اجناس تغلبی هست یا واقعا همه محصولات اصلیشون همینجوره ,

چون هیچکدام از محصولاتشون کیفیت لازم رو ندارند (1327552) (alef-15)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۴:۰۱
با سپاس از سايت الف، تقاضا دارم در هماهنگي با وب‌سايتهاي ديگر مانند تابناك ترتيبي دهيد كه دردل اين مشتري عزيز ايراني در وب سايتهاي ديگر نيز منعكس شود.
ايراني، كالاي ايراني بخر! (1327557) (alef-15)
 
مجيد
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۴۹:۰۳
با سلام خدمت همگي دوستان،بويژه نويسنده مطلب فوق، هيچ ترديدي درمناسب نبودن ارايه خدمات پس از فروش برندهاي خارجي در كشور نيست و بنظر اين حقير بيش از ٩٥ درصد اين كاستيها مربوط به نمايندگيشون در ايرانه نه خود شركت مادر، متاسفانه بلايي است كه هموطنانمون سرما مي آورند، ضمنا نويسنده محترم آخرين باري كه يك وسيله خانگي ايراني خريده كي بوده؟ بعيد ميدونم در صورت خريد وسيله ايراني ده برابر مشكل فوق برايش پيش نيامده باشد؛ بعنوان كمتر از ٩ ماه از ازدواجم ميگذره و خانواده همسرم لطف كردن و جهيزيه مناسبي فراهم نمودن، كليه لوازم خانگي خارجي و برند بودند بجز اجاق گاز ايراني آلما؛ خوشبختانه درمورد نصب برندهاي خارجي مشكلي نداشتيم تا كنون ازشون رضايت كامل داشتيم ولي اين اجاق گاز يك تنه به اندازه كل وسايل منزل دردسر ساز بود ، دو ماه از استفادش نگذشته بود كه ٣ تا از شعله هاش روشن نمي موند و يكي ديگه هم با روشن شدنش دايما فندكش روشن بود، از اواخر بهمن كه با خدمات پس از فروشش تماس گرفتيم تا ٢١ فرودين كسي جهت پيگيري نيامد و بعد از ده ها تماس و به دفعات مرخصي گرفتن بابت تشريف فرمايي تكنسين شون -هرچند سركاري بود و تشريف نمي آوردند- در نهايت نزديك دوماه طول كشيد تا با تشريف فرماييشون به مشكل ما رسيدگي نماين؛ بخاطر همينم با خانمم تصميم گرفتيم من بعد ديگر حتي الامكان جنس ايراني نخريم ؛ ثانيا در اولين فرصت كه شرايط ماليمون اجازه داد اين اجاق گاز را با يك اجاق گاز خارجي عوض نماييم؛ اميدوارم روزي برسه كه واقعلا بتونيم با افتخار و اعتماد جنس ايراني استفاده كنيم، (1327645) (alef-15)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۳:۳۲:۲۹
موافقم با فرمایشات شما دوسا عزیز.
البته قصد بی احترامی ندارما

اما وقتی خودمون عرضه نداریم تولید با کیفیت و خدمات پس از فروش داشته باشیم همینه دیگه
تازه هممون غر میزنیم اما قول میدم هممون محصولات ال جی رو داریم مصرف میکنیم .
پس بی انصاف نباشیم و ازشون تشکر هم بکنیم
نمیدونم نقش دولت چیه
نقش کارخانه ها رو هم نمیدونم
نقش مردم هم که کاملا مشخصه
به نظر من ایران 30 سال از کشورهای در حال توسعه عقبه و اون هم رفتار و کردار خودمونه
امیدوارم بخ روزی برسیم که بشه جنس ایرانی با خدمات پس از فروش ایرانی تهیه کنیم (1327878) (alef-2)
 
دکتر محمد علی صداقت
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۰۹:۳۷
من فکر می کنم همه ما از افراط و تفریط بیش از حد در رنج و عذابیم . همانطور که نویسنده محترم مقاله سایت الف از عملکرد نامناسب در یک مورد به چنین نتیجه کلی می رسه ! شما هم با خرید یک برند ایرانی چنین نتیجه عجیبی می گیرید . برندهای ایرانی خیلی خوبی حتی در همان مورد گازی که حضرت عالی فرمودید در بازار وجود داره که گارانتی خوبی هم دارند . منتها ححضرت عالی در یک اقدام عجولانه همه را به یک چوب می رانید . بهتر است به جای عصبانیت کمی صبور باشید و با متانت بیشتری تصمیم بگیرید . همه برندهای ایرانی خوب نیستند و این یادمان باشد که در مورد خارجی ها هم همین صدق می کند . امیدوارم روزی برسد که ما ایرانی ها کمی صبورتر باشیم .... (1328351) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۶:۴۵
دلمون به این خوشه که کالای آمریکایی تو ایران نیست.غافل از اینکه نوچه آمریکا بازار ایران رو دست گرفته تازه با هزار منت.. (1327686) (alef-15)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۸:۳۹
من چند ساله از لوازم خانگي سامسونگ استفاده ميكنم هيچ مشكلي هم نيست (1327698) (alef-15)
 
امیر حسین صالحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۵۱:۱۰
سلام منم یخچال دارم از بوش که هنوز خدماتش را ندیدم و به من گفتن باید 50 هزار تومان ایاب و ذهاب بدی تا درب را بیاورند نمایندگی و آخر سر خودم درب یخچال را تعمییر کردم ولی خدا وکیلی از ال جی راضی هستم (1328553) (alef-10)
 
شفيعي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۳:۱۱:۱۲
سال 1382 اولين گوشي موبايلي كه خريدم از مارك LG بود به مبلغ 108000 تومان.حتي يك ماه هم كارنكرد.فروشنده مرا به نمايندگي LG حواله داد.حتي تلفنشان را هم جواب نمي دادند.در بازار هم كسي LG تعمير نمي كرد.يادگاري كلاهي كه سرم رفته است نگرش داشته ام.ازان پس به همه دوستان و بستگان سفارش كرده ام كه منبعد مارك LG نخريد.جنس نامرغوب و خدمات پس از فروش وجود ندارد. (1327777) (alef-2)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۱:۱۱:۳۵
با سلام اتفاقا منم این مشکلو با یکدونه گوشی KG110 از ال جی داشتم. خریدم و از مغازه اومدم بیرونو گوشی خاموش شد. گفتم شاید باطریش تموم شده. ولی در کمال تعجب روشنش که کردم دیدم روشن شد. روزی دو بار ریستارت میشد. صفحه کلیدش بعد از یک ماه کاملا خراب شد. توی یزد هم که نمایندگی نداشت. (1329792) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۳:۱۲:۴۸
همه این دستگاه ها تو خود ایران ما مونتاژ میشن. برید یقه اون مونتاژ کارارو بگیرین. مثل خودروهامون. کجاست خودروی ملی؟
کره ایها که عاشق چشم و ابروی ما نیستن محصولاتشونو دو دستی تقدیم ایران کنن. ما چه گلی به سر اونا می زنیم که اونا بزنن؟ قطعاتو می دن به ما حالا ما مونتاژ کنیم. دیگه خودتون برید تو عمق ماجرا... کارگر و دستمزد و نظارت و .... (1327784) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۳:۵۲:۰۴
چند سال پیش توی یک همایشی بود از شرکت دوو -داشت روی کولر گازی هاش کار می کرد. می گفتن خدمات باید انچنان باشد که اگر ساعت 1 نیمه شب کسی تماس گرفت سریع یک تکنسین بره ومسئله رو حل کنه. دو ماه پیش رفتم نمایندگی سامسونگ تلویزیونم رو تعمیر کنم. آقایی که تازه تلویزیون خریده بود می گفت یک ماهه که درگیر تلویزیون نویی که خریدم شده 3 میلیون پول دادم از آخر هم باید بیام یک تلویزیون خراب تحویل بگیرم تلویزیونشو آووردند گفتند درست شده.روشنکردند با کمال تاسف همچنان خراب بود.
نتیجه: رفتار فروشنده ها و خدمات دهنده های کشور خودمون باعث شده که این مشکل پیش بیاد خود شرکت ها حاضرند هزینه بکنند و لی خدمات تو کشور ما صفره. هیچکس تعهد نداره جنس رو که خریدی شانس و اقباله. حمایت از مصرف کننده اصلا در کار نیست هیچ جایی هم برای شکایت اسان وپی گیر وجود نداره. مگر کم شنیدیم تو همین یکسال اخیر خودروهایی تحویل دادند که چندین قطعه کم داشته و ... مشکلاصلی از خود ماست. اگر این کالا تو یک کشور اروپایی و یا حتی عربی ارائه بشه خدماتش همینطوریه؟
یک آشنایی می گفت تو کانادا رفتم تشک بادی خریدم سه ماه بعد رفتم گفتم خوشم نیومده بدون منت پس گرفتند. (1327988) (alef-2)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۸:۵۴
فکر نمی کنم با یک مورد بتوان اظهار نطر کلی نمود.
کلیه لوازم منزل من و نزدیکانم ال جی می باشد و تاکنون با خدمات پس از فروش ال جی مشکلی نداشته ایم و می توان گفت بهترین خدمات پس از فروش را درحال حاضر همین شرکت ارائه می نماید. (1328079) (alef-2)
 
jordan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۱۴:۰۳
خدا خیرت دهد بازم یکم انصاف دارید . در متن فوق چند بار آمده تکنسین مراجعه کرده و یک بار هم قول تعویض داده شده و آدرس را هم اشتباهی خودشون دادن ، وانت باری که با ال جی لج نداشته و مواجب بگیر برند خاصی هم نیست که علیه یه برند دیگه تبلیغ سوء بکنه (1329179) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۲۰:۵۷
ما تحریم هستیم، و هر شرکتی ادعا کنه نماینده رسمی محصولات خارجیه دروغ گفته ! نه Sony نه LG نه Samsung و هیچ شرکت دیگه در ایران نماینده رسمی نداره و نباید انتظار داشت کیفیت خدمات پس از فروش و ضمانتی همچون کشورهای دیگه دریافت کنیم. (1328402) (alef-10)
 
صالحی امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۰:۳۷
با سلام
شما که اینجوری اظهار نظر کردید چرا نه اسم خودتون نه شماره ای از خودتون جا گذاشته ای است به نظر من یه کم مشکوکه
آقا منم ال جی دارم و خدمات خوبی هم از ازشون گرفتم باید حرفهای او نها را هم شنید و فکر می کنم قرض ورزی در کار است (1328501) (alef-10)
 
ناصحی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۵۶:۴۰
ال جی اولین شرکت خدمات پس از فروش در ایران است که خدمات 24 ساعته داره.من نصف شب ازشون خدمات گرفتم خیلی هم رازی بودم (1328589) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۵:۵۹:۴۹
پنج تا از لوازم منزل ما ال جیه. هم از دستگاهها راضی ام هم از خدماتشون . یه بار که یخچالم یه صدایی غیر معمولی میداد تماس گرفتم تلفنی با یه کارشناس صحبت کردم راهنمایی خوبی کرد. کلی وقت گذاشت مشاوره داد. اتفاقا به نظر من خدمات خوب رو از یه شرکتایی مثل اونا باید یاد گرفت که از یه پشتوانه خوب دانش خدمات مثل کره برخوردارن. (1328605) (alef-10)
 
کمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۰:۳۶
به نظرم این فقط یک ادعا است چرا هیچ مدرکی ارائه نشده است بنده محصولاتش رو دارم هدیه هم گرفتم (1328610) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۴:۲۴
چرا ما عادت کردیم هر کشوری که توی رقابت با سایر کشورها به موفقیت میرسه رو یه جوری بکوبیم . چرا نمیخوایید قبول کنید که کره و ژاپن الکی توی دنیا به این موفقیت نرسیدند. اگه هیچ خدمات خوبی ارائه نکنند که نمیتونن این همه فروش بالا بدست بیارن. به نظر من وقتی توی خونه هر دو تا ایرانی یه محصول ال جی پیدا میشه حتما تونسته جایگاه خودش رو توی جامعه و بین مردم باز کنه. یه کم واقع بین باشید . (1328635) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۶:۵۲
من یه زمانی توی ال جی کار میکردم. اصلا این حرفا نیست . اگه قرار باشه که هیچ خدماتی ارائه نکنن که این همه نمایندگی و خدمات پس از فروش توی کشور نداشتند. اگه خدمات نمیدن پس این همه آدم دارن چیکار میکنن. نکنه همه شون کلاهبردارن و ما خبر نداریم !!!
من میگم همه ش یه دشمنی و شلوغ کاریه (1328646) (alef-10)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۳۱:۳۲
سلام
من اخيرا يكدستگاه كولر گازي ال جي خريدم چون فكر مي كردم مطابق تبليغ اين دستگاه كره اي هست در حلي كه متوجه شدم اين دستگاه نه تنها كره اي نيست بلكه ظاهرا مونتاژ شده و بسياري از قطعات آن چينيه جالب اينجاست كه يونيت خارجي آن هم بدليل انبار داري نامناسب زير بار مونده و سطح فوقاني آن فرو رفتگي داره معلوم نيست بايد به كي شكايت ببرم و اين شيادي رو به كدام مرجع اطلاع رساني كنم (1329229) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۸:۴۶:۵۸
ما نوکران حل مشکل بیکاری و اقتصاد در بزرگترین متحد آمریکا (کره جنوبی)شده ایم (1329274) (alef-10)
 
میثم احمدزاده.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۱۹:۵۰:۱۷
جوابیه همگی دوستان خریدار محصولات خارجی و ایرانی لطفا الف این نظر را منعکس کن تا رسالت خبر گزاری شما کامل شود.

اول از همه اینکه انحصار تولید در اقتصادهای جدید از بین رفته است و اگر کالایی با قیمت مناسب و کیفیت عالی به بازار بیاید میتواند گوی رقابت را برباید.
در مورد محصولات الجی مخصوصا ظرفشویی باید گفت در کشور ما محصولی اینچنین با این کیفیت هنوز نداریم لذا شما که ایرانی دوست داشتید نیز حتما با تحقیق سراغ الجی رفتید . جای شانس شما بوده که سراغ گارانتی اصلی رفتید و الجی نماینده رسمی دارد. محصولاتی مثل بوش و یا محصولات آمریکایی و اروپایی بدون گارانتی معتبر هستند و یا در سطح گلدیران نیستند.

گفتید شرکت حمل و نقل بد قلقی کرده که شامل برند داخلی و خارجی نمیشود. شما چون از فروشگاه معتبری خرید نکردید شما را در این امر پوشش نداده.
و با هماهنگی واتن تلفنی بدون هماهنگی شما در زمان خرید کار را به شما سخت کرده که اگر برند ایرانی هم میخریدید ربطی به مبحث صحبت شما نداشت و این اتفاق می افتاد.

شما گفتید نصاب خیلی راحت نصب کرد چون کار نصاب نصب است و تحویل دستگاه که شما هم مستحضرید.

و با ادب از خریدتان تشکر کرد که این مزیت خدمات چی های گلدیران است.
شما گفتید دستگاه 3 روز بعد مشکلش مشخص شد و خدمات دستور به تعویض داد. شما از این قسمت باید با فروشنده هماهنگ کنید و دستگاه را گلدیران برای او میفرستد و او یک دستگاه تحویلتان میدهد که فروشنده احتمالا از بی اطلاعی شما سو استفاده کرده.

شما هدیه دریافت کردید که این هم در میان برندهای ایرانی باید باب شود و در رقابت عقب نمانند.

شما در نهایت از نظر گلدیران محق هستید حتی اگر بی اطلاع باشید این سیاست گلدیران است و مطمئنا شما به مرجع بدی مراجعه کردید.

بنده سه سال پیش در شغل لازم خانگی بوده ام و از بابت ندانستنهای مشتریها زجرها کشیده ام که شما مصداق آن هستید و اکنون به تحصیل مشغولم و خوشحال که دیگر در این شغل نماندم.
این اندک کمک بنده به ذهن مشغول شما بود.

اگر این اطالاعات را بکار بگیرید تا 24 ساعت دستگاه نو دریافت میکنید که اکثر برندها فقط تعمیر میکنند. (1329517) (alef-10)
 
اسکندری
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۰:۳۰:۳۶
با سلام
با مطالعه این متن من با تمام وجود مشکل نویسنده مقاله را درک کردم
بنده هم متاسفانه در چاه تبلیغات دروغین شرکت گلد ایران افتاده ام و انقدر با شرکت تماس گرفته ام و هزینه تلفن از شهرستان را داده ام که فکر کنم از نگهبان تا مدیر همه مرا میشناسند
نامم را مینویسم تا اگر شرکت شکایت یا جوابیه ای بابت مشکل من دارد بنویسد
بنده تلویزیونی 42 اینچ ال ای دی در شب عید (15 روز به عید) خریداری و توسط سرویس کار مجاز شرکت در منزل نصب شد
پس از رفتن نماینده شرکت متوجه شدم تلویزیون در قسمت صدا مشکل دارد
با سرویس کار تماس گرفتم و جریان را به او گفتم
گفت شب عید است و سرمان شلوغ. میاییم
خلاصه این امدن تا به بعد از تعطیلات عید طول کشید
نهایتا وقتی ما و ایشان از مسافرت امدیم دو بار به منزل مراجعه و هر بار قاب پشت پنل را باز و کلی چسب و فویل کاری کردند و علت اکویی شدن صدا را فلزی شدن قاب پشت تلویزین برای خنک تر شدن پنل اعلام کردند و نهایتا نشد
تلویزیون را به تعمیر گاه بردند و چس از یک ماه کش و قوس اعلام کردند تلویزیونی که ما نو خریداری کرده ایم و سه ماه اذیت شده ایم تعمیر شده و بیاید و ببرید
این تلویزیون دیگر به دل اهل و عیال خانه نمیچسبد و گذاشته ایم در نمایندگی بماند برای خودش
شاید این تنبیه خوبی برای من باشد که گول تبلیغات دروغین خدمات 24 ساعته را نخوریم (1329656) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۲۸ ۲۱:۳۹:۲۴
دوست عزيز مشكل شما مربوط به خدمات پس از فروشه كه توسط شركت هاي ايراني انجام ميشه و خيلي ارتباطي به شركت ال جي نداره شركت ال جي ي برند جهانيه و محصولاتشو به كشورهاي زيادي صادر ميكنه مطمئن باشيد كه اگر كيفيت و يا خدمات پس از فروشش ضعيف بود انقدر موفقيت كسب نميكرد متاسفانه مشكل از هموطناي خودمونه ي نمونشو كه خودم ديدم مربوط به يكي از بستگانم بود كه ال اي دي خريده بود از ال جي و فروشنده كارت هديه محصول رو بهش نداده بود و با كلي پيگيري تونست ازشون بگگيره (1329912) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.