پیشنهادی برای معضل پیامک های تبلیغاتی

بخش تعاملی الف - مهدی احمدی

12 شهريور 1392 ساعت 7:10

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.


پیامکهای تبلیغاتی هر روز با تعداد زیادی به دارندگان تلفن همراه ارسال می گردند. این پیامکها که تنوع زیادی هم دارند معمولا باعث آزار و کلافگی افراد می شوند. زیرا فرد دائما باید پیامک های رسیده شده را چک کند و از آنجا که اکثر این پیامک ها برایش کاربرد ندارد آنها را پاک کند. این عمل در دراز مدت به معضلی برای دارندگان تلفن همراه تبدیل شده است. بخصوص اینکه در ایامی نظیر انتخابات و برخی مناسبت های دیگر، تعداد این گونه پیامک ها افزایش زیادی می یابند.

حال اگر از جنبه دیگر به قضیه نگاه کنیم درخواهیم یافت که این پیامک ها سود سرشاری نصیب اپراتورهای تلفن همراه و موسسات ارسال پیامک می کنند. این در حالی است که کلافگی آن نصیب مشترکان می شود. حال اگر مردم نیز در این سود سهیم باشند دریافت پیامک های تبلیغاتی دیگر برایشان آزار دهنده نخواهد بود. فرض کنید بابت ارسال هر پیامک سودی نصیب شرکت ارسال کننده و اپراتور تلفن همراه شود. در حال حاضر شخص دریافت کننده پیامک، سهمی از این سود ندارد. حال اگر بخشی از این سود مثلا ۲۰ درصد آن به شخصی که پیامک را دریافت می کند برسد، آن شخص دیگر از دریافت پیامک شاکی نخواهد بود. زیرا بابت دریافت پیامک پولی نیز نصیب او شده است. بدین ترتیب شخص در طول روز و به تبع آن در طول ماه بابت دریافت پبامکهای تبلیغاتی پول زیادی به دست خواهد آورد که این پول می تواند در صورتحساب آن ماه شخص از هزینه ای که باید پرداخت کند، کسر شود.

از انجا که با زیاد شدن تعداد اپراتورهای تلفن همراه رقابت برای جذب مشتری بیش از پیش شده است و جلب رضایت مشترکان نیز اهمیت یافته است، ایده فوق می تواند توسط اپراتورها بکار گرفته شود. مردم نیز ترجیح خواهند داد که از خدمات اپراتوری استفاده کنند که نفع بیشتری برایشان داشته باشد.


کد مطلب: 197514

آدرس مطلب: http://alef.ir/vdcezf8zejh8oni.b9bj.html?197514

الف
  http://alef.ir