• میزان مصرف سیگار چقدر بود؟ / سال سخت برای واحدهای تولیدی

    میزان مصرف سیگار چقدر بود؟ / سال سخت برای واحدهای تولیدی

    دبیر انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۲، گفت که برآورد مصرف سیگار در وزارت صمت بیش از ۷۰ میلیارد نخ است، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد این رقم در حال حاضر به حدود ۹۰ میلیارد نخ رسیده است.

  • ده کشور اول جهان در مصرف سیگار و دخانیات/ ایران در جایگاه چندم است؟

    ده کشور اول جهان در مصرف سیگار و دخانیات/ ایران در جایگاه چندم است؟

    خبرآنلاین نوشت: بالاترین میزان مصرف سیگار در جنوب شرقی آسیا و منطقه بالکان اروپا مشاهده می‌شود و طبق آخرین آمار، از پنج کشور اول با بالاترین میزان مصرف سیگار در جهان، سه کشور در جزایر اقیانوس آرام، یک کشور در جنوب شرقی آسیا و یک کشور در آمریکای جنوبی قرار دارند.

  • افزایش ۱۹۰ درصدی مصرف سیگار در زنان

    افزایش ۱۹۰ درصدی مصرف سیگار در زنان

    رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از آنچه که «افزایش مصرف دخانیات بویژه در گروه‌های سنی حساس و همچنین از بین رفتن قبح مصرف دخانیات» خواند، گفت: مقایسه مصرف دخانیات در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال در سال ۱۴۰۰ نسبت به مطالعه‌ قبلی در سال ۱۳۹۵، حاکی از آن است که مصرف روزانه سیگار در زنان این گروه سنی ۱۹۰ درصد افزایش یافته است.

  • سرانه مصرف سیگار در ایران چند نخ است؟

    سرانه مصرف سیگار در ایران چند نخ است؟

    معاون اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان آمار مصرف سالانه سیگار در میان ایرانی‌ها، گفت: برخی آمارها نشان می‌دهد که مصرف سالانه سیگار در ایران ۸۰ میلیارد نخ است، در عین حال سهم هر فرد سیگاری در سال حدود ۶هزار نخ سیگار است.

  • مصرف سیگار یا موادمخدر توسط والدین چه پیامی به فرزندان منتقل می‌کند؟

    مصرف سیگار یا موادمخدر توسط والدین چه پیامی به فرزندان منتقل می‌کند؟

    نوجوانان ممکن است به دلایل مختلفی همچون فرار از مشکلات، کنجکاوی، فرار از مسئولیت، رهایی از مشکلات و فشارهای روانی یا حتی فشارهای گروه دوستان و همسالان به مصرف مواد مخدر گرایش داشته باشند، در این میان اما، والدین مهم‌ترین الگوی زندگی فرزندان هستند و آنچه که آنها درباره مواد اعتیادآور می‌گویند و انجام می‌دهند در نوع برخورد فرزندانشان نسبت به بلیعه شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تأثیر بسیار زیادی دارد.

  • مصرف سیگار باروری بانوان را کاهش می دهد

    مصرف سیگار باروری بانوان را کاهش می دهد

    عضو عیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف سیگار در بانوان قدرت باروری آنان را کاهش می‌دهد.

  • سبقت دختران از پسران در مصرف سیگار/ آمارها چه می گویند؟

    سبقت دختران از پسران در مصرف سیگار/ آمارها چه می گویند؟

    رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به ارائه تازه ترین آمار و گزارش ها از روند مصرف مواد دخانی در کشور پرداخت.