• رونمایی از حاکمان حقیقی آمریکا !

    رونمایی از حاکمان حقیقی آمریکا !

    گروه جهان الف،

    هیچ عجیب نیست اگر بگوییم که حاکمان واقعی آمریکا، دلالان اسلحه و شرکت های تسلیحاتی این کشور هستند. کنشگرانی که با طیف متنوعی از بازیگران فعال در کاخ سفید، کنگره آمریکا و حتی وزارت خارجه این کشور، پیوندهای نزدیکی دارند و با آن ها قراردادهایی دارند که عملا برایشان منافع مالی قابل ملاحظه‌ای را به همراه دارد.

  • هزینه‌های گزاف بچه لوس غرب !

    هزینه‌های گزاف بچه لوس غرب !

    گروه جهان الف،

    «"آریل شارون" نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس، زمانی در موضع گیری گفته بود که اگر مردم آمریکا بفهمند که تا چه اندازه دولت کشورشان تحت نفوذ لابی‌های صهیونیستی است(اشاره به نفوذ عمیق و ریشه ای این لابی ها در آمریکا)، بدون تردید علیه آن قیام خواهند کرد.»

  • ۳ نکته در مورد یک تغییر لحنِ معنادار

    ۳ نکته در مورد یک تغییر لحنِ معنادار

    گروه جهان الف،

    «به تازگی مقام های ارشد حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی دولت بایدن اعلام کرده اند که آمریکا "تا جایی که بتواند" به حمایت از اوکراین ادامه می دهد. این در حالی است که در ماه های ابتدایی جنگ اوکراین و حتی تا همین اواخر، دولت بایدن به صراحت اعلام می کرد که آمریکا "تا زمانی که جنگ اوکراین ادامه یابد"، از کیِف در جنگ علیه روسیه حمایت می کند.»

  • نابغه قاتل!

    نابغه قاتل!

    گروه جهان الف،

    «شاید یکی از عجیب ترین توصیفات هنری کسینجر از عالم سیاست را بتوان در توصیفی که او از قدرت داشت مشاهده کرد. وی در این رابطه تاکید می کند که "قدرت، غریزه جنسی نهایی است!" به بیان ساده تر، وی قدرت را چیزی همچون شهوت می دانست که از چشم انداز واقع گرایانه وی به حوزه روابط بین الملل، برای کسب آن بایستی هر اقدامی را انجام داد!»

  • ۳ حقیقت تلخ برای دولت بایدن در رابطه با ایران

    ۳ حقیقت تلخ برای دولت بایدن در رابطه با ایران

    «ایران هم از منظر سلبی و هم ایجابی، شرایطی را در منطقه ایجاد کرده که معادلات جاری در آن، تا حد زیادی در نقطه مقابل منافع راهبردی آمریکا است. معادله ای که در کلیت خود یک سرگیجه بزرگ را برای واشنگتن و مخصوصا دولت بایدن تداعی می کند.»

  • چرا آمریکا نباید در باتلاق توافق امنیتی جدید با عربستان گرفتار شود؟

    اندیشکده کوئینسی گزارش می دهد؛ چرا آمریکا نباید در باتلاق توافق امنیتی جدید با عربستان گرفتار شود؟

    گروه جهان الف،

    «آمریکا نباید بی دلیل خود را درگیر یک رقابت منطقه ای فرسایشی کند و جریانی را تقویت کند که در نهایت به هیچ عنوان در راستای منافع خودِ آن نیز نیست. در عین حال، باید توجه داشت که اسرائیلی ها صرفا به دنبال انعقاد یک توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا نیستند. آن ها یک توافق امنیتی میان اسرائیل و آمریکا را نیز می خواهند. توافقی که کاملا معطوف به ایران باشد.»

  • پرده ای جدید از ماجراجویی های عجیب و غریب دولت بایدن!

    پرده ای جدید از ماجراجویی های عجیب و غریب دولت بایدن!

    گروه جهان الف،

    «اساسا دولت کنونی آمریکا، توانایی تحمل هزینه ها و خسارت های سنگین هرگونه رویارویی و تقابل احتمالی با ایران را با توجه به چالش های قابل توجه داخلی و خارجی خود ندارد. مساله ای که البته در نوع خود بیش از پیش از ماهیت تبلیغاتی اقدام اخیر دولت بایدن در طرح این گزاره که نیروهای آن باید در کشتی های تجاری حاضر در خلیج فارس و تنگه هرمز حاضر شوند، پرده برداری می‌کند.»

  • علت آشفتگی آمریکا از وقوع کودتا در نیجر چیست؟

    پایگاه خبری-تحلیلی "نشنال اینترست" بررسی می کند؛علت آشفتگی آمریکا از وقوع کودتا در نیجر چیست؟

    پایگاه خبری-تحلیلی "نشنال اینترست" در گزارشی می نویسد: «جالب اینکه حداقل در ۵ مورد از ۷ کودتای اخیر در قاره آفریقا، رهبران کودتا، دوره های نظامی خود را در ایالات متحده آمریکا دیده اند.»

  • افشاگری از بحرانی جدی در ارتش آمریکا

    گلوبال تایمز گزارش می دهد؛افشاگری از بحرانی جدی در ارتش آمریکا

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد:«اکنون مردم آمریکا به وضوح شاهد آن هستند که نیروهای نظامیِ از جنگ برگشته آن ها، مورد غفلت و بدرفتاری قرار می گیرند و البته که پس از سال ها جنگ های فرسایشی و طولانی که آمریکایی ها از آن ها هیچ سودی نبرده اند، به دستِ فراموشی نیز سپرده شده اند.»

  • روایت اندیشکده آمریکایی از هرج و مرج عجیب در وزارت خارجه آمریکا

    روایت اندیشکده آمریکایی از هرج و مرج عجیب در وزارت خارجه آمریکا

    گروه جهان الف،

    اندیشکده کوئینسی در گزارشی می نویسد: «تا زمانی که سیاست خارجی آمریکا تکیه اصلی خود را به جای دیپلماسی بر زور و مداخلات نظامی قرار دهد، امیدی به ایجاد بهبود در آن نیست. عجیب آنکه در یکچنین شرایطی هیچکس نیز این سوال را نمی پرسد که چرا این وضعیت نامساعد در عرصه سیاست خارجی آمریکا برقرار است.»

  • اعتراف یک اندیشکده آمریکایی

    اعتراف یک اندیشکده آمریکایی

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «همزمان با کنار رفتنِ "ریچارد هاس" از سِمت ریاست بر یکی از اندیشکده های مهم و شناخته شده خصوصی در آمریکا که بر مسائل بین المللی متمرکز است، وی نتیجه‌گیری غم انگیزی را برای آمریکایی ها ارائه می کند. او در پاسخ به این پرسش که جدی ترین تهدید علیه جهان کنونی چیست؟ گفت: خودِ ایالات متحده آمریکا!»

  • نظم مافیایی آمریکا در نقطه پایان !

    پایگاه خبری گلوبال تایمز گزارش می دهد: نظم مافیایی آمریکا در نقطه پایان !

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «هرچه آمریکا با صدای بلند تر از نظم جهانی به اصطلاح قانون محور خود دفاع کند، این بدان معناست که در حراست از آن ضعیف تر از هر زمان دیگری است. چالش اصلی آمریکا این است که دیگر کشورها عملا نظم جهانی مطلوب آن را مثل گذشته به رسمیت نمی شناسند و این مساله اعتبار و احترام بین المللی متصور واشنگتن را تا حد زیادی مخدوش کرده است.»

  • وقتی امارات هم از بام آمریکا پر زد و رفت!

    وقتی امارات هم از بام آمریکا پر زد و رفت!

    گروه جهان الف،

    نشریه آمریکایی هیل در گزارشی می‌نویسد: «چین بزرگترین شریک تجاری امارات در حوزه تجارت غیرنفتی در سطح جهان است و امارات نیز دومین شریک تجاری بزرگ چین است. بهبود روابط امارات با چین و به طور خاص محورِ رقبای جهانی آمریکا، عملا بسیاری از سیاستمداران و اعضای کنگره آمریکا را واداشته تا در مورد قابل اتکا بودنِ امارات به عنوان یک شریک راهبردی برای آمریکا، ابراز تردید های جدی کنند.»

  • چرا بایدن بر میراث شکست خورده ترامپ اصرار دارد؟!

    نشریه "هیل" گزارش می دهد: چرا بایدن بر میراث شکست خورده ترامپ اصرار دارد؟!

    گروه جهان الف،

    نشریه هیل در گزارشی می نویسد: « بایدن به جای اینکه قدم در مسیر میراث ترامپ، مخصوصا در حوزه سیاست خارجی بگذارد، بهتر است که به تحریم های غیرموثر و پرهزینه آمریکا علیه کشورهایی نظیر ایران، کوبا و ونزوئلا خاتمه دهد و از ابزار دیپلماسی، استفاده بهتر و بیشتری را در راستای منافع ملی مردم آمریکا انجام دهد »

  • حذف "رابرت مالی" و اثرگذاری لابی صهیونیستی بر دولت بایدن

    حذف "رابرت مالی" و اثرگذاری لابی صهیونیستی بر دولت بایدن

    گروه جهان الف،

    «خروج رابرت مالی از تیم سیاست خارجی دولت بایدن، آن هم در شرایطی که وی از همان زمانِ آغاز به کارش، به مثابه فردی طرفدارِ تعامل با ایران و دستیابی به یک توافق با این کشور و در عین حال، مخالف با رژیم اسرائیل توصیف می شد، می تواند تا حدی به این معنا باشد که لابی های صهیونیستی و جریان های مخالف با تعامل با ایران، توانسته اند اثرگذاری مخرب خود را در سیاست خارجی آمریکا داشته باشند.»

  • افشاگری جدید از نقش مخفیِ شرکت های تسلیحاتی در سیاست خارجی آمریکا

    اندیشکده کوئینسی بررسی می کند: افشاگری جدید از نقش مخفیِ شرکت های تسلیحاتی در سیاست خارجی آمریکا

    اندیشکده کوئینسی در گزارشی می نویسد: «بر اساس تحلیل و ارزیابی های صورت گرفته، بیش از ۸۵ درصد از رسانه هایی که تحولات جنگ اوکراین در آمریکا را پوشش می دهند، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، کمک‌های مالیِ شرکت های تسلیحاتی آمریکایی را دریافت می کنند.»

  • نقابداران تبهکار...

    نقابداران تبهکار...

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «در فاصله زمانی میان پایان جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۰۱ میلادی، چیزی در حدود ۲۴۸ مورد درگیری نظامی در ۱۵۳ منطقه مختلف جهان رخ داده است. از این میزان، ۲۰۱ مورد درگیری نظامی توسط آمریکا ایجاد و تحریک شده است. این بدان معناست که آمریکا آغاز کننده شمار قابل ملاحظه ای از درگیری ها در اقصی نقاط جهان در طی دهه های اخیر بوده است».