• لحظه رسیدن آب به پل‌های تاریخی اصفهان

    لحظه رسیدن آب به پل‌های تاریخی اصفهان

    رها شدن آب زاینده رود و رسیدن آب به شهر اصفهان و لحظات عبور آب از زیر پل‌های تاریخی این شهر باعث خوشحالی مردم شد.

  • جادوی هزار رنگ پاییز در زاینده‌رود در شهرستان سامان
  • طبیعت پاییزی زاینده رود

    طبیعت پاییزی زاینده رود

    هر فصلی از سال یادآور رنگ و حس وحال خاص خود بوده اما فصل هزار رنگ پاییز یادآور رنگ‌های طلایی، زرد و نارنجی و برگ‌ریزان‌های زیباست. زاینده‌رود، بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه گرفته و در دشت مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود تا در نهایت به تالاب گاوخونی ختم می‌شود.

  • وزیر نیرو: مشکل حوزه زاینده‌رود حل می‌شود

    وزیر نیرو: مشکل حوزه زاینده‌رود حل می‌شود

    وزیر نیرو گفت: حوزه زاینده‌رود در حال حاضر چند میلیون مترمکعب ناترازی دارد که اطمینان می‌دهم مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

  • بارگذاری جدیدی روی منابع آبی «زاینده‌رود» درکار نیست

    بارگذاری جدیدی روی منابع آبی «زاینده‌رود» درکار نیست

    رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود گفت: مهمترین جزء طرح آبرسانی شرب استان چهارمحال و بختیاری، تصفیه‌خانه پیشرفته است و اجرای این پروژه به معنای بارگذاری جدید بر منابع آب نیست، در حقیقت فقط منطقه برداشت آب، تفاوت کرده است.

  • واکنش دیدنی اصفهانی‌ها از جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود

    واکنش دیدنی اصفهانی‌ها از جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود

    در این ویدئو تصاویری از جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود را می‌بینید. اصفهانی ها برای استقبال از جاری شدن آب به کف رودخانه رفتند.

  • زاینده‌رود رود ۲۰ آبان بازگشایی می‌شود

    زاینده‌رود رود ۲۰ آبان بازگشایی می‌شود

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از بازگشایی زاینده‌رود از بیستم آبان سالجاری به منظور انجام کشت پائیزه کشاورزن شرق استان خبر داد.

  • خزانِ تابستانه

    خزانِ تابستانه

    تغییرات اقلیمی، خشکسالی، تنش دمایی و نبود جریان آب در بستر رودخانه زاینده‌رود، منجر به پیداش پدیده کُلُروز (زرد شدن برگ درختان) و خزان زودرس درختان چنار در سال‌های اخیر در اصفهان شده است و با برگ‌ریزان، شاهد خزان در تابستان هستیم. بسیاری از درختان کهنِ ۷۰ تا ۸۰ سال در حاشیه زاینده‌رود که ریشه آن‌ها در خاک اطراف رودخانه بوده است.

  • داغ زاینده‌رود!

    داغ زاینده‌رود!

    زاینده‌رود، بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه گرفته و در دشت مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود تا در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد، اما سالهاست چشم این رود به جریان دائمی آب در دل خودش خشک شده است.

  •  ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شد/ خزان‌ درختان در ‌‌نوار زاینده‌رود

    ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شد/ خزان‌ درختان در ‌‌نوار زاینده‌رود

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شده و این تالاب خود به کانون خیزش گرد و غبار تبدیل شده است.