• راهکارهای کاهش چالش‌های آبی چیست؟
  • ۵۴درصد ظرفیت سدها خالی است

    ۵۴درصد ظرفیت سدها خالی است

    درحال حاضر با وجود ۲۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۶ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۴ درصد این ظرفیت خالی است.

  • چرا هیچکس در ایران بحران آب را جدی نمی گیرد؟!

    چرا هیچکس در ایران بحران آب را جدی نمی گیرد؟!

    گروه جهان الف،

    هنوز برای سیاستمدار و نخبه سیاسی و اقتصادی کشورمان، موضوع آب و بحران کم آبی به یک مساله و چالش عینی تبدیل نشده است. از این رو، آنی بودنِ این بحران به افکار عمومی نیز منتقل نمی شود. 

  • بحران از آنچه فکر می‌کنیم نزدیک تر است!

    بحران از آنچه فکر می‌کنیم نزدیک تر است!

    گروه اجتماعی الف،

    عدم توجه به بحران آب و خشکسالی در ایران، ممکن است به‌بهای نابودی کشور و تمدنی چندهزار ساله باشد و این معضل عمیق، باید اولی‌ترین مسئله ممکن برای حاکمیت تلقی شود. بر خلاف برخی تعابیر، بحران از آنچه تصور می‌کنیم، به ما نزدیک تر است!

  •  ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران

     ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در سال آبی گذشته، گفت: در راستای مدیریت تنش آبی در استان تهران حفر و تجهیز بیش از ۱۵۰ حلقه چاه به‌ منظور کنترل فشار در دستور کار قرار گرفت.

  • سازمان جهانی بهداشت: آب غزه رو به اتمام است

    سازمان جهانی بهداشت: آب غزه رو به اتمام است

    سازمان جهانی بهداشت امروز (دوشنبه) هشدار داد که ذخیره آب غزه رو به اتمام بوده و ساکنان آن با یک بحران عمومی قریب‌الوقوع مواجه هستند.

  • وضعیت آبی ۵ استان "قرمز" شد

    وضعیت آبی ۵ استان "قرمز" شد

    سخنگوی صنعت آب گفت: استان‌های تهران، قزوین، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی ۵ استانی هستند که در سال آبی اخیر بالای ۳۰درصد کاهش بارش داشته‌اند و در وضعیت قرمز از لحاظ منابع آبی هستند.

  • حل مشکل وضعیت قرمز «آبی» تبریز امروز و فردا!

    حل مشکل وضعیت قرمز «آبی» تبریز امروز و فردا!

    مسؤولان حوزه آب آذربایجان‌شرقی شیوه گرفتن وقت و تمدید آن را برای مدیریت تنش آبی تبریز در پیش گرفته‌اند.

  • کشور در بحران آب گرفتار شده است

    مدیر امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه: کشور در بحران آب گرفتار شده است

    مدیر امور آب کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه گفت: ما در بحران بزرگ آبی قرار داریم و اگر اقدامات اساسی در این زمینه صورت نگیرد کشور در معرض خطرات امنیتی و زیستی قرار می‌گیرد.

  • چالش‌های اصلی حکمرانی آب در ایران

    چالش‌های اصلی حکمرانی آب در ایران

    مهرداد سامانی، گروه اجتماعی الف،

    «حکمرانی آب در ایران در دوره های مختلف، درگیرِ سیاست های بعضا پوپولیستی شده و همین موضوع موجب شده تا رویه ها و اقداماتی در حوزه مذکور در پیش گرفته شوند که خود، بحرانِ آب در ایران را تشدید می کنند.»

  •  برای تروریسم آبی آماده ایم؟!

    برای تروریسم آبی آماده ایم؟!

    گروه اقتصادی الف،

    تحولات فراسرزمینی در مناطق غربی و شمال‌غربی کشور و اقدامات کشور ترکیه در خصوص احداث سدهای فراوان بر سرشاخه ارس، حاکی از آن است که در آینده ایران درگیر یک تروریسم آبی همه‌جانبه خواهد شد و ضرورت دارد از همین حالا در اندیشه یافتن چاره برای حل این معضل بزرگ باشیم.

  • همچنان آب خوردن‌مان هم به آمریکا مربوط است!

    همچنان آب خوردن‌مان هم به آمریکا مربوط است!

    سامان مهراد، گروه سیاسی الف،
  • یک بحران جدی در اروپا

    یک بحران جدی در اروپا

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «اوایل سال جاری میلادی، یافته های یک مطالعه پژوهشی که از تصاویر ماهواره ای استفاده کرده است، تایید می کرد که قاره اروپا از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون، از خشکسالیِ حاد رنج می برد. افزایش قابل توجه درجه حرارت هوا مانع از آن می شود که کسری بارش های قاره اروپا به خوبی جبران شود. مساله ای که اروپا را در چرخه ای خطرناکتر از حیث دسترسی به منابع آبی قرار می دهد».

  • قرارگاه شرایط اضطرار آب در تهران تشکیل می‌شود

    قرارگاه شرایط اضطرار آب در تهران تشکیل می‌شود

    مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به کاهش ذخایر آبی سدهای استان تهران گفت: قرارگاه شرایط اضطرار آب با محوریت و ریاست اداره کل مدیریت بحران استان تهران تشکیل می‌شود.