• آیا "اردوغان" می تواند جواب اعتماد مردم کشورش را بدهد؟

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی بررسی می کند: آیا "اردوغان" می تواند جواب اعتماد مردم کشورش را بدهد؟

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی می نویسد: «اکنون فقط باید منتظر ماند و دید که در آینده چه می شود و آیا به طور خاص اردوغان می تواند بر چالش های اقتصادی که کشورش با آن ها رو به رو است غلبه کند؟ آیا اساسا او می تواند جواب اعتماد مجدد مردم ترکیه به خود را بدهد؟ »

  • ماجراجویی‌های اردوغان، دردسرهای ترکیه

    تحلیل نشریه "اسپکتیتور" از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه؛ماجراجویی‌های اردوغان، دردسرهای ترکیه

    گروه جهان الف،

    نشریه "اسپکتیتور" در گزارشی می نویسد: «اردوغان از زمان حضور در کرسی ریاست جمهوری ترکیه در سال ۲۰۰۲، اقدامات ماجراجویانه زیادی را انجام داده است. با این همه، چه در مورد چالش‌های اردوغان در حوزه اقتصاد ترکیه و چه سلامت شخصی اش و چه موضوع مهاجرت، وی در ۵ سال آینده با سخت ترین دوران فعالیت های سیاسی خود رو به رو است».

  • پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و آغاز شمارش آرا

    پایان رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و آغاز شمارش آرا

    رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در یک هزار و ۹۴ حوزه انتخابیه ۸۱ استان این کشور آغاز شده بود، برابر قانون انتخابات و پس از اخذ آرای مردم و بدون تمدید، ساعت ۱۷ به وقت محلی پایان یافت.

  • تصاویر عجیب از حضور گوسفند در پای صندوق های رای در ترکیه

    تصاویر عجیب از حضور گوسفند در پای صندوق های رای در ترکیه

    کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را دست به دست کرده‌اند که نشان می‌دهد یک زن اهل ترکیه همراه با گوسفند خود پای صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری کشورش حاضر شد که مورد توجه عموم قرار گرفت.

  • انتخابات ریاست جمهوری ترکیه آغاز شد

    انتخابات ریاست جمهوری ترکیه آغاز شد

    انتخابات ریاست جمهوری ترکیه آغاز شد و در شرایطی که دور اول این انتخابات پیروز مشخصی نداشت، مردم ترکیه برای بار دوم به پای صندوق‌های رای می‌روند تا میان اردوغان اسلام‌گرا و قلیچداراوغلو با مواضع چپ‌میانه و سکولار، یکی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

  • ۲ نکته مهم در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

    ۲ نکته مهم در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

    «پاک کردنِ تاثیرات حضور ۲۰ ساله اردوغان و حزب عدالت و توسعه در صدر هرم قدرت سیاسی در ترکیه، کار چندان راحتی برای فردی نظیر قلیچدار اوغلو و متحدان همراه با وی(در صورت پیروزی نهایی آن ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه) نخواهد بود. اگرچه آرایش آرا دور اول انتخابات ترکیه و ائتلاف های انتخاباتی نیز از موقعیت برتر اردوغان در رقابت با قلیچدار اوغلو حکایت دارند.»

  • نتایج رسمی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام شد

    نتایج رسمی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام شد

    کمیسیون عالی انتخابات ترکیه نتایج رسمی دور اول را اعلام کرده و از آغاز رای‌گیری‌های دور دوم در خارج از این کشور خبر داد.

  • چرا نظرسنجی‌ها نتایج انتخابات ترکیه را به درستی پیش‌بینی نکردند؟!

    خبرگزاری رویترز بررسی کرد:چرا نظرسنجی‌ها نتایج انتخابات ترکیه را به درستی پیش‌بینی نکردند؟!

    گروه جهان الف،

    خبرگزاری رویترز در گزارشی می نویسد: «"اریک میرسون"، استراتژیست ارشد بازارهای نوظهور در نهاد موسوم به SEB، اینطور می گوید که نظرسنجی ها در ترکیه همچون بسیاری از دیگر کشورهای جهان، می توانند اغلب گمراه کننده باشند. این مساله به ویژه با توجه به وجود افرادی که لزوما در جریان برگزاری نظرسنجی ها، صداقت ندارند، ابعاد جدی تری را نیز به خود می گیرد.»

  •  تاثیرِ انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بر سیاست خارجی این کشور

    پایگاه خبری میدل ایست آی بررسی می کند: تاثیرِ انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بر سیاست خارجی این کشور

    پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی می نویسد: «اردوغان در بیش از ۲۰ سال حضور خود در عرصه قدرت سیاسی ترکیه، نوعی خاص از موزانه را در سیاست خارجی و امنیتی ترکیه حاکم کرده که برهم زدنِ آن، هزینه‌های قابل توجهی را برای ترکیه به همراه دارد. مهمتر از همه اینکه اردوغان جاه‌طلبی‌هایی را در عرصه سیاست خارجی ترکیه حاکم کرده که بدون تردید، تضعیف و ترک آن ها، حامل برخی هزینه ها برای ترکیه است.»

  • برنامه‌های انتخاباتی اردوغان به دلیل بیماری لغو شد

    برنامه‌های انتخاباتی اردوغان به دلیل بیماری لغو شد

    رجب طیب اردوغان تمام برنامه‌های انتخاباتی‌ خود را که از پیش برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برنامه‌ریزی کرده بود، به دلیل بیماری لغو کرد.