• روایت جدید یک نماینده مجلس درباره حقوق کارگران/ فرمول تعیین دستمزد تغییر می‌کند؟

    روایت جدید یک نماینده مجلس درباره حقوق کارگران/ فرمول تعیین دستمزد تغییر می‌کند؟

    بابائی کارنامی گفت: با ارائه این لایحه مشکل دستمزد کارگران حل نمی‌شود؛ می‌خواهند توپ را به زمین قوای دیگری بیندازند و مجلس را با جامعه کارگری درگیر کنند؛ تعیین حقوق کارمندان با کارگران متفاوت است در واقع کارگر در محیطی کار می‌کند که پارامترهای مزدی در آنجا جایگاهی ندارد و متغیرهای خاص خود را دارد و قانون گذار در قالب ماده ۴۱ قانون کار، مزد را به توافق کارگر با کارفرما در قالب شورای عالی کار واگذار کرده است.

  • افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

    رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ضمن تقدیر از ایستادگی نمایندگان کارگر در شورای عالی کار گفت: جامعه بازنشستگان هم چشم انتظار مصوبه دستمزد بودند و اگر گروه کارگری مقاومت نمی کردند شاید حتی این درصد هم محقق نمی شد.

  • عضو شورای عالی کار: خروج از جلسه و عدم امضای مصوبه مزد مطالبه کارگران از ما بود/ باوجود تورم ۴۵ درصدی مزد را ۳۵ درصد افزایش دادند!

    عضو شورای عالی کار: خروج از جلسه و عدم امضای مصوبه مزد مطالبه کارگران از ما بود/ باوجود تورم ۴۵ درصدی مزد را ۳۵ درصد افزایش دادند!

    محسن باقری تاکید کرد: مردم و کارگران در جلسات شورای عالی کار امسال که پخش شد، دیدند که مسئولین دولتی وعده‌های سال گذشته خود در شورای عالی کار را به یاد نیاورده و انکار می‌کردند.

  • بابایی:حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد افزایش یابد

    بابایی:حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۵۰ درصد افزایش یابد

    رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: با توجه به اینکه حقوق کارمندان در سال آینده با در نظر گرفتن افزوده شدن ۳ هزار امتیاز به حقوق آنها حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یاید، انتظار این است که حقوق کارگران نیز رشد ۵۰ درصدی را برای سال آینده داشته باشد.

  • با تورم ۶۰ درصدی، افزایش حقوق کارگران باید نزدیک ۴۰ درصد باشد

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:با تورم ۶۰ درصدی، افزایش حقوق کارگران باید نزدیک ۴۰ درصد باشد

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما معمولا هر سال به دوستان نظر مشورتی ارائه کرده‌ایم و همواره تاکید داریم که افزایش حقوق نزدیک به قانون باشد اگر تورم را دقیق درنظر بگیریم شاید حدود ۶۰ درصد باشد اما انتظار این نیست، ما موافق این هستیم که یک عدد مناسب که قابلیت اجرا هم داشته باشد و بینابین باشد یعنی همان حدود ۴۰ درصد عدد مناسب‌تری است.

  • وزیر کار درباره میزان افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارگران چه گفت؟/ احتمال افزایش حقوق تا ۲۳ میلیون تومان وجود دارد؟  

    وزیر کار درباره میزان افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارگران چه گفت؟/ احتمال افزایش حقوق تا ۲۳ میلیون تومان وجود دارد؟  

    در شرایط فعلی، نه تنها امیدی به جبران تورمِ بیش از ۱۴۰ درصدی خوراکی‌ها و هزینه‌های صعودی زندگی نیست، بلکه پذیرش افزایش دستمزد به اندازه تورم رسمیِ حدوداً ۵۰ درصدی نیز بعید می‌نماید.

  • یک کارشناس: افزایش حقوق کارگران در سال آینده بیشتر خواهد بود

    یک کارشناس: افزایش حقوق کارگران در سال آینده بیشتر خواهد بود

    یک کارشناس حوزه کار بیان اینکه افزایش حقوق کارگران برای سال آینده قطعا بیشتر خواهد بود، گفت: نمایندگان کارگری در شورای عالی کار باید برای رقم‌های بالاتر از ۱۱.۵ میلیون تومان چانه‌زنی کنند زیرا این مقدار در مجلس برای کارمندان حداقل‌بگیر تصویب شده و درباره کارگران نیز اجرا خواهد شد.

  • افزایش حقوق کارگران و کارمندان به اندازه تورم

    افزایش حقوق کارگران و کارمندان به اندازه تورم

    رئیس کمیته مزد شورای عالی کار با بیان اینکه فرایند تعیین دستمزد کارگران با حقوق کارمندان متفاوت است، گفت: در صورتی که تلاش بر این است دستمزد کارگران به حقوق کارمندان گره زده شود، از نمایندگان مجلس می‌خواهیم درصد حقوق کارمندان برای سال آینده را به اندازه تورم افزایش دهند تا این افزایش شامل حال کارگران نیز شود.

  • واکنش رحیم‌پور ازغدی به فساد واردات چای/ شرط دولت برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

    واکنش رحیم‌پور ازغدی به فساد واردات چای/ شرط دولت برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

    هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

  • افزایش حقوق کارگران در ۱۴۰۳ به‌اندازه کارمندان؟

    افزایش حقوق کارگران در ۱۴۰۳ به‌اندازه کارمندان؟

    درحالی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را ۱۸درصد پیشنهاد کرده است که پیش‌بینی می‌شود دستمزد سال آینده کارگران هم با اندکی تفاوت در همین محدوده تعیین شود، موضوعی که نمایندگان کارگران با آن مخالفند.

  • اصرار بی‌نتیجه کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار

    اصرار بی‌نتیجه کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار

    نمایندگان کارگران طی چند ماه اخیر چندین بار برای برگزاری جلسه شورای عالی کار درخواست کردند، ولی علی رغم وعده وزیرکار مبنی بر برگزاری جلسه به منظور بررسی وضعیت مزدی و معیشت تا کنون جلسه تشکیل نشده است.

  • احتمال افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال

    نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:احتمال افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم سال

    نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تداوم وضعیت تورمی در کشور، حقوق ۲۷ درصدی کارگران در نیمه دوم سال افزایش می‌یابد.

  • اعمال افزایش حقوق‌ ۱۴۰۲برای کارگران و بازنشستگان/زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین

    اعمال افزایش حقوق‌ ۱۴۰۲برای کارگران و بازنشستگان/زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش حداقل ۲۷ درصدی حقوق در سال جاری در احکام کارگران بخش خصوصی و دولتی اعمال شده گفت: پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با اعمال افزایش، طبق قانون مصوب مجلس صورت گرفت. این افزایش در احکام حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اعمال شده است و از اردیبهشت پرداخت خواهد شد. مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق فروردین نیز با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.