راه اندازی تست جامع آلرژی در آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تخصصی چکاپ

گزارش بازرگانی، 272709،   4021222037

آلرژی، علیرغم بروز گسترده‌ای که در جامعه دارد، اغلب به عنوان یکی از بیماری‌های نامرئی و کمتر شناخته شده در نظر گرفته می‌شود. این بیماری، که می‌تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند، برای بسیاری از افراد نه تنها ناتوان‌کننده بلکه به شدت آسیب‌رسان است. افرادی که از آلرژی رنج می‌برند، ممکن است با واکنش‌های شدید جسمانی مواجه شوند که کیفیت زندگی آنها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این در حالی است که در ظاهر، رنج و مشکلات ناشی از این بیماری برای دیگران قابل مشاهده و درک نیست.

یکی از بهترین روش ها برای کنترل آلرژی، شناخت دقیق منبع به وجود آورنده این بیماری است. هر فردی ممکن است به یک یا چند ماده آلرژی زای خاص حساسیت داشته باشد، که با شناخت این ترکیبات و خود داری از مواجهه با آنها می تواند این بیماری را در خود کنترل کند.

در گذشته تشخیص ماده ایجاد کننده آلرژی کار ساده ای نبود و تست های متعدد و پیچیده برای شناسایی منبع حساسیت انجام می شد. اما خوشبختانه امروزه روش های مبتنی بر چیپ ها (ماکرواری-Macroarray) به بازار ارائه شده اند که با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته در یک آزمایش ساده تعداد بسیار زیادی از آلرژن ها مورد ارزیابی قرار میگیرند.

یکی از معروف ترین این تست ها، تست آلرژی الکس (ALEX) است که می تواند حساسیت به 295 نوع ماده آلرژی زای موجود در طبیعت را به صورت همزمان مورد ارزیابی قرار دهد. در واقع این روش اولین آزمایش آلرژی به روش مالتی پلکس است که اجازه اندازه گیری همزمان IgE کل (tIgE) و IgE اختصاصی (sIgE) را در برابر انبوهی از عصاره های آلرژن و آلرژن های مولکولی می دهد.



آزمایش جامع آلرژی الکس به عنوان یکی از بهترین آزمایش آلرژی در دنیا در زمینه آلرژی در آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تخصصی چکاپ کرج راه اندازی گردید. این تست پیشرفته، به عنوان یکی از کامل‌ترین پنل‌های تست آلرژی شناخته شده است که قادر به شناسایی حساسیت به 295 ماده آلرژی‌زا در نمونه خون می‌باشد. این تکنولوژی نوآورانه همگام با برترین آزمایشگاه های جهان در شهر کرج در آزمایشگاه چکاپ ارائه شده و گامی اساسی در تشخیص منبع آلرژی به منظور کنترل بهتر بیماری‌های آلرژیک محسوب می‌شود. خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با سرمایه گذاری در این زمینه و تامین دستگاه ها و نرم افزارهای مرتبط این تست را در آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تخصصی چکاپ راه اندازی کنیم.

با توجه به تایید گسترده این آزمایش توسط پزشکان سراسر دنیا، آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تخصصی چکاپ به ارائه این خدمت با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلرژی پرداخته است. تست ALEX با شناسایی دقیق مواد آلرژن‌، از جمله انواع مواد غذایی و سموم حشرات، ذرات معلق در هوا و گرد وغبار، امکان ارائه استراتژی‌های درمانی فردی را فراهم می‌آورد. این رویکرد مبتنی بر تشخیص مولکولی، پزشکان را قادر می‌سازد تا توصیه‌های دقیقی برای اجتناب و پرهیز از مواجهه با آن ماده آلرژن، دارو درمانی یا ایمنوتراپی ارائه دهند.

 

دکتر پرویز فلاح، مدیریت آزمایشگاه تشخیص پزشکی و تخصصی چکاپ، در توضیح این آزمایش اظهار داشت: «آلرژی به بیماری ناپیدا معروف است، یک بیماری ناتوان کننده که تنها فرد مبتلا می‌تواند درک کند. هدف ما از راه‌اندازی این تست، کمک به تمامی افرادی است که از آلرژی رنج می‌برند تا عامل آلرژی خود را کشف کرده و با پرهیز از مواجهه مجدد با آن ماده آلرژن و همچنین روش‌های درمانی مناسب، مشکل خود را حل کنند».

ایشان افزودند: تست الکس می تواند با حجم کمی از نمونه خون فرد، در مدت کوتاهی گزارش کامل و جامعی را در مورد وضعیت آلرژی او ارائه کند. با ارائه نتایج دقیق از این تست، ما می‌توانیم به افراد کمک کنیم تا منبع آلرژی خود را شناخته و از آن دوری کنند و به پزشکان کمک کنیم تا استراتژی‌های درمانی فردی‌سازی شده‌ای را برای هر بیمار ارائه دهند.

از مزایای این تست جامع می توان به پوشش 100٪ از همه آلرژن‌های شناخته شده جهانی در یک آزمایش، ایجاد تصویری جامع از وضعیت حساسیت بیمار، میزان یا کمیت حساس بودن فرد به هر نوع ماده آلرژن، امکان جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی آلرژن‌ها و بهره‌گیری از نرم افزار آنالیزی پیشرفته برای ارائه گزارش کامل حساسیت‌ها اشاره نمود. این تست برای افرادی که دچار انواع آلرژی های فصلی یا حساسیت های ناشناخته هستند توصیه شده و به عنوان یک راهکار جامع برای مدیریت آلرژی‌های مختلف عرضه شده است. آزمایشگاه چکاپ کرج مفتخر است که این خدمت را به جامعه ارائه دهد و امیدوار است که این اقدام بتواند گامی موثر در بهبود سلامت و کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلرژی باشد.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین