۱۰ نکته برای انتخاب بهترین شرکت پشتیبانی شبکه

گزارش بازرگانی، 156134،   4011110094

پشتیبانی شبکه ، از جمله اساسیترین و مهمترین نیازهای هرکسب و کار در هر مقیاسی و در هر صنعتی است . در واقع سازمان ها برای استفاده و بهره مندی از انواع سرویس های مبتنی بر فناوری اطلاعات نیازمند ایجاد و تامین زیرساخت پایدار و امن شبکه هستند. در هنگام انتخاب شرکت پشتیبان جهت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه و امنیت باید به 10 نکتهای که در این مطلب بیان میکنیم، توجه کنید. با رعایت این نکات، میتوانید بهترین خدمات شبکه را دریافت کنید و از امنیت کسب و کار ، وب سایت و شبکه تان، اطمینان داشته باشید.

پشتیبانی شبکه چیست؟

پشتیبانی شبکه، مجموعهای از خدمات شبکه های کامپیوتری است که برای راه اندازی، حفظ پایداری و امنیت، نگهداری و رفع مشکلات شبکه و سرورها انجام میشود. استفاده از شبکه های کامپیوتری، راهی برای بالا بردن بازدهی و بهبود فرآیندهای داخلی سازمانی است. که به همان نسبت، اهمیت برون سپاری پشتیبانی شبکه هم مشخص میشود.

شرکتهایی مانند آراد آرپانت که به شکل تخصصی در حوزه شبکه و امنیت شبکه فعالیت میکنند، گزینههای مناسبتری نسبت به فریلنسرهای امنیت شبکه هستند. تعهد کاری ، سرعت پاسخگویی و داشتن قرارداد حقوقی، از جمله مزایای شرکت پشتیبان شبکه است اما این تنها مزیت و ویژگی این شرکتها نیست. برای انتخاب بهترین شرکت شبکه، باید به نکاتی که در ادامه بیان میکنیم، توجه داشته باشید.

ویژگیهای بهترین شرکت پشتیبانی شبکه

بهترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات شبکه های کامپیوتری، باید ویژگیهای زیر را داشته باشند و شما هم در هنگام بستن قرارداد، می بایست به این نکات توجه کنید:

1. داشتن قرارداد مناسب با چارچوب مشخص خدمات

اولین ویژگی یک شرکت پشتیبان شبکه خوب، داشتن یک قرارداد محکم برای اجرای دقیق تعهدات و خواستههای شماست. توانایی و مهارت شرکت خدمات شبکه های کامپیوتری هم باید در هنگام بستن قرارداد مشخص شود تا بتوانید مقایسه دقیقی از وضعیت داشته باشید. در واقع هر قراردادی می بایست دارای چهارچوب سطح خدمات (SLA) باشد.

2. گزارش دهی منظم و قابل فهم

سیستم گزارش دهی منظم ماهانه یا حتی هفتگی از اتفاقات و شرایط پیش آمده و همچنین سرعت پاسخگویی شرکت پشتیبان شبکه ، به شما کمک میکند تا بفهمید چه کارهایی برای شما انجام شده و برای چه چیزهایی هزینه میکنید. علاوه بر آن، گزارش دهی و ارائه لیست خدمات ارائه شده، به شما کمک میکند تا ارزیابی بهتری نسبت به خدمات داشته باشید.

3. داشتن برنامه برای مدیریت بحران

حملات سایبری میتواند به کابوس کسب و کار شما در هر اندازه و مقیاسی که هستید تبدیل شود. حتما از شرکت خدمات شبکه های کامپیوتری و پشتیبانی شبکه بخواهید تا برنامه خودش را در موقعیتهای بحرانی و حملات سایبری به شما ارائه دهد. مقایسه برنامههای مدیریت بحران آراد آرپانت و دیگر تیمها و شرکتهای مختلف، به شما کمک میکند تا دید بهتری نسبت به شرکتی داشته باشید که فرآیند حفظ و نگهداری را بهتر انجام میدهد.

4. فرآیند پاسخگویی سریع و به موقع

شرکت پشتیبان شبکه می بایست طی یک فرآیند سریع و متعهدانه پاسخگوی نیازها و مشکلات بوجود آمده در زیرساخت شبکه و سرورهای شرکت شما باشد . از پشتیبان شبکه ی خود بخواهید فرآیند های خود را جهت پاسخگویی ارائه دهد.

5. درصد رضایت مشتریان

با مشتریان سابق و فعلی گفتگو کنید و ببینید چند درصد از آنها، از خدمات دریافتیشان رضایت دارند. سابقه شرکت را هم مشخص کنید و مطمئن شوید که شرکت مورد نظر، تجربه کافی برای ارائه خدمات شبکه های کامپیوتری داشته باشد.

6. تعداد مدارک بین المللی پرسنل فنی

یکی از پارامترهای سنجش سطح علمی شرکت و توانایی حفظ پایداری و امنیت ، تعداد مدارک داخلی و بین المللی پرسنل آن شرکت و همچنین روند آموزش و رشد در آن شرکت می باشد ، پیشنهاد میکنیم تا از پشتیبان شبکه ی خود بخواهید تا مدارک داخلی و بین المللی و همچنین سوابق خود را به شما ارائه دهند.

7. مستندسازی و ارائه مستندات شبکه به کارفرما

در طول حیات شرکت، شما لزوما با یک ارائه دهنده خدمات و یک شرکت کار نمیکنید. بنابراین نیاز است تا مستندات مربوط به اقدامات انجام شده، اتفاقات و رخدادهای شبکه را از شرکت پیمان کار دریافت کنید. یک شرکت خوب خدمات شبکه، تمامی کارها ، معماری و جزئیات را مستند می کند و در پایان کار، مستندات را ارائه میدهد.

8. تعهد On-Call بودن کارشناسان در ساعات غیراداری

اگر نیاز به پشتیبانی 24 ساعته دارید، حتما تعهد خدمات 24 ساعته را در قرارداد بگنجانید. مطمئن شوید که در ساعات غیر اداری شرکت هم ،کارشناسان شبکه پاسخگوی سوالات و نیازهای شما هستند. میتوانید حتی شرایط نیروی هلپ دسک آراد آرپانت و مقیم در شرکت را جویا شوید و یک نیروی هلپ دسک یا متخصص شبکه به کارمندان شرکتتان اضافه کنید.

9. قیمت و هزینه خدمات شبکه

پشتیبانی شبکه در شرکتهای مورد نظر شما، بر طبق چه معیاری تعریف میشود؟ آیا خبری از سیستم قیمت گذاری و تعیین پلنهای خدماتی وجود دارد؟ از شرکت خدمات شبکه های کامپیوتری بخواهید تا ریز هزینهها را به شما ارائه بدهد و این هزینه خدمات را با دیگر شرکتها مقایسه کنید.

10. نحوه ارتباط با مشتری

هنگام گرفتن خدمات پشتیبانی Network تنها نباید به هزینهها فکر کنید و به دنبال شرکتهای ارزان قیمتتر باشید بلکه باید ببینید که این شرکتها با مشتریان خود چگونه رفتار میکنند و چطور پاسخگوی سوالات و نیازهای آنها هستند. ارائه خدمات بهتر، با مشتری مداری ممکن میشود.

سخن آخر

آراد آرپانت، از جمله بهترین شرکتهایی است که میتوانید برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه، خدمات امن سازی شبکه و سرویسهای سازمانی، به آن مراجعه کنید. تلاش آرادآرپانت بر این است که بهترین خدمات و اقدامات را برای راه اندازی، حفظ و نگهداری و مقابله با تهدیدات سایبری در اختیار مشتریانش قرار دهد. مهمترین ویژگی و مزیت آراد آرپانت، تخصص و تجربه در خدمات امن سازی زیرساخت شبکه و رعایت اصول امنیتی است. سرعت پاسخگویی بالا و داشتن نیروهای فنی متخصص به شما کمک میکند تا با خیالی راحت، خدمات طراحی زیرساختهای IT، پشتیبانی از زیرساختهای شبکه، خدمات Cloud و خدمات دواپس را دریافت کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین