پیش‌بینی وجود ۲۵هزارمعتاد متجاهر دراستان تهران/ افزایش ظرفیت پذیرش معتادان تهران تا ۲ ماه آینده

گروه اجتماعی الف،   4010524071

استاندار تهران از پیش‌بینی وجود حدود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران خبر داد.

پیش‌بینی وجود ۲۵هزارمعتاد متجاهر دراستان تهران/ افزایش ظرفیت پذیرش معتادان تهران تا ۲ ماه آینده

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در پایان جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: جلسات قرارگاه اجتماعی به عنوان برنامه‌ای ثابت به صورت مستمر برگزار می‌شود و در آن موضوعات مختلف حوزه اجتماعی استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مسائلی که مورد پیگیری مستمر قرار گرفته است موضوع ساماندهی معتادین متجاهر است که پیش‌بینی می‌شود بین ۲۴ تا ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: از تعداد معتادین متجاهر سطح استان تهران ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سطح استان ایجاد شده که در حال حاضر ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر زیر بار قرار گرفته است و البته بخشی از این ظرفیت نیز با بهبود معتادین به صورت مستمر خالی و بار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: تا ایجاد ظرفیت حدود ۲۵ هزار نفر در سطح استان تهران حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر نیازمند ایجاد ظرفیت جدید هستیم که مقدمات آن فراهم شده و ظرف دو ماه آینده به ظرفیت نهایی یعنی حدود ۲۵ هزار نفر خواهیم رسید و بدین ترتیب می‌توانیم تعهدات خود را عملی کنیم. خوشبختانه همه دستگاه‌ها پای کار هستند و در این امر پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

منصوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دومین جلسه قرارگاه اجتماعی استان تهران اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز در پیگیری تمرکز بر روی برخی مناطق آسیب‌دیده سطح استان تهران برای خدمت‌رسانی‌های ویژه گزارشی از یکی از این محدوده‌ها ارائه شد که خوشبختانه براساس این گزارش افراد این محدوده به صورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و با برپا شدن میزهای خدمت برای مسائل و مشکلات مختلف آنها از جمله موضوع اشتغال، اقدامات موثری انجام شده است. در حقیقت ما در این محدوده‌ها شغل افراد را تضمین کرده‌ایم به صورتی که اگر فردی مراجعه کند حتما می‌تواند کاری را به عنوان شغل پیدا کند.

وی افزود: در جلسات قرارگاه اجتماعی استان تهران دستگاه‌های مختلف در هر جلسه به صورت تفکیک شده گزارش‌هایی در مورد مناطق آسیب‌دیده ارائه می‌کنند و مصوبات این حوزه توسط فرماندار تهران پیگیری می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به موضوع اصلاح بافت فرسوده و محیط کالبدی این مناطق به عنوان یکی دیگر از دستور جلسات قرارگاه اجتماعی استان تهران اظهار کرد: محدوده‌های بافت فرسوده به لحاظ سیمای بصری با مشکلاتی مواجه هستند و باید با تسهیلات و نگاه ویژه دولت مشکلات آنها برطرف شود. در همین راستا با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و دستوری که توسط رئیس جمهور داده شده تسهیلات ویژه و معافیت‌های عوارض به گونه‌ای داده خواهد شد تا منزل این مناطق تغییر پیدا کند و این موضوع مختص یک محله نیست و در محله‌های مختلف قابل اجراست.

منصوری در خصوص ساماندهی معتادین متجاهر با تاکید بر این‌که برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در سطح استان تهران در قالب برنامه استانی است، افزود: قطعا بین تهران و شهرستان‌های اطراف در هم‌تنیدگی بسیاری وجود دارد و تمامی برنامه‌ها باید با در نظر گرفتن همه شهرستان‌ها اجرایی شود اما برای ورود معتادین متجاهر از سایر استان‌ها به تهران باید به این نکته توجه داشته باشیم که تهران پایتخت اقتصادی است و افراد برای پیدا کردن شغل به این استان مراجعه می‌کنند قطعا نمی‌توانیم مرزهای استان را ببندیم مساله سایر استان‌ها مساله‌ی ما نیز هست و در این حوزه باید نگاهی ملی وجود داشته باشد اگر در سایر استان‌ها همین اقدامات انجام شود قطعا با این آسیب مواجهه مناسبی انجام شده است. ما تلاش می‌کنیم این موضوع در سایر استان‌ها نیز به همین شکل حل و فصل شود و در این راستا کمک خواهیم کرد اما تهران صورت مساله بزرگتری دارد ولی در سایر استان‌ها نیز توسط استانداران این موضوع در حال پیگیری است به شکلی که برخی استان‌ها به شکل ۱۰۰ درصدی مساله را حل کرده‌اند ان‌شاالله ما بتوانیم روزی گزارش دهیم که موضوع معتادین متجاهر به صورت ۱۰۰ درصدی در تهران حل شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین