آماده‌باش پدافند موشکی تایوان در پی هجوم ۲۲ جنگنده چینی  

گروه جهان الف،   4010513111 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۲۲ فروند هواپیمای جنگی چینی در اقدامی کم‌سابقه از خط حائل میان تنگه تایوان عبور کردند.  

به گزارش فارس، وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد ۲۲ فروند هواپیمای جنگی چینی وارد حریم پدافند هوایی این جزیره شده‌اند.

به نوشته روزنامه «تایمز آف ایندیا»، این وزارتخانه اعلام کرد این جت‌های ارتش چین از منطقه پدافند هوایی و خط حائل تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

وزارت «دفاع ملی تایوان» در بیانیه خود آورده است، «سامانه‌های دفاع موشکی هوایی» برای ردیابی این جنگنده‌ها استفاده شد و هشدار رادیویی برای این جنگنده‌ها پخش شد.

تایمز آف ایندیا نوشت، خط حائل خطی است که تایوان و چین را در تنگه تایوان از یکدیگر جدا می‌کند و عبور جنگنده‌های چینی از این خط، اتفاق کم سابقه‌ای محسوب می‌شود.

روز گذشته (چهارشنبه) و امروز در مجموع ۴۹ هواپیمای جنگی چینی به سمت تایوان حرکت کردند که ۴۴ مورد آن‌ها از خط حائل عبور کردند.

در حال حاضر، ارتش چین در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌هایی را اطراف این جزیره آغاز کرده است.

علاوه بر هجوم جنگنده‌ها به خط حائل تنگه تایوان، ارتش چین امروز اعلام کرد که «حمله موشکی دقیقی» در تنگه تایوان به‌عنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سیستم‌های نظارتی هشدار اولیه برای رهگیری شلیک موشک‌ها که به سمت شمال شرقی و جنوب غربی تایوان پرتاب شده، استفاده کرده است.

اوایل امروز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرده بود که نیروهای این جزیره در آماده‌باش کامل و بر اوضاع نظارت دراند تا از تنش‌های بیشتر جلوگیری کنند.

رزمایش نظامی چین واکنش‌های زیادی به همراه داشت و روزنامه چینی «گلوبال تایمز» به نقل از کارشناسان نظامی نوشته این رزمایش در نوع خود «بی‌سابقه» است و برای اولین بار موشک‌هایی از فراز تایوان عبور خواهد کرد. ارتش چین همچنین برای اولین بار از توپخانه بردبلند با تسلیحات جنگی در تنگه تایوان استفاده خواهد کرد.