جذابترین راه های تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا

گزارش بازرگانی،   4010513108

مهاجرت همیشه در همه دنیا طرفداران خودش را دارد. به صورت کلی هر چه یک جامعه شرایط نامناسب تری داشته باشد، تقاضای بیشتری برای مهاجرت به جوامع دیگر خواهد داشت. تحصیل در کانادا یکی از راه هایی است که می توانید از طریق آن هم یک دوره تحصیلی با استانداردهای بالا را تجربه کنید و هم در کشوری پیشرفته زندگی کرده و البته بعدا به اقامت دائم کانادا هم فکر کنید.

تحصیل در کانادا

مراحل مهاجرت تحصیلی

علاوه بر اهمیت هزینه تحصیل در کانادا که ممکن است برایتان خیلی مهم باشد، طی کردن درست مراحل درخواست نیز اهمیت بالایی دارد.برای مهاجرت و تحصیل در کانادا، مراحل مختلفی وجود دارد که باید طی کنید.

گام اول فراهم کردن مقدمات است

در اولین گام در واقع باید مراحل مقدماتی را پشت سر بگذارید که امکان ورود به مراحل بعدی را برایتان فراهم می کند.

تکلیف زبان را مشخص کنید

برای این که بتوانید در دانشگاه های کانادا درس بخوانید باید به زبان تسلط داشته باشید. زبان تحصیل در این کشور انگلیسی، فرانسوی و یا هر دو می باشد. حتما می دانید که یادگیری زبان زمان بر است و این کار را نمی توان به روزها و یا حتی ماه های آخر موکول کرد. هنگامی که اپلای می کنید باید مدرک زبان تان هم آماده باشد.

داشتن آیلتس با نمره حدودا 6 می تواند شانس شما را برای پذیرش افزایش دهد. دقت کنید که بسته به دانشگاه و رشته انتخابی ممکن است نمره زبان بالاتری هم از شما بخواهند. به صورت کلی ممکن است تا نمره 7.5 را از شما بخواهند که البته این نمره برای مقطع دکتری است و در مقاطع پایین تر می توانید با نمره زبان پایین تر هم وارد دانشگاه شوید.

** در صورتی که مدرک زبان ندارید می توانید از پذیرش مشروط بهره مند شوید. در این روش باید ابتدا یک دوره زبان را بگذرانید و سپس وارد دوره اصلی آموزش شوید.

مدرک تحصیلی تان را آزاد کنید

برای پذیرش در دانشگاه باید مدرک تحصیلی مقطع قبلی را ارائه دهید. حتما می دانید که برخی دانشگاه ها در ایران مدرک شما را تا مدتی آزاد نمی کنند و یا نمی توانید با آن به خارج از کشور بروید. در هر صورت در شرایط خاص می توانید با دانشگاه مذاکره کرده و مراحل لازم را طی نمایید.

مدارک را ترجمه کنید

تمامی مدارک لازم برای پذیرش و دریافت ویزا را باید ترجمه کنید. دقت کنید که ترجمه مرحله مهمی است. ترجمه مدارک باید توسط دارالترجمه های رسمی انجام شده و به مهر دادگستری ممهور شود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مشاوره تحصیلی بگیرید

این مرحله هم مرحله مهمی است. قرار است در چه دانشگاه و چه رشته ای تحصیل کنید؟ آیا موارد انتخابی با شرایط تان مطابقت دارد؟ شما باید دانشگاه و رشته ای را انتخاب کنید که شانس پذیرش را برایتان افزایش دهد و هم چنین با علاقه و توانایی هایتان سازگار باشد. علاوه بر این ها بازار کار هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید.

شهری که برای تحصیل انتخاب می کنید هم مهم است. بعضی شهرها ممکن است پر هزینه باشد و برایتان دردسرهایی از این بابت درست کند.

به صورت کلی شما باید دانشگاه، شهر و رشته ای را انتخاب کنید که با خیال راحت و ذهن باز، بتوانید به تحصیل تان بپردازید.

گام دوم، اپلای و پذیرش تحصیلی را پشت سر بگذارید

برای اپلای و پذیرش هم باید مراحل مختلفی را طی نمایید.

فرم های مربوطه را تکمیل کنید

فرم ها برای دانشگاه های مختلف متفاوت است. دقت کنید که تکمیل فرم ها هم خودش موضوع مهمی است و باید با دقت انجام شود. انگیزه نامه و رزومه شما با دقت بررسی می شود بنابراین پیشنهاد می کنیم برای تکمیل آن ها از کارشناسان خبره کمک بگیرید.

اپلیکیشن فی را بپردازید

این هزینه معمولا برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده و جدا از هزینه شهریه دریافت می شود. اپلیکیشن فی جهت بررسی پرونده دریافت می شود.

دیپازیت شهریه را انجام دهید

منظور از دیپازیت این است که پس از موافقت اولیه دانشگاه با پذیرش تان، باید مبلغی به میزان یک شهریه کامل را پرداخت کنید. هدف این است که  جدی بودن شما برای تحصیل در دانشگاه مشخص شود و البته با این کار شانس پذیرش تان هم بیشتر خواهد شد.

در گام سوم، دریافت ویزا و انجام  امور مربوطه را پیگیری کنید

پس از این که مراحل مقدماتی و اپلای انجام شد باید برای دریافت ویزا اقدام نمایید. برای این کار باید مدارک و فرم های مربوطه را آماده کرده و به سفارت ارسال کنید.

انگشت نگاری را انجام دهید

پس از این که پرونده تان به سفارت کانادا ارسال شود حداکثر تا یک ماه فرصت دارید برای انگشت نگاری اقدام کنید. هم وطنان مان برای انجام این کار باید به یکی از مراکز  VAC در اطراف ایران مراجعه نمایند.

منتظر نتیجه بمانید

در این مرحله باید صبر کنید تا نتیجه درخواست تان مشخص شود. اگر درخواست تان رد شود می توانید دوباره درخواست بدهید. در صورتی که درخواست تایید شود باید جهت الصاق ویزای تحصیلی به پاسپورت، به سفارت کانادا بروید. شما می توانید به جای این که خودتان به سفارت مراجعه کنید، از خدمات پیکاپ ویزا استفاده نمایید.

مراحل مهاجرت به کانادا را بیان کردیم. خوب است با تعدادی از مفاهیم مهم در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا آشنا شوید.

ویزای تحصیلی کانادا

کار و تحصیل به صورت همزمان در کانادا

شما می توانید همزمان با تحصیل تا 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوید. همسر شما می تواند در این کشور به صورت تمام وقت شاغل شود.

** دقت کنید که برای کار همزمان با تحصیل باید SIN داشته باشید که یک کد 9 رقمی است. این کد را می توانید در فرودگاه و یا از طریق مراکز مربوطه دریافت نمایید.

پیکاپ ویزا چیست؟

این ویزا به شما اجازه می دهد نماینده تان فرآیند الصاق ویزا به پاسپورت را به جای شما انجام دهد و نیازی به مراجعه به کشوری دیگر نداشته باشید. این کار توسط موسسه ها و آژانس هاس مسافرتی انجام می شود. دقت کنید که تنها باید به موسساتی اعتماد کنید که خدمات شان کاملا به صورت قانونی انجام می شود.

مرخصی یا انصراف از تحصیل در کانادا

هر سال تحصیلی در کانادا 8 یا 9 ماه است. به ازای هر سال تحصیلی شما می توانید 3 تا 4 ماه مرخصی داشته باشید. دقت کنید که فاصله بین درس نباید بیش از 150 روز شود. این موضوع می تواند برایتان دردسر درست کند.

می توان پس از تحصیل شاغل شد؟

بله. افراد بسیاری پس از پایان تحصیلات، در کانادا مشغول به کار می شوند و از این طریق قدمی برای دریافت اقامت دائم هم بر می دارند. بسته به دانشگاه و نیز طول دوره تحصیلی تان شما می توانید حداکثر تا 3 سال در کانادا به کار مشغول شوید.

کار در کانادا باعث می شود بتوانید از مزایای سابقه کار کانادایی و موارد مشابه بهره مند شده و شانس تان را برای دریافت اقامت دائم این کشور افزایش دهید.

امور لازم پس از ریجیکتی

امیدواریم که این اتفاق برایتان نیافتد ولی به هر حال تعداد زیادی از درخواست ها رد می شوند. جای نگرانی نیست زیرا می توانید پس از ریجکتی اقدامات لازم را انجام دهید. در بسیاری از موارد، افراد پس از ریجکتی توانسته اند تاییدیه های لازم را دریافت نمایند.

کاری که باید بکنید این است که نواقص پرونده را برطرف کرده و در واقع راهکارهایی برای گرفتن تایید داشته باشید. این کار معمولا توسط افراد خبره و با تجربه انجام می شود.

برای تمدید ویزا چه باید کرد؟

احتمال دارد اعتبار ویزایتان کمتر از دوره تحصیل شما باشد. معمولا این موضوع برای پذیرش مشروط اتفاق می افتد. در هر صورت جای نگرانی نیست. شما می توانید با ارائه مدارکی که نشان دهنده ادامه تحصیل تان در کانادا است، ویزای خود را تمدید نمایید. برای تمدید ویزا باید هزینه آن را پرداخت کنید اما نیازی به انگشت نگاری مجدد وجود ندارد.

موسسه مهاجرتی معتبر در ایران

اگر خودتان اطلاعات کافی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را نداشتید می توانید با کمک موسسات مهاجرتی معتبری همچون موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان که دارای مجوز معتبر می باشد اقدام کنید و از راهنمایی مشاوران این مجموعه کمک بگیرید.