اولویت جامعه ایران موی بانوان نیست

گروه تعاملی الف،   4010512036 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
اولویت جامعه ایران موی بانوان نیست

گروه تعاملی الف - حسن بصیری هریس*:

همان‌طور که می‌دانیم حکومت به تنهایی اداره نمی‌شود مگر با مردم و هیچ قانون و بخشنامه‌ای را نمی‌توان با جبر و زور بر مردم تحمیل کرد مگر آنکه آن جامعه بخشنامه مورد تصویب را قبول نمایند و به صراحت در قانون جرم تلقی شود یا مورد قبول عقلای یک جامعه باشد.

در کشور همان‌طور که نتوانستند ویدیو، ماهواره و ... را ممنوع کنند و مردم با ممنوعیت بیشتر روی آوردند در بحث حجاب اجباری نیز همان‌طور که آیت‌الله شهید بهشتی جبر و زور را قبول نداشته، مردم نیز قبول ندارند اما رعایت می‌کنند چرا که اگر رعایت نمی‌کردند مثل کشورهای خارجی لخت و یا با لباس زیر در خیابان‌ها بودند و باید حرمت این افراد که رعایت می‌کنند نگه داشته شود و نباید با بخشنامه و تفسیر و روایت تازه که منشا واحدی ندارند دختر مردم را به زور سوار خودرو گشت ارشاد و تنبیه و مجازات نمود و تفسیر دین را بر ضرر مردم انجام داد.

حقوق شهروندی بخش اساسی ارزش‌های هر جامعه را تشکیل می‌دهد که علاوه بر آن حقوق کیفری نیز علاوه بر تضمین‌گر در دولت در بحث جرم شناسی بیان نموده است که جرائم برای حفاظت از ارزش‌هایی که جامعه حفاظت از آن ارزش‌ها را ضروری می‌دانند انگاشته می‌شود تا وقتی که افکار عمومی آن ارزش را ضروری بدانند، جرم بودن نقض آن ارزش مفید است.

*مشاور قضایی خانواده