بلومبرگ: بیم وقوع ورشکستگی‌های عظیم در آلمان وجود دارد

گروه جهان الف،   4010414004

بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد که بانک‌های آلمانی پس از کاهش عرضه گاز از روسیه به آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد در اروپا، از وقوع موارد بزرگ نکول در آلمان بیم دارند.

بلومبرگ: بیم وقوع ورشکستگی‌های عظیم در آلمان وجود دارد

به گزارش فارس، خبرگزاری بلومبرگ آلمان روز دوشنبه گزارش داد که بانک‌های آلمانی پس از کاهش عرضه گاز از روسیه به آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد در اروپا، از وقوع موارد بزرگ نکول در آلمان بیم دارند.

این خبرگزاری به نقل از مقامات ارشد حوزه پولی آلمان گفت: بانک‌های آلمان باید بودجه بیشتری را برای پوشش افزایش احتمالی بدهی‌ها در صورت قطع گاز روسیه اختصاص دهند.

به گفته بلومبرگ، این سناریو منجر به رکود در بزرگترین اقتصاد اروپا خواهد شد،  بانک‌های وام دهنده در آلمان هم در حال حاضر دغدغه عملیات تعمیر و نگهداری تعمیر خط لوله «جریان شمالی» را دارند. دو بانک بزرگ که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که احتمالا عملیات واردات گاز از خط لوله انتقال گاز جریان شمالی به محض تکمیل عملیات تعمیر از سر گرفته نمی‌شود.

عرضه گاز طبیعی از روسیه به کشورهای اروپایی، از جمله آلمان، از طریق خط لوله جریان شمالی (یک خط لوله گاز از روسیه به آلمان از طریق کف دریای بالتیک) در اواسط ژوئن ۲۰۲۲ (اواخر خرداد ماه) به دلیل مشکلات فنی کاهش یافت، زیرا کانادا به بهانه تحریم‌ها علیه مسکو از بازگرداندن توربین‌های گازی به روسیه پس از تعمیر آنها خودداری کرد.

نورد استریم، شرکت مسئول بهره برداری از خط لوله جریان شمالی در پایان هفته گذشتهاز توقف موقت پمپاژ گاز از روسیه به اروپا به منظور انجام عملیات  تعمیر و نگهداری این خط لوله خبر داد.

این شرکت جمعه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جریان شمالی» از ۱۱ تا ۲۱ ژوئیه(۲۰ تا ۳۰ تیر ماه) برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری بسته خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در اسفند ماه گذشته در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین به دولت خود دستور داد تا تحریم‌هایی را علیه نورد استریم 2 که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کند، وضع کند. به دنبال آن، المان اعلام کرد که مجوز خط لوله [نورد استریم 2] را متوقف کرده است.