دستور پوتین به نظامیان روس برای کشاندن حملات به عمق «دونباس»

گروه جهان الف،   4010413112

به دنبال موفقیت روسیه در تسخیر شهر راهبردی«لیسیچانسک» رئیس جمهور روسیه به نیروهای خود دستور داد دامنه حملات را به عمق «دونباس» در شرق اوکراین بکشانند.

دستور پوتین به نظامیان روس برای کشاندن حملات به عمق «دونباس»

به گزارش فارس، پس از تصرف شهر راهبردی «لیسیچانسک» توسط نیروهای روسیه، رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه به نظامیان روسیه دستور داد تا دامنه حملات  را به عمق منطقه «دونباس» در شرق اوکراین بکشانند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشستی با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای مستقر در آنجا باید به عملیات خود ادامه دهند،

پوتین گفت: «یگان‌های نظامی از جمله یگان‌های شرق و گروه غرب باید وظایف خود را طبق برنامه‌های مصوب قبلی انجام دهند.امیدوارم که همه چیز همانطور که تاکنون در لوهانسک اتفاق افتاده به پیش برود.»

بر اساس این گزارش، از دست دادن لیسیچانسک «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را بر آن داشت تا درخواست‌ها برای افزایش عرضه تسلیحات از غرب را افزایش دهد تا کی‌یف بتواند مقاومت را حفظ کند و سرزمین‌های از دست رفته را بازپس گیرد.

وی در خصوص عقب‌نشینی نیروها از لیسیچانسک گفت: «اگر فرماندهی ارتش ما، افراد را از نقاط خاصی از جبهه به خصوص لیسیچانسک که دشمن بیشترین برتری شلیک دارد، خارج کند، فقط یک مفهوم دارد: ما به لطف تاکتیک‌ها، افزایش عرضه تسلیحات مدرن خود بازمی‌گردیم.» 

به گفته وزارت دفاع روسیه، آزادسازی لوهانسک (از جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین که پیش‌تر از سوی مسکو به رسمیت شناخته شده) با سقوط شهر لیسیچانسک و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شد که اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح جمهوری لوهانسک هستند. این وزارتخانه افزود نیروهای دونتسک و لوهانسک ۱۸۲ کیلومتر از زمین‌های لوهانسک را از کنترل نیروهای کی‌یف آزاد کردند.

ارتش روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌ زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارید زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سنگین و سبک، بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.