مدیر دفتر بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران: فردا از تردد در حاشیه رودخانه جاجرود خودداری کنید

گروه اجتماعی الف،   4010413061

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، نسبت به بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان هشدار داد.

فردا از تردد در حاشیه رودخانه جاجرود خودداری کنید

محمد شهریاری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های بهره برداری از سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد، مطابق روال سال‌های قبل، عملیات فلشینگ و بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان، در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴ تیر امسال انجام خواهد شد. خروجی سد به سمت رودخانه جاجرود افزایش محسوسی خواهد داشت و به حدود ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه خواهد رسید. 

او گفت: این عملیات هر سال پس از فصل آبگیری به اجرا در می‌آید و به شهروندان، گردشگران، مجاوران و ساکنان شهر‌ها و روستا‌های پایین دست سد لتیان توصیه می‌شود، از هر گونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود، حدفاصل پایین دست سد تنظیمی لتیان تا سد ماملو اکیداً خودداری کنند تا شاهد بروز حوادث و اتفاقات ناگوار نباشیم.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای تهران، با توجه به اینکه سامانه شرق تهران شامل سد‌های لار، لتیان و ماملو بوده و با مدیریت منابع آبی این سد‌ها بخش عمده‌ای از نیاز آب شرب تامین می‌شود، آب رهاسازی شده در عملیات تخلیه رسوب سد لتیان نهایتاً در پایین دست و در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای مصرف آب شرب کلانشهر تهران و شهر‌های جنوب شرق استان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.