رسانه‌های عبری اعلام کردند احتمال باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی پس از سفر بایدن  

گروه جهان الف،   4010413058

یک وب سایت عبری زبان اعلام کرد که اگر بازدید رئیس جمهور آمریکا منجر به عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان شود، به احتمال زیاد ریاض در اولین قدم به اسرائیل اجازه خواهد داد از حریم هوایی آن استفاده کند.

احتمال باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی پس از سفر بایدن  

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وب سایت عبری "وای‌نت" تاکید کرد که این اقدام ممکن است باعث تسریع در پروازهای هوایی به مقصدهای جدید به ویژه استرالیا و ژاپن شود.

براساس گزارش این وب سایت شرکت هواپیمایی اسرائیلی "ال عال" قبلاً قصد داشت پرواز سه هفته‌ای به توکیو را در مارس ۲۰۲۰ آغاز کند و در همین راستا هواپیمای "Dreamliner" را که قرار بود در این خط هوایی گنجانده شود ، خریداری کرد. منتهی با اوج گیری پاندمی کرونا این امر به تعلیق افتاد.

این گزارش بیان می‌کنند در حال حاضر امکان راه‌اندازی یک خط پرواز میان اسرائیل و ژاپن به صورت مستقیم وجود دارد.

وب سایت وای‌نت خاطرنشان کرد: در آن دوره ، عربستان با پرواز شرکت هواپیمایی "هند ایر" برای عبور از فضای هوایی این کشور برای رسیدن به اسرائیل موافقت کرد که در نوع خود اولین به حساب می‌آید.

پس از امضای توافق نامه‌های "ابراهیم"، عربستان موافقت کرد که به همه خطوط هوایی اسرائیلی اجازه دهد برای کاهش مدت زمان سفر، از طریق فضای هوایی خود به طرف‌های عضو پیمان ابراهیم پرواز کنند.

درهمین زمینه این وب سایت نوشت در صورتی که در سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان، روابط عربستان با اسرائیل عادی سازی شود، این احتمال وجود دارد که اولین گام در زمینه عادی سازی در صنعت هواپیمایی به ویژه در زمینه خطوط هوایی صورت گیرد.