دستور رییس جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

گروه اجتماعی الف،   4010411105

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از تاکید و تایید اعضای شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان برای افزایش سرمایه این صندوق خبر داد و گفت: رییس جمهور در اولین نشست این شورا از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت، مراحل قانونی این افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار دهد.

دستور رییس جمهور برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت به تشکیل نخستین نشست شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان در هفته گذشته به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد و افزود: در این نشست گزارشی از اقدامات انجام ‌شده در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان ارایه و یکی از مهم‌ترین مباحثی که در این میان مطرح شد و رییس جمهور نیز بر آن تاکید بسیار کرد، مساله لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان مهم ترین نهاد تامین مالی زیست‌بوم فناوری در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست رییس جمهور با توجه به نامگذاری سال جاری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین به اهتمام دولت سیزدهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم نوآوری کشور اشاره و بر این نکته تاکید کرد که سرمایه کنونی صندوق نوآوری پاسخگوی نیازهای فزآینده شرکت‌های دانش بنیان نیست و با عبور تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز ۶ هزار و ۸۰۰ شرکت، لازم است سرمایه صندوق افزایش یابد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: آیت الله رئیسی در این نشست از سازمان برنامه و بودجه خواست تا به فوریت و جدیت نسبت به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کند.  

وحدت ادامه داد: لزوم افزایش سرمایه صندوق نیز سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی هم در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و هم در قانون بودجه کشور به تصویب رسیده است.

به گزارش ایرنا، ‌ نخستین نشست شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان نهم تیرماه ۱۴۰۱ به ریاست رییس جمهوری تشکیل شد.

در این نشست پس از ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت اجرای قانون جهش دانش بنیان موضوع لزوم افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح شد که مورد تاکید و تایید قرارگرفت.