توقیف حدود ۸۰ فروند هواپیمای روسیه در دیگر کشورها

گروه اقتصادی الف،   4010411020

وزیر حمل و نقل روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۷۷ فروند هواپیمای این کشور در خارج توقیف شده است.

توقیف حدود ۸۰ فروند هواپیمای روسیه در دیگر کشورها

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ویتالی ساولیف، وزیر حمل و نقل روسیه روز جمعه اعلام کرد که هفتاد 77 فروند هواپیمای این کشور در خارج توقیف شده است.

وی گفت: تا امروز هفتاد و هفت هواپیما (در خارج از کشور توقیف شده‌اند). ما موفق شده‌ایم یک هواپیما را برگردانیم. برای هر هواپیما با مشکل مواجه هستیم.

پیش از این، وزارت حمل و نقل روسیه گزارش داده بود که 1274 هواپیما در روسیه پرواز می کنند که از این تعداد 1207 هواپیما (1151 هواپیمای مسافربری) در این کشور به ثبت رسیده است.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه در ماه مارس اعلام کرد که دولت به شرکت های هواپیمایی این کشور برای حفظ ناوگان هواپیماهای خارجی کمک خواهد کرد.

وی همچنین از معافیت مالیاتی برای سپرده گذاران بانکی و مالکان خودرو خبر داد و از حمایت شرکت های روسی در برابر ادعاهای مالکان خارجی خبر داد. وی وعده داد که فهرست اقدامات بر اساس تحولات به طور مداوم گسترش خواهد یافت.

این وزیر روسیه در ادامه افزود برخی از این هواپیماها به درخواست شرکت‌های لیزینگ توقیف شدند و برخی دیگر پس از آنکه کشورهای اروپایی ناگهان حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی بستند، نتوانستند از زمین بلند نشوند.