چگونه یک فروشنده حرفه ای شویم ؟

گزارش بازرگانی،   4010407060

یکی از مهمترین مهارت هایی که باید برای ورود به دنیای کسب و کار بلد باشید روش های فروشندگی حرفه ای است. هر فروشنده نیاز ضروری دارد تا بتواند با ایجاد ارتباطی درست و حرفه ای، ضمن ارتباط صحیح با مشتریانش، فروش بیشتر و بهتری را داشته باشد.

دوره فروشندگی حرفه‌ای

ما برای تمام فروشندگانی که مایل هستند فروش بهتر و حرفه ای تری داشته باشند دوره فروشندگی حرفه ای را پیشنهاد می کنیم. این دوره  آموزشی به هر فروشنده ای که مشغول فعالیت است یا اشخاصی که قصد دارند در آینده به عنوان فروشنده فعالیت نمایند توصیه می شود.

شما در این دوره گامی مهم در ارتباط با مشتریان و ایجاد احساس و تجربه لذت بخش خرید در آنها بر می دارید و با روش های معرفی محصول، داستان سرایی در فروش، تکنیکهای سوال پرسیدن و کشف نیاز و خواسته مشتریان و ایجاد اعتماد در آنها آشنا می شوید.

همچنین اگر علاقمندید تیم فروش خود را ایجاد و رهبری کنید، گذراندن دوره مدیریت و مهندسی فروش را توصیه می کنیم.

آشنایی با مهارت های سخت و نرم فروش

به توانایی شما در انجام وظایف فنی و تخصصی مهارت‌های سخت گفته می‌شود؛ مثلاً اینکه در به‌ کارگیری چه نرم‌افزارهایی مهارت دارید و يا چند نرم‌افزار مورد نیاز دانش خود را به صورت کاملاً تخصصی استفاده می‌کنید؟ مهارت‌های نرم یا Soft Skills مهارت‌های فردی مربوط به شخصیت شما در تعامل با دیگران است. این مهارت‌ها در شیوۀ تربیت و نگرش شما به زندگی ریشه دارند ؛ مهارت‌هایی مانند حل مسئله، توانایی هماهنگی در کار تیمی و...

 

هفت اصل فروشندگی حرفه ای

 اصول مهم فروشندگی حرفه ای شامل نحوه مشتری یابی، روش های ایجاد ارتباط و جلب اعتمادسازی در فروش،  تشخیص نیاز مشتری، روش معرفی محصول و خدمات، روش پاسخ به تعارضات، روش نهایی کردن فروش و همچنين روش ایجاد چرخه فروش مجدد است.

تکنیکهای فروشندگی حرفه‌ای

هر فروشنده می بایست تکنیک های متعددی برای فروشندگی را یاد بگیرد. اولین قدم در امر فروش، معرفی کامل و بدون نقص محصول است که باید با جذابیت همراه شود تا بتواند از همان ابتدا مشتری را برای خرید قانع کند. این کار یکی از مهم ترین کارهایی است که یک فروشنده موفق باید بیاموزد و آن را همیشه به کار ببندد.

مهارت بعدی هر فروشنده که باید به صورت ذاتی داشته باشد یا آن را به صورت حرفه ای فرا بگیرد، فن بیان است. هر فروشنده باید برای متقاعد کردن مشتری از هر روشی که می تواند استفاده کند. یکی از شاخص ترین روش های متقاعد سازی، داستان سرایی در فروش است. البته که مهارت مهم و حیاتی بعدی هر فروشنده زبان بدن است. ضمنا مذاکره کردن نیز از پایه ای ترین مهارت هایی است که هر فروشنده باید به آن تسلط داشته باشد.

مشتریان معمولا سلیقه و نیازهای منحصر به فردی دارند که اگر این نیازها برآورده نشود، ممکن است باعث نارضایتی و یا اعتراض آنها شود. افراد فعال در حوزه فروش باید این توانایی را داشته باشند که بتوانند هر فرد ناراضی را آرام کرده و این وضعیت را مدیریت کنند. نهایی کردن فروش هم یک مهارت بسیار مهم است که هر فروشنده باید آن را فرا بگیرد تا بتواند همه زحمات خود را که برای فروش کشیده شده است به بار بنشاند و بهترین نتیجه را شاهد باشد.

 

معرفی تاثیرگذار و حرفه ای محصول

لازم است اين را بدانيد كه مشتریان شما در همان 90 ثانیه اول محصول شما را می خرند. اما اينكه شما چگونه و با چه روشی بتوانید محصول و خدمات خود را درهمان 90 ثانیه بفروشید در اين دوره به شما آموزش داده می شود.

یادگیری مهارت های فن بیان، نفوذ کلام و ارتباط موثر در فرآیند مذاکره

در اين دوره روش های واضح صحبت کردن و چگونگی استفاده از عبارت های اول شخص را یاد خواهید گرفت. باید یاد بگیرید اغراق نکنید و همچنين از روش های تکرار برای افزایش برد کلام خود استفاده کنید.

سر فصل های مهم آموزشی دوره فروش حرفه ای

روش های پرزنت محصول، داستان سرایی در فروش ، آشنایی با نحوه سوال پرسیدن مناسب در جلسات فروش، آشنایی با نیاز و خواسته مشتری، آشنایی با مدل  SPIN، آشنایی با اصول مذاکره در فروش، آشنایی با سبک های مختلف رفع تعارض و مدیریت اعتراضات مشتری، روشهای موثر در برنامه ریزی مذاکره، آشنایی با روشهای چانه زنی و پاتک های آن، چگونه نه را تبدیل به بله کنیم و نهایی سازی فروش و روش های قرارداد بستن و پول گرفتن از مشتریان از جمله مهمترین سرفصلهای دوره آموزش فروش حرفه ای است و در کنار تمرین های کاربردی و جمعی شما را صاحب مهارتهای کلیدی فروش می کند.

 

مزیت شرکت در دوره فروشندگی حرفه‌ای

تمامی مهارت ها و سرفصلهایی که ذکر شد، مهارت هایی است که باید یک فروشنده بداند تا بتواند در بازار کنونی که از فروشندگان بسیار قهاری اشباع شده فعالیت کند. هر فروشنده موفق باید این اصول را بداند و چه بسا در همه ی آن ها حرفه ای نیز باشد. همه ی این مهارت ها یک جا و به صورت یک دوره با عنوان دوره فروشندگی حرفه ای در موسسه کسب و کار آیا ارائه می شود.

جالب است بدانید که اگر بخواهیم این مهارت ها را در موسسات دیگر فرا بگیریم باید در چند دوره مختلف ثبت نام کنیم که هزینه چند برابری دارد، اما تمامی این مهارت ها، در این دوره به صورت یک جا ارائه می شود و همین موضوع یک فرصت استثنایی برای علاقمندان حوزه فروش است.