خدمات نوین در مرکز آلفاطب، پزشک در منزل

  4010407046

پزشک در منزل می تواند راه حل بسیار مناسب برای بیمارانی باشند که به هر دلیلی نمی توانند به مراکز درمانی و درمانگاههای مراجعه حضوری داشته باشند.

پزشک در منزل و مزایای آن

پزشک در منزل می تواند راهکار بسیار مناسبی برای افرادی باشد که توانایی مراجعه حضوری به مراکز خدمات درمانی را ندارند. افراد سالمند، افرادی که دچار معلولیت هستند، کودکان و افرادی که سطح هوشیاری بالایی ندارند از جمله افرادی اند که می توانند به راحتی از خدمات دکتر در منزل بهره ببرند. کم شدن دغدغه افراد دیگر خانواده یکی از بزرگترین و مهم ترین مزایای استفاده از خدمات درمانی در منزل می باشد. در بسیاری از کشورهای دیگر، معمولا این پزشکان هستند که به دیدن و چکاپ مریض می روند.

خوشبختانه مراکزی وجود دارند که علاوه بر حضور پزشک بر بالین بیمار در خانه، خدمات جامع و مهم دیگری را هم در منزل ارائه می دهند. با هم در این مقاله به مرور این خدمات و مزایای استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

پزشک در منزل

حضور دکتر در خانه، بیشترین درخواست افراد

حضور دکتر در خانه می تواند علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت و گرفتار شدن در دردسرهایی همچون ترافیک و گرما و انواع آلودگی ها ( مانند اپیدمی کرونا)، دلگرم کننده هم باشد. محیط امن خانه شرایط دلنشینی را برای بیمار فراهم می آورد. مخصوصا اگر بیمار کهنسالان و یا کودکان باشند. تجربه بسیاری از مراکز ارائه کننده خدمات درمانی در منزل نشانگر این مطلب است که یکی از بیشترین درخواست ها از این مراکز؛ اعزام پزشک به منزل افراد است. گاهی هم ممکن است شرایطی پیش بیاید که وجود پزشک در منزل نه بابت دلایل گفته شده، که بر اثر اتفاقات ناگهانی است. حوادثی که آنچنان سریع اتفاق می افتند که دیگر مجال رفتن به درمانگاه و بیمارستان را به ما نمی دهند.

برخی بیماران مانند دیابتی ها، بیماران مبتلا به بیماری صرع و از این دست بیماری های مزمن، گاهی دچار حملاتی می شوند که ناگزیرید برای بررسی کلی و سنجش صحت بدن آنان، حتما به پزشک مراجعه کنید. چه خوب است که به جای اتلاف انرژی بیمار برای اعزامش به بیمارستان و درمانگاه، پزشک را به منزل بیاورید.

یکی از مراکزی که خدمات درمان در منزل را برای تمامی مناطق شهر تهران ارائه می دهد، مرکز آلفاطب است. این مرکز درمانی مجهز و با سابقه، با مجوز وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی ایران، مشغول به فعالیت است. متخصصین و کادر پرستاری مجرب این مجموعه می توانند نیاز شما را به هر گونه خدمات درمانی در منزل مرتفع نمایند.

نگران وضعیت مراقبت از بیمار خود نباشید

وجود پرستار در منزل، یکی از دغدغه های افرادی است که در خانه بیمار نیازمند به مراقبت، دارند. معمولا خانواده ها به تنهایی و تمام مدت شبانه روز نمی توانند از عهده نگهداری بیمار خود برآیند. علاوه بر نگهداری، استفاده از دارو و دیگر خدمات مراقبتی (مثلا برای افرادی که در کما هستند و یا تازه از بیمارستان مرخص شده اند)، وجود فرد متخصص و دانش آموخته‌ای را هم می طلبد که مهارت انجام این کارها را داشته باشد.

خدمات پرستار در منزل شامل موارد زیر می باشد:

. امور آزمایشگاهی و چک آپ

. امور مربوط به سونداژ

. انواع تزریقات اعم از آمپول و سرم

. مراقبت های بعد از عمل و پانسمان

. امور پانسمانی مربوط به افراد دچار سوختگی

. خدمات بخیه

. خدمات تخصصی مربوط به بیماران زخم بستر

. ساکشن

. تعویض کیسه کلستومی

و دیگر خدماتی از این قبیل

پزشک در منزل

آیا امکان سونوگرافی در منزل هم وجود دارد؟

سونوگرافی در منزل از جمله خدمات پزشکی است که شاید در همه مراکز درمانی خانگی وجود نداشته باشد. به هر حال دستگاه سونوگرافی و تیم مربوط به آن خدمات متفاوت تری نسبت به دیگر خدمات پزشکی و پرستاری ارائه می کنند. از طرفی اگر بخواهید به شکل حضوری در مراکز خدمات تصویربرداری و سونوگرافی مراجعه داشته باشید، ترافیک و شلوغی و نامناسب بودن هوا می تواند مانع بزرگی برای شما به حساب بیاید.

مرکز خدمات آلفاطب با کمک تیم کارشناسی و متخصص خود می تواند با کمک دستگاههای پرتابل عملیات سونوگرافی در منزل را برای عزیزانی که توان و شرایط مراجعه حضوری را ندارند، به بهترین شکل ممکن از نظر تشخیص اجرایی نمایند. شما به راحتی می توانید با شماره های تماس این مرکز تماس بگیرید. همچنین می توانید از طریق وب سایت این مرکز هم به شکل آنلاین درخواست داده و نوبت رزرو کنید.

برای تصویربرداری نیازی به حضور در کلینیک نیست

رادیولوژی در منزل امکانپذیر شده است. کسانی که نیاز به تصویربرداری دارند اما امکان مراجعه حضوری برای آنها فراهم نیست مانند سالمندان، بیمارانی که دچار آسیب و ترومای شدید شده اند، معلولین و...خیلی راحت می توانند این روش تشخیصی را در منزل خود تجربه کنند. تعجب نکنید! با وجود دستگاههای قابل حمل و نقل رادیولوژی و البته وجود متخصصین رادیولوژیست متبحر، این کار شدنی است.

آلفاطب توانسته به خوبی مشکلات و مصائب بیماران و خانواده های آنها را شناسایی کند. همچنین برای رفع آنها راه حل های به روزی را تدارک دیده و به کار گرفته است. این مرکز تمام مناطق تهران را تحت پوشش خدمات در منزل خود قرار داده است.

کلام نهایی

حضور پزشک در منزل می تواند بار بزرگی را از دوش خانواده بیماران و خود بیماران بردارد. علاوه بر اینکه در محیط امن خانه و به دور از هر نوع استرس بیمار شما ویزیت می شود، بلکه در میزان رفت و آمد و هزینه‌های جانبی، شلوغی و ازدحام، خستگی و کلافگی، انجام سریع کار، و... هم تاثیرات چشمگیری خواهد داشت. مساله حضور پرستار در منزل هم می تواند تغییرات جسمی و روحی بیمار را به خوبی مورد رصد قرار دهد. به این شکل با ایجاد کوچکترین مشکل، به دلیل کارشناس بودن پرستار، می توان به سرعت آن را تشخیص داد و دنبال علاج رفت.

حضور پزشک در منزل، پرستار در منزل، و خدمات دیگر، توسط مرکز خدمات درمانی و پرستاری آلفاطب با بهترین تیم های تخصصی از پزشکان و پرستاران و مددکاران، سبب شده که عملکرد این مرکز، هر روز بیشتر از روز قبل مورد تحسین قرار بگیرد. علاوه بر موارد گفته شده در متن این مقاله، در این مرکز امور آزمایشگاهی، اتاق ایزوله، اتاق آی سی یو، اکو قلب، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کار درمانی، نوار عصب و مغز، نوار مغز و ... هم عملیاتی می شوند.