چگونه لحاف روتختی را بشوییم؟

گزارش بازرگانی،   4010407017

لحاف روتختی هرچند وقت یک‌بار نیاز به شست‌وشو دارد، زیرا با پوست بدن در ارتباط مستقیم است و باید همیشه تمیز و عاری از آلودگی باشد. روتختی‌ها جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف دارند؛ سوال اینجاست که چگونه لحاف روتختی را بشوییم؟ بهتر است آن را با دست بشوییم یا از ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ در مطلب پیش رو به کلیه سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. اگر دقایقی کوتاه را صرف مطالعه کنید، قطعا اطلاعات ارزشمندی به دست خواهید آورد و با بهترین روش برای شستن لحاف روتختی آشنا خواهید شد.

پیش از شستن لحاف روتختی از کوچک‌ترین پارگی‌ها غافل نشوید

پیش از شستن لحاف روتختی در ابتدا باید آن را بررسی کنید و از کوچک‌ترین پارگی‌ها غافل نشوید. این پارگی‌ها هنگام شست‌وشو با دست یا با ماشین لباسشویی بیشتر خواهند شد. در ابتدا آن‌ها را بدوزید و سپس اقدام به شست‌وشوی روتختی کنید. روتختی‌هایی که کارشده هستند و برای تزئین آن‌ها از تور، ملیله یا مروارید استفاده شده است،‌ حساسیت بالایی دارند و باید با دست شسته شوند. طریقه شست‌وشوی هر پارچه‌ای باتوجه‌به جنسی که دارد اغلب روی آن درج شده است که باید حتما به آن دقت کنید.

نحوه شستن لحاف روتختی ارتباطی با قیمت روتختی ندارد. بسیاری از روتختی‌های گران قیمت پارچه‌های بسیار حساسی دارند و باید با ظرافت و دقت بیشتری شسته شوند و برخی دیگر بسیار مقاوم هستند. در بخش‌های بعدی جزئیات بیشتری درباره نحوه صحیح شستن لحاف با شما در میان خواهیم گذاشت.

نحوه شستن روتختی با ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

وقتی قصد شستن روتختی را دارید، فورا آن را داخل ماشین لباسشویی نیندازید،‌ زیرا هر روتختی جنس متفاوتی دارد و باید با اصول خاصی شسته شود. شستن روتختی با ماشین لباسشویی سامسونگ یا ماشین لباسشویی ال جی تفاوت چندانی ندارد و فقط عملکرد آن‌ها با یکدیگر کمی متفاوت است؛ پس در ابتدا باید به پارچه روتختی دو نفره یا یک نفره خود و راهنمای شست‌وشویی که روی آن درج شده است توجه کنید. برای مثال طریقه شستن روتختی پشم شیشه با طرز شستن لحاف پشمی متفاوت است. در ادامه نکات مهم که هنگام شستن روتختی با ماشین لباسشویی باید به آن‌ها توجه کنید را شرح خواهیم داد تا پارچه روتختی شما آسیب نبیند.

هنگام شست‌وشوی روتختی با ماشین لباسشویی مواظب روتختی‌های رنگی باشید

اگر لحاف روتختی شما از رنگ‌های متعددی تشکیل شده است، در ابتدا یک پارچه سفید را با آب داغ خیس کنید و به‌آرامی روی قسمت‌های رنگی بکشید؛ اگر رنگ پارچه سفید تغییر کرد باید در شست‌وشو دقت بالایی به خرج دهید و بهتر است آن روتختی را به تنهایی داخل ماشین بیندازید تا باعث تغییر رنگ سایر پارچه‌ها نشود.

به وزن روتختی و تناسب آن با ماشین لباسشویی توجه کنید

هنگام شست‌وشوی روتختی حتما به وزن آن دقت کنید. روتختی‌های دونفره سنگین‌تر از روتختی‌های یک‌نفره هستند؛ همچنین جنس پارچه نیز در وزن آن تاثیر دارد. لباسشویی‌ها تحمل وزن مشخصی را دارند که اغلب روی آن‌ها درج شده است. اگر وزن روتختی شما خارج از تحمل ماشین لباسشویی‌تان است، برای شست‌وشوی آن از دست یا خشک‌شویی استفاده کنید.

مواد شوینده لحاف روتختی نباید خیلی قوی باشد

مواد شوینده‌ای که برای شست‌وشوی لحاف روتختی در ماشین لباسشویی انتخاب می‌کنید، اهمیت بسیاری دارد. پارچه‌های روتختی اغلب لطیف و حساس هستند و باید با دقت شسته شوند. سعی کنید از مواد شوینده بی بو و فاقد سفیدکننده استفاده کنید. بسیاری از افراد نیز شامپوی بچه را برای شستن کاور روتختی استفاده می‌کنند که انتخاب کاملا مناسبی است. از شوینده‌های معطر به اندازه‌ای استفاده کنید که بوی آن‌ها باعث آسیب به ریه‌هایتان نشود.

درجه حرارت آب باید متناسب با جنس پارچه روتختی انتخاب شود

بهتر است برای شست‌وشوی کلیه پارچه‌ها از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. حرارت آب داغ موجب آسیب به بافت پارچه می‌شود. لحاف روتختی را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و درجه حرارت ملایم و دور کوتاه را انتخاب کنید تا روتختی با ملایمت شسته شود. درجه حرارت 30 برای الیاف مصنوعی مانند پلی استر مناسب است؛ اما درصورتی‌که روتختی شما از پارچه دیگر تولید شده است، حتما به راهنمای درج شده روی آن توجه کنید.

طریقه شستن روتختی با دست؛ از روتختی نخی تا پشم شیشه

شستن روتختی با دست یک روش قدیمی و رایج است و با وجود ماشین‌های لباسشویی هنوز بسیاری از افراد از این روش استفاده می‌کنند. در این روش باید ابتدا لحاف روتختی را در آب ولرم خیس کنید و پس از چند ساعت با مقداری مایع شوینده یا صابون کل لحاف را با ملایمت چنگ بزنید.

نحوه شستن روتختی پشم شیشه با دست نیز به همین صورت است. این لحاف‌ها پس از خیس شدن آب بسیاری به خود جذب کرده و سنگین می‌شوند؛ ازاین‌رو اغلب با دست شسته می‌شوند تا به ماشین لباسشویی آسیبی وارد نشود. روتختی‌های پنبه‌ای و نخی به دلیل اینکه هوا را از بافت‌های خود عبور می‌دهند و از تعریق جلوگیری می‌کنند، طرفداران بسیاری دارند. برای شست‌وشوی این روتختی‌ها می‌توانید از دست و ماشین لباسشویی استفاده کنید.

اگر لک کوچکی روی لحاف روتختی ایجاد شد،‌ نیازی به شست‌وشوی کامل آن نیست و می‌توانید با سرکه یا کمی مایع پاک کننده، آن قسمت را به آرامی تمیز کنید.

نور آفتاب بهترین گزینه برای خشک کردن روتختی است

برای خشک کردن لحاف روتختی می‌توانید از خشک‌کن ماشین لباسشویی یا نور خورشید استفاده کنید که البته اولویت با نور طبیعی است. یک فضای مناسب برای پهن کردن لحاف در نظر بگیرید و آن را در معرض باد و نور خورشید قرار دهید تا به روش طبیعی خشک شود. به محض خشک شدن لحاف روتختی آن را از جلوی نور مستقیم آفتاب بردارید، زیرا نور مستقیم در مدت زمان طولانی باعث آسیب به بافت پارچه می‌شود.

خرید روتختی باکیفیت در طرح‌های متنوع از فروشگاه صفاهوم

در این مطلب به سوال چگونه لحاف روتختی را بشوییم، پاسخ دادیم و تلاش کردیم کلیه نکات لازم در شست‌وشوی انواع روتختی را شرح دهیم. اگر به خوبی از روتختی نگهداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض آن ندارد؛ البته در درجه اول باید یک روتختی با کیفیت و با دوام خریداری کرده باشید.

فروشگاه صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه درخشان در زمینه فروش کالای خواب همواره در تلاش است تا با ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود،‌ رضایت مشتریان را جلب کند. برای خرید انواع روتختی در طرح‌ها، جنس‌ها و رنگ‌های متنوع با کیفیت بالا و قیمت مناسب به آدرس Safahome.com مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03132230196 تماس بگیرید. امکان خرید حضوری برای شهروندان ساکن اصفهان و خرید اینترنتی برای کلیه عزیزان در سراسر کشور فراهم شده است. همچنین می‌توانید برای خریدهای بیش از 500 هزار تومان، سفارش‌ خود را با ارسال رایگان تحویل بگیرید.