۱۰۷ پناهجوی افغانستانی دیگر هم از ترکیه اخراج شدند

گروه جهان الف،   4010406141

ترکیه ۱۰۷ مهاجر افغانستانی دیگر را نیز از استان «مالاتیا» در این کشور به کابل بازگرداند.

۱۰۷ پناهجوی افغانستانی دیگر هم از ترکیه اخراج شدند

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی،فعالیت‌ ها برای استرداد مهاجران غیرقانونی که در تاریخ‌ های مختلف بازداشت شده و موقتا در مراکز استرداد اتباع خارجی در سراسر ترکیه اقامت می‌ کنند، همچنان ادامه دارد.

در این راستا، ۱۰۷ مهاجر تبعه افغانستان در استان «مالاتیا» امروز تحت تدابیر امنیتی با اتوبوس‌ هایی به فرودگاه منتقل شده و پس از عبور از کریدور امنیتی که توسط نیروهای ژاندارمری و پلیس ایجاد شد، سوار یک هواپیمای متعلق به افغانستان شدند.

گزارش شد که هواپیمای مذکور در کابل، پایتخت افغانستان به زمین فرود خواهد آمد.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می‌ رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ‌ ترین و طولانی‌ ترین بحران‌ ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین‌الملل در این گزارش آورده است که هم‌ اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری‌ ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه‌ شان شده‌ اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به‌ سر می‌ برند و مجبور به مهاجرت شده اند.

این نهاد عنوان کرده که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق‌ شان بر اساس قوانین بین‌ المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه‌ اند.