خاویار بلوگا؛ مروارید صادراتی دریای خزر

گزارش بازرگانی،   4010406028

خاویار، یکی از محصولات غذایی لوکس و معروف است که به‌دلیل ویتامین‌های موجود در آن و البته پروسه زمان‌بر تولید، یک محصول گران به‌شمار می‌رود. خاویار بلوگا، یکی از بهترین انواع خاویار است و در لیست مرغوب‌ترین انواع خاویار نیز قرار دارد. این ماده غذایی بسیار مفید، انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها، متناسب با اندازه، نوع و کیفیت خود، ارزش متفاوتی نیز دارند.

خاویار بلوگا، یکی از انواع خاویار معروف دریای خزر است که به رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و سیاه وجود دارد. خاویار بلوگا، یک محصول صادراتی است و به‌عنوان یک ماده‌ غذایی لوکس به‌فروش می‌رسد. در این مطلب، سعی کرده‌ایم تا اطلاعاتی مفید در رابطه با خاویار بلوگا صادراتی را در اختیار شما قرار دهیم و ضمن معرفی انواع و قیمت این ماده‌ غذایی محبوب، در رابطه با روش صادرات و نحوه خرید آن نیز صحبت کرده‌ایم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع خاویار بلوگا دریای خزر

خاویار، یک ماده غذایی بسیار مفید و سرشار از ویتامین و امگا ۳ است که در انواع مختلفی وجود دارد. انواع خاویار، شامل خاویار بلوگا، آسترا، سوروگا و کالوگا می‌شوند که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها و ارزش غذایی خاصی دارند.

یکی از گران‌ترین و باارزش‌ترین خاویار‌های جهان که به مروارید سیاه دریای خزر نیز معروف است، خاویار بلوگا نام دارد. این غذای لذیذ، نماد تجمل‌گرایی است و یکی از جذاب‌ترین محصولات خوراکی به‌شمار می‌رود. این نوع خاویار، از ماهی بلوگا یا فیل‌ماهی به‌دست می‌آید. فیل‌ماهی که می‌تواند به‌مدت ۱۰۰ سال نیز زندگی کند، بیش از یک تن وزن دارد و حدود ۱۳ درصد از وزن آن را خاویار تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه چرخه بلوغ ماهی بلوگا بسیار طولانی است، تخم‌گذاری این ماهی هم زمان زیادی می‌برد و در نتیجه، هزینه زیادی صرف پرورش آن می‌شود.

خاویار بلوگا صادراتی، انواع مختلفی دارد که در درجه‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. معیار جداسازی انواع خاویار، بر اساس سایز و کیفیت دانه‌های آن است. این درجه‌بندی به‌شرح زیر است:

  • خاویار بلوگا امپریال
  • خاویار بلوگا درجه یک
  • خاویار بلوگا درجه دو

خاویار بلوگا امپریال یا رویال، یکی از گران‌ترین و باارزش‌ترین انواع این خاویار است که اندازه دانه‌های آن بین ۵/۲ تا ۵/۳ میلی‌متر است. در‌صورتی‌که اندازه دانه‌های خاویار کمتر از ۵/۲ میلی‌متر باشد، خاویار بلوگا درجه یک نامیده می‌شود. این نوع خاویار، از لحاظ طعم و عطر، تفاوت چندانی با خاویار بلوگا رویال ندارد و خرید خاویار رویال و درجه یک، هر دو به یک اندازه دلچسب خواهد بود.

خاویار بلوگا درجه ۲ ریزترین دانه‌ها را دارد؛ بنابراین تنها تفاوت آن با دو نوع دیگر، در اندازه دانه‌ها است.

برخی از ویژگی‌های خاویار بلوگا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی برای سلامتی است.
  • زیادبودن اسیدهای چرب امگا ۳ در خاویار، به جلوگیری از بیماری‌های قلبی، کم‌شدن التهاب و بهبود عملکرد مغز کمک فراوانی می‌کند.
  • این دانه‌های ریز و جادویی، دارای مقادیر زیادی کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم‌ هستند که تمامی نیازهای بدن را تامین می‌کنند.
  • خاویار بلوگا، چهار اسیدآمینه ضروری بدن را نیز در خود جای داده است.

قیمت خاویار بلوگا در ایران و بازار جهانی

به‌صورت کلی، قیمت خاویار بلوگا به انواع آن بستگی دارد. خاویار بلوگا امپریال یا رویال، یکی از گران‌ترین انواع خاویارها است که کمیابی و باکیفیت بودن آن، مهم‌ترین دلایل گرانی این ماده غذایی مفید به‌شمار می‌روند. از طرفی، به‌دلیل اینکه خاویار بلوگا یکی از انواع خاویار‌های پرورشی است، هزینه و زمان زیادی برای آن گذاشته می‌شود که خود این موضوع نیز تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد.

به طور میانگین قیمت یک قوطی 50 گرمی خاویار بلوگا امپریال در حدود 1.800.000 تومان است. همین خاویار در کشورهای دیگر با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد؛ زیرا هزینه صادرات و حمل و نقل نیز باید به قیمت اصلی محصول افزوده شود.

نحوه صادرات خاویار بلوگا

خاویار بلوگا صادراتی یکی از انواع خاویار است که امکان صادرات برای آن وجود دارد. صادرات خاویار بلوگا تنها برای افرادی امکان‌پذیر است که مجوز این‌کار را دارند. خاویارهای مرغوب ایرانی، به کشورهای مختلفی مانند ژاپن، اروپا و قطر صادر می‌شوند. برای خرید خاویار یا صادرات آن نکات بسیار مهمی وجود دارند که بهتر است پیش از هر اقدامی از آن‌ها مطلع شوید.

یکی از نکات مهم برای صادرات خاویار این است که میزان صادرات آن نباید کمتر از ۵ کیلوگرم باشد؛ چراکه هزینه‌های مربوط به صادرات مانند حمل ونقل نیز باید به قیمت اصلی آن اضافه شود. اگر میزان صادرات از مقدار ذکر شده کمتر باشد، ممکن است قیمت نهایی محصول بیش از حد گران شود و خرید آن برای مشتری، صرفه اقتصادی نداشته باشد.

مهم‌ترین موضوع برای صادرات خاویار بلوگا، شناخت بازار هدف آن است. همان‌طور که پیش از این نیز مطرح شد، کشورهایی مانند ژاپن و قطر، بهترین مقاصد برای صادرات خاویار هستند؛ بنابراین بهتر است با هزینه‌های جانبی و تمامی قوانین مربوط به این کشورها آشنا باشید تا بتوانید به صادرات خاویار به آن‌ها بپردازید.

جهت حفظ عطر و طعم خاویار در هنگام صادرات باید نکات زیر را رعایت کرد:

برای صادرات خاویار بلوگا، باید همواره این موضوع را مدنظر داشت که شرایط نگهداری آن به‌صورت درست انجام شود. خاویار بلوگا باید همیشه در دمای منفی 2 تا مثبت ۲ درجه نگهداری شود و حمل آن در کنار پک‌های یخ انجام گیرد. این نوع خاویار، حساسیت زیادی به قرارگرفتن در معرض هوا دارد؛ بنابراین باید فوراً بسته‌بندی و اقدامات لازم برای صادرات آن انجام شود.

خرید خاویار صادراتی بلوگا در ایران

از آنجا که صادرات خاویار بلوگا به کشورهای دیگر، نیازمند داشتن مجوزهای مختلف است، شرکت‌های محدودی در زمینه صادرات آن فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل جهت صادرات به کشورهایی مانند آمریکا، بلژیک، فرانسه و... که طرفدار خاویار ایران هستند، باید به‌دنبال شرکت‌های معتبر بود. علاوه بر این، درصورتی‌که قصد خرید خاویار بلوگا صادراتی باکیفیت را در ایران داشته باشید، خرید از یک شرکت معتبر و بااطمینان، می‌تواند تضمین بیشتری برای کیفیت و البته قیمت مناسب این محصول باشد.

باهو خاویار، یکی از اولین شرکت‌های توزیع‌کننده خاویار ایران به کشورهای دیگر است. این شرکت، صادرات خاویار به بسیاری از کشورهای جهان را انجام می‌دهد و افراد می‌توانند از سراسر دنیا برای خرید خاویار بلوگا از طریق این شرکت، اقدام کنند.