سید عمار حکیم: در دولت آینده مشارکت نخواهیم کرد

گروه جهان الف،   4010404123

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه به تلاش های برای ایفای نقش ملی در نزدیک کردن دیدگاه ها میان گروه های سیاسی ادامه خواهد داد، افزود: این جریان در دولت آینده مشارکت نخواهد کرد.

سید عمار حکیم: در دولت آینده مشارکت نخواهیم کرد

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز شنبه با تاکید بر اینکه به تلاش‌ها برای ایفای نقش ملی در همگرایی میان احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی ادامه خواهد داد، اظهار داشت که این جریان در دولت آینده مشارکت نخواهد کرد.

سید عمار حکیم در جریان دیدار با رهبران سازمانی جریان حکمت ملی گفت: ما از نقش گروه‌ها و تشکیلات بغداد برای حفظ ارتباط با مردم و ارائه خدمات متناسب با شرایط و امکانات موجود، قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: ما به شخصیت‌ها و چهره‌های جریان حکمت ملی افتخار می‌کنیم و همه را در برابر خون شهدا و فداکاری‌هایی که انجام شده است، مسئول می‌دانیم.

رهبر جریان ملی عراق، بار دیگر بر عدم مشارکت این جریان در دولت آینده تاکید کرد و گفت: به نقش ملی خود در ایجاد همگرایی میان احزاب و گروه‌های سیاسی، اعمال فشار برای تشکیل دولت ملی و توانا به ارائه خدمات و ایجاد پل ارتباطی میان مردم و نظام سیاسی ادامه می‌دهیم.

سید عمار حکیم ادامه داد: ما همچنین خواستار حضور میدانی و تبیین طرح جریان حکمت ملی و تعامل با مردم هستیم و یادآور شده ایم که تراز جریان حکمت با میزان مشارکت و تعامل رهبران این جریان با مردم سنجیده می‌شود.

پیش از این نیز رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت انسجام داخلی در همه عرصه‌های کشور و ضرورت حفظ موقعیت همه طرف‌ها تأکید کرده و گفته بود: هیچ طرفی نمی‌تواند جای خالی طرفی دیگر را پر کند.

روز گذشته، منابع عراقی از تصمیم جریان‌های سیاسی عراقی برای برگزاری نشستی در روزهای آینده با هدف تشکیل دولت جدید در این کشور خبر دادند.

گفتنی است که با گذشت چند ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی هنوز دولت جدیدی در عراق تشکیل نشده است.