طالبان: بازداشتی گوآنتانامو آزاد شد  

گروه جهان الف،   4010403066

دولت موقت طالبان افغانستان امروز (جمعه) اعلام کرد، آمریکا یکی دیگر از بازداشتی‌های طالبان در گوآنتانامو را آزاد کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، یکی دیگر از بازداشتی‌های طالبان به نام "اسدالله هارون" از گوآنتانامو آزاد و به طالبان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: در نتیجه تلاش‌های طالبان افغانستان و تعامل مستقیم و مثبت آن با ایالات متحده، یکی از دو زندانی باقی مانده به نام اسدالله هارون از زندان گوانتانامو آزاد شد.

وی ادامه داد: امروز در نتیجه تلاش‌های طالبان افغانستان ما شاهد آزادی این فرد از گوآنتانامو و تجدید دیدار او با خانواده پس از سال‌ها بودیم. از دولت قطر بابت کمک‌هایش بسیار متشکریم.

هارون ۱۵ سال را در این زندان بابت نقض حقوق بشر گذارنده بود.

مجاهد همچنین گفت، چند افغان دیگر نیز در سایر کشورها زندانی هستند و طالبان افغانستان در حال حاضر با این کشورها در تماس است تا آزاد آنها را تضمین کند.

البته این سخنگوی طالبان اشاره‌ای به تعداد این بازداشتی‌ها و اسامی این کشورها نکرد و افزود: طالبان افغانستان وظیفه دارد تا افغان‌های زندانی در دیگر کشروها را آزاد کرده و مطمئن شود که دیگر هیچ افغانی در کشوری دیگر از جهان زندانی نیست.