اعلام اولویت‌های معاونت علمی رئیس جمهوری

گروه اجتماعی الف،   4010401109

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، گفت: پروبیوتیک دامی، واکسن‌های دام و طیور جزو اولویت‌های سال جاری ما در معاونت علمی است.

اعلام اولویت‌های معاونت علمی رئیس جمهوری

به گزارش ایسنا،‌ دکتر سورنا ستاری در حاشیه رونمایی از داروی مکمل پروبیوتیکی ساخته‌شده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شتابدهنده فعال در حوزه بیوتک، در جمع خبرنگاران تاکید کرد:  به نظر من بیش از آن که خروجی‌ها  و محصولات شتابدهنده‌ها مهم باشد، مدل توسعه‌ای آنها قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ممکن است مدل‌های توسعه‌ای زیادی در خارج از کشور وجود داشته باشد، اظهار کرد: اما ما توانستیم مدل‌های توسعه بومی را برای این امر در داخل کشور ایجاد کنیم که بر اساس فرهنگ و زیر ساخت‌های اکوسیستم کشور است.

ستاری با اشاره به زمینه فعالیت شتابدهنده‌ها،  خاطرنشان کرد: در شتابدهنده‌ها یک جوان با ایده وارد می‌شود و بعد از تشکیل تیم، محصولی را ارائه می‌دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۳ تیم و دو شرکت در این شتابدهنده در حال فعالیت هستند.

ستاری یادآور شد: موضوع پروبیوتیک دامی در کشور سابقه زیادی ندارد و از این رو تشکیل و راه‌اندازی شتابدهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی و پروبیوتیک در حوزه دامی جزو اولویت‌های ما در سال جاری به شمار می‌رود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری امنیت غذایی، دارو و واکسن دام، طیور و آبزیان را از دیگر اولویت‌های معاونت علمی عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات این شتابدهنده مهم است و شبیه این شتابدهنده در کشور وجود دارد، اما موضوعات آنها متفاوت است.

وی با اشاره به قابلیت صادراتی شرکت‌ها و شتابدهنده‌ها، گفت: در این مسیر، شرکت‌ها به تدریج بزرگتر می‌شوند و هر کدام تبدیل به کارآفرین موفق می‌شوند.