مهدوی کیا: آمریکا از تیم سال ۹۸ قوی‌تر شده است/ امیدوارم دوباره ما برنده شویم

گروه ورزشی الف،   4010401077

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار با آمریکا در جام جهانی فرانسه به صحبت پرداخت.

مهدوی کیا: آمریکا از تیم سال ۹۸ قوی‌تر شده است/ امیدوارم دوباره ما برنده شویم

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،  بیش از دو دهه از پیروزی معروف ایران برابر آمریکا می‌گذرد. در آن دیدار مهدی مهدوی‌کیا زننده گل دوم ایران بود.  سه‌شنبه (روز گذشته) بیست و چهارمین سالگرد دیدار بین کشورهای مخالف ایدئولوژیک در جام جهانی فرانسه بود، در بازی‌ای که به طور گسترده‌ای به عنوان سیاسی‌ترین بازی در تاریخ جام جهانی در نظر گرفته می‌شود.

این دو تیم بعد از قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در یک گروه قرار گرفتند به این ترتیب این دو تیم دوباره در جام جهانی  به مصاف هم می‌روند، اما بعید به نظر می‌رسد که این دیدار به اندازه دیدار لیون، هیاهو داشته باشد.

مدافع ۴۴ ساله پیشین هامبورگ به رویترز گفت: دیدار ایران و ایالات متحده مسابقه قرن بود. آن گل یکی از بزرگ‌ترین، به یاد ماندنی ترین و قابل توجه ترین لحظات دوران زندگی من بود. هرگز و هرگز آن لحظه را فراموش نمی کنم. من جوان بودم و آن  بازی بسیار مهمی در جام جهانی بود. اولین برد ایران در جام جهانی رقم خورد و همه این‌ها دست به دست هم داد تا آن دیدار و آن بازی به اتفاقی بزرگ در دوران ورزشی من تبدیل شود. 

هواداران ایرانی در ورزشگاه لیون حاضر شدند.  تدابیر امنیتی شدیدی در این دیدار حکم فرما بود. قبل از این دیدار ایرانی‌ها دسته‌های گل رز را به آمریکایی‌ها هدیه دادند و تیم‌ها عکس مشترک گرفتند.

بازی با جنجال همراه بود، اما ضربه سر حمید استیلی باعث برتری ایرانی‌ها در نیمه اول شد و مهدوی‌کیا گل دوم را زد و شش دقیقه مانده به پایان بازی فاصله دو برابر شد.

مهدوی کیا یادآور شد: آن برد از هر زاویه ای که به آن نگاه کنید یک برد مهم بود. از منظر ورزشی این یک لحظه تاریخی بود زیرا ما اولین برد تاریخ فوتبال ایران را در جام جهانی به دست آوردیم. برای کشور این بازی به یک جشن بزرگی تبدیل شد، بنابراین تاریخی بود. و حتی از نظر سیاسی نیز به یک لحظه مهم تبدیل شد بنابراین ما هرگز آن لحظه را فراموش نمی‌کنیم. روز خاصی بود.

ایران از آن زمان تا کنون تنها یک بازی را در جام جهانی برده است که مقابل مراکش در سال ۲۰۱۸ بود و مهدوی کیا منتظر آزمون بزرگ دیگری برای تیم ملی در دیدار با آمریکایی‌ها در جام جهانی قطر است.

وی افزود: ایالات متحده بازیکنان جوانی دارد که در اروپا بازی می‌کنند، بنابراین به طور کلی من معتقدم که تیم ایالات متحده بسیار قوی‌تر از سال ۱۹۹۸ است. ممکن است این دیدار هنوز هم تحت تأثیر محیط سیاسی باشد، این مسابقه ممکن است به نوعی زیر سایه مسائل سیاسی باشد اما من مطمئن هستم که آن بازیکنان حرفه‌ای هستند، آن‌ها باتجربه هستند و می‌توانند بدون توجه به آنچه در سیاست می‌گذرد، روی ورزش و خود مسابقه تمرکز کنند. امیدوارم بازی خوبی باشد و ایران بتواند دوباره برنده شود.