چکش تخریب؛ ابزاری برای تخریب حرفه ای

گزارش بازرگانی،   4010308051

یکی از راه‌های آسان تخریب سازه‌های بتنی، سیمانی و گچی استفاده از چکش تخریب است. این ابزارها می‌توانند با وارد آوردن ضرباتی منظم و قدرتمند سطح مورد نظر را در زمانی کوتاه تخریب کنند. این نوع ابزار نوعی چکش برقی سنگین و قدرتمند است که در پروژه های عمرانی و ساختمانی برای تخریب انواع دیوار ، بتن ، سازه و حتی سطوح سختی مانند آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد .چکش تخریب یکی از بهترین وسیله هایی است که می توان به منظور نصب یک پنجره بر روی دیوار بتنی از آن استفاده کرد.این ابزار برقی به واسطه قدرت تخریب بالای خود می تواند عملیات حفاری بدون عیب و نقصی را برای شما انجام دهد .این ابزار از یک دسته بلند فلزی و بدنه سنگین تشکیل شده اند، کاربر می تواند با عمود کردن این ابزار به محل مورد نظر، نیروی بسیار زیادی به محل دلخواه وارد و تخریب اساسی بر روی آن نقطه انجام دهد .همچنین کاربری که با این ابزار کار می کند می بایست توانایی بدنی بسیار خوبی داشته باشد ، در غیر این صورت می تواند آسیب زیادی را به او رسانده و منجر به ایجاد جراحت در شخص استفاده کننده شود.

مته؛ مهم ترین بخش دریل

دریل یکی از ابزارهای کاربردی و پراستفاده است که در جعبه ابزار هر خانه‌ای پیدا می‌شود و وجود آن در هرکاری کاربرد دارد. اگر شما بهترین دریل را هم داشته باشید بدون داشتن مته مناسب بی‌فایده است. مته‌ها بر اساس قطرشان انداره گیری می‌شوند. برای مصارف خانگی از مته 16/1اینچ تا 4/1 اینچ استفاده می‌شود.ساختار مته دارای پایه است که به وسیله گیره‌ای داخل مته محکم می‌شود. پایه گرد به قرارگیری درست مته کمک می‌کند و پایه صاف محکم‌تر شدن مته در گیره را تضمین می‌کند. در دریل بخشی به نام سه نظام وجود دارد که مته را در برمی‌گیرد. در مصارف خانگی اغلب از سه نظام‌های به قطر 3/8 اینچ تا 1/4 اینچ استفاده می‌شود اما در مصارف سنگین و پر قدرت از سه نظام 5/8 اینچ و 3/4 اینچ استفاده می‌شود. یکی از چالش‌های افراد انتخاب درست اندازه مته است. هنگام خرید مته دفترچه راهنمایی همراه آن است که نمودار راهنمایی برای تشخیص اندازه شماف و ... را شامل می‌شود.

قیمت مته دریل با توجه به روکش

برای ساخت بدنه مته و پوشش آن از انواع متفاوتی فلز استفاده شده است. این فلزات برای سوراخ کاری روی سطوح مختلفی در نظر گرفته شده اند. به همین دلیل نیاز است قبل دریل کاری با ویژگی‌های مته دریل که انتخاب کرده اید آشنا باشید. قیمت مته سازوکار نیز با توجه به روکش آن مشخص می شود.

مته فولادی معمولی که خود به دو دسته کم کربن و پر کربن تقسیم بندی می شود. مته‌های کم کربن حداکثر با 15 درصد کربن ساخته می‌شوند و قیمت پایینی دارند. مته فولاد کم کربن برای استفاده در چوب‌های نرم توصیه می‌شوند و برای سطح‌هایی مثل فلز اصلا مناسب نیستند. در مقابل مته فولاد پر کربن با 50 درصد کربن ساخته می‌شوند و نسبت به مته فولاد کم کربن نیاز کمی به تیز شدن دارند. این مته‌ها اغلب برای مصارف خانگی کاربرد دارند.

مته فولادی سریع نیز یکی از مته دریل‌های پر استفاده در ابزار برشی است. بااستفاده از این مته دریل می‌توان با سرعت 40 تا 50 میلیمتر بر دقیقه قطعات را سوراخ‌کاری یا برش‌کاری کرد. قیمت مته دریل فولادی به نسبت مدل های ساده تره بیشتر است.