تجربه یک اقامت متفاوت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی

گزارش بازرگانی،   4010308035

بسیاری از افرادی که به سیر و سیاحت علاقه دارند، مایلند در طول سفر و یا در مدت زمان اقامت خود، تجارب جدیدی را به دست آورند. این افراد، با تجربه یک اقامت متفاوت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند به این هدف خود دست پیدا کنند. این اقامتگاه‌ها در حقیقت نوع جدیدی از مراکز اسکان دهنده به مسافران و گردشگران هستند و در تمامی نقاط کشور به‌ ویژه در شهرهای پر از جاذبه‌های دیدنی پراکنده شده‌اند.

اقامت متفاوت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی

مزایا و معایب بوم‌گردی و حس و حال متفاوت آن

اگر از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارند طعم غذاهای مختلف محلی را در گوشه‌ و کنار کشور امتحان کنند، بهتر است همین الان به اجاره و رزرو اقامتگاه بوم‌گردی مورد نظرتان دست بزنید.
بیشتر افراد و مسافران در طول سفرهای خود، اقامت در مراکزی از قبیل هتل‌ها را به‌ وفور تجربه کرده‌اند و لذا تمایل آن‌ها به سکونت و اقامتی هر چند کوتاه و چند روزه در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بسیار شدید است. چراکه بیشتر این اقامتگاه‌ها در دل طبیعت، جای گرفته‌اند و حس و حال بسیار متفاوتی نسبت‌ به هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی دارند.
در حقیقت با سکونت در این مراکز، این امکان برای شما فراهم می‌شود که بتوانید چند روزی را در دل و دامان طبیعت زندگی کنید. فرقی نمی‌کند طبیعت مورد نظر شما کوهستان باشد یا جنگل، کویر باشد یا دشتی سرسبز و زیبا، در هر صورت می‌توانید اقامتگاه مناسب و باب میلتان را برای سکونت چند روزه خود در نظر گرفته، لذتی خاص و منحصر به‌ فرد را تجربه کنید.
اقامت در چنین مراکزی باعث می‌شود تا شما هزینه‌های بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تری را پرداخت نمایید. بنابراین انتخاب این اقامتگاه‌ها و اسکان در آن‌ها، به‌ ویژه برای افرادی مناسب است که علاقه دارند لذت سفری کم‌هزینه را تجربه کنند.
اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصت و امکان بسیار مناسبی برای چشیدن طعم و عطر غذاهای محلی هستند. مردم محلی و ساکن در اقامتگاه‌ها، خودشان مسئولیت پخت‌‌وپز غذا برای مسافران را برعهده می‌گیرند و برای آن‌ها غذاهای بومی خاص ناحیه خود را فراهم می‌سازند.
این اقامتگاه‌ها با معماری کاملا بومی و سنتی ساخته شده‌اند و لذا تفاوت بسیار زیادی با هتل‌ها دارند. اما با این‌ حال اقامت در این مراکز دارای چندین عیب نیز است. عمده‌ترین عیب این اقامتگاه‌ها، دوری از مراکز خرید است. همچنین ممکن است این مراکز، سرویس‌ها و خدمات هتل‌ها و امکانات آن‌ها را در اختیار مسافران قرار ندهند.

آیا در تهران هم خبری از خانه‌های سنتی است؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که در شهر تهران، خبری از خانه‌های سنتی و یا اقامتگاه‌های بوم گردی نیست. چرا که این شهر را با نام و عناوین هتل‌ها، مراکز خرید و مدرن آن می‌شناسند. در حالی‌ که این گمان، صحیح نیست. در شهر تهران هم می‌توانید خانه‌های سنتی و یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی متنوعی را برای سکونت خود در نظر بگیرید و یا به اجاره سوئیت در تهران یا اجاره روزانه خانه در تهران دست بزنید.

بوم گردی در تهران
اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهر تهران، مکان‌هایی بسیار مناسب، سنتی و اقتصادی برای سکونت شما هستند. این اقامتگاه‌ها در واقع یک مرکز سکونتی با چند اتاق مجزا بوده که در خانه‌های قدیمی تأسیس شده‌اند. معماری این خانه‌ها نیز کاملا سنتی است.
این مراکز می‌توانند امکانات و تجهیزات مناسب و قابل قبولی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهند. از جمله خانه‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی در تهران می‌توان به بوتیک هتل نظامیه اشاره کرد و یا اقامتگاه بوم‌گردی طه‌محمدی را نام برد. اگر تمایل داشته باشید به اطراف تهران سفر کنید تا از آب‌ و هوای خوش و مطبوع آن بهره‌مند گردید، می‌توانید اقامتگاه بوم‌گردی حاج‌محمد را برای سکونت خود در نظر بگیرید که در فرح‌آباد فیروزکوه واقع شده و امکانات قابل قبولی هم دارد. همچنین می‌توانید به اقامتگاه بوم‌گردی محمدحسن خان قرچک سربزنید که یک خانه سنتی با معماری قدیمی بوده و قدمتی ۲۷۰ ساله دارد.
اگر تمایل به سکونت در خانه‌های سنتی تهران را دارید می‌توانید اقامتگاه بوم‌گردی آرتین دماوند را نیز برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنید.

اصفهان، مهد بهترین اقامتگاه‌ها

شهر اصفهان به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌شمار، مهد بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور است. در این خطه، انواع مختلفی از اقامتگاه‌های بوم گردی وجود دارد که از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کنند.

در واقع این شهر چیزی نزدیک به ۴۴۴ اقامتگاه بوم‌گردی دارد. بنابراین در صورت تمایل به تجربه‌ یک اقامت متفاوت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانید به این مراکز سربزنید.

از جمله بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهر اصفهان می‌توان به اقامتگاه کریاس اشاره کرد. این مرکز دارای قدمت ۱۵۰ساله بوده و در ۲طبقه طراحی‌ شده، معماری آن‌ هم سنتی و بسیار جالب‌ توجه است. امکانات این اقامتگاه نیز قابل‌ قبول و شامل اینترنت رایگان، سرویس بهداشتی، یخچال، تخت خواب و… است. اگر تمایل به رزرو سوئیت و اجاره منزل مبله در اصفهان دارید می‌توانید به این اقامتگاه سر بزنید. چرا که این مرکز به مبلمان و همچنین آسانسور هم تجهیز شده‌ است.

بوم گردی در اصفهان

اقامتگاه بوم‌گردی آریو یکی دیگر از بهترین مراکز اقامتی در اصفهان است. نمای این مرکز کاملا سنتی بوده و به دوران پهلوی تعلق دارد. داشتن حیاط، حیاط خلوت دنج، حوضچه کوچک با آب‌نمای زیبا و… از جمله ویژگی‌ها و جذابیت‌های این اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی است.