نظر زاکانی درباره جراحی اقتصادی

گروه اجتماعی الف،   4010307093

شهردار تهران با تأکید بر اینکه کشور در آستانه تغییرات جدی در حوزه اقتصادی است‌، گفت: از سال ۹۷ که ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور مطرح و ۲۷ قلم کالا با این ارز وارد شد، ما در مجلس مشاهده می‌کردیم که این پول و امکان برای مسیر درست هزینه نمی‌شود و در عمل به جیب چند نفر بیشتر نمی‌رود.

نظر زاکانی درباره جراحی اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در نوزدهمین کنگره سرداران و ۳۰۰ شهید محله وصفنارد بیان کرد: امروز کشور در آستانه تغییرات جدی در حوزه اقتصادی قرار گرفته است.

شهردار تهران ضمن اشاره به حضورش در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۳۹۷ که ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور مطرح و ۲۷ قلم کالا با این ارز وارد شد، ما در مجلس مشاهده می‌کردیم که این پول و امکان برای مسیر درست هزینه نمی‌شود و در عمل به جیب چندنفر بیشتر نمی‌رود. چندنفری که آدم‌های مشخصی بودند و میلیاردها میلیارد امکان را از کشور برای خودشان اختصاص دادند.

زاکانی در ادامه عنوان کرد: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد که دولت وقت باید دست به اقدام اصلاحی بزند، اما دولت گذشته زیر بار اصلاح نرفت چرا که این اقدام بسیار سخت و سنگین است.

وی با بیان اینکه دولت قبل زیر بار اجرای قانون نرفت اما این دولت انقلابی اجرای قانون را قبول کرد، افزود: وظیفه اساسی دولت تبیین و تبلیغ درست از دلایل ماجرای طرح است. همچنین دولت وظیفه دارد که امکانات مورد نیاز بازار و دسترس مردم را تأمین کند و باید توجه داشته باشد که این تأمین استمرار یابد و به زنجیره کالاهای اساسی تسری پیدا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت باید از دخالت سوءاستفاده کنندگان در تنظیم بازار جلوگیری کنند، عنوان کرد: همه باید دست به دست همدیگر دهیم تا امکانی را که چند نفر در کشور از آن بهره مند بودند را به دست مردم برسانیم.