وحشت عضو کنست رژیم صهیونیستی از راه‌پیمایی پرچم

گروه جهان الف،   4010302125

رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست (پارلمان) رژیم موقت صهیونیستی گفت که اقدامات اخیر این رژیم، می‌تواند به یک جنگ مذهبی تبدیل شود.

وحشت عضو کنست رژیم صهیونیستی از راه‌پیمایی پرچم

به گزارش فارس، «رام‌ بن باراک»، رئیس کمیته امور خارجه و امنیت کنست (پارلمان) رژیم موقت صهیونیستی امروز دوشنبه هشدار داد که این رژیم اقدامات خطرناکی علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد. او همچنین وحشت خود را از راه‌پیمایی پرچم ابراز کرد.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، پس از اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی به سود یهودیان در مسجدالاقصی رأی صادر کرد، بن باراک گفت که این اقدام می‌تواند به یک جنگ مذهبی تبدیل شود.

گروههای فلسطینی نیز اقدامات صهیونیستها در بخش قدیمی قدس اشغالی را محکوم و مجددا تهدید کردند که به این اقدامات پاسخ خواهند داد. 

یک دادگاه در فلسطین اشغالی با صدور حکمی، مدعی شد که با انجام مناسک یهودیان در صحنهای مسجدالاقصی موافق است. این در حالی است بر اساس توافق تل‌آویو با تشکیلات خودگردان، صهیونیستها حق ندارند در این صحنها، مناسک خود را انجام دهند.

دفتر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد که به این حکم اعتراض خواهد کرد. بنت که ریاست یک دولت ائتلافی متزلزل را بر عهده دارد، باید تصمیم بگیرد که آیا اجازه خواهد داد مراسم راهپیمایی پرچم در بخش قدیمی شهر قدس برگزار شود یا خیر.

بن باراک هم با این حکم مخالفت کرد و مدعی شد که نگران مسیر برگزاری مراسم راهپیمایی پرچم است؛ زیرا در مسیری برگزار خواهد شد که ساکنان آن شهروندان فلسطینی هستند.

وی همچنین گفت که در «این برهه حساس، باید مواظب بود. نباید با دست خود، جنگ مذهبی یا هر گونه تنشی را آغاز کنیم که می‌تواند خاورمیانه را شعله‌ور کند».

راهپیمایی پرچم به مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیستها مدعی هستند که شهر قدس به صورت کامل، پایتخت این رژیم جعلی است، ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود.

در همین ارتباط، روزنامه عبری «معاریو» روز گذشته اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در برابر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (ماس) در غزه، ناتوان است.

این روزنامه گزارش داد، رژیم صهیونیستی جنگها و عملیاتهای نظامی زیادی برای نابودی جنبش حماس در غزه انجام داد، ولی راه به جایی نبرده است؛ زیرا هیچ عملیات نظامی نتوانست به حماس آسیب بزند