احتمال خروج روسیه از سازمان‌های بهداشت و تجارت جهانی

گروه جهان الف،   4010228109

نایب رئیس دومای روسیه گفت که پیشنهاد وزارت امور خارجه روسیه در مورد فسخ قراردادهای عضویت در سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی بررسی خواهد شد.

احتمال خروج روسیه از سازمان‌های بهداشت و تجارت جهانی

به گزارش فارس، رسانه‌ها بعد از ظهر چهارشنبه به نقل از مقام‌های ارشد روس گزارش کردند که دومای روسیه قصد دارد خروج از «سازمان‌ تجارت جهانی» و «سازمان بهداشت جهانی» را بررسی کند.

به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «پیوتر تولستوی» نایب رئیس دومای روسیه گفت که دوما  پیشنهادات وزارت امور خارجه در مورد فسخ قراردادهای عضویت در سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی را بررسی خواهد کرد. 

وی گفت مشارکت روسیه در سازمان‌های بین‌المللی لطفی ندارد. 

تولستوی گفت: «روسیه از شورای اروپا خارج شد، اکنون گام بعدی خروج از سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی است که قبلاً تعهدات خود را در قبال کشور ما نادیده گرفته اند.»

به گفته تولستوی، مسکو نیاز به تجدید نظر در معاهداتی دارد که به نفع کشور نیستند، اما به طور مستقیم به کشور آسیب می رسانند.

وزارتخانه روسیه چندی قبل با بیان ضدیت ناتو و اتحادیه اروپا با خود اعلام کرد که مسکو نمی‌خواهد  اقدامات خرابکارانه ‌جمعی غرب را تحمل کند. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که مسکو در پیمان ناتو و اتحادیه اروپا شرکت نخواهد کرد تا قدیمی‌ترین سازمان اروپایی به تریبون دیگری برای شعارهای برتری طلبی و خودشیفتگی غرب مبدل نشود.
 به دنبا حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش به ویژه کشورهای غربی تحریم‌ها و فشار‌های بی سابقه‌ای را علیه روسیه وارد آورده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  اخیرا گفت، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علی‌رغم تأثیر آن بر رقابت‌پذیری اقتصادی خود، علیه بخش نفت و گاز روسیه به دلایل کاملاً سیاسی و تحت فشار حاکمان آمریکایی این اتحادیه اعمال می‌کند.

 پوتین که در نشستی با مقامات مربوط به بخش انرژی روسیه صحبت می‌کرد، گفت: «رد منابع انرژی روسیه به این معنی است که اروپا به طور اساسی به منطقه‌ای با بالاترین هزینه انرژی در جهان تبدیل خواهد شد. البته قیمت‌ها افزایش می‌یابد و منابع به این منطقه می‌رود، اما تغییر اساسی وضعیت ممکن نخواهد بود. این امر به طور جدی و به گفته برخی کارشناسان به طور غیرقابل برگشتی رقابت‌پذیری بخش قابل توجهی از صنعت اروپا را که در حال از دست دادن رقابت با شرکت‌های دیگر مناطق جهان است، تضعیف می‌کند.»