دولت را كمك كنيم!

محمدکاظم انبارلویی، گروه سیاسی الف،   4010225114 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

يك گفتمان در ميان مردم مبتني بر «عدالت» و «رفاه» در كشور دارد شكل مي‌گيرد. حرف اصلي و دال مركزي اين گفتمان آن است كه ؛ «بايد به اين دولت براي اصلاحات اقتصادي و اجرای عدالت كمك كرد.»

دولت را كمك كنيم!

راهبرد دشمنان اسلام و نظام اين بود؛ همزمان با اصلاحات اقتصادي در دولت رئيسي «معترضين» را به «مخالفين» و «مخالفين» را به «معاندين» نظام تبديل كنيم!
اما با روشنگري‌اي كه توسط رئيس‌جمهور و همكاران او در دولت و نخبگان جامعه صورت گرفت همه پيش‌بيني‌هاي دشمن نقش بر آب شد. از همان ساعات اوليه واريز كمك معيشتي به 75 ميليون ايراني، يك رضايت نسبي در مورد تاب‌آوري آنها درخصوص افزايش قيمت، بخشي از كالاهاي اساسي پديد آمد.
اخبار رسيده از سراسر كشور حاكي است حتي تجمعات و اعتراضات به يك درصد هم نرسيد.
كل اصلاحات اقتصادي دولت براي اصلاح 4 قلم كالاي اساسي و دادن يارانه از «مبدأ» به «مقصد» چيزي نبود كه ضد انقلاب براي آن در و تخته بسازند و از آب شفاف و زلال تصميم‌گيري دولت گِل دروغ، تهمت، تحريف، تشويش و فريب را به هر شكل مي‌خواهند درآورند.
دشمن فكر مي‌كرد روي عده‌ معتنابه  براي يك اردوكشي خياباني مي‌تواند حساب باز كند، اما تعداد اين جماعت آنقدر نبود كه بتوانند يك «آشوب گرم» را تدارك كنند.
فراخوان‌هاي «منافقين» و «سلطنت‌طلب‌ها» و شركاي آنها در داخل زير «خيمه فتنه» بي‌پاسخ ماند و هرچه بيشتر فرياد زدند كمتر نتيجه گرفتند.
سرعت عمل دولت در اين امر به‌ويژه در حوزه روشنگري، دشمن را غافلگير كرد و يك آرامش نسبي را در بازار پديد آورد.
رسانه‌هاي دشمن در پديداري سياه‌نمايي براي اين تصميم دولت، در برابر بصيرت مردم قرار گرفتند و كم آوردند. دشمن در تزريق ويروس «حس بدبختي» زير پوست افكار عمومي عاجز شد. اكنون اصلاحات اقتصادي با يك عزم ملي و تقسيم كار مشخص در اجرا پيش مي‌رود.
برخي در داخل متأسفانه حنجره خود را به دشمن اجاره دادند. همان‌ها كه در سه فتنه 78، 88 و 98 سر در آخور فتنه داشتند هرچه بيشتر تلاش كردند كمتر نتيجه گرفتند. فراخوان‌هاي آنها در داخل و خارج جواب نداد. مردم مرز بين منافع ملي و منافع خود و توطئه‌هاي بيگانگان را خوب تشخيص دادند و اجازه ندادند دشمن محاسبات آنها را به هم زند.
مردم به اين ادراك رسيده‌اند دولت و مجلس روي سلامت «جان» و تأمين «نان» مردم متمركز شده است. رئيسي اجازه نمي‌دهد سفره مردم كه در دولت گذشته به اميد كنار آمدن با كدخدا كوچك شده بود، بيش از اين كوچك شود.
مردم در جنگ شناختي پوزه دشمن را به خاك ماليدند و نشان دادند مشكلات كشور را مي‌شناسند و راه‌حل عبور از آن‌را مي‌دانند و دولت رئيسي راه برون‌رفت از اين مشكلات را خوب فهميده است.
يك بررسي علمي نشان مي‌دهد ايرانيان 180 برابر متوسط جهاني در معرض اخبار دروغ و شايعات و خبرهاي نااميدكننده توسط 260 كانال تلويزيوني فارسي‌زبان كه ارتش رسانه‌اي غرب عليه انقلاب اسلامي ما تشكيل مي‌دهند، قرار دارند. واكنش مردم در برابر اصلاحات اقتصادي دولت نشان داد مردم از اين سد دروغ و شايعه عبور كرده‌اند.
اين بررسي نشان مي‌دهد شكاف بين دولت و ملت هر روز كمتر مي شود.
دولت بايد همّت خود را روي تثبيت بازار آزاد متمركز كند. جلوي سودجويان و رانت‌خواران را كه مي‌خواهند چون از «در» بيرون شدند از «پنجره» وارد شوند را بگيرد.
كشف انبارهاي احتكار در چند روز گذشته در تهران و شهرستان‌ها و مسدود كردن 9219 حساب ارزي كساني‌كه مي‌خواستند در بازار ارز التهاب ايجاد كنند؛ دستگيري 2 تبعه فرانسوي كه در تدارك ساماندهي و آشوب و تماس با كانال‌هاي ارتباطي در داخل بودند، نشان داد كه دستگاه‌هاي اطلاعاتي و انتظامي و نظارتي دست به ماشه هستند. آنها نمي‌گذارند در نظامات تصميم‌گيري اصلاحات اقتصادي خللي پديد آيد.
مردم مي‌گويند بايد به اين «سيّد» كمك كرد تا مشكلات معيشتي حل شود. لذا مردم اجازه نمي‌دهند بدهكاران پاسخگوي مشكلات ديروز در كسوت پرسشگران طلب‌كار امروز ظاهر شوند.