سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بعد از دو سال وقفه

گزارش بازرگانی،   4010224015

دو سال بود که از آن جنب‌وجوشی که اردیبهشت هر سال مصلای تهران و دور و بر آن را فرامی‌گرفت خبری نبود و این هم یکی از عوارض همه‌گیری کرونا بود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، که یکی از رویدادهای فرهنگی مهم ایران به حساب می‌آید، در سال‌های 1399 و 1400 به‌دلیل شیوع همه‌گیری کرونا برگزار نشد و جای خالی این رویداد مهم فرهنگی در بهار دو سال گذشته بسیار محسوس بود.

دو سال بود که اردیبهشت‌های مصلا و اطراف آن اردیبهشت‌هایی خلوت و سوت‌وکور و دور از هیاهو و شور و هیجان مردمی بود که به شوق باخبر شدن از تازه‌ترین عنوان‌های بازار نشر و خرید کتاب‌های مورد نیاز و علاقه‌شان به نمایشگاه کتاب می‌آمدند و همهمه‌شان فضای بیرونی مصلا و نیز داخل سالن شبستان و دیگر سالن‌های محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را پُر می‌کرد.

امسال اما، به‌دلیل فروکش‌کردن همه‌گیری کرونا، مصلای تهران بار دیگر، از 21 تا 31 اردیبهشت ماه، میزبان ناشران مختلف و بازدیدکنندگان و خریداران و دوستداران کتاب است و دوباره برای عرضۀ آخرین دستاوردهای بازار نشر غرفه‌بندی شده و کتاب‌هایی متنوع در حوزه‌های گوناگون را با 10 درصد تخفیف به علاقمندان کتاب عرضه می‌کند.

همچنین امسال، علاوه بر برگزاری فیزیکی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این نمایشگاه به‌صورت مجازی هم برگزار می‌شود و برای آن‌ها که نمی‌توانند در نمایشگاه حضور فیزیکی داشته باشند این امکان فراهم است تا از طریق حضور در نمایشگاه مجازی از کتاب‌های موجود در سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و آخرین عنوان‌های بازار نشر باخبر شوند و کتاب‌های مورد نیازشان را با 10 درصد تخفیف از نمایشگاه مجازی کتاب خریداری کنند.

نمایشگاه کتاب فرصتی‌ست که عده‌ای آن را مغتنم می‌شمارند برای گشت‌زدن در میان غرفه‌های ناشران مختلفی که به‌واسطۀ این رویداد فرهنگی در یک مکان و زیر یک سقف گرد می‌آیند و کتاب‌های خود را با تخفیف 10 درصدی عرضه می‌کنند. مخصوصاً آن‌ها که در طول سال، به‌دلیل مشغله‌های مختلف، فرصت سر زدن به کتابفروشی‌های گوناگون و دیدن کتاب‌های تازه‌ای را که در طول یک سال منتشر شده است ندارند در دوران نمایشگاه کتاب این فرصت و امکان را به دست می‌آورند که در یک روز از آنچه در یک سال در بازار نشر کتاب عرضه شده است مطلع شوند، عنوان‌های تازه را ببینند و کتاب‌های مورد نیازشان را با تخفیف 10 درصدی خریداری کنند.

نمایشگاه کتاب همچنین گاه محملی می‌شود برای دیدارهای فرهنگی و دیدار مخاطبان با بعضی نویسندگان و شاعران و مترجمان مورد علاقه‌شان که در ایام نمایشگاه در غرفۀ ناشرانِ آثارشان حضور می‌یابند و این فرصت را فراهم می‌کنند که مخاطبان و طرفدران‌شان آن‌ها را چهره‌به‌چهره ملاقات کنند و نظر خود را درباره آثارشان و نیز پرسش‌هایی را که چه بسا حین خواندن این آثار برایشان پیش آمده باشد با آن‌ها در میان بگذارند.

همزمان با برگزاری فیزیکی و مجازی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امکان خرید کتاب با تخفیف از سایت بنوبوک نیز فراهم است. در این ایام می‌توانید کتاب‌های مورد نیازتان را با تخفیف 25 درصدی و ارسال رایگان برای خریدهای بالاتر از 300 هزار تومان از سایت بنوبوک خریداری کنید.