پایگاه خبری میدل ایست آی گزارش می دهد: باز هم سکوت بی‌شرمانه غرب

گروه جهان الف،   4010222074 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی می نویسد: «همزمان با تلاش های رژیم اسرائیل در توجیه کردنِ اقداماتش نظیر به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله(خبرنگار فلسطینی)، آمریکا و انگلیس به نحوی بی شرمانه در برابر این جنایت سکوت می کنند. با این حال، ملت فلسطین سکوت نخواهد کرد.»

باز هم سکوت بی‌شرمانه غرب

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست آی" در گزارشی ضمن پرداختن به شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار زن فلسطینی شبکه الجزیره با گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست، به طور خاص به این نکته اشاره می کند که سکوت سهمگینِ کشورهایی نظیر آمریکا و انگلستان در جریان این جنایت عملا پرده از نفاق و خیالی بودن شعار‌های آن ها در زمینه هایی نظیر حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان برداشته است. میدل ایست آی به طور خاص شهادت شیرین ابوعاقله را محرکی جهت تقویت قیام ملت فلسطین علیه رژیم اسرائیل دانسته است. 


میدل ایست آی در این رابطه می نویسد: «چندین ماه است که منطقه کرانه باختری، نوعی انقلاب فراگیر را تجربه می کند. در این راستا، تشکیلات خودگردان فلسطینی عملا کنترل خود را بر شهر جنین از داده است. شهری که مردم و گروه های مختلف در آن به شدت علیه حملات شبانه نظامیان صهیوینست به فلسطینی ها متحد شده اند. این روند موجب شده تا "شین بِت" سازمان امنیت داخلی اسرائیل نیز به شدت گرفتار شود. در نتیجه مقاومت های فلسطینی ها به ویژه مردم جنین در مدت اخیر شاهد آن بوده ایم که در چندین نوبت حمله علیه صهیونیست ها در اراضی اشغالی، اهالی جنین و نه گروه های مقاومت(افرادی که هیچ ارتباطی نیز از نظر سازمانی با یکدیگر نداشته اند)، بازیگران اصلی بوده اند. محرک اصلی و مشترک تمامی این حملات، اراده مردم فلسطین در قیام علیه اشغالگری و رد کردن رویه های تجاوزکارانه صهیونیست ها است. 


روند جدید مقاومت فلسطینی ها، تا حد زیادی لرزه بر تن صهیونیست ها انداخته است. زیرا در دور جدید مقاومت علیه رژیم اسرائیل، نسل جدیدی از فلسطینی ها که بسیاری از آن ها حتی در زمان انتفاصه اول و یا دوم ملت فلسطین متولد نشده بودند، حضور دارند و عملا به نحوی فراگیر و با شجاعت تمام علیه اسرائیل قد علَم کرده اند. با این همه، این نسل تا به امروز هیچ اسم، چهره و یا نمادی نداشتند. اما اکنون دارند. این نماد و اسم جدید "شیرین ابوعاقله" خبرنگار زن فلسطینی است که سال ها مقاومت ملت فلسطین و ستم اسرائیلی ها علیه این ملت را به افکار عمومی جهان اطلاع رسانی می کرد. 


چهارشنبه گذشته، شیرین ابوعاقله به همراه گروهی از خبرنگاران در نزدیکی یک میدان در خارج از اردوگاه مهاجران جنین حضور داشت. آن ها همچون روزهای گذشته در این محل جمع شده بودند تا حملات صهیونیست ها به اردوگاه مذکور را پوشش خبری دهند. با این حال، شیرین ابوعاقله براثر تیراندازی مستقیم نظامیان اسرائیلی به خبرنگاران(ابوعاقله به روایت شاهدان عینی با گلوله یک تک تیرانداز صهیونیست به شهادت رسیده است)، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
 شاهدان عینی فراوانی تاکید کرده اند که برخلاف ادعاهای رژیم اسرائیل که گفته اند، شاید ابوعاقله بر اثر تیراندازی مبارزان فلسطینی جان خود را از دست داده باشد، وی عملا در نقطه ای دور از درگیری ها بوده و اساسا جایی که به سمت خبرنگاران تیراندازی شده، محلی بوده که هیچ مبارز فلسطینی به دلیل اینکه منطقه از پوشش برخوردار نیست، به هیچ عنوان منطقی نمی داند که در آن موضع بگیرد و یا با اسرائیلی ها درگیر شود. 


در این راستا، بسیاری از خبرنگارانی که در زمان تیراندازی در محل حضور داشته اند، با گفته های خود تایید کرده اند که شهادت شیرین ابوعاقله، کار اسرائیلی ها به دست نظامیان این رژیم انجام گرفته و صهیونیست ها به دنبال بهانه جویی و شانه خالی کردن از زیر بار این جنایت هستند. 


*شیرین ابوعاقله: شهیدی در راه آرمان ملت فلسطین
پس از شهادت شیرین ابوعاقله، سیلی از ابراز محکومیت ها از سوی کشورها و سازمان های بین المللی مختلف جهان سرایزی شد و همگی آن ها حتی کشورهای غربی به محکوم کردن این جنایت پرداختند. با این حال، در مورد قضیه شهادت شیرین ابوعاقله می توانیم در مورد یک مساله بسیار مطمئن باشیم: تمامی آن دسته از کشورهایی که چه در موضع گیری های سیاسی و چه عملی، روسیه را در چهارچوب جنگ اوکراین هدف انتقاد قرار می دهند، هیچ اقدام عملی در تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل انجام نخواهند داد. در سال جاری، جدای از شیرین ابوعاقله، 58 فلسطینی به دست صهیونیست ها به شهادت رسیده اند و انتظار می رود که این روند جنایتکاری اسرائیل همچنان ادامه پیدا کند.


با این همه، شهادت شیرین ابوعاقله عملا تمامی گروه ها و اقشار ملت فلسطین را بسیج کرده است. در این رابطه، مساله مذهب نیز هیچ تفاوتی را ایجاد نکرده و حتی مسیحیان فلسطینی نیز به دلیل شهادت ابوعاقله برای وی عزاداری کردند. شیرین ابوعاقله امروز به شهید آرمان ملت فلسطین تبدیل شده است. وی مدت ها برای میلیون ها فلسطینی در سطح جهان به عنوان یکی از نمادها و چهره های اصلی انتفاضه دوم ملت فلسطین شناخته می شد.


 فردی که به هیچ گروه یا دسته سیاسی تعلق نداشت. او تمامی رویدادهای مرتبط با فلسطین و جنایت های اسرائیل علیه فلسطینی ها را با دقت تمام پوشش داده بود. مساله ای که موجب شد تا وی روز چهارشنبه گذشته هم، بار دیگر، جهت پوشش حملات اسرائیلی ها به اردوگاه مهاجران فلسطینی در جنین، در نزدیکی این مکان حضور یابد. 
شیرین ابوعاقله پیشتر در موضع گیری به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس شبکه الجزیره گفته بود: «هرگز میزان ویرانی و احساس نزدیک بودن مرگ به خودمان را فراموش نمی کنم. ما خیلی دیر به دیر خانواده  هایمان را می دیدیم. ما دوربین هایمان را حمل می کردیم و در جاده های ناهوار حرکت می کردیم و با نظامیان صهیونیست در پاسگاه های نظامی مدام درگیر بودیم. شب ها را در بیمارستان ها با افرادی که نمی شناختیم سر می کردیم. با این همه و با توجه به تمامی سختی ها، مصمم بودیم تا همچنان به کار خود ادامه دهیم». 


وی در بخشی دیگر از صحبت هایش می گوید: « سال 2002 بود که کرانه باختری هدف تهاجمی قرار گرفت که در نوع خود از سال 1967 بی سابقه بود. شرایط وخیمی بود با این حال من بر ترس خودم غلبه می کردم، زیرا من روزنامه نگاری را برای نزدیک بودنم به مردم انتخاب کردم. شاید تغییر واقعیت ها آسان نباشد با این حال من حداقل توانستم صدای واقعیت را به گوش جهانیان برسانم». 


درست به همین دلیل است که رژیم اسرائیل نیز کشتنِ افرادی نظیر شیرین ابوعاقله را در صدر اولویت های خود می داند. این قبیل افراد تا حد زیادی از جنایات اسرائیلی ها علیه ملت فلسطین افشاگری می کنند و این مساله تهدیدی جدی برای صهیونیست ها به حساب می آید. در واقع، شیرین ابوعاقله به نوعی سد راه دستورکارهای مطلوب اسرائیل بود و تنها یک راه را برای اسرائیلی ها به جا گذاشته بود:« به شهادت رساندن وی». 


*سکوت شرم آور در مساله شهادت شیرین ابوعاقله
درشرایط کنونی، مدعیان آزادی و حقوق بشر که با تمام توان علیه روسیه در چهارچوب جنگ اوکراین دست به تبلیغات می زنند و کمک های گسترده ای را  به طرف اوکراینی انجام می دهند، عملا نوعی پوشش را جهت خاموش کردن جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله فراهم می کنند. البته که در خط مقدم این قبیل کشورها، آمریکا، انگلستان قرار دارند که حتی همین حالا، با تصویب قوانین مختلف سعی دارند تا فلسطینی ها و رسانه ای شدنِ اعتراضات عمومی آن ها را تا جای ممکن محدود کنند، حضور دارند.


 این دسته از کشورها اعتراضات غیرخشونت آمیز علیه اشغالگری رژیم اسرائیل را در خاک محدود می کنند، اما وقتی اسرائیل دست به قتل روزنامه نگاری نظیر شیرین ابوعاقله می زند، به ظاهر آن را محکوم و در عمل هیچ کاری انجام نمی دهند. اما این رویکرد، نوعی نشان دادنِ چراغ سبز به اسرائیلی ها جهت تداوم بخشیدن به جنایاتشان علیه ملت فلسطین نیست؟ 


یک هفته قبل، دادگاه عالی اسرائیل حکمی را صادر کرد که بر اساس آن قریب به هزار فلسطینی از برخی مناطق کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیلی ها اخراج می شوند و محل زندگی آن ها تبدیل به پادگان نظامی خواهد شد. مساله ای که در نوع خود یکی از بزرگترین اقدامات اشغالگرایانه اسرائیلی ها از سال 1967 به حساب می آید. عجیب اینکه در مورد این مساله نیز سکوتی سهمگین حاکم است و هیچکدام از مدعیان حقوق بشر، در این رابطه صحبتی نمی کنند. 


شیرین ابوعاقله جان خود را فدا کرد تا جهان بفهمد که در اراضی اشغالی چه اتفاقاتی می افتد. اابته که وی به هیچ عنوان تنها نیست. زنان و مردان فلسطینی شجاع دیگری نیز وجود دارند که دقیقا همان کاری را انجام خواهند داد که شیرین ابوعاقله انجام می داد. البته که تمامی این تحولات، لکه ننگی را بر دامان غرب از خود بر جای گذاشتند. غرب که در مواقعِ مطلوب خود، ارزش های آزادی و حقوق بشر را گرامی می دارد و هر وقت به نفعش نباشد، آن ها را همچون زباله دفن می کند.


 غرب مدام در مورد دموکراسی و آزادی بیان سخن می گوید، اما زمانی که متحدان آن این مسائل را به نحوی بنیادین نقض می کنند، به بدترین شکل ممکن در مورد آن ها سکوت می کند. این سابقه از ذهنیت افکار عمومی جهان پاک نخواهد شد. تمامی سیاستمداران آمریکایی به ویژه وزرای خارجه این کشور از هر حزب و گروهی، در قتل شیرین ابوعاقله به اندازه همان تک تیرانداز اسرائیلی که وی را به شهادت رساند، مقصر هستند.»