حماس: ترور شویم مراکز مهم اسرائیل را موشکباران می‌کنیم

گروه جهان الف،   4010220024

در پی تحرکات رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران ارشد مقاومت فلسطین، جنبش حماس هشدار داد که در صورت اجرای چنین سیاستی به آتش کشیدن شهر‌ها و مراکز استراتژیک اسرائیل با موشک را در پیش خواهد گرفت، به گونه‌ای که ارتش اسرائیل تصورش را هم نکند. همزمان با برگزاری بزرگ‌ترین مانور تاریخ صهیونیست‌ها، مقاومت غزه هم به حالت آماده‌باش درآمده است.

حماس: ترور شویم مراکز مهم اسرائیل را موشکباران می‌کنیم

جوان : در پی تحرکات رژیم صهیونیستی برای ترور رهبران ارشد مقاومت فلسطین، جنبش حماس هشدار داد که در صورت اجرای چنین سیاستی به آتش کشیدن شهر‌ها و مراکز استراتژیک اسرائیل با موشک را در پیش خواهد گرفت، به گونه‌ای که ارتش اسرائیل تصورش را هم نکند. همزمان با برگزاری بزرگ‌ترین مانور تاریخ صهیونیست‌ها، مقاومت غزه هم به حالت آماده‌باش درآمده است.
رژیم صهیونیستی که در مقابله با عملیات استشهادی و تهدیدات فلسطینی‌ها درمانده شده است، دوباره طرح ترور رهبران مقاومت را در دستور کار قرار داده است. روزنامه انگلیسی تایمز روز یک شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که رژیم صهیونیستی به اطلاع متحدان خود رسانده که در راستای گرفتن انتقام به خاطر عملیات‌های شهادت‌طلبانه دو ماه اخیر و کشته شدن چند اسرائیلی، قصد فرستادن جوخه ترور به خارج برای ترور برخی سران حماس را دارد. در ادامه این گزارش آمده: حماس هشدار‌هایی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌های غرب آسیا و اروپا درباره برنامه ترور رژیم موقت صهیونیستی دریافت کرده است. این گزارش سپس نام دو نفر از سران ارشد و شناخته شده حماس یعنی «صالح العاروری» و «زاهر جبارین» را به عنوان اهداف ترور اعلام کرد و العاروری را مدیر شبکه‌های نظامی مخفی در کرانه باختری و جبارین را به عنوان مسئول حمایت مالی از این شبکه‌ها و اعضای آن معرفی کرد. این روزنامه در پایان بر اساس نظرات برخی تحلیلگران، احتمال اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به ترور رهبران حماس در داخل اقدام کند، بعید دانست و در ادامه نوشت: «چنین اقدامی می‌تواند موجب روشن شدن آتش جنگی مشابه سال گذشته میلادی شود و احتمالاً ترور‌ها در دیگر کشور‌های منطقه همانند لبنان یا قطر که اعضای ارشد حماس در آنجا زندگی و کار می‌کنند، انجام خواهند شد.»
گروه‌های فلسطینی نسبت به پیامد‌های این سناریوی خطرناک هشدار دادند. روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد: حماس به میانجیگران بین‌المللی اعلام کرده که درحال پیگیری اظهارات تحریک آمیز اسرائیلی‌ها در رسانه‌های عبری درباره ترور یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه و صالح العاروری، نایب رئیس دفتر حماس در کرانه باختری است. گروه‌های فلسطینی گفتند که هرگونه اقدامی علیه رهبران مقاومت به معنای باز شدن در‌های جهنم به روی رژیم صهیونیستی است. جنبش حماس دیروز در بیانیه‌ای هشدار داد که در صورت اجرای چنین سیاستی به آتش کشیدن شهر‌ها و مراکز استراتژیک اسرائیل با موشک را در پیش خواهد گرفت، به گونه‌ای که ارتش اسرائیل تصورش را هم نکند. به گزارش الاخبار، خطرناک‌ترین مسئله برای اسرائیل صحبت حماس از بازگشت به اجرای عملیات شهادت‌طلبانه از طریق کمربند‌های منفجره در داخل شهر‌های اشغالی در صورت بازگشت اسرائیل به سیاست ترور‌ها در داخل و خارج است. حماس به این تهدید اکتفا نکرده بلکه در مذاکرات با میانجیگران اشاره کرده است: «جنگ آتی تنها در غزه نخواهد بود بلکه طرف‌های منطقه‌ای در آن شرکت خواهند کرد و جنگی در چند جبهه علیه اشغالگران خواهد بود و فلسطینی‌های کرانه باختری و اراضی ۴۸ نیز وارد عمل خواهند شد.» تل‌آویو در دهه‌های گذشته بار‌ها برنامه ترور رهبران مقاومت را اجرایی کرده و این بار هم قصد دارد با چنین سیاستی، تهدیدات علیه امنیت خود را از بین ببرد، چرا که فرماندهان فلسطینی نقش مهمی در افزایش توانمندی‌های نظامی مقاومت و پیروزی فلسطینی‌ها در جبهه‌های جنگ علیه دشمن اشغالگر دارند و صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با از میان برداشتن چهره‌های سرشناس فلسطین می‌توانند امنیت خود را افزایش دهند.

بزرگ‌ترین مانور تاریخ ارتش صهیونیستی

در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروو‌های فلسطینی، منابع خبری عبری زبان از آغاز بزرگ‌ترین مانور ارتش صهیونیستی در طول تاریخ تشکیل این رژیم خبر دادند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی یک شنبه شب اعلام کرد، این مانور تحت عنوان «ارابه‌های آتش» در حال برگزاری است و طی آن جنگ در چند جبهه شبیه‌سازی می‌شود. این شبکه همچنین گفت که سال گذشته این مانور به دلیل عملیات موسوم به «نگهبان دیوارها» لغو شد. آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی سال گذشته میلادی مانور «ارابه‌های آتش» را که قرار بود برای مدت یک ماه ادامه یابد پس از برگزاری فعالیت‌های روز نخست آن متوقف کرد. همزمان مقاومت فلسطین در نوار غزه برای آمادگی هرگونه تحرکات از سوی اشغالگران اسرائیلی، سطح آماده‌باش نیرو‌های خود را افزایش داد. از سوی دیگر، منابع عبری‌زبان دیروز گزارش دادند که مقامات موقت صهیونیستی در پاسخ به عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان، حمله به غزه و جنین را بررسی می‌کنند. طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴News» شبکه‌های صهیونیست اعلام کرده‌اند که این گفتگو‌های امنیتی با هدف دستیابی به یک استراتژی مشخص در سایه عملیات‌های مقاومتی ادامه پیدا خواهند کرد؛ علاوه بر این درخواست‌هایی نیز برای پاسخ به فلسطینیان در غزه و همین‌طور اقدامات تهاجمی علیه مردم جنین وجود دارد. منابع عبری‌زبان گزارش دادند که طی این گفتگو‌ها مقامات امنیتی اسرائیل با دو موضوع و سؤال اساسی مواجه هستند. اولین موضوع مورد بحث صهیونیست‌ها افزایش عملیات‌های تهاجمی در جنین و شهر‌های مجاور است. موضوع دوم مورد بحث که موجب سردرگمی مقامات تل‌آویو شده، میزان موفقیت اقدامات و صحیح بودن پاسخ به عملیات‌های مقاومتی است که از غزه و نوار غربی انجام می‌شوند.
در مقابل تهدیدات و طرح‌های صهیونیستی در جهت بالابردن درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، گروه‌های مقاومت فلسطین به تل‌آویو هشدار داده‌اند که اگر دشمن صهیونیستی دست از پا خطا کند، پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهند داد که عملیات شمشیر قدس در مقابل آن ناچیز خواهد بود. گروه‌های مقاومت منطقه هم اخیراً آمادگی خود را برای هرگونه کمک نظامی و لجستیکی به فلسطینی‌ها در صورت وقوع جنگ با اسرائیل اعلام کرده‌اند.