چند درصد قضات اموال خود را به ثبت رساندند؟

گروه اقتصادی الف،   4010218002

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از رقم قابل توجه ثبت دارایی مسئولان دارای پایه قضایی خبر داد و گفت: نزدیک به ۶۰ درصد قضات، دارایی‎ها و اموال خود را در سامانه دارایی مقامات مسئول ثبت کرده اند.

چند درصد قضات اموال خود را به ثبت رساندند؟

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، محمد کاظمی فرد درخصوص ملاحظات امنیتی این سامانه تاکید کرد: اطلاعات بارگذاری شده بر روی سامانه محرمانه است و دسترسی، بررسی و آمارگیری اطلاعات توسط اداره کل اموال مسئولین قوه قضاییه صورت می گیرد.
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد: همکاران قضایی، با ورود به درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی adliran.ir  و انتخاب سامانه ثبت دارایی مسئولان می توانند اطلاعات لازم را در فرم‌های مخصوصی که در این سامانه قرار دارد، بارگذاری کنند.  
 
وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه ثنا به منظور احراز هویت مشمولین ضروری نیست و صرفا اطلاعات وارد شده توسط واحد کارگزینی کفایت می کند، اضافه کرد: معرفی اموال با تایید نهایی تکمیل می شود و تا قبل از تایید نهایی امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد اما بعد از تایید نهایی امکان ویرایش تا انتهای دوره مسئولیت شخص مسئول و مدت زمان خاص وجود ندارد.
 
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اطلاعیه صادره از سوی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مبنی بر الزام ثبت اطلاعات مربوط به اموال دارندگان پایه قضایی، ضمن اعلام آمادگی بر حسن اجرای مقررات مذبور، بر وجود زمینه‌های بسیار مناسب جهت توسعه همکاری‌ها تاکید و عنوان کرد: کاربران محترم درصورت بروز هر گونه مشکل می توانند با مرکز تماس پشتیبانی خدمات الکترونیک قضایی به شماره ۱۴۷۰ (در بازه زمانی از ساعت ۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰) در ارتباط باشند و سوالات خود را با کارشناسان این مرکز مطرح  کنند.