وزیر دفاع سابق آمریکا: ترامپ پیشنهاد شلیک به معترضان مخالف را داده بود

گروه جهان الف،   4010213064

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب افشاگری که قرار است در ۱۰ مه در آمریکا در مورد ماه های آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر شود فاش کرد که ترامپ یک بار در مواجهه با معترضان مخالف با او پیشنهاد تیراندازی به سمت این معترضان را داده بود.

وزیر دفاع سابق آمریکا: ترامپ پیشنهاد شلیک به معترضان مخالف را داده بود

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آر.اف.ای، به نوشته این کتاب، این پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی مطرح شد که اعتراضات در ژوئن ۲۰۲۰ در اطراف کاخ سفید در حال گسترش بود و در آن مقطع او در صحبت‌هایش گفته بود: "نمی‌توانید به آنها شلیک کنید؟ به پاهایشان شلیک کنید یا همچین چیزی؟"

مارک اسپر که بین ژوئیه ۲۰۱۹ و نوامبر ۲۰۲۰ وزیر دفاع آمریکا بود، این موضوع را در کتابی به نام "سوگند مقدس" گزارش کرد.

نویسنده این کتاب در ارتباط با ترامپ، رئیس‌جمهوری را توصیف می‌کند که از عصبانیت سرخ شده، روی میزش نشسته و با صدای بلند از معترضان شکایت می‌کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع وقت دولت سابق ترامپ، از اعزام ارتش برای مقابله با معترضان امتناع کرده بود و همین امر باعث خشم ترامپ شد؛ ترامپی که چند ماه بعد از این واقعه و بعد از برگزاری انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ او را برکنار کرد.

اسپر در این کتاب ادامه می‌دهد: خبر خوب این بود که این تصمیم، سخت نبود.این که از ایده این رئیس جمهور جمهوری خواه پیروی نکنید. خبر بد این بود: من مجبور بودم ترامپ را مجبور به عقب نشینی از موضعش بدون ایجاد آشفتگی و هرج و مرجی که به دنبال پیشگیری از آن بودم، کنم.

این در حالی است که مایکل بندر که خبرنگار وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز بوده در کتابی که در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد اشاره می‌کند که دونالد ترامپ در نشست‌هایی جنجالی در زمان اعتراضات در دفتر بیضی کاخ سفید خواستار شلیک به معترضان و شکستن جمجمه این تظاهرکنندگان شده بود.