تأکید امیرعبداللهیان بر اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای نمایندگی‌های ایران در افغانستان

گروه جهان الف،   4010210109

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای نمایندگی‌های ایران در این کشور شد و امیرخان متقی نیز اطمینان داد که امنیت این اماکن تامین خواهد شد.

تأکید امیرعبداللهیان بر اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای نمایندگی‌های ایران در افغانستان

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) دهم اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به امنیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

در پی حوادث روزهای اخیر در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، شامگاه امشب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن اعلام مراتب همدردی خود با مردم افغانستان، نسبت به تهدیدات احتمالی نسبت به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای هرات، مزارشریف، قندهار و جلال آباد ابراز نگرانی کرد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی کامل برای آنها شد.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان هم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر و ارائه ارزیابی خود از تحولات امنیتی افغانستان، روابط دو کشور را مهم خواند.

وی با بیان این‌که دشمنان دو ملت افغانستان و ایران درصدد هستند با اقدامات خود به روابط دو کشور آسیب وارد کنند، خطاب به امیرعبداللهیان اعلام کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که نیروهای امنیتی افغانستان به طور کامل امنیت تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تامین خواهند کرد.