سخنگوی طالبان: امیدواریم کشورهای متجاوز درس‌های زیادی آموخته باشند

گروه جهان الف،   4010208061

سخنگوی طالبان در سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان اظهار داشت که هنوز حس آزادی خواهی نیرومندی وجود دارند و امیدوارم که کشورهای متجاوز درس‌های زیادی آموخته باشند.

سخنگوی طالبان: امیدواریم کشورهای متجاوز درس‌های زیادی آموخته باشند

به گزارش  تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در سالروز «هشتم ثور» (8 اردیبهشت) سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان گفت که هنوز حس آزادی‌خواهی در میان «افغان‌ها» با تمام نیرو وجود دارد و آنها اراده محکم و تعهد قوی برای دفاع از دین و کشورشان را دارند.

وی افزود که امیدواریم کشورهای متجاوز درس‌های زیادی برای آینده آموخته باشند و دیگر راه دشمنی و خصومت با افغانستان و مردم این کشور را در پیش نگیرند.

مجاهد اظهار داشت که از خاک افغانستان به حریم هیچ کشوری تجاوز نخواهد شد و از سایر کشورها نیز تقاضای احترام متقبال و زندگی در سایه امنیت را داریم.

سخنگوی طالبان در این بیانیه خاطرنشان کرد که 44 سال قبل، کمونیست‌ها در افغانستان دست به کودتا زدند و این کودتا «سرآغاز بدبختی‌ها، مصائب و فجایع زیادی» در این کشور شد.


مجاهد گفت که مردم افغانستان در مبارزه با شوروی سابق تلفات سنگینی را متحمل شدند اما سرانجام گروه‌های جهادی پس از 14 سال، توانستند «پدیده شوم کمونیسم» و اشغالگران شوروی را شکست دهند.

وی سالروز پیروزی مجاهدین را روز پیروزی، آزادی و نجات مردم افغانستان خواند.

مجاهدین افغانستان در هشتم اردیبهشت سال 1371 حکومت کمونیستی و وابسته به شوروی را ساقط کردند.